امن ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

چه برای یک مسافرت چند روزه به خارج از کشور و چه برای شروع یک زندگی جدید در یک شهر خارجی، پیداکردن یک مقصد امن و مطمئن، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها است. البته سطح ایمنی و امنیت از کشوری به کشور دیگر و شهری به شهر دیگر متفاوت است. برای اندازه‌گیری امنیت یک کشور، از شاخص صلح جهانی و برای اندازه‌گیری امنیت یک شهر، از شاخص شهرهای ایمن (SCI) استفاده می‌شود.

SCI درحال‌حاضر 60 مقصد را در سراسر جهان در 57 شاخص رتبه‌بندی کرده است که امنیت دیجیتال، امنیت سلامت، زیرساخت و ایمنی آن‌ها را پوشش می‌دهد. بر این اساس، به شهرها امتیازی بین 0 تا 100 داده می‌شود.

این گزارش از آن جهت حائز اهمیت است که 56 درصد انسان‌ها در شهرها زندگی می‌کنند. رشد شهرها در طول سال‌ها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و مدیریت شهری در تعریف کیفیت زندگی برای جمعیت فزاینده بشریت ساکن در شهرها ضروری خواهد بود. اکنون ببینیم که امن ترین شهرهای جهان در سال 2024 چه شهرها و چه کشورهایی هستند.

بررسی ۱۲ مورد از امن‌ترین شهرهای جهان در سال 2024

در ادامه، امن ترین کشورهای جهان در سال 2024 را براساس نمره‌دهی SCI بررسی خواهیم کرد:

توکیو با نمره 92

یکی از امن‌ترین کشورهای جهان، ژاپن است و تعجبی هم نیست که پایتخت این کشور به‌عنوان امن‌ترین شهر جهان شناخته شود! اگرچه توکیو جمعیت زیادی دارد؛ اما یکی از شهرهای برتر با کمترین میزان جنایت در جهان است.

مناطق پرخشونت و خطرناک در این شهر اندک هستند و دیدن افرادی که با حمل‌ونقل عمومی تردد می‌کنند و زنان و بچه‌هایی که در اواخر شب به‌تنهایی به خانه می‌روند، بسیار معمول است. یکی از عوامل مهم در امتیاز بالای توکیو، احترام همه‌ مردم این شهر به فضا و دارایی دیگران است که این موضوع یک رکن کلیدی در کل جامعه ژاپن به حساب می‌آید. با اخذ ویزای ژاپن از این شهر زیبا دیدن کنید.

توکیو با نمره 92

پیشنهاد مطالعه : معروف ترین جاهای دیدنی توکیو

سنگاپور با نمره 91.5

همسایه آسیایی توکیو یعنی سنگاپور که به‌دلیل حکمرانی کارآمد و قوانین سخت‌گیرانه‌اش معروف است، دومین شهر امن جهان را دارد. پایتخت کشور سنگاپور، شهر سنگاپور است و این شهر دارای یک سیستم حمل‌ونقل در سطح جهانی و بسیار پیچیده، امنیت دیجیتال پیشرفته و نرخ پایین جرم و جنایت است.

یکی دیگر از عناصر کلیدی که سنگاپور را به شهری مطلوب برای سفر و زندگی تبدیل می‌کند، شهرت آن به نظافت است. سنگاپور طی سال‌های متمادی برای ریشه‌کن کردن بسیاری از رفتارهای نامطلوب، از جمله زباله‌ریزی، سخت کار کرده است. ریختن زباله در فضاهای عمومی می‌تواند جریمه‌ای 300 دلاری یا بیشتر داشته باشد. با اخذ ویزای سنگاپور می توانید از این کشور بسیار زیبا دیدن کنید.

اوساکا به نمره 90.9 در لیست امن ترین شهرهای جهان در سال 2024

ژاپن به‌عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان در سال 2024 دارای دو شهر در TOP10 امن‌ترین شهرها نیز هست! در واقع اوساکا یا اوزاکا دومین شهر امن ژاپن و سوم%D