آب و هوا و راهنمای سفر به شهر دبی

آخرین بروزرسانی : دسامبر 2023

شهر دبی، جواهری در قلب صحرای عربی، با آب‌و‌هوایی گرم و خشک، یک مقصد سفر فوق‌العاده برای افرادی است که به‌دنبال تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد هستند. با طراحی معماری فوق‌العاده، برج‌های نمادین و مراکز خرید متنوع، دبی به یک مظهر فرهنگی و تجاری تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که یک لحظه می‌توانید بالای برج خلیفه باشید که بلندترین ساختمان جهان است و لحظه‌ای دیگر در بازارهایی سرگردان باشید که بوی ادویه در هوای آن‌ها می‌پیچد.

این شهر با آب‌وهوای گرم و آفتابی خود، مسافران را به سواحل زیبا و فرهنگ چندسویه خود جذب می‌کند. اما برای یک سفر خاطره‌انگیز، نیاز به یک راهنمای سفر جامع دارید. در این مقاله، به شما راهنمایی جامعی برای تجربه لحظاتی به‌یادماندنی در دبی خواهیم داد و آب و هوای دبی و بهترین زمان‌ها برای مسافرت به این شهر بزرگ و مدرن را بررسی خواهیم کرد.

بهترین زمان برای سفر به دبی چه زمانی است؟

آب و هوای دبی در طول سال معمولاً گرم و شرجی است؛ اما به‌دلیل نزدیکی به دریا، دمای هوا در طول تابستان هم خیلی بالاتر از میانگین دمای بسیاری از شهرهای کشور ایران نمی‌رود. به‌طوری‌که کمترین میانگین دمای هوا دبی در ماه ژانویه اتفاق می‌افتد و حدود 20 درجه سانتی‌گراد است و در ماه‌های تابستان (بین ژوئن و آگوست) دمای هوا در آنجا به‌طور میانگین حدود 30 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به دبی چه زمانی است؟

دبی به‌طور متوسط روزانه 8 تا 10 ساعت در طول سال آفتاب دارد؛ بنابراین شما می‌توانید منتظر آسمانی آبی و هوای گرم باشید. البته همین موضوع باعث شده است تا پارک‌های آبی در دبی به گزینه‌ای سرگرم‌کننده برای خانواده‌ها در تمامی طول سال تبدیل شوند.

دسامبر تا مارس به‌طورکلی بهترین زمان برای بازدید از دبی از نظر آب‌و‌هوا است. بهتر است هر زمان که به دبی سفر می‌کنید، لباس‌های سبک و راحت با خود به‌همراه ببرید تا خنک بمانید. البته آب و هوای دبی در زمستان ممکن است کمی سوز داشته باشد، پس ارزش آن را دارد که در این ماه‌ها چند لباس نسبتاً گرم را هم در ساک خود داشته باشید. در دبی معمولاً کم باران می‌بارد و معمولاً در طول ماه‌های زمستان فقط چند روز بارانی در انتظارتان خواهد بود.

بررسی شرایط آب‌ و هوایی و دما در دبی در ماه‌های مختلف سال

آب و هوای دبی در ژانویه

ژانویه یکی از محبوب‌ترین زمان‌ها برای سفر به دبی است. آب و هوای دبی در ژانویه در خنک‌ترین حالت خود قرار دارد و با استانداردهای ایرانی می‌توان آن را معتدل به حساب آورد؛ به‌طوری‌که میانگین دمای ژانویه دبی بین 14 تا 23 درجه سانتی‌گراد است. در کل احتمال بارش باران در ژانویه بیشتر است؛ اما فقط در مقادیر بسیار کم و فقط انتظار می‌رود که به‌طور متوسط دو روز در ماه ژانویه در این شهر باران ببارد.

آب و هوای دبی در ژانویه

فوریه

میانگین دمای دبی در ماه فوریه بین 17 تا 26 درجه سانتی‌گراد است و احتمال بارش باران هم نسبت به ماه ژانویه افزایش می‌یابد، هرچند حداکثر در حدود ۴ روز در این ماه باران خواهید داشت. مانند ژانویه، فوریه زمان بسیار خوبی برای بازدید از دبی است؛ زیرا شب‌ها خنک‌تر و گرما برای اکثر افراد قابل تحمل است.

اگرچه این آب‌وهوای دلپذیر به این معنی است که دبی در فوریه یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های سال است. در کل چون آب و هوای دبی در زمستان متعادل‌تر می‌شود، توریست‌های بیشتری از سراسر دنیا به این شهر مراجعه می‌کنند.

ماه مارس

در ماه مارس، 8 ساعت در روز آفتاب خواهید داشت، میانگین دما به حدود 23 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و رطوبت هوا بیشتر می‌شود. با همه این اوصاف، ماه مارس زمان بسیار خوبی برای سفر به دبی قبل از شروع گرمای شدید و رطوبت شدیدتر است.

ماه آوریل

ماه آوریل ماه فرارسیدن تابستان در دبی است و هوای این شهر گرم و مرطوب می‌شود. در این ماه هر روز 10 ساعت آفتاب وجود دارد و میانگین دما بین 22 تا 34 درجه سانتی‌گراد است و با افزایش رطوبت، بارش بسیار کمی مورد انتظار خواهد بود. اما در این ماه، دمای دریا تا حدود 25 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و بنابراین برای شنا و گذراندن زمان در ساحل بسیار زمان خوبی است.

ماه می

دبی در ماه می‌ شروع به گرم‌شدن می‌کند و مسافران می‌توانند دمای 37 درجه سانتی‌گراد را هم حس کنند. بنابراین باید از سیستم تهویه مطبوع در همه جای دبی استفاده کنید و ظهرها در سایه باشید.

ژوئن

ماه ژوئن در دبی با رطوبت بالا و گرمای زیاد همراه است. میانگین دما در حدود 26 تا 38 درجه سانتی‌گراد با 11 ساعت آفتاب در روز و دمای دریا معمولاً 30 درجه سانتی‌گراد است. اگر با گرما و رطوبت زیاد راحت نیستید، توصیه می‌کنیم در اوج تابستان از مسافرت به دبی اجتناب کنید.

آب و هوای دبی در ماه جولای

دبی در ماه جولای حتی گرم‌تر هم می‌شود و 40 درجه سانتی‌گراد در روزهای آن معمول و رفت‌وآمد در طول ظهر برای بیشتر مسافران غیرقابل‌تحمل است. توصیه می‌کنیم از سفر به دبی در ماه جولای خودداری کنید، مگر اینکه بتوانید گرمای شدید را تحمل کنید.

آب و هوای دبی در ماه جولای

ماه اوت

دمای هوا دبی در این ماه به میانگین بین 29 تا 41 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و دمای دریا هم در حدود 33 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

سپتامبر

سپتامبر یکی دیگر از ماه‌های گرم دبی است که البته دمای هوا در آن کمی کاهش می‌یابد و به‌طور متوسط بین 26 تا 39 درجه سانتی‌گراد خواهد بود؛ اما دمای دریا هنوز 33 درجه سانتی‌گراد است. از اواخر این ماه تا پایان سال میلادی، دبی گهگاه در در ساعات اولیه صبح با مه پوشانده می‌شود که بهترین زمان برای گرفتن عکسی بی‌نظیر از بالای یک آسمان خراش است.

آب و هوای دبی در ماه اکتبر

با نزدیک‌شدن به زمستان، هوا در دبی در ماه اکتبر سردتر می‌شود، اگرچه هنوز میانگین دمای آن 23 تا 35 درجه سانتی‌گراد است. دمای دریا هم هنوز با 30 درجه سانتی‌گراد بسیار گرم است و فقط رطوبت کمی کاهش می‌یابد.

آب و هوای دبی در ماه اکتبر

ماه نوامبر

دبی در ماه نوامبر به‌تدریج خنک‌تر می‌شود. روزها هوا در حدود 25 درجه سانتی‌گراد است و میانگین کمینه دما نیز 19 درجه سانتی‌گراد خواهد بود، درحالی‌که دمای دریا با 27 درجه سانتی‌گراد و هنوز گرم است.

ازآنجاکه آب و هوای دبی در طول سال معمولاً خیلی گرم و شرجی است، در این ماه تعداد بازدیدکنندگان شروع به رشد می‌کند؛ زیرا آب‌وهوای معتدل با رطوبت کمترِ نوامبر، آن را به یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به دبی درست قبل از شلوغی زیاد در ماه‌های دسامبر و ژانویه تبدیل می‌کند.

دسامبر

یکی از محبوب‌ترین زمان‌های سال برای بازدید از دبی دسامبر است که آب‌وهوای آن به‌طور دلپذیری ملایم می‌شود. در این ماه، میانگین دمای روزها 21 درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای شب 16 درجه سانتی‌گراد است. پس توصیه می‌کنیم یک ژاکت سبک برای شب یا سفر در صحرا به‌همراه داشته باشید، چون آب و هوای دبی در زمستان می‌تواند کمی سوز داشته باشد.

بهترین زمان برای سفر به دبی با قیمت‌های پایین‌تر

ماه‌های تابستانی ژوئن، جولای و آگوست، زمانی که بیشتر مردم به‌دلیل گرما از این کشور فرار کرده‌اند، زمانی است که احتمالاً بهترین معاملات را با هتل‌دار‌های دبی خواهید داشت! تابستان همچنین زمان مناسبی برای کشف انبوهی از جاذبه‌های سرپوشیده دبی است.

شما می‌توانید در طول تابستان یک هتل عالی رزرو کنید و نشستن در کنار استخر یا شنا‌کردن در آن هم کاملاً امکان‌پذیر است. در این زمان شهر شلوغ نیست؛ بنابراین می‌توانید در بهترین رستوران‌ها یا کلوپ‌های ساحلی را برای خود و خانواده‌تان رزرو کنید.

بهترین زمان برای بازدید از دبی برای شرکت در جشنواره‌ها و رویدادها 

جشنواره‌ها و رویدادها در طول سال و در همه دماها برگزار می‌شوند؛ بنابراین بهترین زمان برای بازدید بستگی به علایق خاص شما دارد. البته بسیاری از مردم از بازدید این شهر در ماه دسامبر برای دیدن یکی از مورد انتظارترین جشن‌های شهر، یعنی روز ملی امارات لذت می‌برند.

خیلی‌ها هم دوست دارند در ماه رمضان در دبی باشند. در این ماه شهر به‌شدت زنده می‌شود! ساختمان‌ها پوشیده از نور هستند و در هنگام افطار بهترین غذاها در سطح شهر یافت می‌شود. در هر صورت بهتر است قبل‌از سفر، آب و هوای دبی را بررسی کنید.

بهترین زمان برای بازدید از دبی برای شرکت در جشنواره‌ها و رویدادها 

بدترین زمان برای بازدید از دبی چه زمانی است؟

برخلاف بسیاری از نقاط جهان، ژوئن تا آگوست بدترین ماه‌ها برای بازدید از دبی هستند؛ زیرا هوا به‌طور غیرقابل‌تحملی گرم و شرجی است و علاوه‌بر گرمای سوزان، رطوبت بالا در میزان عرق‌کردن شما نقش بسزایی خواهد داشت. در تابستان رطوبت دبی به‌طور استثنایی می‌تواند تا 100درصد هم برسد!

البته خوشبختانه حتی در فصل تابستان می‌توانید در همه جای شهر، پیشرفته‌ترین سیستم‌های تهویه هوا را در اختیار داشته باشید؛ اما باز هم اگر به‌دنبال کسب بهترین تجربه از دبی‌گردی خود هستید، بهتر است در زمستان به این شهر سفر کنید.

سخن پایانی
با اینکه آب و هوای دبی در فصل تابستان خیلی گرم و شرجی است؛ اما به‌لطف تکنولوژی پیشرفته این شهر، دبی قطعاً مقصدی برای لذت‌بردن در تمام طول سال است. اگر به‌دنبال استراحتی پر از آفتاب، یا ماجراجویی در صحرا یا اکتشافات فرهنگی و خرید و مبادلات تجاری هستید، دبی می‌تواند به‌عنوان یک سفر خاطره‌انگیز برای همیشه در یادتان باقی بماند.

منابع:

https://www.travelandleisure.com/best-time-to-visit-dubai-7555350

https://www.kuoni.co.uk/destinations/arabia/united-arab-emirates/dubai/best-time-to-visit/

https://www.bestattravel.co.uk/the-edit/dubai/when-to-visit-dubai/

 

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *