کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

آخرین بروزرسانی : دی ۱۴۰۲

شاید هر کدام از شما بارها به فکر سفرهای خارجی افتاده باشید ولی به محض متوجه شدن دریافت الزام ویزا از رفتن به کشوری که مد نظر دارید اجتناب کرده اید. چرا که پروسه دریافت ویزا امری است زمان بر و حوصله سر بر.

لازم است بدانید در کنار کشورهایی که برای سفر به آنها نیازی به اخذ ویزا ندارید کشورهایی وجود دارند که در بدو ورود به خاک کشور برای شما ویزای فوری صادر می شود و تا زمان تعیین شده می توانید در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید.

بسیاری از افراد در خصوص کشور هایی که می توانند بدون دریافت ویزا به آنجا سفر کنند اطلاعات ندارند با ما همراه باشید تا به پرسش های شما در خصوص کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان پاسخ دهیم.

سفر بدون ویزا امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله. کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان وجود دارد. الزام به دریافت و عدم دریافت ویزا با روابط دیپلمات دو کشور ارتباط مستقیم دارد. در این حالت مقامات دیپلمات کشورها تصمیم می گیرند تا امکان سفر را برای افراد کشورهای مختلف راحت تر کنند.

در نتیجه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان امکان پذیر است. برای سفر بدون ویزا به کشورهای مختلف فقط لازم است تا پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که با پاسپورت ایرانی که در پایین ترین سطح جهانی قرار دارد می توانید به 37 کشور بدون الزام به دریافت ویزا سفر کنید.

کشورهایی نیز وجود دارند که برای رفتن به آن ها نیاز به طی کردن مراحل ویزا نیست و بعد از ورود به خاک کشور مقصد، ویزا در فرودگاه برای شما صادر خواهد شد. در ادامه به این کشورها نیز اشاره خواهیم کرد.

سفر بدون ویزا امکان پذیر است

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

در این قسمت به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان اشاره خواهیم کرد.
ترکیه
ارمنستان
گرجستان
مالزی
ونزوئلا
اکوادور
نیکاراگوئه
ایالات فدرال میکرونزی (اقیانوسیه)
دومینیکا (جزیره‌ای در دریای کارائیب)
کیپ ورد
کومور
جیبوتی
گینه
بیسائو
گویان
لائوس
موریتانی
موزامبیک
سومالی
تانزانیا

به هر کدام از کشورهایی که در بالا ذکر کردیم می توانید بدون دریافت ویزا سفر کنید. البته لازم است بدانید برای سفر به بعضی از کشورهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم نیاز به دریافت ویزای ترانزیت دارید. چرا که سفر به این کشور ها با پرواز مستقیم از ایران امکان پذیر نیست و برای رفتن به کشور مورد نظر حتما باید در کشور دیگری توقف داشته باشید و پرواز خود را تغییر دهید.

لازم به ذکر است بعضی از کشورها نیازی به دریافت ویزا ندارند و به محض ورود به خاک آن کشور ویزا به صورت فوری و در فرودگاه صادر می شود. اما کشورهایی که بالاتر به آن ها اشاره کردیم نیاز به اخذ هیچ نوع ویزایی ندارند و به راحتی می توانید به آنجا سفر داشته باشید.

کشورهای بدون ویزا در آسیا

در ادامه به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان که در قاره آسیا قرار دارند و بدون اخذ ویزا می توانید به آن ها سفر کنید اشاره خواهیم کرد.
ارمنستان
ترکیه
گرجستان
مالزی
عراق
قرقیزستان

کشورهای بدون ویزا در قاره آمریکا

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در قاره آمریکا به شرح ذیل می باشد:
ونزوئلا

توجه داشته باشید برای سفر به این کشور بدون در دست داشتن ویزا تنها تا 15 روز اجازه اقامت خواهید داشت.

کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به شرح ذیل می باشد:
کشور اوکراین
کشور رومانی
کشور مولداوی
کشور آلبانی
کشور بوسنی هرزگوین
کشور مقدونیه
کشور کوزوو
جمهوری آذربایجان

کشور بریتانیا و جمهوری ایرلند جزو کشورهای اروپایی هستند که برای سفر به آن ها نیاز به دریافت ویزا نمی باشد.

اعتبار پاسپورت ایرانی

پاسپورت ایرانی دارای رتبه 99 در 109 کشور می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید کشور ایران از آخرین کشوری که در این لیست قرار دارد یعنی افغانستان تنها 10 مرتبه بالاتر است. رتبه پایین کشور ایران نشان دهنده این است که اگر به دنبال سفر به کشورهای برتر اروپایی هستید برای اخذ ویزا باید نهایت تلاش خود را به کار برید.

اعتبار پاسپورت ایرانی

کشورهای ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

در ایران برای بعضی از کشورها پرواز مستقیم وجود ندارد. این مورد می تواند به دلایل متعددی باشد. به طور مثال مسافت زیاد دو کشور و یا عدم وجود پرواز مستقیم در کشور ایران می تواند یکی از این دلایل باشد. اگر با چنین موردی برخورد کردید لازم است تا از کشوری که در آن توقف کرده اید ویزای فرودگاهی دریافت نمایید. در ادامه به کشورهایی که نیاز به دریافت ویزای فرودگاهی دارند اشاره خواهیم کرد.

کشورهای ویزای فرودگاهی برای ایرانیان در قاره آسیا

برای مسافرت به بعضی از کشورهایی که در قاره آسیا وجود دارند می توانید به راحتی نسبت به اخذ ویزای فرودگاهی اقدام نمایید. این کشورها به شرح ذیل می باشند:
جمهوری آذربایجان
عمان
نپال
لبنان
مالدیو
لائوس
تیمور شرقی
کامبوج

کشورهای ویزای فرودگاهی برای ایرانیان در قاره آمریکا

بولیوی نام کشوری است که برای سفر به آن می توانید از ویزای فرودگاهی استفاده نمایید.

طبق توافق های انجام شده میان ایران و هر کدام از کشورهایی که در بالا ذکر کردیم به محض ورود به خاک کشور مورد نظر با در دست داشتن پاسپورت به راحتی می توانید نسبت به اخذ ویزای فرودگاهی اقدام نمایید. همچنین کشور هایی که در بالا ذکر شد هم با ورود به خاک کشور ایران می توانند اقدام به اخذ ویزای فرودگاهی نمایند.

توجه داشته باشید برای اخذ ویزای فرودگاهی حتما باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید. این مدارک به شرح ذیل می باشند:

  • به محض ورود به خاک کشور مورد نظر باید به پیشخوان مربوطه مراجعه نمایید و با در دست داشتن پاسپورتی که دارای اعتبار حداقل 6 ماه می باشد نسبت به اخذ ویزای فوری اقدام نمایید.
  • همراه داشتن بیمه نامه مسافرتی در زمان مراجعه به پیشخوان مربوطه، برای دریافت ویزای فوری الزامی می باشد.
  • توجه داشته باشید برای صدور ویزای فرودگاهی از شما مبلغی دریافت خواهد شد. این مبلغ با توجه به کشور مقصد متفاوت می باشد.

 

ویزای الکترونیکی برای ایرانی ها

توجه داشته باشید ویزای الکترونیکی یکی از انواع مجوزهایی می باشد که به افراد اجازه ورود و یا خروج از کشور مورد نظر را می دهد. عده ای از افراد بر این باور هستند که این مدل از ویزا یک ویزای واقعی نیست. در صورتی که این چنین نیست و با دریافت این ویزا می توانید در سریع ترین زمان ممکن، امکان سفر به کشور مورد نظر را داشته باشید.

برای دریافت این ویزا می توانید از طریق سایت مربوط به کشور مورد نظر اقدام نمایید. نکته قابل توجه در این ویزا این مورد می باشد که این ویزا هیچ تفاوتی با سایر ویزاها ندارد. تنها یک تفاوت عمده دارد آن هم این است که برای پر کردن فرم مربوط به این ویزا باید از طریق سایت اقدام نمایید.

برای صدور این ویزا نیز لازم است تا مبلغی را به عنوان هزینه صدور از طریق مستر کارت پرداخت نمایید. اگر تمامی این مراحل را به درستی پشت سر گذاشته باشید در پایان برای شما یک پیغام مبنی بر تایید مراحل طی شده ظاهر خواهد شد.
توجه داشته باشید حتما قبل از سفر به کشور مورد نظر در خصوص شرایط ویزا و مراحل اخذ ویزای آن کشور اطلاعات لازم را کسب نمایید. چرا که به طور مثال اگر وارد کشوری شوید که نیاز به اخذ ویزای الکترونیکی داشته باشد و شما برای دریافت و ثبت نام آن اقدام نکرده باشید، قطعا در کشور مورد نظر جریمه خواهید شد. در بعضی از موارد نیز ممکن است اجازه ورود به کشور مورد نظر به شما داده نشود.

هزینه اخذ ویزای الکترونیکی نیز متغیر می باشد و با توجه به کشور مورد نظر تعیین خواهد شد. با توجه به نوساناتی که در بازار ارز وجود دارد نمی توان یک قیمت مشخص برای اخذ ویزای الکترونیکی مشخص کرد. مراحل اخذ ویزای الکترونیکی به شرح ذیل می باشد:

پیدا کردن سایت مورد نظر مربوط به کشور مقصد برای اخذ ویزای الکترونیکی

  1. تکمیل فرم ویزای الکترونیکی.
  2. بارگذاری کامل مدارکی که در سایت مربوطه درخواست شده است.
  3. اقدام به پرداخت هزینه جهت اخذ ویزای الکترونیکی. توجه داشته باشید قبل از پرداخت هزینه ویزا می توانید زمان دریافت ویزا را تعیین نمایید.
  4. اخذ ویزای الکترونیکی در 3 روز کاری انجام می شود.
  5. ایرانیانی که به دنبال اخذ ویزای الکترونیکی هستند می توانند با مراجعه به وب سایت روادید به آدرس https://evisa.mfa.ir/fa/ نسبت به اخذ ویزای الکترونیکی اقدام نمایند.
افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *