آب و هوای انگلیس در طول سال چگونه است؟

آخرین بروزرسانی : فوریه 2024

در این مقاله قصد داریم تا با شما درباره آب هوای انگلیس در طول سال صحبت کنیم. آب و هوای انگلیس بسیار متنوع است و به دلیل موقعیت جغرافیایی آن در قلب اقیانوس اطلس شرقی، تحت تأثیر هواشناسی اقیانوسی و بادهای غربی قرار دارد. به‌طورکلی آب‌وهوای انگلستان بسیار معتدل است و به‌ندرت پیش می‌آید که خیلی گرم یا خیلی سرد شود.

دمای هوای اغلب شهرهای این کشور از آوریل تا اکتبر برای بیرون رفتن و تفریح بسیار دلپذیر است و در  فصل تابستان به‌ویژه جولای و آگوست هوا نسبتاً گرم می‌شود. در ادامه با بررسی آب و هوای لندن و شهرهای دیگر انگلیس در فصول مختلف سال، با شما همراه خواهیم بود.

میزان بارندگی در انگلیس چقدر است؟

اینکه بیشتر انگلیسی‌ها در منزل خود چندین چتر دارند اصلاً چیز عجیبی نیست؛ چرا که بارش باران در این کشور امری بسیار عادی تلقی می‌شود. البته شدت بارندگی در تمام مناطق انگلستان یکسان نیست. منطقه دریاچه مرطوب‌ترین بخش این کشور است که سالانه بیش‌از ۲ هزار میلی‌متر بارش را تجربه می‌کند، درحالی‌که جنوب شرقی این کشور از جمله لندن، بارشی کمتر از ۷۰۰ میلی‌متر در سال دارد.

در این مناطق برای صرفه‌جویی در مصرف آب سیاست‌هایی اعمال می‌شود که در سال‌های کم بارش، اطمینان حاصل کنند که مخازن آب به پایان نمی‌رسند؛ مثلاً در چنین مناطقی کسی نمی‌تواند برای آب‌دادن به چمن‌های منزل یا شستن ماشین خود از آبپاش استفاده کند.

گرمترین شهر انگلستان

بهترین شهرهایی که می‌توانید در انگلستان در فصول گرم سال سفر کنید، که برای تفریح دارای دیدنی ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری هستند. برای مثال، لندن یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با وجود اینکه لندن از شهرهای خنک اروپاست، ولی در فصل تابستان درجه حرارتی تا ۲۶ درجه سلسیوس نیز ممکن است به دست آید.

مقدار زیادی از گرمای شهر لندن به‌دلیل جمعیت بسیار، ساختمان‌های بتنی و تردد اتومبیل‌ها در این شهر است؛ اما مناطق روستایی آن به نسبت خنک‌تر از مرکز شهر هستند. در مقابل، شهرهایی مانند بیرمنگام و منچستر افزایش دمای کمتری نسبت به لندن دارند؛ باوجوداین، آن‌ها نیز از نظر دمای هوا شهرهایی گرم به حساب می‌آیند.

جالب است بدانید که برای مقابله با گرمای هوا در لندن، اقدامات زیادی صورت گرفته است؛ از جمله اینکه فضای سبز را در این شهر گسترش داده‌اند و پارک‌ها، باغ‌های سرسبز و زیبا و بام‌ها و دیوارهایی سبز پوشیده از گیاهان باعث می‌شوند که دمای شهر اندکی کاهش پیدا کند و به‌عنوان یک عایق حرارتی در مقابل جذب نور خورشید عمل می‌کنند.

 

گرمترین شهر انگلستان

آب و هوای انگلیس در فصول مختلف

آب‌وهوای این کشور در فصل‌های مختلف سال بسیار متنوع و متفاوت است. هوا در فصل‌های مختلف این چنین است:

آب و هوای انگلیس در بهار:

دوست‌داشتنی‌ترین و زیباترین فصل سال در انگلیس، بهار است که ماه‌های سرد و کسل‌کننده گذشته‌اند و روزها روشن‌تر و طولانی‌تر شده‌اند. گل‌های برفی، لاله‌ها و نرگس‌ها، حاشیه‌های شهرها و چمن‌ها را روشن می‌کنند و هوا اغلب اوقات ترکیبی از آفتاب و رگبار است.

ابرهای زیبا توسط بادهای نسبتاً شدیدی که می‌وزند به این طرف و آن طرف رانده می‌شوند و می‌توانید ساعات لذت‌بخشی را بیرون از منزل سپری کنید؛ اما حتما همراه خود چتر داشته باشید!

آب و هوای انگلیس تابستان:

تابستان‌های انگلیس بسیار آرام و معتدل هستند و می‌توانید زمان زیادی را بیرون و کنار دریا بگذرانید. این فصل، زمان مناسبی برای پیک‌نیک‌رفتن، پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت و وقت‌گذرانی در پارک است.

در انگلیس کنسرت‌های فضای باز، اجراهای تئاتر و بسیاری از جشن‌ها و فستیوال‌ها در تابستان برگزار می‌شوند؛ بنابراین تفریحات لذت‌بخشی را در این فصل تجربه خواهید کرد؛ اما نباید از باران‌های غیرمنتظره نیز غافل شوید و همیشه همراه خود یک چتر یا بارانی سبک داشته باشید.

آب و هوای انگلیس پاییز:

این فصل در انگلیس جذاب و زیباست، پرچین‌های پُر از توت‌فرنگی، مزارع پُر از ذرت، پارک‌ها و باغ‌های رنگارنگ و شگفت‌انگیز، بسیار جذاب و دلپذیر هستند. در مزارع، هوا اوایل صبح مه‌آلود است و حوالی ظهر گرم و مطبوع می‌شود، البته به‌تدریج با تاریک‌شدن هوا، خنکای بیشتری حس می‌شود و باران پراکنده به‌همراه باد می‌آید. جشن هالووین و شب گای فاکس از فستیوال‌های فصل پاییز هستند که می‌توانید از آن‌ها در شب‌های بلند پاییز لذت ببرید.

آب و هوای انگلیس زمستان:

سرما، تاریکی و رطوبت سه واژه توصیف‌کننده زمستان‌های انگلیس هستند. در مناطق شمالی ممکن است چند روزی برف ببارد که البته برای مدت طولانی باقی نمی‌ماند. اگر از سمت شرق باد بوزد هوا بسیار سرد می‌شود؛ اما اگر همین باد از سمت جنوب یا غرب باشد بارندگی در پی خواهد داشت.

البته زمستان‌ انگلستان خالی از آب‌وهوای آفتابی نیست و روزهای روشن و ملایم زیادی دارد. در حومه شهرها زمستان آرام است؛ اما در مراکز شهری کنسرت، نمایشگاه‌ و انواع رویدادها در جریان هستند. در این فصل نیز چتر فراموش نشود!

زندگی در انگلستان

آب و هوای انگلیس در طول سال بسیار متنوع است ولی این مسئله زندگی در انگلستان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. در این کشور، شهرها و روستاهای آن با توجه به آب و هوای منطقه خودشان، از تأسیسات مناسبی برای توجه به آب و هوای محلی برخوردارند. بنابراین، با توجه به فصلی که هستید، می‌توانید به جایی سفر کنید که شرایطی مناسب داشته باشد و از سفری خوبی لذت ببرید.

با وجود اینکه آب‌وهوای انگلستان در طول ماه‌های تابستانی آن خوشایند و معتدل است و سرمای چندانی در زمستان وجود ندارد؛ اما این معیار مناسبی برای سنجش هوای خوب یا بد در انگلیس برای زندگی نیست. هوای این کشور طی فصل تابستان اندکی کسل‌کننده است و در زمستان‌های آن طول روز بسیار کوتاه می‌شود و آفتاب چندانی وجود ندارد.

بخش‌های جنوب و جنوب شرقی انگلیس بسیار متفاوت از سایر نقاط این کشور هستند؛ چراکه آب‌وهوای آن‌ها گرم و خشک است و به‌طور متوسط ۱۷۵۰ ساعت آفتابی در طول سال دارند. در مقابل، در شهرهای شمال غربی و غرب بارش باران فراوان است و روزهای ابری در نواحی کوهستانی نسبت به شهرهای جنوبی بیشتر است.

مهاجرت به انگلستان

اگر شما قصد مهاجرت به انگلستان را دارید، باید توجه داشته باشید که آب و هوای این کشور بسیار متفاوت است و شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید. هر منطقه در انگلستان دارای آب و هوایی خاص است و برای زندگی در این کشور باید با این شرایط آشنا باشید.

شما می‌توانید طبق علایق خود یکی از شهرهای این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید؛ مثلاً اگر فردی سرمادوست هستید، زندگی در لندن برای شما اندکی سخت خواهد بود.

مهاجرت به انگلستان

 

آب و هوای لندن در چه زمانی مناسب سفر است؟

آب و هوای لندن در هر فصلی از سال بسیار متفاوت است ولی برای سفر به لندن بهتر است در فصل بهار یا تابستان یعنی ماه مه تا جولای سفر کنید. در این فصل‌ها، لندن هوای گرمتری دارد و شما می‌توانید از دیدنی‌های این شهر لذت ببرید.

در فصل بهار، شهر لندن با پوشیدن رنگارنگ گل‌ها و شادی بسیاری از گردشگران مواجه است و در فصل تابستان نیز می‌توانید از هوای خوش‌آب‌و‌هوایی این شهر لذت ببرید.

انگلیس آن‌قدر تنوع آب‌وهوایی دارد که در سایر زمان‌ها نیز می‌توانید از مناطق و شهرهای مختلف آن دیدن کنید. در حقیقت بسیاری از توریست‌ها اواخر مارس تا اوایل ژوئن و ماه‌های سپتامبر تا نوامبر را برای سفر به شهرهای مختلف انگلیس انتخاب می‌کنند؛ هرچند آب و هوای انگلیس به‌گونه‌ای است که در تمام فصول سال بازدید از آن امکان‌پذیر است و خالی از لطف نیست.

تابستان‌های این کشور بسیار معتدل است و دما به‌ندرت از ۸۶ درجه فارنهایت بالاتر می‌رود. حتی پاییز نیز می‌تواند برای بسیاری از گردشگران جذاب و دلپذیر باشد؛ چراکه تغییر رنگ برگ‌ها، زیبایی پرجلوه و رنگارنگی به مناطق مختلف انگلیس می‌بخشد.

در این جدول می توانید میانگین درجه حرارت انگلستان در هر ماه را ببینید.

نتیجه‌گیری

آب و هوای انگلستان در طول سال بسیار متنوع است و هر فصلی از سال شرایط خاص خود را دارد. با این حال، با داشتن اطلاعات درست درباره شرایط آب و هوایی هر منطقه، می‌توانید برای سفر به انگلستان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید و از این کشور زیبا لذت ببرید.

هوا در فصل‌های مختلف سال ترکیبی از باد و بارندگی دارد و باید حتی در تابستان‌ها نیز انتظار باران غیرمنتظره را داشته باشید؛ بنابراین از الزامات سفر یا مهاجرت به لندن، داشتن بارانی و چتر است!

منابع

https://www.essentially-england.com/weather-in-england.html

https://www.audleytravel.com/us/united-kingdom/best-time-to-visit#feb

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *