جاذبه‌های گردشگری شهر شانگهای چین

آخرین بروزرسانی : دسامبر 2023

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری شرق آسیا هستید، شهر شانگهای چین یکی از بهترین مقصدها برای بازدید و سفر است. شانگهای به‌عنوان بزرگترین شهر کشور چین، با داشتن جمعیتی بالغ بر 23 میلیون نفر و تعداد زیادی از مکان‌های تاریخی، ساختمان‌های دیدنی و جاذبه‌های طبیعی‌اش همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای گردشگران و مسافران سراسر جهان بوده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی این شهر زیبا و دیدنی و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن بپردازیم.

معرفی شانگهای چین

شهر شانگهای چین که نام آن به‌معنای روی دریا است، در ساحل شرقی چین و جنوب دهانۀ رودخانۀ یانگ تسه واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این شهر، آن را به یکی از مهم‌ترین بنادر دریایی و مرکز تجاری و مالی چین تبدیل کرده است؛ اما علاوه‌‌بر اهمیت اقتصادی‌اش، به‌عنوان یک کلان‌شهر چندفرهنگی که آمیزه‌ای از سنت و مدرنیته است هم دارای اهمیت بسیاری است و همین مسئله باعث شده است که جاذبه‌های زیادی برای تماشا و سیاحت داشته باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های شانگهای، این شهر زیبا و دیدنی، خواهیم پرداخت.

جاذبه‌های گردشگری شانگهای چین

جاذبه‌های گردشگری شانگهای چین

شانگهای را به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و معماری‌اش می‌توان مروارید مشرق‌زمین دانست؛ چراکه این زیبایی‌ها در کنار جنب‌وجوش همیشگی شهر و رونق اقتصادی‌اش، باعث می‌شود همواره خوش‌منظر و سرزنده باشد. برخی از دیدنی های این شهر عبارت‌اند از:

برج شانگهای چین، ساختمانی که به آسمان می‌رسد!

اولین و برجسته‌ترین مکان دیدنی شهر، برج شانگهای است که با 121 طبقه و ارتفاع 632 متر، بلندترین ساختمان چین و دومین سازۀ بلند جهان بعد از برج خلیفه، محسوب می‌شود. این برج که ساخت آن در سال 2016 پایان یافت، دارای نمایی مارپیچی‌شکل است و مجموعه‌ای از مکان‌های تفریحی، فروشگاه‌ها، مراکز اداری و سالن‌های کنفرانس، هتل‌ها و… را در خود جای داده است. نمای بیرونی برج شانگهای با شیشه زینت داده شده است و شب‌ها با روشن‌شدن نورپردازی‌هاجلوه‌ای بسیار زیبا و دیدنی پیدا می‌کند.

برج شانگهای چین

موزه شانگهای چین، مکانی برای سیر در تاریخ!

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر، موزۀ آن است که ورود به آن به‌مثابه ورود به کتاب تاریخ چین و قدم‌زدن میان اوراق هزاران‌سالۀ مردم این سرزمین است. این موزه که در منطقۀ هوانگ‌پو واقع شده، مجموعه‌ای از آثار تاریخی ارزشمند مثل نقاشی‌ها، مهرها، سکه‌ها، لباس‌های قومی، مجسمه‌ها، ظروف و… مردمان دوره‌های مختلف چین را به عرصۀ تماشا گذاشته است و علاقه‌مندان می‌توانند چند ساعتی را در این موزه غرق تماشا و تفکر شوند.

برج مخابراتی شانگهای، گوهر زیبای شرق عالم!

این برج 468 متری که آن را با نام برج مروارید شرق نیز می‌شناسند، از دیگر جاذبه‌های این شهر است و آن را می‌توان یکی از نمادی‌ترین سازه‌های شهر دانست که از تصویر آن برای موارد مختفلی مثل کارت‌پستال، تی‌شرت‌ها، ساخت مجسمه‌ها و … استفاده می‌شود.

برج مروارید گرچه کاربرد رادیویی و تلویزیونی برای دریافت امواج دارد؛ اما یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت آن، جذب گردشگر است. ساختمان این برج بر 3 پایه استوار است و در طراحی آن از گوی‌هایی استفاده شده است که در عین سادگی، زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند. برخی از امکانات تفریحی و گردشگری این برج عبارت‌اند از:

  •  رستوران گردان در ارتفاع 267 متری آن؛
  • فضای باز شیشه‌ای؛
  • کپسول فضایی؛
  • سینمای 5 بُعدی؛
  • ترن هوایی سرپوشیده
  • و ….

علاوه‌بر این موارد می‌توان با استفاده از آسانسور به طبقات بالاتر برج نیز رفت و از تماشای 360 درجه‌ای مناظر اطرافِ این بنای خوش‌قدوقامت، لذت برد.

موزه تاریخ طبیعی شانگهای، میعادگاه آثار جهان!

موزه تاریخ طبیعی یکی دیگر از تماشایی‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین مکان‌های این شهر است. معماری کلی بنا ظاهری مارپیچی مثل صدف حلزون دارد که با اهداف و ماهیت موزه مرتبط است و در طراحی بیرونی و داخلی آن نیز از عناصر طبیعی مثل سنگ، شیشه، گیاهان و امثالهم که متناسب با فضای آن هستند، استفاده شده است. در این موزه آثار ارزشمندی از 7 قارۀ جهان گرد هم آمده‌اند و همچنین انواع حیوانات از پرندگان تا خزندگان تاکسیدرمی‌شده، دایناسورها و مجسمه‌ها را می‌توان آنجا دید.

موزه تاریخ طبیعی شانگهای

باغ یویوان، بهترین تفرجگاه بهار و تابستان!

باغ یویوان یا باغ یو یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی است شهر است که به‌عنوان باغی کلاسیک در دل یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان واقع شده است. این باغ را می‌توان از زیباترین فضاهای سبز و طبیعی شانگهای دانست که مساحت بزرگ آن از انواع و اقسام گیاهان و درختان و گل‌ها، استخرهای پُرزرق‌وبرق با ماهیان رنگارنگ، آلاچیق‌ها و صخره‌های سنگی آکنده است. در مجاورت این باغ،  بازاری نیز قرار دارد که شاید ازدحام جمعیت در آن کمی ناخوشایند باشد اما گشتن در آن معمولاً برای گردشگران بسیار جالب توجه و سرگرم‌کننده است.

دیزنی لند شانگهای، مکانی برآمده از دل قصه‌ها!

یکی دیگر از دیدنی‌های این شهر شگفت‌انگیز، دیزنی لند آن است که در منطقۀ پودونگ قرار دارد. این پارک بزرگ در 7 بخش به نام‌های خیابان میکی، باغ‌های تخیل، سرزمین فانتزی، دریاچه گنج، جزیرۀ ماجراجویی، سرزمین فردا و سرزمین داستان اسباب بازی، طراحی و ساخته شده است و می‌تواند برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی باشد. دیزنی لند یکی از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین مکان‌های شانگهای است که اگر کسی می‌خواهد در صف‌های طولانی آن گیر نکند باید قبل از ساعت 9 صبح در آنجا حضور داشته باشد.

معبد جید بودا، معنویتی در قلب مدرنیته!

معبد جید بودا یکی از معابد بودایی شانگهای است که با وجود قدمتش همچنان فعال است و سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. علت شهرت این معبد و شوق گردشگران برای بازدید از آن، مجسمه‌های دیدنی و گران‌بهایی هستند که در این معبد وجود دارند و برجسته‌ترین آن‌ها  دو مجسمۀ مشهور بودا است که از سنگ‌های باارزشی مثل یشم و زمرد و مرمر ساخته شده‌اند و تزئینات بسیار زیبایی دارند. این معبد شامل چند تالار، برج، سالن غذاخوری و… است که بازدید از همۀ آن‌ها ممکن است چند ساعتی وقت بگیرد.

معبد جید بودا

مراکز خرید شانگهای چین، تلفیق معماری و تجارت!

مراکز خرید شانگهای یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای مسافران هستند. این مراکز معمولاً ساختمان‌هایی بزرگ با معماری‌های زیبا و متشکل از انواع و اقسام فروشگاه‌ها و برندها هستند که گردش و خرید در آن‌ها می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. از مهم‌ترین مراکز خرید این شهر می‌توان به مرکز IFC، Nanjing Road، Xintiandi، The Bund، Super Brand Mall و… اشاره کرد.

برخی از این مراکز، مراکزی گران با کالاهایی لوکس و گران هستند و برخی از مراکز مثل Grand getaway shanghai که آن را می‌توان نمونۀ یک مرکز خرید ارزان در شانگهای چین دانست، کالاهایی مقرون‌به‌صرفه‌تر به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

تصاویر شهر شانگهای چین

از زیباترین تصاویر شهر شانگهای چین می توانیم به تصاویر زیر نگاهی بیندازیم:

تصاویر شهر شانگهای چین

تصاویر شهر شانگهای چین

تصاویر شهر شانگهای چین

تصاویر شهر شانگهای چین

تصاویر شهر شانگهای چین

تصاویر شهر شانگهای چین

چگونه به شهر شانگهای برویم؟

بهترین راه برای رفتن به چین و بازدید از این شهر، سفر هوایی است. فرودگاه شانگهای چین یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود به این شهر است که در فضایی بزرگ با امکانات بسیار طراحی شده است تا میزبان مسافران و گردشگران سراسر جهان باشد.

برای رفتن به این شهر دیدنی هم می‌توان به‌صورت شخصی و هم از طریق تور مسافرتی شانگهای چین اقدام کرد که خیلی از افراد، تورها را به‌دلیل آسانی سفر و عدم نیاز به برنامه‌ریزی‌های شخصیِ خرد و کلان، انتخاب می‌کنند.

سخن پایانی

چین یکی از پهناورترین کشورهای دنیاست که جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف آن از شهرت جهانی برخوردار است. یکی از این شهرها شانگهای چین است که به‌عنوان یک کلا‌ن‌شهر فرهنگی و تجاری، مکان‌های دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است.

برخی از این مکان‌ها دارای جاذبه‌های طبیعی و برخی دیگر ساختۀ دست بشر هستند که با تزئینات چشم‌نوازشان همواره موردپسند گردشگران و مسافران قرار می‌گیرند. در این مطلب به معرفی این شهر بزرگ و تماشایی و مهم‌ترین مکان‌های دیدنی آن پرداختیم.
منابع

https://www.shanghaihighlights.com/essential/

https://www.trip.com/blog/top-tourist-attractions-you-cant-miss-in-shanghai/

https://www.tripadvisor.com/Attractions-g308272-Activities-c26-t143-Shanghai.html

https://www.trip.com/blog/top-tourist-attractions-you-cant-miss-in-shanghai/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *