تایلند بهترین مقصد برای علاقه‌مندان به آب و آفتاب

آخرین بروزرسانی : نوامبر 2023

تایلند دروازه ورود به جنوب شرق آسیاست. این کشور، برای گردشگران مقصدی رویایی محسوب می‌شود. در تایلند هر آنچه که یک گردشگر از سفرش می‌خواهد، یافت می‌شود؛ از هتل‌های درجه یک و انواع اقامتگاه‌ها گرفته تا سواحل تمیز به رنگ آبی، جزایر مرجانی، کوه‌ها، بازارهای بزرگ خرید، معابد دیدنی هندوها، صومعه‌ها و زندگی بی‌وقفه در خیابان‌های بزرگ شهری و همه این‌ها تجربه سفری فوق‌العاده را به شما می‌دهد. جاذبه های تایلند به‌قدری زیاد است که در یک مطلب نمی‌توان به همه آن‌ها اشاره کرد، ولی در ادامه بهترین مکان‌های دیدنی این کشور برای سفر را معرفی می‌کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری تایلند

اکثر نقاط کشور تایلند به‌خاطر فرهنگ بومی و ویژگی‌های خاصی که دارد، برای گردشگران خارجی جذاب است. بااین‌حال چند منطقه مهم توریستی در این کشور، شهرت جهانی دارند. بانکوک، پوکت، کرابی، چیانگ مای و پاتایا از مشهورترین شهرهای توریستی تایلند هستند که هر کدام جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد خود را دارند. در ادامه به برخی از جاذبه‌های این شهرهای توریستی و جذاب اشاره می‌کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری تایلند

مکان‌های دیدنی شهر بانکوک

بانکوک که اغلب به عنوان «شهر فرشتگان» شناخته می‌شود، پیوند خیره‌کننده‌ای از فرهنگ، مدرنیته و تاریخ است که در قلب آسیای جنوب شرقی قرار دارد. این شهر، پایتخت پرجنب‌وجوش تایلند و مجموعه‌ای از دیدنی‌هاست که باستان را با معاصر و آرامش را با پویایی پیوند می‌دهد. اگر از این شهر دیدن می‌کنید حتما به مکان‌هایی که در لیست زیر هستند، سر بزنید.

کاخ بزرگ (The Grand Palace) از جاذبه های تایلند

بازدید از «کاخ بزرگ» و معبد “Wat Phra Kew”، بهترین مکان برای هر کسی است که به میراث و فرهنگ تایلند علاقه دارد. کاخ بزرگ توسط پادشاه «راما اول» در سال 1782 تاسیس شد و مجموعه‌ای خیره‌کننده از ساختمان‌ها، آلاچیق‌ها، سالن‌ها و حیاط‌ها است. کل مجموعه در میان باغ‌ها و چمن‌های سرسبز قرار گرفته است و فضایی مسحورکننده دارد.

معبد”Wat Phra” که در داخل دیوارهای کاخ قرار دارد، یک شاهکار مطلق است. در این معبد تصویر معروف بودای زمردی قرار دارد که یکی از مقدس‌ترین آثار تایلند به شمار می‌رود.

معبد وات آرون (Wat Arun)

«وات آرون» که به‌عنوان معبد طلوع نیز شناخته می‌شود، نام خود را از «ارون»، ارابه سوار خدای خورشید گرفته است. این معبد، که در لیست جاذبه های گردشگری تایلند قرار دارد، فضایی آرام و مقدس است که معماری خاصی دارد. عظمت و زیبایی این مکان در میان جذاب‌ترین مناطق توریستی شهر بانکوک زبان‌زد است.

هنگامی که اولین نور صبح به سطح معبد برخورد می‌کند، رنگین‌کمانی خیره‌کننده‌ ایجاد می‌شود که دیدن آن واقعاً حیرت‌انگیز است. چه عاشق تاریخ، مذهب یا صرفاً به‌دنبال آرامش درونی باشید، «وات آرون» مکان مناسبی برای تجربه ماهیت معنوی شهر بانکوک است.

مکان‌های دیدنی شهر بانکوک

از سایر مکان‌های دیدنی شهر بانکوک می‌توان به خانه بودای اعظم “Wat Pho”، منطقه چینی‌ها، موزه «مادام توسو»، پارک جنگلی “Benjakitti” ، مرکز خرید “Siam Paragon”، بازار آخر هفته «چاتوچاک» و خرابه‌های پادشاهی باستانی «سیامی»، اشاره کرد.

جاذبه‌های دیدنی تایلند در شهر پوکت

بهشت گرمسیری «پوکت»، بزرگترین جزیره تایلند است. این شهر به‌خاطر سواحل بکر، استراحتگاه‌های مجلل، زندگی شبانه مهیج، مراکز خرید، زیبایی‌های طبیعی، ورزش‌های ماجراجویانه و فراتر از آن، مشهور است. این جزیره بهشتی مقصدی ایده‌آل برای مسافران است.

در سال 2022، پوکت به گرمی از 9 میلیون گردشگر استقبال کرد که خود گویای جذابیت غیرقابل انکار آن است. منطقه پوکت مناسب همه نوع اقامت برای سفرهای خانوادگی، دوستانه و انفرادی است. شهر پوکت دومین مقصد گردشگران برای دیدن جاذبه های تایلند محسوب می‌شود.

ساحل پاتونگ

ساحل «پاتونگ» که در سواحل غربی پوکت گسترده شده‌، یکی از جاذبه‌های دیدنی تایلند است. بارها، غذاخوری‌ها، هتل‌ها و سالن‌های ماساژ متعدد در ساحل و اطراف آن قرار دارند. با توجه به چنین امکاناتی، ساحل پاتونگ همیشه مقصد مسافران زیادی است. اگر شلوغی برایتان مهم نیست، ساحل پاتونگ مکان مناسبی برای شماست.

در اینجا می‌توانید از زندگی پرهیاهوی شبانه و مهمانی‌های ساحلی لذت ببرید. علاقه‌مندان به خرید می‌توانند در بازار شبانه این ساحل برای خرید سوغاتی، گشت‌وگذار کنند. رستوران‌ها و سایر کیوسک‌های کوچک در این ساحل، همیشه باز هستند.

بودای بزرگ

«بودای بزرگ» یک مکان گردشگری دیدنی در پوکت است. این مجسمه بودا در بالای تپه‌های «ناکرد» است. این مجسمه که با سنگ مرمر یشم سفید برمه‌ای ساخته شده است، نمایشی دقیق از هنر و کار سخت است. تقریباً از هر گوشه‌ای از منطقه جنوبی پوکت می‌توانید این مجسمه باشکوه را ببینید. ژست متفکرانه مجسمه بودا آرامش را برای گردشگران تداعی می‌کند.

جاذبه‌های دیدنی تایلند در شهر پوکت

شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت یک مقصد گردشگری کلیدی در پوکت است. این منطقه، بازمانده تأثیرات گذشته از فرهنگ چینی-پرتغالی است. این تأثیرات در خانه‌های شهری رنگارنگ، نقاشی‌های خیابانی و نقاشی‌های دیواری قابل مشاهده است.

بسیاری از خانه‌های قدیمی این منطقه، امروزه به کافه و موزه تبدیل شده‌اند. این منطقه همچنین دارای معابد تایلندی و زیارتگاه‌های چینی (زیارتگاه جوی توئی) است. شهر قدیمی پوکت جاده‌های زیادی دارد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند، اما معروف‌ترین آن‌ها جاده «تالنگ» است.

ساحل «کاتا»، ساحل «بنگ تائو»، بازار “Jungceylon”، بازار «چیلوا»، پارک پادشاهی ببر، آبشار «بنگ پا» و پناهگاه فیل سبز نیز از بهترین جاذبه های تایلند در شهر پوکت محسوب می‌شوند.

جاذبه های تایلند و مکان‌های دیدنی در شهر کرابی

شاید اغراق نباشد که بگوییم آرامش‌بخش‌ترین مکان در سیاره زمین، استان «کرابی» است! در منطقه کرابی، آب اقیانوس بسیار درخشان است و صخره‌های آهکی و جنگل‌های انبوه حرا این مکان را کاملا سورئال می‌کنند.

طرفداران جیمز باند، حتماً آرزوی بازدید از این مکان را داشته‌اند. در فیلم‌هایی مانند «مردی با تفنگ طلایی، فردا هرگز نمی‌میرد، ساحل، دور دنیا در هشتاد روز، جنگ ستارگان»، همگی سکانس‌هایی را در کرابی فیلم‌برداری کرده‌اند. اگرچه این منطقه به ساحل‌های زیبای خود معروف است، اما جاذبه‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به بهترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پارک طبیعی جنگلی (Thung Teao)

کرابی پر از شگفتی‌های طبیعی است. پارک ملی کرابی، گواهی بر میراث طبیعی افتخارآمیز آن است. این پارک طیف گسترده‌ای از حیات‌وحش و پرندگان را در خود جای داده است. تالاب کریستال در پارک ملی، مکانی عالی برای شنا و استراحت محسوب می‌شود.

معبد وات تام سوا (Wat Tham Sua)

تایلند دارای معابد بودایی بسیار زیبا است. “Wat Tham Sua” یا «معبد ببر» یکی از مورد احترام‌ترین معابد کرابی است. به گفته گذشتگان، این معبد محل زندگی ببری است که برای خداوند بودا بسیار عزیز بود. مجموعه معبد حتی با حضور صدها گردشگر و عبادت‌کننده از این مکان، زیبا و آرام است.

این معبد در جنگل‌های انبوه قرار دارد و غارهای زیادی با معابد را در خود جای داده است. در این غارها، راهبان معبد زندگی می‌کنند. برخی از این راهبان از زمان تولد در این غارها هستند. بهتر است قبل از بازدید بدانید که حدود 1237 پله طول می‌کشد تا به بالای معبد برسید.

ساحل فرا نانگ (Ao Nang)

این ساحل تنها 10 دقیقه با شهر “Ao Nang” فاصله دارد و به قطعه‌ای از بهشت معروف است. افسانه‌ها حاکی از آن است که یک شاهزاده خانم زیبای هندی در جزیره غرق شد و گفته می‌شود این ساحل به نام او نام‌گذاری شده است. این مکان نه‌تنها یک مکان ساحلی است، بلکه برای صخره‌نوردی نیز بسیار ایده‌آل است.

جاذبه های تایلند و مکان‌های دیدنی در شهر کرابی

جاذبه های تایلند در شهر چیانگ مای

«چیانگ مای» خانه صدها معبد بودایی، بهترین مکان برای گردشگران است. خیابان‌های این شهر بهترین بازارچه‌های خرید را در خود جای داده است. ماساژ تایلندی، آشپزی و غذاهای عجیب‌وغریب، معابد، مکان‌های باستانی و سایر جاذبه‌های این شهر می‌تواند روزها شما را مشغول نگه دارد. در ادامه مهم‌ترین مکان‌های دیدنی چیانگ مای را معرفی می‌کنیم.

شهر قدیمی چیانگ مای

شهر قدیمی چیانگ مای، غرق در تاریخ است. این منطقه تا سال 1558 پایتخت پادشاهی لانا بود. این شهر قدیمی، هنوز هم هوای گذشته را در خود دارد و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. دروازه تاپای، خیابان‌های عریض، موزه‌ها، مراکز فرهنگی و معابد از مواردی هستند که می‌توانید از دیدنشان لذت ببرید. معماری سنتی خانه‌ها و کافه‌ها، در این شهر قدیمی برای مسافران جذاب است.

بازارهای خیابانی

لذت‌بردن از زندگی شبانه در چیانگ مای و خرید از بازارهای سنتی این شهر را باید تجربه کنید. بازار سنتی چیانگ مای در جاده «چانگ خلان» قرار دارد. این بازار برای بازدیدکنندگان امکانات زیادی از جمله کافه‌ها، مغازه‌های صنایع‌دستی منحصربه‌فرد، اسباب‌بازی‌ فروشی‌ها، فروشگاه‌های وسایل با فناوری پیشرفته، پوشاک و جواهرات دارد.

وات فرا سینگ

این یک معبد بودایی بسیار مقدس است که در منطقه کوهستانی چیانگ مای قرار دارد و از کنار این معبد و بالای قله، منظره کل شهر را به‌وضوح می‌توان دید. این معبد یک مقصد زیارتی در چیانگ مای است که قوانین خاصی برای بازدید دارد. برای ورود به آن باید لباس مخصوص بپوشید.

جاذبه های تایلند در شهر چیانگ مای

جاذبه های تایلند در پاتایا

شهر پرجنب‌وجوش تایلند، پاتایا، با زندگی شبانه شلوغ، خیابان‌های پر از نور نئون، بازارهای شبانه رنگارنگ، سواحل و ورزش‌های ماجراجویی هیجان‌انگیز، سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. چیزی که آن را از سایر مقاصد متمایز می‌کند، مقرون‌به‌صرفه‌بودن سفر به این شهر است. با برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه، پاتایا می‌تواند یکی از مقاصد مقرون‌به‌صرفه تایلند باشد. در ادامه بهترین جاذبه های تایلند در شهر پاتایا را معرفی می‌کنیم.

ساحل پاتایا

ساحل پاتایا مکانی عالی برای حمام آفتاب و استراحت است. در این ساحل 3 کیلومتری، ورزش‌های آبی ماجراجویی مانند مسابقه قایق‌های سرعتی، پاراسلینگ و کایاک سواری را می‌توانید تجربه کنید. قسمت شمالی ساحل برای افرادی که به‌دنبال دوری از شلوغی هستند و می‌خواهند با آرامش در زیر نور آفتاب استراحت کنند، بهترین مکان است.

این ساحل توسط رستوران‌ها، هتل‌ها و کیوسک‌هایی احاطه شده است که سوغاتی‌ها و غذاهای تایلندی می‌فروشند. بسیاری از افراد دوست دارند از غروب آفتاب در ساحل پاتایا لذت ببرند، که دلیل آن تابش ملایم و مناسب خورشید در این منطقه است.

جاذبه های تایلند در پاتایا

باغ وحش ببر توپیا

باغ وحش «ببر توپیا»، که قبلا به‌عنوان باغ وحش «ببر سریراچا» شناخته می‌شد، همچنان بزرگترین باغ وحش در تایلند است که ببرهای بنگال و کروکودیل‌ها را در خود جای داده است. این مرکز فرصتی برای تعامل ایمن انسان و حیوان با تمرکز بر رفاه ببرها فراهم می‌کند. در اینجا می‌توانید به یک ببر یا تمساح غذا بدهید، حتی آن‌ها را به پیاده‌روی ببرید. این مجموعه دارای رستوران و کافه برای گردشگران است.

ساحل «وونگ آمات»، موزه “Ripley’s Believe it or Not”، باغ استوایی «نونگ نوچ»، جزیره مرجانی، کشتی تفریحی ستاره‌ها، بازار شناور پاتایا و رستوران و بار «هورایزن» از سایر جاذبه های تایلند در پاتایا هستند.

سفری فراموش‌نشدنی با تور گردشگری تایلند

سفر با تور گردشگری تایلند یک سفر فوق‌العاده است چون علاوه‌بر آشنایی با فرهنگ کشورهای جنوب شرقی آسیا، از تاریخ و تمدن تا هنر و اندیشه، شما را مجذوب خود می‌کند. برای آنکه بتوانید سفری خاطره‌انگیز و به‌دور از دغدغه را داشته باشید، حتما قبل از سفر در مورد این کشور مطالعه کنید. راهنمای تور گردشگری به شما بسیار کمک می‌کند تا درک صحیحی از جاذبه های تایلند داشته باشید، پس سعی کنید با تور به این کشور سفر کنید.

سخن پایانی

کشور توریستی و تاریخی تایلند از بهترین مکان‌های گردشگری دنیا است. این کشور مناطق و جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد. از سواحل بی‌نظیر برای قایق‌سواری گرفته تا معابد عظیم آن در شهرهای مختلف، تجربه خرید آسان از بازارچه‌های شبانه، پیاده‌روی در خیابان‌های شلوغ و رنگارنگ، تجربه غذاهای منحصربه‌فرد در رستوران‌های سطح شهر و بسیاری تجربیات ارزنده دیگر که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند، در تایلند وجود دارد. در این مقاله به بهترین مکان‌ها برای مسافرت اشاره شد تا بتوانید با بخش مهمی از جاذبه های تایلند آشنا شوید.

منابع

https://www.planetware.com/tourist-attractions/thailand-tha.htm

https://www.thailand-tourism.net/places-to-visit-in-pattaya/

https://www.thailand-tourism.net/places-to-visit-in-phuket/

https://www.thailand-tourism.net/places-to-visit-in-bangkok/

https://www.thailand-tourism.net/places-to-visit-in-krabi/

https://www.thailand-tourism.net/places-to-visit-in-chiang-mai/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *