نحوه انتقال پول از ایران به کانادا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

قطعا سریع‌‌ترین و در دسترس‌‌ترین روش برای انتقال پول از ایران به کانادا از طریق صرافی‌ها است. شما می‌توانید مبلغی را که می‌خواهید به کانادا منتقل کنید به حساب صرافی مورد نظرتان بریزید و بعد از چند روز آن را از حساب مورد نظرتان در کانادا برداشت نمایید.

روش‌های دیگری هم وجود دارد؛ مانند انتقال با استفاده از دستگاه‌های پوز در صرافی‌های کانادا، انتقال وجه نقد یا تبدیل به ارز دیجیتال؛ البته فراموش نکنید که این روش‌ها یا کارمزدهای خیلی زیادی دارند یا خطراتی مانند گم شدن پول را به همراه خواهند داشت. با ما در ویزا فوری همراه باشید تا درباره نحوه انتقال پول از ایران به کانادا بیشتر بدانید.

روش‌هایی که برای انتقال پول از ایران به کانادا داریم

برای انتقال پول از ایران به کانادا 4 راهکار داریم که بنا بر شرایط خود می‌توانیم از هر یک از آن‌ها بهره ببریم:

انتقال از طریق صرافی‌هایی که داخل ایران هستند

رایج‌‌ترین راهی که برای انتقال پول از ایران به کانادا داریم استفاده از صرافی‌هاست. برای این کار شما می‌توانید هر روز به غیر از روزهای تعطیل حدود ظهر ساعت 11 تا 11:30 به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید یا تلفنی با آن‌ها تماس بگیرید و نرخ حواله آن روز را به طور دقیق بپرسید.

بعد از آن مبلغی را که می‌خواهید به حساب مورد نظرتان در کانادا واریز کنید به حساب صرافی مورد نظر می‌ریزید. بعد از این مرحله هم، طی یک تا دو روز کاری، صرافی مبلغ شما را به حسابی که گفته بودید، واریز می‌کند. مهم‌‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید مد نظر داشته باشید یافتن یک صرافی معتبر است که نرخ کارمزد کمی می‌گیرد و می‌تواند وجه را در سریع‌‌ترین زمان منتقل کند.

روش‌هایی که برای انتقال پول از ایران به کانادا

انتقال پول از ایران به کانادا به صورت نقد

در این روش که همان روش سنتی خودمان است، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به صورت نقد با خود به کانادا ببرید و به حساب بانکی مورد نظر واریز کنید. فقط یادتان باشد که اگر بانک از شما پرسید چرا این مقدار وجه نقد با خودتان آورده‌اید، دلیل محکمی برایش داشته باشید.

نکته مهمی که در این روش باید بدانید این است که مراقب باشید تا وجه نقد شما گم نشود؛ شاید مجبور شوید برای ارسال از این طریق از فرد دیگری استفاده کنید، پس حتما شخصی را انتخاب کنید که به او اعتماد کامل دارید.

استفاده از دستگاه‌های پوز صرافی‌های کانادا

با استفاده از کارت‌های شتاب می‌توانید از دستگاه‌های پوز که در صرافی‌های کانادا وجود دارند استفاده کنید و پولی را که تبدیل شده است از آن‌ها دریافت کنید. فراموش نکنید که صرافی‌ها برای این کار کارمزد خیلی بالایی از شما می‌گیرند. برای انتقال پول به کانادا صرافی کارمزد مشخصی دارد و نمی‌توانید سر مبلغ آن چانه بزنید یا درخواست تخفیف نمایید.

انتقال با ارزهای دیجیتال

تازگی‌ها روش دیگری هم برای انتقال پول از ایران به کانادا ابداع شده است و آن هم تبدیل ارز دیجیتال است. صرافی‌ها با ارزهای دیجیتال هم این معاملات را برای شما انجام می‌دهند. می‌توانید موجودی ارز دیجیتال خود را با کمک صرافی‌ها تبدیل به پول نقد یا وجه رایج کانادا کرده و آن را به حساب خود در کانادا واریز یا به صورت نقد دریافت کنید.

چون با استفاده از این روش باید مبلغی را که برای تبدیل ارزها لازم است، طی چند بار تبدیل کردن بپردازید، انتقال پول از این روش کارمزد بالایی از حساب شما کسر خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه : ویزای توریستی کانادا | شرایط + هزینه ها

مالیات انتقال پول به کانادا

بر اساس قوانینی که در کشور کانادا حکمفرماست، وقتی شما درآمدی در هر کجای دنیا داشته باشید باید مالیات آن را بپردازید؛ البته نه مالیات کامل بر اساس قوانین مالیاتی کانادا، بلکه اختلاف نرخ مالیاتی کشوری که در آن درآمد داشته‌اید با نرخ مالیات کانادا.

مالیات انتقال پول به کانادا

مثلا اگر در ایران خانه‌ای داشته باشید که آن را اجاره داده‌اید، مبلغ مالیات بر اجاره در ایران، مثلاً 15 درصد باشد و مالیات در کانادا به طور مثال 25 درصد باشد، باید 10 درصد از درآمد خود در ایران را به دولت کانادا بپردازید. البته از آنجایی که مراودات مالیاتی بین ایران و کانادا وجود ندارد، محاسبه این ارقام تقریبا غیر ممکن است.

نکته دیگر اینکه اگر مبلغی را که منتقل کرده‌اید و در حسابتان نگه داشته‌اید بیشتر از 10 هزار دلار باشد، باید منبع آن پول را اعلام کنید؛ حالا می‌خواهد ارثیه باشد یا یک هدیه از طرف خانواده. اینکه بخواهید درآمد خود در ایران را به دولت کانادا اعلام کنید یا نه، خواست شخصی شماست، اما یادتان باشد که دولت کانادا بنا را بر اعتماد به شما می‌گذارد و بهتر است دروغ نگویید.

پیشنهاد مطالعه : ویزای تحصیلی کانادا

سقف انتقال پول از ایران به خارج

اگر پول خود را از طریق صرافی انتقال دهید در میزان پولی که منتقل می‌کنید هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما اگر می‌خواهید به صورت وجه نقد با خودتان پول ببرید، می‌توانید حداکثر 5000 یورو یا معادل آن به دلار کانادا را از کشور خارج کنید.

 برای بردن وجه نقد به کانادا محدودیت خیلی زیادی وجود ندارد، اما اگر می‌خواهید 10 هزار دلار یا بیشتر با خودتان ببرید، باید در فرم اظهارنامه یا Declaration Form اعلام کنید وگرنه جریمه خواهید شد و این جریمه به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

اگر اعلام کنید که این مبلغ پول همراه خود دارید منعی برای ورود شما به وجود نمی‌آید، فقط آفیسر از شما می‌پرسد تا منبع پول شما را بداند و از پولشویی جلوگیری نماید.

ارزانترین روش انتقال پول به کانادا

استفاده از حواله سوئیفت، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش انتقال پول به کانادا است. از مهم‌‌ترین مزایای آن می‌توان به واریز مستقیم پول به حساب بانکی شخص مورد نظر در کانادا اشاره کرد.

حواله دلار به کانادا با استفاده از سوئیفت

یکی از راه‌هایی که برای انتقال پول از ایران به کانادا انجام می‌شود، استفاده از روش سوئیفت است. سوئیفت یک پیام ارزی است که بانک‌های داخل و خارج از آن برای راحت‌تر کردن کارها و مبادلات خود استفاده می‌کنند.ایران نیز در سوئیفت عضو است. در حال حاضر حدود ۳۰ بانک و موسسه مالی در ایران از خدمات سوئیفت استفاده می‌کنند و به آن وصل هستند.

موسسه‌ها و بانک‌هایی که بتوانند به سوئیفت دسترسی داشته باشند باید دارای یک سوئیفت‌کد استاندارد ISO باشند. این کد شامل ۸ تا ۱۱ کاراکتر می‌شود و برای شناسایی هر موسسه به طور اختصاصی صادر خواهد شد.

مزایای سوئیفت:

  •  سرعت بسیار بالا
  • امنیت فوق‌العاده
  • هزینه کم
  • دسترسی آسان و استاندارد بالا.

پیشنهاد مطالعه : اختلاف ساعت ایران و کانادا چقدر است؟

حواله ارزی به کانادا

حواله به معنای جابه‌جایی پول است. وقتی می‌خواهید مبلغی را از یک حساب به حساب دیگری در کانادا منتقل کنید، درصدی به عنوان کارمزد از شما کم می‌شود. این کارمزد همان حواله نام دارد و هر صرافی نرخ محاسبه خود را دارد که بر اساس اطمینان و اعتماد دیگران به آن‌ها آن را برای خود قرار داده است. مبادلات و تراکنش‌های مالی شما بر اساس نرخ حواله محاسبه می‌شود. اگر می‌خواهید مبادلات مالی داشته باشید باید از کارمزد حواله دلار به کانادا مطلع شوید.

حواله ارزی به کانادا

نحوه ارسال پول از کانادا به ایران

ممکن است اولین راهی که به ذهن شما می‌رسد انتقال پول از طریق مسافرانی باشد که به ایران می‌آیند، اما لزوماً ساده‌‌ترین راه بهترین راه نیست. شما می‌توانید از روش‌های دیگر برای این کار استفاده کنید.

استفاده از صرافی‌های داخل ایران

داخل ایران صرافی‌ها و موسساتی هستند که به قوانین نظام بانکداری بین‌المللی واقف هستند و می‌توانند در انتقال پول از کانادا به ایران راهنمای خوبی برای شما باشند. معمولا افرادی که داخل ایران زندگی می‌کنند به شعبه‌های وسترن یونیون دسترسی ندارند. این موسسات این کار را برای شما انجام می‌دهند و به عنوان واسطه کمک می‌کنند تا مبادله برای شما به راحتی انجام شود.

راحت‌‌ترین توضیحی که می‌توان ارائه داد این است که صاحبان این موسسات به حساب‌های بین‌المللی دسترسی دارند. فردی که در کانادا زندگی می‌کند، وجه خود را به حساب این موسسات واریز می‌کند و او این وجه را به ریال تبدیل کرده و در ایران به حساب شخص مورد نظر می‌ریزد.

انتقال پول از کانادا به ایران با وسترن یونیون

یکی دیگر از راه‌های ارسال پول از کانادا به ایران، از طریق شعبه‌های وسترن یونیون است. موسسات ایرانی نمایندگی‌ها و شعبه‌های وسترن یونیون را به متقاضیان معرفی و در مورد خدمات آن‌ها راهنمایی می‌کنند.

وسترن یونیون یکی از شرکت‌های آمریکایی است که در ایران شعبه‌ای ندارد. مردم با کمک نمایندگی‌های این موسسه در دیگر کشورها می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. بسیاری از موسسات و صرافی‌های داخل ایران با شعبه‌های وسترن یونیون که در دیگر کشورها هستند ارتباط دارند و به ایرانیان برای انتقال وجه بین‌المللی یاری می‌رسانند.

فردی که در کانادا زندگی می‌کند می‌تواند به شعبه‌هایی از وسترن یونیون که با صرافی‌های داخل ایران مرتبط هستند، مراجعه کند. تنها کافی است تا پاسپورت خود را به نمایندگی وسترن یونیون بدهید و در مدتی کوتاه مبلغی را که در نظر دارید به حساب شما واریز شود. این روش سرعت خیلی زیادی دارد.

انتقال پول از کانادا به ایران با استفاده از سوئیفت

از مطمئن‌‌ترین روش‌ها برای انتقال پول استفاده از سیستم بانکی سوئیفت است. شخصی که در کانادا زندگی می‌کند باید مبلغ مورد نظر خود را به حساب بانکی بین‌المللی سوئیفت صرافی یا موسسه مربوطه بریزد تا در مدت ۳ تا ۵ روز کاری مبلغ آن به ریال به حساب مقصد منتقل شود.

صرافی مورد نظرتان باید حساب بانکی بین‌المللی سوئیفت داشته باشد. همچنین اگر فردی اقامت کانادا را دارد باید یک حساب بانکی داشته باشد و با این روش مبلغی را که می‌خواهد در سریع‌ترین زمان منتقل کند.

انتقال پول از ایران به کانادا با استفاده از سیستم الکترونیکی مانی گرام

مانی گرام یک سیستم پرداخت آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید خرید‌های اینترنتی انجام دهید و دوره‌های آموزشی را ثبت نام کنید. همچنین با این سیستم می‌توانید برای شرکت در سمینارها و کنفرانس‌های علمی و پژوهشی هزینه خود را به آسانی پرداخت نمایید.

این سیستم محدودیت‌هایی دارد. مثلاً برای انتقال وجه به کارت بانکی باید خودتان حضوری به دفاتر مانی‌گرام بروید. ایرانیان از این خدمات می‌توانند به صورت آنلاین استفاده کنند. کمترین و بیشترین مبلغی که می‌توانید از حساب مانی گرام منتقل کنید، بین 50 تا 8000 دلار آمریکا است.

روش انتقال پول از ایران به کانادا با استفاده از سیستم وب مانی

شما با روش پرداخت آنلاین وب مانی می‌توانید خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین را بهتر بشناسید و از آن استفاده کنید. با این سیستم به راحتی می‌توانید وجه خود را منتقل کرده و از خدمات ارزی استفاده نمایید.

این سیستم انتقال پول بین‌المللی را روسیه ساخته است و مردم ایران هم می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. کاربران می‌توانند داخل ایران نیز از کارت‌های شارژ وب مانی استفاده کرده و برای انتقال پول از ایران به کانادا از آن بهره ببرند.

پیشنهاد مطالعه : قوانین عجیب کانادا که بهتر است با آنها آشنا شوید!

انتقال پول از کانادا به ایران با استفاده از سیستم الکترونیکی پی پال

پی پالPaypal یکی از مطمئن‌‌ترین روش‌های پرداخت آنلاین است که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد این سیستم تقریبا شبیه مانی گرام است. اگر حساب پی پال داشته باشید می‌توانید از خدماتی مثل پرداخت آنلاین، انتقال وجه، اطلاع از موجودی و گردش حساب استفاده کنید. اگر به دفاتر و مراکز مربوط به این کیف پول الکترونیکی مراجعه کنید می‌توانید جزئیات بیشتری از آن را بدانید.

ممکن است کاربران ایرانی موقع افتتاح حساب و احراز هویت دچار مشکل شوند؛ به همین علت بد نیست که با هویت غیرایرانی حساب درست کنید. با این روش کاربران می‌توانند برای بازگشت وجه نیز کارهایی انجام دهند. بازگشت پول به حساب را با نام ریفاند پی پال می‌شناسند.

نتیجه‌گیری

با توجه به مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، انتقال پول از کانادا به ایران و بالعکس کار چندان دشواری نیست. تنها کافی است چند مورد را رعایت کنید تا این انتقال به ساده‌‌ترین و سریع‌‌ترین روش‌ها برای شما انجام شود. از اینکه تا انتهای مقاله با ما در ویزا فوری همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *