جاذبه های توریستی آمریکا

آخرین بروزرسانی : آبان ۱۴۰۲

کشور آمریکا یکی از پرجمعیت ترین کشور های دنیا است. کشور آمریکا دارای متنوع ترین نژاد ها می باشد به طوری که اگر چند ساعت از زمان خود را در آمریکا بگذرانید قطعا با نژاد های مختلف روبرو خواهید شد. پس از این مورد متعجب نشوید. همسایه های این کشور به شرح ذیل می باشند:

  • از شرق با اقیانوس اطلس
  • از غرب با اقیانوس آرام
  • از شمال با کانادا
  • از جنوب با مکزیک

در این مقاله قصد داریم در خصوص جاذبه های توریستی آمریکا اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم با ما همراه باشید.

جاذبه های توریستی و گردشگری آمریکا

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم آمریکا کشوری است پهناور و غنی از جاذبه های گردشگری. فرقی نمی کند مسافران برای سفر به این کشور کدام ایالت آمریکا را انتخاب می کنند. چرا که با انتخاب هر ایالت قطعا شاهد یک پارک ملی فوق العاده و جاذبه های گردشگری متنوع خواهید بود. جاذبه های دیدنی آمریکا به شرح ذیل می باشد:

گرند کنیون

این جاذبه گردشگری فوق العاده دره ای است واقع در شمال آریزونا. این دره دارای عمق 1.6 کیلومتر و طول 446 کیلومتر می باشد. این دره طی سال های طولانی توسط رودخانه ای به نام کلرادو به وجود آمده است. تصور زیبایی این دره سخت است. چرا که زیبایی این دره به حدی زیاد است که سالانه افراد بسیار زیادی برای تماشای این دره زیبا به این منطقه سفر می کنند.

محله منهتن

این محله جزو 5 محله نیویورک می باشد. شاید زیبایی این محله را در رسانه ها دیده باشید. با حضور در این محله شاهد آسمان خراش های فوق العاده زیبا خواهید بود. شاید کمتر کسی را پیدا کنید که در زمان صحبت از نیویورک از زیبایی این محله دیدنی صحبت نکند. در افق این محله شاهد مجسمه زیبای آزادی خواهید بود.

 

جاذبه های توریستی و گردشگری آمریکا

پارک ملی یلوستون

این پارک زیبا در غرب آمریکا قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید این پارک اولین پارک ملی جهان و یکی از جاذبه های دیدنی آمریکا می باشد. پارک ملی یلوستون در سال 1872 میلادی برای محافظت از گونه های جانوری و چشمه های آب گرم ساخته شد. در این پارک می توانید شاهد انواع گونه های جانوری باشید. قطعا با مراجعه به این پارک از تماشای آن لذت خواهید برد چرا که حیوانات در بهترین شرایط نگهداری خواهند شد.

تمامی جاذبه هایی که در بالاتر ذکر کردیم تنها تعداد اندکی از جاذبه های کشور آمریکا می باشد. در ادامه بیشتر به این جاذبه ها اشاره خواهیم کرد.

دنیای والت دیزنی در لیست جاهای دیدنی آمریکا

والت دیزنی یکی از شهر بازی های پرطرفدار و مشهور در کشور آمریکا می باشد. والت دیزنی در منطقه ای با نام اورلاندوی واقع شده است. این منطقه در ایالت فلوریدا می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید این پارک دومین پارک پر بازدید در سراسر دنیا می باشد.

با حضور در این پارک شاهد اسباب بازی های نوستالژی و جدید خواهید بود. توجه داشته باشید والت دیزنی واقع در کالیفرنیا اولین شهر بازی است که با این تم شناخته شده است. این پارک به واسطه کمپانی والت دیزنی ساخته شده است و در نوع خود کاملا بی نظیر می باشد.

اولین نکته ای که باید در خصوص دیزنی لند بدانید این است که این فضا بیشتر حالتی شبیه به شهربازی دارد و می توانید از وسایل موجود در این پارک استفاده کنید و نهایت هیجان را تجربه نمایید. یکی از جذاب ترین مکان ها در این پارک کمپ انتقام جویان می باشد. در این قسمت شاهد تمامی اسباب بازی های قدیمی، به صورت واقعی خواهید بود.

دنیای والت دیزنی در لیست جاهای دیدنی آمریکا

کاخ سفید در صدر جاذبه های گردشگری قاره آمریکا

زمانی که صحبت از کشور آمریکا به پیش می آید همگی به یاد کاخ سفید خواهند افتاد. کاخ سفید خانه ای است سفید رنگ که سیاستمداران در آن زندگی می کنند. این کاخ خانه ای بسیار امن برای زندگی و تصمیم گیری های سیاسی می باشد. قدمت این کاخ 214 سال و از مهم ترین مکان های دیدنی ایالات متحده آمریکا می باشد. این کاخ از 6 طبقه تشکیل شده است.

مجموع اتاق هایی که در این کاخ قرار دارد 132 عدد می باشد. این کاخ بعد از بسیاری از جنگ ها مجدد بازسازی و ترمیم شده است. طبق گزارش های به دست آمده از شبکه هیستری، درب این کاخ سالانه به روی افراد بسیار زیادی باز می شود تا بتوانند از این کاخ دیدن کنند.

کاخ سفید در صدر جاذبه های گردشگری قاره آمریکا

پل بلوریج پونزی جزو جاذبه های گردشگری قاره آمریکا

این پل علاوه بر جاذبه گردشگری یک راه ارتباطی نیز می باشد. بر روی این پل شاهد طبیعت چند رنگ خواهید بود. طول این پل 469 مایل می باشد. این پل متعلق به پارک بلوریج می باشد. با عبور از این پل شاهد گونه های مختلف گیاهی خواهید بود. با قاطعیت می توان بیان کرد این پل یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی آمریکا می باشد.

پل بلوریج پونزی جزو جاذبه های گردشگری قاره آمریکا

استخر همیلتون در لیست جاذبه های گردشگری آمریکا

استخر همیلتون یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در تگزاس می باشد. این استخر در اثر فرو ریختن یک رودخانه زیرزمینی ساخته و ایجاد شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید این استخر در گذشته شکلی شبیه به غار داشته است. این غار مکانی برای عبور رودخانه های زیر زمینی بوده است.

طی گذشت زمان سقف این غار فروریخته است و در حال حاضر شکلی شبیه به غار را به خود گرفته است. توجه داشته باشید سقف قسمتی از این غار هنوز هم فرو نریخته است و در فصل گرم سال به راحتی می توانید از سایه طبیعی این استخر استفاده کنید و لذت ببرید.این پارک یکی از جاذبه های گردشگری آمریکا و یک پارک آبی آمریکا از بین ده ها پارک آبی موجود در این کشور است که لحظاتی سراسر هیجان را برای شما رقم خواهد زد.

آب بسیار زلال این استخر به همراه آب و هوای خنک و مناطق سرسبز آن این منطقه را تبدیل به یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی آمریکا و پارک آبی آمریکا تبدیل کرده است. توصیه می شود در این استخر به هیچ عنوان شنا نکنید چرا که ایمن نیست و طی سال های گذشته گزارش چند عدد مفقودی در این استخر منتشر شده است. البته لازم به ذکر است مسئولین محافظت این استخر اجازه شنا در این استخر را نمی دهند.

 

استخر همیلتون در لیست جاذبه های گردشگری آمریکا

دریاچه تاهو در لیست مناطق دیدنی آمریکا

این دریاچه دارای قدمت دو هزار ساله می باشد. این دریاچه بزرگترین دریاچه موجود در آمریکای شمالی می باشد. همچنین این دریاچه عمیق ترین دریاچه در ایالت متحده آمریکا می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید این دریاچه در عصر یخبندان تشکیل شده است و یکی از جاذبه های توریستی آمریکا می باشد.

امروزه از این دریاچه بیشتر برای کسب آرامش استفاده می شود. یکی از دلایل شهرت این دریاچه پیست های اسکی موجود در آن می باشد. علت علاقه گردشگران به این محیط انجام ورزش های آبی در این منطقه می باشد. با قاطعیت می توان بیان کرد با مراجعه به این دریاچه، خاطره انگیزترین سفر خود را رقم خواهید زد.

دریاچه تاهو در لیست مناطق دیدنی آمریکا

دره مرگ آمریکا

با شنیدن نام دره مرگ آمریکا هر گردشگری دوست دارد برای دیدن عجیب ترین کویر دنیا راهی پارک ملی نوادای امریکا شود. این پارک در جنوب شرقی رشته کوه های سییرا نوادا و در مرز ایالات کالیفرنیا و نوادا قرار دارد و در آن می توانید یکی از عجیب ترین شوخی های جهان را ببینید!

در این کویر عجیب و غریب سنگ ها روی زمین راه می روند. جالب است که حتی اگر وزنی اندازه یک آدم هم داشته باشند باز هم می خزند و از خود ردی بر جا می گذارند.

آنچه حرکت این سنگ ها را عجیب و غریب تر می کند، آن است که این سنگ ها به صورت موازی با هم حرکت می کنند. در کل دورانی که این سنگ ها حرکت کرده اند یک راه داشته اند و همان را ادامه داده اند. هیچ کس تا حالا با چشم خودش حرکت سنگ ها را ندیده اما جابه‌جا شدن آن ها در طول سال ها برای همه عجیب است.

دره مرگ آمریکا

موج های آریزونا و یوتا جزو مناطق دیدنی آمریکا

با توجه به آب و هوای آمریکا با قاطعیت می توان بیان کرد اصیل ترین تشکل طبیعی، موج های آریزونا می باشد. قدمت این موج ها مربوط به 190 میلیون سال پیش می باشد. این موج ها از صخره هایی دارای رنگ های متفاوت ساخته شده است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که علت نامگذاری این مکان به موج های آریزونا چیست؟

صخره های موجود در این مکان شبیه به موج هایی هستند که در بروز یک حادثه، کاملا اتفاقی خشک شده اند و شکلی شبیه به موج دریا را به خود گرفته اند. علت شکل پذیری این صخره ها، نوع آب و هوای آمریکا و حرکت شن و ماسه به علت حرکت باد می باشد. رفته رفته و علت حرکت شن و ماسه به واسطه باد و برخورد آن ها با دیواره صخره ها، باعث ایجاد شکل موج در صخره ها شده است.

توجه داشته باشید برای ورود به این جاذبه گردشگری محدودیت هایی وجود دارد. مدیران مسئول در طول روز تنها اجازه ورود 20 نفر را به این جاذبه دیدنی خواهند داد. در طول بازدید از این جاذبه دیدنی دوربین عکسبرداری را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

موج های آریزونا و یوتا جزو مناطق دیدنی آمریکا

مجسمه آزادی در فهرست جاذبه های توریستی آمریکا

اگر قرار باشد هر کشور یک نماد را به خود اختصاص دهد با قاطعیت می توان مجسمه آزادی را نماد کشور آمریکا در نظر گرفت. این مجسمه یک مجسمه غول پیکر و فوق العاده زیبا می باشد که سالانه افراد بسیار زیاد برای تماشای آن به به نیویورک سفر می کنند.

وزن این مجسمه 225 تن می باشد. برای تماشای این مجسمه می توانید از آسانسور مخصوص استفاده کنید و تا پایه این مجسمه بروید و بعد از آن و برای رسیدن به تاج مجسمه باید از پلکان مجسمه استفاده نمایید. مجسمه آزادی علاوه بر نماد کشور آمریکا یکی از خیره کننده ترین جاذبه های توریستی آمریکا می باشد.

مجسمه آزادی در فهرست جاذبه های توریستی آمریکا

باغ وحش آمریکا

یکی از باغ وحش های آمریکا باغ وحش فیلادلفیا Philadelphia Zoo است که در سال ۱۸۵۹ تأسیس شده است. این باغ وحش معروف ترین باغ وحش ایالات متحده آمریکا است و در شهر فیلادلفیا و در ایالت پنسیلوانیا قرار دارد.

در این باغ وحش ۱۵۰۰ جاندار زندگی می کنند و در میان ۱۰ باغ وحش برتر آمریکا قرار دارد. ساعت بازدید این باغ وحش آمریکا همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 5:00 بعد از ظهر است.

باغ وحش آمریکا

پل گلدن گیت در لیست جاذبه های توریستی آمریکا

این پارک در سانفرانسیسکو واقع شده است. این پل معلق می باشد و سانفرانسیسکو را به شهر مارین متصل کرده است. این پل طولانی ترین پل معلق جهان می باشد و نماد سانفرانسیسکو و کالیفرنیا می باشد. پل گلدن گیت به رنگ نارنجی و قرمز ساخته شده است تا در زمان مه گرفتگی این پل قابل مشاهده باشد. با قاطعیت می توان بیان کرد این پل نیز یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی آمریکا می باشد.

در پایان

با قاطعیت می توان بیان کرد وسعت کشور آمریکا سه برابر کشور ایران می باشد. ایالت های متنوع این کشور دارای جاذبه های گردشگری متنوعی می باشد. یکی از ویژگی های فوق العاده این کشور تنوع آب و هوایی در ایالت های مختلف آن می باشد.

به طوری که اگر به هر ایالت این کشور سفر کنید شاهد آب و هوای متفاوت در آن خواهید بود و از این قضیه متعجب خواهید شد.برای دیدن از تمامی این مناظر شگفت انگیز نیازمند دریافت وقت سفارت و ویزای توریستی آمریکا می باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان حرفه ای ویزافوری در ارتباط باشید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *