بهترین زمان سفر به تایلند بر اساس آب و هوا و تفریحات

آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۴۰۲

اگر اهل سفر و ماجراجویی هستید و به گردشگری در سواحل و کوهستان‌ها علاقه دارید یا می‌خواهید با فرهنگ‌های متفاوت آشنا شوید، تایلند یک مقصد بسیار جذاب برای شما است. با بازارهای دیدنی، معابد پرشکوه، غذاهای خیابانی و سواحل فراوان، این کشور تبدیل به یک مقصد جذاب و هیجان‌انگیز برای سفر شده است.

بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند در ماه‌های دی تا اردیبهشت که هوا خنک و کمتر مرطوب است به تایلند سفر کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند به عوامل مختلفی مانند هدف سفر و شهری که قصد بازدید از آن را دارید بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین زمان برای سفر به تایلند صحبت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آب‌وهوای تایلند چگونه است؟

برای اینکه بهترین فصل سفر به تایلند را انتخاب کنید، ابتدا باید بدانید آب‌وهوای تایلند چگونه است. تایلند یک کشور گرمسیری محسوب می‌شود و الگوهای آب‌وهوایی مختلفی در این کشور حاکم است. برای انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند باید بدانید که آب‌‌و‌هوای این کشور به سه فصل تقسیم می‌شود که در ادامه، آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

آب‌وهوای تایلند چگونه است؟

فصل اوج گردشگری (نوامبر-فوریه)

در این ماه‌ها، تایلند با آب‌وهوای مناسبی که دارد، بیشترین تعداد گردشگر را به خود جذب می‌کند. دمای متوسط در این فصل حدوداً از ۱۸ تا ۳۲ درجۀ سانتی‌گراد است. در ماه‌های نوامبر و فوریه، رطوبت هوا در تایلند کم و گرمای خورشید ملایم است که باعث می‌شود این چند ماه، بهترین فصل تایلند برای تجربۀ سفر باشد.

فصل بارش پراکنده (سپتامبر-اکتبر)

در این فصل، دما و رطوبت هوا به‌اندازۀ فصل اوج گردشگری معتدل نیست و بارش‌های پراکنده‌ای اتفاق می‌افتد. در این فصل، علاوه‌بر دما، رطوبت هم کمی کاهش پیدا می‌کند که اگر بارش‌های ناگهانی شما را اذیت نمی‌کند، این چند ماه، بهترین فصل سفر به تایلند پیش‌از زمان اوج گردشگری خواهد بود.

فصل‌های با کمترین میزان گردشگری (آوریل و می، جولای و سپتامبر)

در این دو فصل به‌دلیل گرمی هوا و بارش‌های زیاد، کمترین تعداد گردشگر وارد این کشور می‌شوند. ماه‌های آوریل و می، گرم‌ترین ماه‌های سال در تایلند هستند که روزها گرم و شب‌های خنکی دارند. ماه جولای به‌بعد هم مرطوب‌ترین و پر بارش‌ترین زمان سال در تایلند است که بارش باران، بی‌وقفه به‌مدت چهار ماه تجربه می‌شود.

در این زمان، خیابان‌ها به‌دلیل بارش‌ها، پُر از آب هستند و رطوبت هوا بسیار بالا است؛ درنتیجه، اگر در این فصل به تایلند سفر می‌کنید، محدودیت‌های بسیاری برای تفریح خواهید داشت. به‌همین‌دلیل است که این ۴ ماه، ارزانترین فصل سفر به تایلند محسوب میشود.

بهترین زمان سفر به تایلند براساس محل اقامت شما

یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین فصل تایلند برای سفر، محل اقامت شما در این کشور است. با توجه به شرایط آب‌وهوایی متفاوت در مناطق مختلف تایلند، می‌توان زمان‌های مختلفی را برای سفر به این کشور در نظر گرفت. در ادامه، در مورد مناطق مختلف تایلند برای سفر و شرایط آب‌وهوایی هر منطقه صحبت می‌کنیم.

مناطق شمالی تایلند

بهترین زمان برای سفر به مناطق شمالی تایلند از ماه آذر تا اسفند است. در این مدت، شما می‌توانید از طبیعت زیبای این کشور با دیدن طلوع و غروب خورشید لذت ببرید. هوای گرم تقریباً تمام سال در این مناطق حاکم است و از نیمۀ تیر تا مهر ماه شاهد بارش‌های پراکنده در این منطقه خواهید بود.

بهترین زمان سفر به تایلند براساس محل اقامت شما

مناطق مرکزی تایلند

اگر می‌خواهید از منظره‌های مزارع زیر کشت و هوای گرمسیری لذت ببرید، بهترین زمان برای سفر به مناطق مرکزی تایلند، از ماه مهر تا دی است. دمای هوا در این ماه‌ها بالا است و شما می‌توانید از تفریحات آبی و ساحلی در این منطقه، نهایت لذت را ببرید. همچنین، فصل بارش‌های موسمی از تیر تا مهر ماه ادامه دارد؛ بنابراین باید آمادۀ بارش‌های ناگهانی نیز باشید.

مناطق جنوبی تایلند

اگر می‌خواهید از زیبایی‌های مناطق جنوبی تایلند در فصل بدون بارش لذت ببرید، بهترین زمان برای سفر به مناطق جنوبی، از نوامبر تا آوریل است. در این دوره، دمای ملایم تا گرم و بارش‌های کمتر در انتظار شما هستند.

بهترین زمان برای سفر به تایلند برای آشنایی با فرهنگ این کشور

بهترین زمان سفر به تایلند برای آشنایی با فرهنگ این کشور، ماه ژانویه تا اوایل فوریه است. در این زمان، جشن سال نوی چینی در مناطقی مانند بانکوک برگزار می‌شود؛ درنتیجه تایلند میزبان تعداد زیادی از چینی‌ها در این زمان خواهد بود. در این جشنواره که در ماه ژانویه برگزار می‌شود، مراسم‌ متنوعی از جمله رقص اژدها و پایکوبی وجود دارد. زمان برگزاری این مراسم از نیمۀ دی تا ابتدای بهمن ماه است.

از طرفی، جشنوارۀ «کینگ منگ رای» در چیانگ‌رای نیز در همین زمان، به‌افتخار پادشاه لانا برگزار می‌شود. این جشنواره، شامل رویدادهای متنوعی از جمله رژه‌های دیدنی، نمایش‌های فرهنگی و انواع مسابقه است. زمان برگزاری این جشنواره، از میانۀ دی تا ابتدای بهمن ماه است.

در ماه فوریه، روز «ماکا بوچا» نیز به‌عنوان یک رویداد مهم برگزار می‌شود که در آن، بودایی‌ها به معابد می‌روند و به مناسبت آن، تشریفات خاصی را انجام می‌دهند. در ابتدای آوریل، جشن سال نوی تایلندی (Songkran) برگزار می‌شود که یکی از جشن‌های مهم این کشور است.

در این جشنواره، طبق سنت‌ها، آب بر روی مردم ریخته می‌شود تا گناهان و بدی‌ها از آن‌ها پاک شوند. البته باید توجه داشت که این ماه‌ها به‌دلیل برگزاری مراسم فرهنگی، ارزانترین فصل سفر به تایلند نیستند و ممکن است هزینه سفر به این کشور، در چنین زمان‌هایی بیشتر باشند.

بهترین زمان برای سفر به تایلند براساس نوع تفریحات

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند تأثیر دارد، نوع تفریحاتی است که می‌خواهید در این کشور تجربه کنید. اگر می‌خواهید استراحت کنید و به‌دنبال آرامش هستید، ماه‌های اکتبر تا دسامبر (آبان تا دی) مناسب‌ترین زمان برای سفر به سواحل شرقی تایلند هستند.

بهترین زمان برای سفر به تایلند براساس نوع تفریحات

در این ماه‌ها، آب‌وهوا ملایم‌تر است و بهترین زمان برای گشت‌وگذار در سواحل شرقی محسوب می‌شوند. همچنین در این فصل می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند شنا و غواصی لذت ببرید. اگر علاقه‌مند به تفریحات ساحلی در سواحل غربی تایلند هستید، ماه‌های آوریل تا اکتبر (اردیبهشت تا آبان) بهترین زمان برای سفر به این کشور هستند.

در این ماه‌ها، آب‌وهوا در سواحل غربی گرم‌تر است و برای فعالیت‌هایی مانند موج‌سواری و سایر ورزش‌های آبی مناسب است. به‌طورکلی، تایلند در طول سال، گرم و مرطوب است؛ اما با درنظرگرفتن این تفاوت‌های فصلی، می‌توانید زمان مناسبی برای سفر به این کشور را براساس تفریح‌های مورد علاقه‌تان انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به تایلند برای ماهیگیری

بهترین زمان برای ماهیگیری در تایلند اغلب در فصل بارندگی است که این فصل، از ماه می تا اکتبر ادامه دارد. در این ماه‌ها، آب‌های تایلند به‌دلیل بارش‌های فراوان مملو از ماهی هستند. این بارش‌ها باعث افزایش جریان آب و حضور انواع ماهی‌ها در آب‌های آب‌شیرین می‌شوند.

جزایر تایلند مکانی عالی برای ماهیگیری هستند که می‌توان گونه‌های محبوب ماهی مانند Giant Mekong Catfish، Barramundi، Siamese Carp وGiant Snakehead را در این جزایر پیدا کرد؛ بنابراین، اگر برای ماهیگیری به تایلند می‌روید، ماه‌های می تا اکتبر بهترین زمان برای سفر به این کشور هستند.

بهترین زمان سفر به تایلند برای شنا، پیاده‌روی و تماشای نهنگ‌ها و دلفین‌ها

بهترین زمان برای سفر به تایلند برای انجام فعالیت‌های مختلف از جمله شنا، پیاده‌روی و تماشای نهنگ و دلفین در طول سال متفاوت است. بهترین زمان سفر به تایلند برای شنا از نوامبر تا آوریل است. در این ماه‌ها، شرایط آب‌وهوایی برای شناکردن بسیار مطلوب است و بارش باران کمتری اتفاق می‌افتد. به‌خصوص جزایر آندمان در این ماه‌ها برای شنا بسیار جذاب هستند.

بهترین زمان سفر به تایلند برای شنا، پیاده‌روی و تماشای نهنگ‌ها و دلفین‌ها

اگر قصد پیاده‌روی دارید، ماه‌های خنک از اکتبر تا فوریه بهترین زمان برای سفر به تایلند هستند. در این ماه‌ها، هوا معتدل‌تر و شرایط برای گشت‌وگذار و پیاده‌روی مناسب‌تر است. شما در تمام طول سال می‌توانید در تایلند پیاده‌روی و گشت‌و‌گذار کنید؛ اما دمای بالا در تابستان ممکن است برای این تفریح مناسب نباشد.

برای تماشای نهنگ و دلفین‌ها نیز می‌توانید در ماه‌های سپتامبر تا دسامبر به تایلند سفر کنید. در این زمان، نهنگ‌ها به سواحل بانکوک نزدیک می‌شوند تا در لنگرگاه‌ها غذا پیدا کنند و دلفین‌ها در آب رودخانه چائو فرایا حرکت می‌کنند و می‌توانید آنها را از نزدیک ببینید.

بهترین زمان سفر به تایلند برای گردش با کروز

بهترین زمان برای سفر به تایلند و تجربه گردش با کروز، از سپتامبر تا دسامبر (معادل شهریور تا دی) است. در این ماه‌ها، فرصتی برای دیدن نهنگ‌ها در سفر با کروز وجود دارد. همچنین، از نوامبر تا ژانویه؛ یعنی بهمن تا دی، این سفرها معمولاً گران‌تر هستند؛ اما در عوض فرصتی برای تجربه یک سفر تفریحی با کروز فراهم می‌شود که تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود.

برای تجربه یک سفر کروز اقتصادی، می‌توانید در زمان‌های شروع و پایان فصل بارندگی سفر کنید؛ زیرا در این زمان‌ها معمولاً کشتی کروز قیمت‌ کمتری دارد.

بهترین زمان برای بازدید از مناطق ساحلی تایلند

بهترین زمان برای بازدید از مناطق ساحلی زیبای تایلند، تابستان است به‌ویژه از آوریل تا ژوئن. در این ماه‌ها، آب‌وهوای تایلند گرم و خشک است و میانگین دمای آن حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. بااین‌حال، در این زمان نسیم خنک دریا به‌عنوان تهویۀ مطبوع طبیعی در مناطق ساحلی عمل می‌کند، که باعث می‌شود اقامت در این مناطق در این ماه‌ها بسیار لذت‌بخش و راحت باشد.

با انتخاب این زمان برای سفر به تایلند، شما فرصتی خواهید داشت تا از سواحل زیبای این کشور با کمترین قیمت و تخفیف‌های باورنکردنی دیدن کنید و از زیبایی‌های طبیعی و فعالیت‌های آبی متنوعی که مناطق ساحلی تایلند ارائه می‌دهند، لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر اقتصادی به تایلند

اگر قصد دارید برای سفر به تایلند، کمترین هزینه ممکن را بپردازید، باید نکاتی را رعایت کنید. برای سفری اقتصادی به تایلند، انتخاب زمان مناسب بسیار مهم است. از جمله راهکارهایی که می‌تواند به شما کمک کند کمترین هزینه را برای سفر به تایلند بپردازید عبارت‌اند از:

رزرو زودهنگام بلیط هواپیما:

رزرو زودهنگام بلیط هواپیما و هتل معمولاً باعث می‌شود که قیمت‌ها کمتر افزایش پیدا کنند؛ بنابراین، برنامه‌ریزی سفر خود را به‌گونه‌ای انجام دهید که قبل‌از فصل گرما یا فصل گردشگری بلیط رزرو کنید.

استفاده از پروازها در میانۀ هفته:

پروازهای میان‌هفته معمولاً ارزان‌تر از پروازهای آخر هفته هستند. اگر امکان دارد، پروازهایی را انتخاب کنید که در روزهای میانی هفته انجام می‌شوند تا از تخفیف‌های موجود بهره‌مند شوید.

سفر در فصل بارندگی:

فصل بارندگی، به‌ویژه از مارس تا می و سپتامبر تا اکتبر، معمولاً زمانی است که قیمت‌های پروازها و هتل‌ها در تایلند کمتر است. سفر به تایلند در این فصل‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

رزرو بلیط در ماه‌هایی که تعداد گردشگر کمتر است:

در ماه‌هایی که میزان گردشگری در تایلند کاهش پیدا می‌کند، معمولاً قیمت‌های هتل‌ها و بلیط‌ها پایین‌تر است؛ بنابراین، اگر امکان دارد، سفر خود را در این ماه‌ها برنامه‌ریزی کنید.

با رعایت این موارد، می‌توانید سفری اقتصادی و لذت‌بخش به تایلند داشته باشید و از زیبایی‌ها و فرهنگ این کشور لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به تایلند را انتخاب کنید و چمدان‌هایتان را ببندید

اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر به تایلند را دارید، کافی است بهترین زمان سفر را با توجه به شرایط خود مشخص کنید و چمدان‌هایتان را ببندید؛ زیرا این کشور همۀ گردشگران را از خود راضی نگه می‌دارد. آیا عاشق طبیعت‌گردی هستید؟

تایلند مناظر خیره‌کننده‌ای دارد که می‌توانید ساعت‌ها از آنها لذت ببرید. آیا فردی اجتماعی هستید که به ملاقات با افراد جدید و شناخت فرهنگ‌های جدید علاقه دارید؟ تایلند جامعه‌ای بسیار متنوع با مردمی خون‌گرم و خوش‌برخورد دارد و با برگزاری جشنواره‌های مختلف، میزبان شما برای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف خواهد بود.

توجه داشته باشید همه ایرانیانی که به تایلند سفر می‌کنند، باید ویزای تایلند را داشته باشند. این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا بدون ویزای معتبر، امکان ورود به کشور تایلند وجود ندارد. همچنین در یک سال گذشته، فرایند دریافت ویزا به‌شکل قابل توجهی آسان‌تر شده است و می‌توانید با سفر به این کشور زیبا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی داشته باشید.

سخن پایانی

وقتی صحبت از سفرکردن به دیدنی‌ترین مکان‌های طبیعی دنیا می‌شود، قطعاً کشور تایلند در صدذ گزینه‌های پیش روی ما قرار دارد. این کشور با دارابودن سه فصل متنوع، در انتظار شگفت‌زده‌کردن شما است. انتخاب بهترین زمان برای سفر به تایلند، به برخی موارد نظیر نوع سلیقۀ آب‌هوایی شما و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید دارد.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *