میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس ۲۰۲۴

آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۴۰۲

اثبات میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس یکی از مهمترین مدارکی است که اگر نادیده گرفته شود شانس شما در پذیرش تحصیلی را به حداقل می رساند. حال سوال اینجاست که تمکن مالی می بایست چقدر باشد و چطور می توان بهترین نوع ارز برای آن را مشخص کرد؟ تیم ویزافوری در راستای میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس در سال 2024 در کنار شما هستند.

آیا تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگیس لازم است؟

قطعاً بله. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس از موضوعاتی است که معمولاً بارها پرسیده شده و در این راستا شرایطی نیز ارزیابی شده است. شما می بایست پول کافی برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس داشته باشید. البته مقدار آن بستگی به شرایط و دوره تحصیلی شما دارد.

آیا تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگیس لازم است؟

در صورتی که قصد شما شرکت در دوره های آموزشی در سایر شهرهای انگلستان به مدت 9 ماه است مبلغ 1023 پوند در ماه می بایست در نظر گرفته شود. اگر بخواهید در دوره های آموزشی در شهر لندن شرکت کنید نیاز به مبلغ 1334 پوند در ماه خواهید داشت. این پول می بایست حداقل 28 روز متوالی در حساب شما وجود داشته باشد.

دانشجویان بین المللی به منظور بررسی میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس می بایست حداقل 1435 دلار آمریکا برای هر ماه داشته باشند. این مبلغ برای تحصیل و زندگی در شهری غیر از لندن است. دقت داشته باشید که به منظور اخذ ویزای تحصیلی، گواهی تمکن مالی شما به دقت بررسی می شود.

کسانی که این گواهی را ندارند شانسی در پذیرش ویزای تحصیلی انگلیس نخواهند داشت. بارزترین تفاوتی که در میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس شهر لندن و سایر شهرها وجود دارد هزینه های مربوط به اجاره خانه است که معمولاً در لندن بیشتر خواهد بود.

اگر از دسته افرادی هستید که فاند انگلیس را دریافت کرده اید در خصوص محاسبه میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس تنها هزینه زندگی برای شما لحاظ می شود و مبالغ مربوط به هزینه تحصیل و … برعهده دانشگاه است.

مدارک لازم برای تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس

یک سری مدارک به منظور اثبات میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس مطرح است که در صورت داشتن این مدارک کار برای شما آسانتر می شود. اولین مدرک صورت حساب بانکی است. به منظور اثبات تمکن مالی در این روش از شما صورت حساب های بانکی رسمی 28 روز تا 90 روز گذشته درخواست می شود. این روش نشان می دهد که شما بودجه کامل را در حساب شخصی خود دارید. سعی کنید پیش از روز مصاحبه کل مبلغ مورد نظر را به شکل پیوسته در حساب خود داشته باشید.

از دیگر روش های اثبات میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس، ارائه نامه حمایتی از شخص دیگر است. یعنی اگر والدین و یا قیم قانونی شما در انگلیس زندگی می کند و مقیم این کشور است می بایست یک نامه محضری تنظیم نماید.

طبق این نامه مشخص می شود که شخص مسئولیت مالی کامل کل دوره اقامت شما را بر عهده می گیرد. البته بررسی خواهد شد که شخص چرا و چگونه می تواند از شما حمایت نماید. این موضوع به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعاً می بایست به شکل حرفه ای مورد بررسی قرار بگیرد.

در نهایت برای اثبات تمکن مالی ویزای دانشجویی انگلیس، بورسیه تحصیلی مطرح می شود. اعطای بورسیه تحصیلی می بایست از یک موسسه معتبر انجام شود و مبالغ بورسیه مربوط به بخشی از میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس خواهد بود. یعنی باز هم از شما برگه تاییدیه حساب بانکی خواسته می شود.

افرادی که به هر دلیلی در تأمین میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس با مشکل روبرو هستند باید بدانند که هزینه ها بر اساس رشته تحصیلی و شرایط تحصیل متفاوت است و گاه شرایط برای اخذ بورسیه تحصیلی به خوبی فراهم می شود.

مدارک لازم برای تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس

چه عواملی بر میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس موثر است؟

از عوامل موثر بر میزان تمکن مالی انگلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع دانشگاهی که در آن پذیرش شده اید:

یکی از عوامل مهمی که بر میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس تاثیر می گذارد، نوع دانشگاهی است که در آن پذیرفته شده اید. یعنی اگر پذیرش شما در یکی از دانشگاه های دولتی انگلیس باشد قطعاً شرایط برای شما بهتر خواهد بود و میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس کمتری از شما درخواست می شود.

حال اگر در یکی از کالج های خصوصی پذیرفته شده باشید نیاز به اثبات تمکن مالی بیشتری خواهید داشت. بنابراین به دانشگاهی که قرار است در آن تحصیل کنید دقت نمایید.

وضعیت تاهل متقاضی:

مجرد و متاهل بودن شخص از دیگر عوامل مهمی است که بر روی میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس تاثیر می گذارد. به هر حال شخص مجرد هزینه های کمتری به نسبت فردی که با همسر و فرزندان خود وارد انگلیس می شود، خواهد داشت. بنابراین اگر مجرد هستید می توانید با مبلغی مناسب تر شرایط خوبی برای تحصیل در انگلیس داشته باشید.

شهر مورد نظر برای تحصیل :

موضوع مهم دیگر که شاید از دید بسیاری از افراد پنهان بماند شهری است که قرار است در آن زندگی کنید. زندگی در لندن بسیار هزینه بر است. علاوه بر بالا بودن هزینه اجاره خانه، هزینه های مربوط به خدمات درمانی، هزینه های حمل و نقل شهری و … بسیار بالاتر از سایر شهرستان های انگلیس است. بنابراین اگر تاکیدی به زندگی در لندن ندارید می توانید در ابتدا شهرهای دیگر را برای زندگی انتخاب کنید.

نوع رشته تحصیلی:

رشته تحصیلی شما نیز از موضوع مهمی است که بر روی میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس تاثیر گذار است. کسانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در انگلیس دارند می بایست بودجه بیشتری با خود به همراه داشته باشند. حتی مقطع تحصیلی، یعنی دوره کارشناسی و بالاتر نیز از نظر هزینه متفاوت از مقطع دکترا است.

تبعات ارائه ندادن تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس

اگر به شما بگوییم که بدون ارائه نامه تمکن مالی شانسی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس ندارید دروغ نگفته ایم! حقیقت این است که اگر شما بورسیه تحصیلی انگلیس را دریافت نکرده باشید قطعاً می بایست نامه تمکن مالی ارائه دهید.

  • اما یک سری روش های میانبر وجود دارد که بر اساس صلاحدید شخصی (افسر پرونده) که در روز مصاحبه با شما همراه است، در نظر گرفته می شود. حال می خواهیم در این مورد صحبت کنیم.
  • برخی از افراد در حساب بانکی خود پول ندارند و فرصت کافی نیز برای تبدیل مال و اموال وجود ندارد به این ترتیب بر اساس صلاحدید افسر پرونده تحصیلی، استعلامی در مورد ملک و املاک شما گرفته می شود.
  • اگر املاکی که دارید در موقعیت قانونی استانداردی قرار دارد و به اسم خودتان و یا حامی شما است این امکان را خواهید داشت که به راحتی شرایطی فراهم سازید تا نامه تمکن مالی را دریافت کنید. دقت کنید که به طور کلی شما به منظور اخذ ویزای تحصیلی انگلیس باید بتوانید ثابت کنید که وضع مالی خوبی دارید.
  • اگر ملک و املاک به اسم خودتان به ثبت رسمی رسیده است که قطعاً شرایط برای شما به بهترین شکل فراهم خواهد شد. اگر اینطور نباشد شانس شما در پذیرش تحصیلی و صدور ویزای دانشجویی انگلیس بسیار محدود است.

بنابراین یادتان باشد که قطعاً برای اینکه بتوانید شانس بیشتری برای پذیرش تحصیلی داشته باشید باید به میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس دقت نمایید. رقم مربوطه هر سال دستخوش یک سری تغییرات است اما رقم آن معمولاً مشخص خواهد بود.

نرخ ارز برای تمکن مالی چقدر است؟

اثبات تمکن مالی با ارز دولتی و یا آزاد از موضوعاتی است که نیاز به پیگیری های دقیقی دارد. در این مقاله می خواهیم تفاوت های دو ارز را بررسی کنیم تا شرایط بهتری برایتان ایجاد شود. ارز آزاد در بورس ارز، سکه و در نهایت در صرافی ها قابلیت معامله دارد اما ارزهای دولتی به واسطه اختلاف قیمت قابل توجهی که با ارز آزاد دارند توسط دولت ارائه می شوند.

ارز های دولتی به طور کلی ارزانتر از ارزهای آزاد هستند اما به منظور ارائه نامه تمکن مالی به سفارت کشور مقصد به منظور اخذ ویزا بسیار مهم است که از ارز آزاد استفاده کنید.

حال اگر به هر دلیلی قصد شما استفاده از ارز دولتی است و سفارت کشور مقصد مشکلی با این موضوع ندارد باید به این نکته توجه داشته باشید که به شما اجازه تامین ارز طبق مبلغ مورد نیاز داده نمی شود. شاید حتی این موضوع مطرح باشد که پس از ورود به کشور مقصد مجبور به نقد کردن ارز باشید تا بتوانید نیازهای خود را پوشش دهید.

بنابراین پیشنهاد تیم ویزافوری استفاده از ارزهای آزاد است. به منظور بررسی نرخ ارز صدور گواهی تمکن مالی در ایران می توانید به بانک مورد نظر مراجعه کنید و یا با تیم مهاجرتی ویزافوری ارتباط بگیرید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

سوالات متداول 

آیا میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس مهم است؟

بله مبلغی از سوی سفارت انگلیس اعلام می شود و میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس می بایست با آن هماهنگ باشد.

آیا وجود ملک و املاک به جای حساب بانکی قابل قبول است؟

این موضوع بستگی به قوانین سفارت دارد اما به هر حال می بایست ملک خود را نقد نمایید.

بودجه کمی دارم آیا شانسی در پذیرش تحصیلی انگلیس نخواهم داشت؟

اگر رزومه قوی داشته باشید می توانید شانس خود را برای بورسیه این کشور امتحان کنید.

 

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *