همه چیز درباره انواع ویزای دبی

آخرین بروزرسانی : آگوست 2024

برای افرادی که قصد سفر به دبی دارند، ویزاهای مختلفی از جمله، ویزای توریستی، تحصیلی، کار، سرمایه‌گذاری و… وجود دارد که می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز و رعایت یک سری قوانین، نسبت به دریافت ویزای مورد نظرشان اقدام کنند.

اما شرایط دریافت هر کدام از ویزاهای دبی چیست؟ چه مدارکی برای دریافت هر نوع ویزای دبی مورد نیاز است؟ و از چه طریق می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن، ویزای دبی را دریافت کرد؟ پاسخ این سوالات را با مطالعه این مطلب بیابید.

انواع ویزای دبی

برای متقاضیان سفر به دبی، 2 نوع ویزا وجود دارد که شامل ویزای بلند مدت و کوتاه مدت است. ویزاهای کوتاه مدت برای سفرهای توریستی، کاری، ترانزیت و… صادر می‌شوند و مدت زمان کوتاه‌تری به شما اجازه اقامت در دبی را می‌دهند. در مقابل ویزاهای بلند مدت، اجازه اقامت طولانی‌تری به شما می‌دهند. در ادامه با انواع ویزاهای کوتاه مدت دبی آشنا می‌شوید:

انواع ویزای دبی

ویزاهای کوتاه‌مدت دبی

یکی از ویزاهای پرمخاطب که به صورت کوتاه مدت صادر می‌شود، ویزای گردشگری است. این ویزا به صورت 30 روزه صادر می‌شود و برای افرادی که به قصد تفریح، حضور در نمایشگاه یا کنفرانس و… قصد سفر به دبی را دارند مناسب است.

یکی دیگر از ویزاهای کوتاه مدت دبی، ویزای ترانزیت است که بین 48 تا 96 ساعت اعتبار دارد و برای مسافرانی که در مسیر خود از دبی عبور می‌کنند و نیاز به توقف کوتاه‌مدت دارند صادر می‌شود.

ویزهای بلندمدت دبی

ویزاهای بلند مدت، مدت زمان بیشتری را برای اقامت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. این ویزاها در انواع مختلفی صادر می‌شوند که ویزای اقامتی بلند مدت یکی از این موارد است. این ویزا معمولا برای یک تا 3 سال صادر می‌شود و در صورت رعایت قوانین از سمت دریافت کننده ویزا، قابلیت تمدید دارد. انواع مختلف ویزای بلند مدت اقامتی شامل موارد زیر است:

ویزای خانوادگی: این ویزا برای اعضای خانواده (همسر و فرزندان) افرادی که در دبی مقیم هستند صادر می‌شود.

ویزای بازنشستگی: این ویزا برای افرادی که بالای 55 سال سن دارند و دارای شرایط مالی خاص هستند صادر می‌شود.

ویزای سرمایه‌گذاری: ویزای مورد نظر برای سرمایه‌گذاران و کسانی که در دبی کسب و کار راه‌اندازی می‌کنند صادر می‌شود.

یکی دیگر از انواع ویزاهای بلند مدت، ویزای تحصیلی است که معمولا برای یکسال و در برخی از موارد برای کل مدت تحصیل صادر می‌شود.

ویزای کاری هم در ردیف ویزاهای بلند مدت قرار دارند که معمولاً برای یک تا 3 سال صادر می‌شود و امکان تمدید هم دارند.

به صورت کلی ویزای کوتاه‌مدت برای اقامت‌های کمتر از 90 روز صادر می‌شود، در حالی که ویزای بلندمدت برای اقامت‌های بیش از 90 روز و تا چند سال صادر می‌شود. در ادامه با انواع ویزاهای دبی بیشتر آشنا می‌شوید.

ویزای کار دبی

یکی از از راه‌های دریافت اقامت و مهاجرت به دبی دریافت ویزای کار است. این ویزا به افراد اجازه اشتغال و کار در دبی را می‌دهد. این ویزا به طور معمول توسط کارفرما یا شرکت محل استخدام برای کارمند صادر می‌شود. برای دریافت ویزای کار باید یک سری مدارک ارائه دهید و همچنین شرایطی داشته باشید که در ادامه به ان پرداخته‌ایم:

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری دبی

برای دریافت ویزای کار دبی، نیاز به ارائه مدارکی به شرح زیر است:

• پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
• عکس‌های پرسنلی با زمینه سفید
• گواهی پزشکی از مراکز تأیید شده
• مدارک تحصیلی و حرفه‌ای مرتبط
• نامه پیشنهاد شغلی از کارفرما
• برگه سلامت پزشکی

نکته قابل توجه این است که باید در زمینه ارائه مدارک دقت و وسواس کافی را به خرج دهید. چرا که ارائه مدارک و اطلاعات نادرست ممکن است ارائه ویزای شما را به تاخیر بیندازد و یا به کلی لغو کند.

ویزای کار دبی

شرایط دریافت ویزای کار دبی

برای دریافت ویزای کار دبی  کارفرما باید مجوز کار برای کارمند را از وزارت منابع انسانی و امارات (MOHRE) دریافت کند و بعد از دریافت مجوز کار، کارمند می‌تواند ویزای ورود دریافت کرده و به دبی سفر کند. پس از ورود به دبی، کارمند باید به همراه کارفرما به اداره اقامت و مهاجرت مراجعه کند تا مراحل دریافت ویزای اقامت کاری انجام شود. پس از دریافت ویزای اقامت، کارمند باید برای کارت شناسایی امارات (Emirates ID) اقدام کند.

توجه داشته باشید که مدت اعتبار ویزای کار دبی 2 تا 3 سال است و پس از طی این مدت، در صورت رضایت کارفرما و درخواست شما، امکان تمدید ویزای کار وجود دارد.

ویزای توریستی دبی

در میان ویزاهای دبی، ویزای توریستی یکی از پرتقاضاترین‌هاست. این ویزا اجازه اقامت کوتاه مدت، بین 14 تا 90 روز را به متقاضیان می‌دهد. دریافت این ویزا دارای شرایطی است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم:

شرایط دریافت ویزای توریستی دبی

برای دریافت ویزای توریستی دبی ارائه مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا، رزرو بلیت هواپیما و هتل، ارائه گواهی تمکن مالی است. همچنین اگر شما توسط شخصی که ساکن دبی است به این شهر دعوت شده‌اید، نامه‌ای از طرف آن شخص که تعهدات مالی و محل اقامت شما را تضمین می‌کند ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی دبی

برای دریافت ویزای توریستی دبی، باید مدارکی به شرح زیر ارائه دهید:

• پاسپورت معتبربا اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ ورود به امارات متحده عربی
• عکس پرسنلی با پس زمینه سفید
• داشتن بلیت برگشت تأیید شده
• تأییدیه رزرو هتل یا محل اقامت در دبی
• اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های سفر و اقامت در دبی
• تکمیل فرم درخواست ویزا که به درستی و کامل پر شده باشد

برای اطلاعات بیشتر صفحه ویزای توریستی دبی برای ایرانیان را بخوانید

ویزای ترانزیت دبی

در میان ویزاهای دبی، ویزای ترانزیت یکی از ویزاهایی است که اعتبار کمتری بابت اقامت در دبی را به دریافت‌کننده ویزا می‌دهد. این ویزا در واقع به مسافران اجازه می‌دهد در حین مسافرتشان به گونه‌ای که مسیر آنها از دبی عبور می‌کند، در امارات متحده عربی اقامت کوتاه داشته باشند.

ویزای ترانزیت دبی

این ویزا مناسب برای افرادی است که برای دسترسی به مقصد نهایی خود نیاز به ترانزیت از دبی دارند. اعتبار ویزای ترانزیت هم عموما 48 تا 96 ساعت است که در برخی از موارد ویزای ترانزیت به صورت 14 روزه هم صادر می‌شود.

شرایط و مدارک دریافت ویزای ترانزیت دبی

دریافت ویزای ترانزیت دبی دارای شرایطی است که باید رعایت شود. همچنین باید مدارکی برای دریافت این ویزا ارائه شود که به شرح زیر است:

• پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
• داشتن بلیت هواپیما با تأیید مسیر ترانزیت از دبی
• ویزای ورود به مقصد نهایی
• تأییدیه رزرو هتل
• عکس پرسنلی

شرایط دریافت ویزای ترانزیت دبی

شرط اول دریافت ویزای ترانزیت دبی، تکمیل فرم درخواست ویزا از طریق سایت‌های رسمی یا آژانس‌های مسافرتی است. تکمیل و ارسال مدارک، پرداخت هزینه‌های صدور ویزا مراحل دیگر دریافت ویزای ترانزیت دبی است. پس از ارسال مدارک، منتظر تأیید ویزای خود باشید. این فرآیند معمولاً چند روز تا چند هفته طول می‌کشد.

ویزای تحصیلی دربی

یکی دیگر از ویزاهای پرمخاطب دبی، ویزای تحصیلی است که به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. ویزای تحصیلی به دانشجویان امکان می‌دهد تا در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر دبی ثبت‌نام کرده و دوره‌های تحصیلی خود را ادامه دهند. در ادامه شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی دبی آورده شده است:

شرایط دریافت ویزای تحصیلی دبی

در وهله نخست، متقاضی دریافت ویزای تحصیلی، باید پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی معتبر در دبی دریافت کرده باشد. ضمن اینکه تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی در دبی را ثابت کرده باشد.

متقاضی همچنین باید گواهی سلامت پزشکی از مراکز تأیید شده در دبی دریافت کند و علاوه بر این بیمه درمانی معتبر برای مدت اقامت در دبی داشته باشد. تهیه مدارک لازم نیز شرط دیگری است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی دبی

• نامه پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه آموزشی
• پاسپورت و کپی صفحه اصلی پاسپورت با اطلاعات شناسایی و عکس
• عکس جدید با پس‌زمینه سفید
• کپی مدارک بانکی یا کارت اعتباری که نشان‌دهنده تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی باشد
• گواهی سلامت از مراکز تأیید شده در دبی
• داشتن بلیت هواپیما برای ورود به دبی
• بیمه درمانی معتبر برای مدت اقامت تحصیلی در دبی

آیلتس برای ویزای کاری، تحصیلی و دانشجویی

فرقی نمی‌کند برای دریافت ویزای کار یا تحصیلی به دبی مهاجرت می‌کنید، در هر حال شما نیاز دارید برای تحصیل، کار و تجارت با زبان بین‌المللی صحبت کنید. به همین دلیل داشتن نمره خوب آیلتس از واجبات است. در نظر داشته باشید که نمره مورد نیاز آیلتس برای ویزای کاری بسته به شغل، سطح مورد نیاز زبان و کارفرما متفاوت است. معمولاً کارفرمایان به نمره کلی 6.0 یا بالاتر در آیلتس نیاز دارند.

ویزای سرمایه‌گذاری چیست؟

ویزای سرمایه‌گذاری دبی به سرمایه‌گذاران، خریداران ملک، شرکای پروژه‌های ساختمانی و بیمارستانی و به صورت کلی افرادی که می‌خواهند در امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری کنند، اجازه اقامت می‌دهد. دریافت این ویزا دارای شرایطی است که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم:

شرایط دریافت ویزای سرمایه‌گذاری دبی

برای سرمایه‌گذاری در دبی باید حداقل‌ها را رعایت کنیم. اگر کنجکاو هستید که حداقل رقم سرمایه‌گذاری در دبی چقدر است باید بگوییم که حداقل سرمایه‌گذاری مورد نیاز بسته به نوع کسب و کار و منطقه‌ای که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، متفاوت است. به طور معمول، برای راه‌اندازی یک شرکت در دبی حداقل 10 میلیون درهم امارات نیاز است.

برای قرار گرفتن در لیست سرمایه‌گذاران دبی شما باید مدارکی چون، گواهی عدم سوء پیشینه، برنامه کسب و کار، گواهی تمکن مالی، فرم درخواست ویزا، پاسپورت، عکس پرسنلی، گواهی ثبت شرک و… را ارائه دهید.

جدول مقایسه هزینه های انواع ویزای دبی

دریافت انواع ویزای دبی دارای شرایط خاصی است و همچنین به مدارکی نیاز دارد که باید به دقت تهیه و ارسال شوند. در ادامه با شرایط، مدارک مورد نیاز و هزینه‌های ویزا آشنا می‌شوید.

هزینه ویزا (تقریبی)مدت اعتبارشرایط دریافتنوع ویزا
300-400 درهم14 روزپاسپورت معتبر، رزرو هتل، بلیت برگشت، تمکن مالیویزای توریستی 14 روزه
350-450 درهم30 روزپاسپورت معتبر، رزرو هتل، بلیت برگشت، تمکن مالیویزای توریستی 30 روزه
800-1000 درهم90 روزپاسپورت معتبر، رزرو هتل، بلیت برگشت، تمکن مالیویزای توریستی 90 روزه
رایگان48 ساعتپاسپورت معتبر، بلیت به مقصد نهایی، ویزای مقصد نهایی (در صورت نیاز)ویزای ترانزیت 48 ساعته
50-100 درهم96 ساعتپاسپورت معتبر، بلیت به مقصد نهایی، ویزای مقصد نهایی (در صورت نیاز)ویزای ترانزیت 96 ساعته
3000-7000 درهم1-3 سالپیشنهاد شغلی از کارفرمای معتبر، قرارداد کاری، تمکن مالی، سلامت پزشکیویزای کار
2000-3000 درهممدت تحصیلپذیرش از مؤسسه آموزشی معتبر، تمکن مالی، سلامت پزشکیویزای تحصیلی
5000-15000 درهم3-5 سالحداقل سرمایه‌گذاری (حدود 10 میلیون درهم)، ثبت شرکت، تمکن مالی، برنامه کسب و کارویزای سرمایه‌گذاری

کدام ویزای دبی برای من مناسب تر است؟

در پاسخ به این سوال که کدام ویزا برای شما مناسب‌تر است باید بگوییم که این موضوع به شرایط و بودجه شما بستگی دارد. اگر در سن تحصیل هستید و می‌توانید در رشته مورد نظرتان از دانشگاه و موسسات آموزشی دبی پذیرش بگیرید، ویزای تحصیلی مناسب شماست.

اگر قصد تفریح و بررسی شرایط زندگی در دبی را دارید، دریافت ویزای توریستی را به شما پیشنهاد می‌دهیم و اگر قصد دارید در این شهر اقامت بگیرید و ا=توان خرید ملک و سرمایه‌گذاری را دارید، دریافت ویزای سرمایه‌گذاری بهترین راه برای مهاجرت به دبی است.

آدرس سفارت امارات در تهران

آدرس: شهرک قدس، خیابان ایران زمین، تقاطع مهستان، شماره 2
No 2/ mahestan intersection /North Iran Zamin street
تلفن : 42792000- 009821
نمابر : 00982188094293
ایمیل: Tehranemb@mofa.gov.ae
وب­سایت : office website

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *