جاذبه های شهر گوانجو چین

آخرین بروزرسانی : دی ۱۴۰۲

به‌عنوان سومین شهر بزرگ چین، گوانجو (گوانگجو یا گوانگژو: Guangzhou) یک کلان‌شهر وسیع است که توسط آسمان‌خراش‌های فولادی ضدزنگ قاب گرفته و از وسط توسط رودخانه مروارید شکافته شده است. این شهر با 2200 سال سابقه، تاریخ و مدرنیته را به یک اندازه ارائه می‌دهد.

وسعت بالای شهر به این معنی است که یک تور گوانجو چین بهترین راه برای سفر سریع و آسان بین نقاط دیدنی آن است. انواع تور چین گوانجو معمولاً آکادمی قبیله چن، معبد شش درخت بانیان (معبد لیرونگ) و موزه مقبره پادشاه نانیو را پوشش می‌دهند و شامل صرف یک ناهار سنتی Cantonese هم می‌شوند.

پارک Yuexiu که محل مجسمه نمادین پنج رام و برجِ ژنهای (بازمانده از دوران مینگ) است هم چیزهای زیادی برای کاوش دارد. انرژی عصر گوانگژو را در یک سفر دریایی شبانه در رودخانه مروارید، یا با رزرو بلیط سیرک بین‌المللی چیملونگ در آغوش بگیرید و فراموش نکنید که باید با غذاهای کانتونی مانند دیم سام و کباب اردک، خود را حسابی سیر کنید! این‌ها فقط بخشی از جاذبه های شهر گوانجو چین هستند؛ اما در ادامه دیدنی‌های گوانجو چین را مفصل‌تر بررسی می‌کنیم.

جاذبه های گردشگری گوانجو چین

در ادامه به بررسی بهترین جاذبه های گردشگری گوانجو چین می پردازیم:

برج کانتون

برج کانتون یکی از مهم‌ترین جاذبه های شهر گوانجو چین است. این برج یکی از ویژگی‌های نمادین شهر است و طراحی منحصربه‌فردی دارد و با جاذبه‌های جالبی مانند بالکن‌های مشاهده شهر، رستوران‌ها و فضاهای نمایشگاهی پر شده است. این برج با ارتفاع 600 متر بلندترین برج گردشگری چین است که بهترین مکان را برای تماشای مناظر پانوراما از شهر فراهم می‌کند.

برج کانتون

برای کسب بهترین تجربه از بازدید برج، سوار تراموای حبابی شوید. مکانیزم منحصربه‌فرد این تراموا، بازدیدکنندگان را در مسیری در گوی‌های شیشه‌ای هدایت می‌کند و مناظری استثنایی از رودخانه و خیابان‌های شلوغ شهر ارائه می‌دهد.

برج کانتون مکانی عالی برای بازدید در گوانجو در شب است؛ زیرا طراحی برج شامل صدها چراغ LED است که یک منظره فوق جذاب در زمان تاریکی هوا ایجاد می‌کنند. می‌توانید به‌صورت رایگان وارد برج شوید؛ اما جاذبه‌هایی مانند تراموا و عرشه‌های تماشا، هزینه ورودی دارند.

رودخانه مروارید از جاذبه های شهر گوانجو چین

درست در زیر برج کانتون، رودخانه مروارید از مرکز گوانجو و به سمت منطقه کانتون می‌گذرد. در زمان‌های قدیم، این رودخانه یک مسیر تجاری بزرگ بود که گوانگژو را به دیگر بخش‌های دلتای رودخانه مروارید متصل می‌کرد؛ اما هنوز هم یک نقطه عطف مهم در شهر گوانجو چین است.

یک راه عالی برای تجربه رودخانه مروارید، رزرو یک سفر دریایی عصرانه در رودخانه است. از شما با یک وعده غذایی پذیرایی می‌شود و می‌توانید از مناظر بی نظیر شهر لذت ببرید. اگر زمان سفر خود را به‌درستی تعیین کنید، حتی ممکن است غروب خورشید را بر فراز رودخانه ببینید که یک تجربه جادویی است.

جزیره شامیان

یکی دیگر از جاذبه های شهر گوانجو چین که باید حتما از آن دیدن کنید، جزیره شامیان است. در قرن‌های 19 و 20، این جزیره تقریباً زیر نظر فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها بود و بازرگانان خارجی می‌توانستند کالاهایشان را تجارت کنند. این مکان دارای یک بافت معماری استثنایی از دوران استعمار چین است که با فضای مدرن شهر در کنار هم قرار گرفته‌اند.

جزیره شامیان

در کنار ساختمان‌های زیبا، جزیره شامیان به‌خاطر داشتن خیابان‌های پردرخت و مجسمه‌های متعددی که از اهمیت تاریخی این منطقه سخن می‌گویند، مشهور است. این جزیره همچنین یکی از بهترین مکان‌های گوانگژو برای پیاده‌روی‌های بعدازظهر است. حتماً از کلیسای Lady of Lourdes Chapel و کنسولگری‌های قدیمی فرانسه و بریتانیا دیدن کنید تا از معماری واقعی جزیره شامیان لذت ببرید.

استراحتگاه سافاری چیملونگ

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری گوانجو چین، Chimelong Safari Resort است که یکی از بهترین مکان‌ها برای مسافرانی است که از دیدار با حیوانات لذت می‌برند؛ زیرا دارای مجموعه گسترده‌ای از حیوانات از سراسر جهان است. چیملونگ همچنین یک جاذبه عالی برای خانواده‌هایی است که از گوانجو بازدید می‌کنند و مجموعه‌ای از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در آن منظور شده‌اند.

Chimelong یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های سافاری در آسیا است که بیش‌از 2000 هکتار وسعت دارد و به چندین منطقه تقسیم شده است که هر منطقه منعکس‌کننده زیستگاه حیوانات درون آن است. یکی از بهترین تجربیات در Chimelong، رانندگی سافاری است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا از محوطه‌های مختلف عبور کنند و به حیوانات باورنکردنی مانند گورخر، فیل و ببر نزدیک شوند. یک راه عالی برای دیدن پارک، خرید یک بلیط چین گوانجو برای تور با راهنما است که توسط یک راهنمای انگلیسی زبان انجام می‌شود.

تالار اجداد قبیله چن

یکی دیگر از جاذبه های شهر گوانجو چین برای کسانی که مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ چینی هستند، تالار اجدادی قبیله چن است. این بنا که توسط خانواده چن در سال 1984 به‌عنوان مرکزی برای عبادت اجداد و مطالعات آکادمیک ساخته شد، به‌دلیل معماری Lingnan خود که ترکیبی از کنده‌کاری‌های چوبی پیچیده، مجسمه‌ها و تزئینات سرامیکی است، مشهور است.

البته این روزها تالار اجدادی به‌عنوان یک موزه هنرهای عامیانه خدمت‌رسانی می‌کند. مجموعه متنوعی از صنایع دستی سنتی مانند گلدوزی و نقاشی در این تالار وجود دارد که دیدگاه خاصی به فرهنگ محلی گوانجو ارائه می‌دهند. گشت‌و‌گذار در میان این شگفتی‌های منحصربه‌فرد معماری چینی، یک فعالیت عالی در گوانگژو است و مسافران از جزئیات بی‌نظیری که در سرتاسر سالن وجود دارد، شگفت‌زده خواهند شد.

پارک یوکسیو از جاذبه های شهر گوانجو چین

منطقه سرسبز پارک Yuexiu در قلب گوانگجو قرار دارد. این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های گوانجو است و مساحتی معادل 860 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. پارک Yuexiu کانونی برای علاقه‌مندان به گیاهان و پرندگان و زیستگاه گونه‌های مختلفی است که به محیط زیبای پارک سرزندگی می‌بخشند. یوکسیو همچنین شامل مکان‌ها و بناهای تاریخی و همچنین یک دریاچه مصنوعی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از قایق‌سواری در آن لذت ببرند.

در حین کاوش در پارک، حتماً از مکان‌های نمادین مانند مجسمه پنج قوچ و برج ژنهای، و یک بتکده پنج طبقه که قدمت آن به سلسله مینگ بازمی‌گردد، دیدن کنید. در انتهای جنوبی پارک، سالن یادبود Sun Yat-Sen را خواهید دید، یک نقطه عطف تاریخی که به دکتر معروفی که موسس جمهوری چین بود، اختصاص داده شده است. این مکان یک نمونه کامل از معماری چینی است و شامل مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از آثار هنری و خوشنویسی است که صحنه‌هایی از زندگی و کار سان یات سن را به تصویر می‌کشند.

پارک یوکسیو از جاذبه های شهر گوانجو چین

جاده پکن و خیابان عابر پیاده شانگشیاجیو

جاده پکن (یا خیابان عابر پیاده پکن لو) با طول 1450 متر، در منطقه تجاری شلوغ در مرکز شهر قدیمی گوانگجو (منطقه یوکسیو) واقع شده است. این عابر پیاده از جاده اصلی سلسله سونگ (960 – 1279 پس‌از میلاد) ساخته شده است و ایده خوبی برای پیاده‌روی و خریدکردن پس‌از کاوش در موزه مقبره پادشاه نانیو، پارک یوکسیو یا سالن یادبود سان یات سن خواهد بود.

خیابان عابر پیاده شانگشیاجیو به طول 1237 متر در منطقه مرکزی ناحیه لیوان واقع شده که نزدیک به جزیره شامیان و تالار اجدادی قبیله چن نیز است. این خیابان از جاده شانگ جیو، جاده شیا جیو و دیشوپو لو تشکیل شده است. با بازدید از اینجا، می‌توانید نگاهی به سبک معماری منحصربه‌فرد Lingnan داشته باشید، برخی از آداب‌ورسوم محلی Xiguan را ببینید.

بازار چینگ پینگ

بازار گوانجو در چین یکی از بهترین جاذبه های شهر گوانجو چین است. بازار چینگ پینگ که به بازار طب چینی کینگ پینگ نیز معروف است، یک مکان تخصصی برای طب چینی است که در شمال جزیره شامیان در ناحیه لیوان واقع شده است.

در این بازار می‌توانید سبک متفاوت غذایی را که شهروندان محلی گوانجو می‌خورند، مشاهده کنید. کانتونی‌ها دوست دارند هر روز سوپ بپزند و این بازار انواع مواد گیاهی را برای تهیه سوپ‌های چینی ارائه می‌دهد. شما در این بازار می‌توانید هر چیزی را پیدا کنید و خیلی چیزها هم یاد بگیرید؛ پس خوب است که بعداز کاوش در جزیره شامیان، سفر خود را با گردش در بازار چینگ پینگ ترکیب کنید.

آکادمی نظامی Whampoa

اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید، سایت سابق آکادمی نظامی Whampoa هم ارزش بازدیدکردن دارد. آکادمی نظامی Whampoa که در سال 1924 توسط Sun Yat-sen با کمک حزب کمونیست چین و اتحاد جماهیر شوروی تأسیس شد، موزه تاریخ انقلاب مدرن چین است.

این آکادمی در طول فعالیت خود فرماندهان معتبر بسیاری تولید کرد که در بسیاری از درگیری‌های چین در قرن بیستم، به‌ویژه در اکسپدیشن شمالی، جنگ دوم چین و ژاپن و جنگ داخلی چین، جنگیدند.

میدان Flower City (میدان هواچنگ)

میدان شهر گل یا میدان هواچنگ، بزرگ‌ترین میدان و از اصلی‌ترین جاذبه های شهر گوانجو چین است. در این میدان بزرگ بیش از 600 درخت کاشته شده و یک مسیر پیاده روی فوق العاده زیبا به طول 2 کیلومتر دارد. در مجموع 39 ساختمان در اطراف میدان وجود دارد؛ از جمله کتابخانه گوانگژو (تالار جدید)، موزه گوانگدونگ (تالار جدید)، مرکز مالی بین المللی گوانگژو، خانه اپرای گوانگژو و …. با قدم‌زدن در میدان، می‌توانید چشم‌انداز واضحی از برج کانتون در روز یا شب داشته باشید.

نمایش آب‌نمای میدان در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 20:00 و در روزهای شنبه، یکشنبه و سایر تعطیلات ملی از ساعت 15:00 آغاز می‌شود. علاوه‌براین، در طول نمایشگاه بین المللی گوانجو چین و جشنواره بهاره‌ هر سال، مسافران این شانس را دارند که کنسرت نور را با پس‌زمینه برج کانتون تماشا کنند؛ پس اگر بلیط چین گوانجو به دستتان رسید، حتماً سری هم به میدان Flower City بزنید.

سخن پایانی
برای کسب تجربه‌ای استثنایی از مسافرت به گوانجو، فعالیت‌ها و کارهای بی‌شماری وجود دارد؛ از مکان‌های دیدنی تاریخی گرفته تا مکان‌های فرهنگی، ساختمان‌های مدرن، بازارها و موزه‌هایی که گذشته جذاب شهر را نشان می‌دهند و فضاهای سبز و پارک‌هایی که آرامش را از شهر شلوغ به ارمغان می‌آورند. مهم نیست که به چه دلیلی به این شهر سفر کرده باشید؛ چون جاذبه های شهر گوانجو چین برای سرگرم‌کردن شما تمام‌نشدنی به نظر می‌رسند!

منابع:

https://www.backpackerboy.com/things-to-do-in-guangzhou/

https://www.chinadiscovery.com/guangzhou-tours/guangzhou-attractions.html

https://theculturetrip.com/asia/china/articles/20-must-visit-attractions-in-guangzhou

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *