مهم ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

برخی مواقع افرادی که متقاضی دریافت ویزای شینگن هستند، ممکن است با ریجکت ویزای شینگن روبرو شوند. با ریجکت شدن ویزای شینگن از طرف سفارت، فرد در مراجعات بعدی با مشکل مواجه می‌شود و از طرف سفارت‌های دیگر مجددا ریجکت می‌شود. از این‌رو لازم است اطلاعات کافی درباره مدارک لازم و شرایط مورد نیاز کسب کرد و سپس اقدام نمود.

دلایل ریجکت ویزای شینگن

با ریجکت ویزای شینگن تمام برنامه‌ریزی‌های سفر متقاضی با مشکل مواجه می‌شود. در بیشتر مواقع متقاضی برنامه سفر درستی ارائه می‌کند، مدارک او کامل است و همچنین از تمکن مالی کافی برخوردار است، اما با این وجود درخواست او برای دریافت ویزای شینگن رد می‌شود. این مسئله دلایل زیادی دارد که در این مبحث قصد داریم به علل مختلفی که باعث رد شدن ویزای شینگن می‌شوند، بپردازیم.

پاسپورت آسیب‌دیده

یکی از دلایل مهمی که موجب می‌شود ویزای شینگن رد شود، پاسپورت آسیب‌دیده و مخدوش است. در صورتی که گذرنامه یا پاسپورت فرد ظاهر آسیب‌دیده‌ای داشته باشد یا صفحه‌ای از آن گم یا پاره شده باشد، احتمال ریجکت کردن ویزا بسیار بالا می‌رود.

قانع نشدن آفیسر پرونده

بیشترین دلیلی که باعث ریجکت ویزای شینگن می‌شود، قانع نشدن آفیسر پرونده است. آفیسر پرونده باید از دلایل سفر و بازگشت قطعی فرد پس از تمام شدن اعتبار ویزا اطمینان پیدا کند و سپس آن را تایید کند. تا زمانی که آفیسر نسبت به بازگشت فرد تردید داشته باشد، ویزای شینگن را تایید نخواهد کرد.

پاسپورت نامعتبر

ارائه پاسپورت نامعتبر را می‌توان به عنوان دلیل دیگر رد ویزا به شمار آورد. درواقع گذرنامه‌هایی را نامعتبر به حساب می‌آورند که تاریخ اعتبار در آن‌ها کمتر از سه ماه از برگشت فرد باشد. همچنین پاسپورت‌هایی که صفحات خالی آن‌ها کمتر از دو صفحه باشد و از زمان صدور آن‌ها بیشتر از ۱۰ سال گذشته باشد، نامعتبر محسوب می‌شوند.

دلایل ریجکت ویزای شینگن

عدم ارائه برنامه سفری

متقاضی سفر باید قادر باشد برنامه مناسبی برای سفر و حضور در منطقه شینگن ارائه کند، در غیراین‌صورت با ریجکت ویزای شینگن مواجه می‌شود. ارائه برنامه سفر باید شامل موارد زیر باشد:

  • لازم است مقصد اصلی سفر در حوزه شینگن تعیین شود.
  • باید مدارک اقامتی همچون رزرو هتل در طول اقامت فرد در منطقه شینگن ارائه شود.
  • افرادی که قصد سفر به بیش از یک کشور در حوزه شینگن دارند، باید بلیط‌های آن را ارائه کنند.
  • همچنین رزرو بلیط پرواز برای سفر متقاضی نیز باید ارائه شود.

عدم ارائه توضیحات کافی درباره هدف سفر

متقاضی باید قادر باشد توضیحات کافی درباره انگیزه و هدف سفر خود به کشورهای حوزه شینگن ارائه کند. برای این کار فرد باید مدارک و اسنادی معتبر از هدف سفر خود به آفیسر ارائه کند و او را به این جمع‌بندی برساند که انگیزه سفر تشریح شده است.

پیشنهاد مطالعه : بهترین روش های رفع ریجکتی ویزای شینگن

عدم مدارک کافی جهت اثبات بازگشت شما بعد از سفر

در صورتی که متقاضی بتواند با ارائه اسناد و مدارکی معتبر ثابت کند که پس از سفر به کشور خود بازمی‌گردد، ویزای او رد نمی‌شود. این مدارک شامل اسناد املاک در کشور مبدا، نامه اشتغال به کار معتبر و وجود رابطه عاطفی و‌ خانوادگی قوی است.

کافی نبودن مدارک مالی لازم برای تامین هزینه‌های سفر

متقاضیانی که توانایی ارائه مدارک لازم جهت پوشش کلیه هزینه‌های سفر به اروپا را نداشته باشند، قطعا ویزای آن‌ها ریجکت می‌شود. فردی که قصد سفر دارد، باید مدارکی ارائه کند که حاوی گزارش گردش مالی چند ماه اخیر و موجودی حساب او باشد تا به وسیله آن تمکن مالی خود را اثبات کند.

پیشنهاد مطالعه : معرفی مدارک ویزای شینگن

مشخص نبودن محل اقامت در طول سفر

عامل دیگری که منجر به ریجکت ویزای شینگن می‌شود، مشخص نبودن محل مشخصی برای اقامت است. به این ترتیب متقاضی باید قادر باشد مدارک رزرو هتل خود را به آفیسر ارائه کند. همچنین در صورتی که متقاضی به وسیله دعوتنامه سفر می‌کند و در کشور مقصد حامی دارد، می‌تواند آن را ارائه کند. مدارک رزرو تور مسافرتی نیز برای آفیسر مورد تایید است.

ارائه نامه‌های غیر معتبر

در صورتی که فردی قصد دارد ویزای شینگن دریافت کند، باید مدارک رسمی و تایید شده توسط نویسنده را ارائه کند. نامه‌های رسمی که جزئیات تماس، متن، آدرس و مهر و امضا نویسنده در آن نباشد، مورد تایید نیست. همچنین نامه‌هایی که برای بیشتر از ۳ ماه قبل هستند، نیز تایید نمی‌شوند.

داشتن سوء‌سابقه یا سابقه فعالیت‌های مجرمانه

یکی از مواردی که برای آفیسر پرونده بسیار مهم است، فعالیت‌های کنونی و همچنین فعالیت‌های فرد در زمان گذشته است. ممکن است ویزای شینگن متقاضی رد شود، چراکه در گذشته سابقه کیفری کوچکی داشته است. به این ترتیب این مسائل از نظر آفیسر قابل چشم‌پوشی نیست و اهمیت زیادی دارد.

ارائه مدارک جعلی

در صورتی که ثابت شود یکی از مدارک ارائه‌شده توسط متقاضی جعلی است، به طور حتم منجر به ریجکت ویزا می‌شود. در این شرایط علاوه‌بر رد شدن ویزای شینگن، کنسولگری یا سفارت با اینگونه افراد به سختی برخورد خواهد کرد و این مسئله در پرونده متقاضی درج می‌شود و سابقه خوبی برای او محسوب نمی‌شود.

شرایط سنی و مجرد بودن

یکی از شرایطی که ممکن است برای افراد مجرد آزاردهنده باشد، محدودیت سنی و مجرد بودن است. برخی سفارت‌ها ویزای افراد مجرد و زیر ۳۰ سال را تایید نمی‌کنند. به دلیل اینکه افسر کنسولی ممکن است نسبت به بازگشت متقاضی به کشور مبدا تردید داشته باشد و از دلایل او قانع نشود.

حساب‌های مالی ساختگی

به منظور تایید ویزای شینگن، آفیسر پرونده کلیه گردش حساب‌های چندین ماه اخیر متقاضی را بررسی می‌کند و در صورتی که گردش حساب غیر منطقی به نظر برسد، تایید ویزا انجام نمی‌شود.

ارائه دعوتنامه خویشاوندی و یا نامعتبر

در صورتی که متقاضی از اقوام درجه یک خود دعوتنامه دریافت کند، ممکن است منجر به ریجکت ویزای شینگن شود. چراکه افسر پرونده گمان می‌کند که حضور خانواده و اقوام درجه یک در کشور مقصد ممکن است باعث وابستگی عاطفی یا پشتیبانی مالی از متقاضی شود و همین موضوع فرد را در کشور مقصد ماندگار کند و دیگر به وطن بازنگردد.
عدم ارتباط مدارک شغلی ارائه‌شده و میزان درآمد

آفیسر پرونده مدارک شغلی هر فرد را با گردش حساب و همچنین میزان درآمد او مطابقت می‌دهد. در این صورت اگر میزان درآمد متقاضی با شغل او تطابق نداشته باشد، بیانگر این است که در روند پرونده مشکلی وجود دارد و حساب‌سازی صورت گرفته است. به این ترتیب با قانع نشدن آفیسر، ویزای متقاضی به هیچ‌ عنوان مورد تایید واقع نمی‌شود و ریجکت می‌گردد.

نداشتن سابقه سفر خارجی

متقاضیانی که پاسپورت آن‌ها خالی است و سابقه سفر به هیچ کشوری را ندارند، با رد درخواست ویزای شینگن مواجه می‌شوند. در این شرایط لازم است آژانس مسافرتی نسبت به سفرهای خارجی انجام‌شده آگاهی لازم به متقاضی بدهد تا متقاضی با مدارک کامل بتواند ویزای شینگن را دریافت کند.

ارائه نامه اشتغال به کار نامعتبر

نامه‌هایی که از طرف مراجع نامعتبر به منظور اعلام اشتغال متقاضی ارائه شوند، منجر به ریجکت ویزای شینگن می‌شوند. این نامه‌ها که به صورت رسمی نوشته نشده‌اند و فاقد آدرس شرکت هستند، قابل پیگیری نیستند. همچنین نامه‌هایی که مهر و امضای نویسنده نداشته باشند و یا حدودا ۳ ماه از تاریخ صدور آن‌ها گذشته باشد، از نظر آفیسر پرونده نامعتبر به شمار می‌روند.

گواهی ازدواج یا تولد غیرقابل‌قبول

در صورتی که گواهی تولد یا ازدواج که توسط متقاضی ارائه می‌شود، مورد تایید کنسولگری واقع نشود، می‌تواند منجر به رد ویزای شینگن شود. زمانی که فرد از ارائه گواهی معتبر و مورد تایید مقامات رسمی سر باز زند و یا گواهی او به زبان غیرانگلیسی ارائه نشود، ویزای شینگن او رد می‌شود.

بیمه مسافرتی نامعتبر

لازم است متقاضی قبل از سفر بیمه مسافرتی معتبری ارائه کند که در طول اقامت فرد در کشورهای حوزه شینگن، پوشش‌دهی مناسبی داشته باشد. بنابراین در صورتی که متقاضی از پوشش بیمه مسافرتی معتبر در مقدار و زمان مناسب استفاده نکند و یا بیمه ارائه‌شده در کشور مقصد پوشش نداشته باشد، ویزای فرد رد می‌شود.

نحوه اعتراض به ریجکت شدن ویزای شینگن

تشکیل پرونده برای درخواست دریافت ویزای شینگن، اخذ ویزا را تضمین نمی‌کند. متقاضی باید تمام مدارک خود را آماده کند و با رعایت تمام شرایط، آن را به سفارت ارائه کند. در صورتی که کوچکترین نقصی در پرونده وجود داشته باشد، از سوی کنسولگری ریجکت می‌شود.

متقاضی بار دیگر فرصت دارد که با بررسی مدارک خود و رفع نواقص آن، برای دریافت ویزای شینگن اقدام کند. اما اگر متقاضی معتقد است که تمام مدارک را به صورت کامل و بدون نقص در پرونده قرار داده و بدون دلیل از طرف کنسولگری رد شده، می‌تواند نامه‌ای اعتراضی به کنسولگری ارائه دهد تا مدارک او مجددا بازبینی شوند.

ویژگی‌های نامه اعتراض به رد ویزای شینگن

تنظیم نامه اعتراضی به ریجکت ویزای شینگن، آخرین فرصت متقاضی به شمار می‌رود که می‌تواند از آن استفاده کند. اما در نگارش نامه باید مواردی رعایت شود که از این قرار هستند:

  • حاوی اطلاعات فردی
  • تاریخ دقیق ریجکت ویزا
  • دلیل ریجکت شدن ویزا
  • توضیحات متقاضی راجع به اشتباهی که رخ داده

جمع‌بندی

ریجکت ویزای شینگن می‌تواند یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که در آستانه سفر برای فرد رخ می‌دهد. به منظور اینکه فرد بتواند رفع ریجکت کند، باید اطلاعاتی راجع به دلیل ریجکت کردن کسب کند و سپس در جهت آن اقدام نماید.

در این مبحث از زوایای مختلفی به این موضوع پرداختیم تا بتوانیم به متقاضیان دریافت ویزای شینگن کمکی کرده باشیم. در این مسیر کارشناسان خبره و با سابقه ویزافوری می توانند به صورت رایگان مشاوره های لازم را به شما بدهند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل بنمایید و یا با خانم خسروجردی به شماره 09127197960 بصورت شبانه روزی در تماس باشید.

سوالات متداول

در حوزه شینگن برای رفع ریجکتی ویزا چه اقداماتی لازم است؟

اصطلاح رفع ریجکتی در حوزه شینگن نداریم و برای اقدام مجدد باید به شرایط سفارت خانه ها در زمان خودش توجه کرد.

رفع ریجکتی ویزای شینگن امکان پذیر است؟

بله، شما حق اعتراض دارید و بعد از بررسی های لازم و ثبت اعتراض تان در صورت رفع شدن آن می توانید بقیه مراحل را انجام دهید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *