شرایط دریافت ویزای دبی برای افغانستانی‌های مقیم ایران

آخرین بروزرسانی : آگوست 2024

دبی ستاره درخشان امارات متحده عربی است که نه تنها دارای جاذبه‌های توریستی بسیاری است، بلکه یکی از قطب‌های تجاری خاورمیانه به حساب می‌آید و توریست و تجار بسیاری برای تفریح و یا دریافت اقامت این کشور را انتخاب می‌کنند.

با توجه به رشد مهاجرت ساکنان کشورهای خاورمیانه به این کشور، شاهد افزایش تقاضای مهاجران افغانستانی به این کشور هستیم. مهاجرانی که به امید زندگی بهتر، مهاجرت به کشورهای همسایه مانند ایران را در انتخاب می‌کنند و تغییر کشور مقصد هم برای این مهاجران موضوع عجیبی نیست. به همین دلیل است که شاهد مهاجرت مردمان افغانستان به ایران و در نهایت دبی هستیم.

در این زمینه باید بگوییم که افغانستانی‌های مقیم ایران برای دریافت ویزای دبی شرایط خاص خود را دارند. در ادامه با شرایط دریافت ویزای دبی برای افغانستانی‌های مقیم ایران و مدارک مورد نیاز و… آشنا می‌شوید.

توجه داشته باشید که ویزافوری هیچ گونه خدماتی برای اتباع انجام نمیدهد و این محتوا تنها برای اطلاع رسانی از شرایط می باشد

ویزای دبی برای افغان‌ها در ایران

اخذ ویزا ضروری‌ترین برنامه سفر برای افغان‌ها است. افغان‌ها بدون دردسر و زحمت می‌توانند از سایت‌های رسمی درخواست ویزای دبی بدهند، بسته به هدف خود می‌توانند انواع ویزا از جمله ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزای ترانزیت استفاده کنند.

این مجموعه روند درخواست ویزای دبی را برای شهروندان افغانستان راحت می‌کند. اخذ ویزا دبی برای افغان‌های مقیم ایران پیچیده و وقت‌گیر است با ثبت نام در این سایت این کار بسیار ساده و آسان شده است و به شما امکان می‌دهد بر روی برنامه‌ریزی سفر خود تمرکز کنید.

ویزای دبی برای افغان‌ها در ایران

پیشنهاد مطالعه : قوانین سفر به دبی

انواع ویزای دبی برای افغان‌های مقیم ایران

اگر می‌خواهید بدانید انواع ویزای دبی برای افغان های مقیم ایران چیست باید بدانید که انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که با توجه به هدف آنها از سفر متفاوت است؛ به طور کلی ویزای دبی بر اساس هدف سفر به انواع زیر تقسیم می‌شود.

ویزای توریستی دبی

2 نوع ویزای کوتاه مدت 30 روزه و بلند مدت 90 روزه برای دبی وجود دارد که ویزای کوتاه مدت معمولاً یک بار ورود است و برای افرادی که قصد دارند به مدت کوتاهی به دبی سفر کنند مناسب است. ویزای بلند مدت هم یک بار ورود است و برای افرادی که قصد دارند مدت طولانی‌تری در دبی بمانند مناسب است.

ویزای کار دبی

اگر جویای کار در دبی هستید و با هدف کار در دبی قصد سفر دارید برای دریافت ویزای کار یک تا سه سال می‌توانید اقدام کنید. ویزای کار برای متخصصان با استعدادی که به دنبال فرصت‌های شغلی در دبی هستند، پیشنهاد شده است و در بخش‌های پررونق شهر مانند امور مالی، فناوری یا مهمان‌نوازی مناسب است و محیطی پویا و چند فرهنگی هموار می‌کند.

ویزای تحصیلی دبی

افغان‌هایی که قصد تحصیل در شهر دبی را دارند می‌توانند درخواست ویزای تحصیلی دبی را بدهند.

انواع ویزای دبی برای افغان‌های مقیم ایران

پیشنهاد مطالعه : دبی پایتخت تجارت و خرید

ویزای تجاری دبی

مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل با هدف راه‌اندازی کسب و کار و تجارت می‌توانند برای دریافت ویزای تجاری اقدام کنند. سرمایه‌گذران، کارآفرینان، افراد ماهر، نخبه‌ها و دانشجویان برتر افغان می‌توانند با اخذ ویزای سبز دبی و بدون نیاز به حمایت کارفرما 5 سال مجوز اقامت دریافت می‌کنند.

ویزای ترانزیت

این ویزا به شهروندان افغانستانی تعلق می‌گیرد که از طریق دبی به مقصد دیگری ترانزیت می‌کنند. اعتبار این نوع ویزای به مدت 96 ساعت است و می‌توان این ویزا را بعد از ورود به فرودگاه بین المللی دبی دریافت کرد.

ویزای بازدید

این ویزا برای شهروندان افغانستانی است که به دلایل کاری یا شخصی می خواهند از دبی دیدن کنند ارائه می‌شود. اعتبار آن 30 روز است و می توان آن را به صورت آنلاین یا در سفارت یا کنسولگری امارات متحده عربی در افغانستان دریافت کرد.

ویزای چندبار ورود

این ویزا برای شهروندان افغانستانی مناسب است که می‌خواهند در مدت شش ماه چندین بار از دبی بازدید کنند. این ویزا برای ورودی‌های متعدد 30 روزه ارائه می‌شود و هر کدام 60 روز معتبر است و می توان آن را به صورت آنلاین یا در سفارت امارات متحده عربی در افغانستان دریافت کرد.

ویزای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاران رویایی که به دنبال سرمایه‌گذاری بر اقتصاد پر رونق دبی و سیاست‌های سرمایه پسند هستند. این ویزا به رشد و توسعه شهر کمک می‌کند و فرصت‌ها برای ایجاد مشاغل، ایجاد شغل و موقعیت پایدار در قلب خاورمیانه ایجاد می‌کند.

ویزای طلایی و افزایش اعتبار

این ویزای ویژه برای افراد و سرمایه گذاران موفقی طراحی شده است که می خواهند برای مدت طولانی در دبی زندگی کنند. این ویزا مانند یک کارت VIP برای اقامت دائم است که به شما و خانواده‌تان فرصت شگفت انگیزی برای زندگی، کار و شکوفایی در فضای هیجان انگیز دبی را می‌دهد.

ویزای طلایی با هدف جذب افراد مستعد به رشد اقتصادی کمک می‌کند و نشان دهنده تعهد دبی به بهترین و خلاقانه‌ترین مکان برای زندگی و کار است.

ویزای طلایی و افزایش اعتبار

پیشنهاد مطالعه : کارت گردشگری دبی

 ویزای بلند مدت برای افغان‌ها

مردم از سرتاسر جهان به سمت اقتصاد پر رونق و محیط تجاری دلپذیر دبی به منظور کشف احتمالات سرمایه گذاری و ایجاد مشاغل جدید جذب می‌شوند. برای چنین افرادی، دبی یک دسته ویزا جداگانه دارد که به عنوان ویزای سرمایه‌گذاری دبی یا ویزای شریک شناخته می شود.

ویزای بلند مدت برای افغان‌ها یک گزینه اقامت جدید است که برای مهاجران افغان‌ستانی با شرایط عالی معرفی شده است. این نوع ویزا برای افراد واجد شرایط به مدت 10 سال اعتبار دارد. افغان‌هایی که شرایط لازم را دارند بدون نیازی به واسطه می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

رایج ترین نوع ویزای اقامت طولانی مدت، ویزای سرمایه گذاری است که برای واجد شرایط بودن به سرمایه گذاری مالی قابل توجهی در امارات نیاز است. توجه کنید ویزای توریستی دبی برای افغان‌ها صادر نمی‌شود و بهترین راهکار برای دریافت ویزای بلند مدت و اقامت دبی خرید ملک در این شهر است.

شرایط دریافت + مدارک

ویزا یک سند رسمی مجوز است که برای ورود و اقامت در یک کشور خارجی برای مدت معینی ضروری است. ویزای دبی برای شهروندان افغانستان اغلب برای افرادی صادر می‌شود که به دنبال تقریح، دیدار با اقوام، اشتغال و تحصیل و… هستند. درخواست ویزا برای کشورهای مختلف متفاوت است و برای درخواست ویزا آنلاین دبی شرایط و ضوابط خاصی نیاز است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر کردن آنلاین فرم درخواست ویزا
  •  ۲ قطعه عکس رنگی با زمینه سفید
  • پاسپورت الکترونیکی معتبر و کپی پاسپورت معتبر
  • کپی رنگی مدارک
  •  کارت شناسایی ملی
  •  نامه رسمی وزارت امور خارجه افغانستان
  • دعوت‌نامه رسمی از شرکت و فرد مقیم در دبی
  • گواهی‌نامه اشتغال به کار و تحصیلی
  • مدارک مالی مانند گواهی‌بانکی، فیش حقوقی و اسناد مالکیت

توجه داشته باشید ویزای دبی تنها برای گذرنامه‌های دیپلماتیک و خدماتی توسط سفارت صادر می شود.

قیمت ویزای دبی در افغانستان

هزینه ویزای دبی در افغانستان به نوع ویزا و مدت اعتبار آن بستگی دارد. به طور کلی هزینه این ویزا از 2000 تا 8000 درهم امارت متغیر است. اتباع افغانستان برای سفر به دبی می‌توانند به صورت آنلاین برای اخذ ویزا اقدام کنند.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احسانی ۲۳ / ۰۴ / ۱۴۰۳

    سلام
    وقت بخیر
    آیا الان هم امکان دریافت ویزای امارات برای اتباع افغانستان مقیم ایران وجود دارد؟

    پاسخ
    • ویزافوری ۲۱ / ۰۵ / ۱۴۰۳

      سلام وقت تون بخیر
      متاسفانه درگاه ما برای اتباع بسته می باشد و نمی توانیم خدماتی ارائه دهیم

      پاسخ