قوانین جدید تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۴۰۲

اگر فکر می کنید تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان غیر ممکن است و کاملاً ناامید هستید با ما همراه باشید تا سایر روش های جایگزین را برایتان توضیح دهیم.مجموعه ویزا فوری بررسی های جالبی در خصوص تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان انجام داده و یک سری دانشگاه هایی که اهمیت کمتری به مدرک زبان می دهند را نیز شناسایی کرده است.

همینطور اطلاعات کاملی در مورد نبود مدرک زبان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کارشناسی ارشد و دکترا را نیز برای شما فراهم ساخته است.

 تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان چه شرایطی دارد؟

به طور کلی برای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان 4 جایگزین ارزشمند و استاندارد برای شما وجود دارد که عبارت است از: مصاحبه آنلاین، نمرات انگلیسی کسب شده در دبیرستان، رشته زبان انگلیسی و دوره pre-sessional انگلیسی. حال می خواهیم در مورد هر یک از این 4 مورد صحبت کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

تصور اینکه آیتلس تنها چتر نجات شما برای پذیرش تحصیلی انگلیس است را از ذهن خود خارج کنید. وجود آیلتس شانس خوبی بوده و نبود آن نیز جایگزین های قابل قبولی خواهد داشت.

 تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان چه شرایطی دارد؟

مصاحبه آنلاین:

یک سری از دانشگاه ها شرایط تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان به واسطه مصاحبه آنلاین را فراهم ساخته اند. در این مصاحبه میزان مهارت زبان انگلیسی شما بررسی می شود و اصلاً قرار نیست به همه سطوح زبان تسلط داشته باشید. اما اگر زبان انگلیسی شما نسبتاً ضعیف است بهتر است دست به کار شوید و آن را تقویت کنید.

نمرات انگلیسی کسب شده در دبیرستان:

در صورتی که در دبیرستان میانگین نمره زبان شما در طول سال های مختلف بالای 70 درصد بوده باشد یعنی شما از نظر مهارت زبان انگلیسی شرایط خوبی دارید و دیگر نیازی به مدرک زبان آیلتس یا مشابه نخواهید داشت.

رشته زبان انگلیسی:

در صورتی که رشته تحصیلی دوره کارشناسی شما زبان انگلیسی بوده و حال برای ارشد اپلای می کنید نیازی به مدرک آیلتس نخواهید داشت.

دوره pre-sessional:

این دوره زبان از سوی برخی از دانشگاه ها برای کسانی که دچار ضعف در مهارت زبان انگلیسی هستند برگزار می شود. در این دوره می توانید زبان خود را تقویت کنید.

معرفی دانشگاه های انگلستان بدون مدرک زبان

از آنجایی که سوال در مورد دانشگاه هایی که برای پذیرش نیاز به مدرک زبان ندارند، زیاد است این بخش را در این راستا پیش می بریم.

  • دانشگاه اسکس رتبه 240 در QS را کسب کرده است. شرایط تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان در این دانشگاه فراهم بوده اما شهریه سالانه برای دروس تئوری 18.500 پوند و برای دروس عملی 22.500 پوند در نظر گرفته شده است.
  • دانشگاه مرکزی لنکاوی از دیگر پیشنهادات خوب برای کسانی است که قصد تحصیل بدون مدرک زبان در انگلیس دارند. شهریه این دانشگاه در سال 11000 الی 48000 پوند بوده و رتبه 801 در QS را به خود اختصاص داده است.
  • دانشگاه سوانسی به واسطه سیستم تحصیلی بازدیدهای میدانی از پرطرفدارترین دانشگاه های انگلیس بدون نیاز به مدرک زبان است. این دانشگاه نیز یک پیشنهاد عالی و درجه یک محسوب می شود.
  • دانشگاه گرینویچ شرایط تحصیل در انگلیس بدون مدرک زبان را در اختیار شما قرار می دهند و این موضوع سبب می شود تا افراد بیشتری شانس پذیرش تحصیلی در انگلیس را داشته باشند.
  • دانشگاه وارویک در رشته های علوم انسانی و اکثر دوره های علوم اجتماعی شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را فراهم ساخته است. همینطور این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا در رشته های مبتنی بر آزمایشگاه، مطالعات تئاتر، اقتصاد و دوره های بازرگانی نیز شرکت داشته باشید.

 بورسیه های تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

بورسیه چونینگ انگلستان یک فرصت طلایی برای دانشجویانی است که قصد دارند بدون مدرک زبان و با کمترین هزینه در انگلیس تحصیل نمایند. این بورسیه به عنوان فول فاند شناخته می شود و افرادی که پذیرفته شده باشند از همه هزینه های تحصیل معاف خواهند بود.

این بورسیه کمک هزینه زندگی در انگلستان را در اختیار شما قرار می دهد. متقاضیان این بورسیه می بایست حداقل دو سال یعنی 2800 ساعت تجربه کاری مرتبط با رشته خود داشته باشند. همینطور یک نامه پذیرش از دانشگاه های مورد تایید این بورسیه نیز دریافت خواهید کرد.

البته پس از پایان بورسیه باید به کشور خود بازگردید مگر این وارد شغل مشخصی شده باشید. ایرانیان نیز می توانند از این بورسیه استفاده نمایند.به منظور پذیرش تحصیلی در این بورسیه می بایست مدارک تحصیلی پیشین خود را ترجمه کنید. ریزنمرات شما می بایست دقیق و ترجمه شده باشد.

همینطور نیاز به رزومه قوی خواهید داشت. شخص باید دو عدد توصیه نامه آکادمیک تهیه نماید. حداقل یک نامه پذیرش نامشروط از یک دانشگاه در انگلیس هم نیاز است. در نهایت مدارک شناسایی از جمله پاسپورت و شناسنامه شما باید تهیه و ارائه شود.

برای تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان بورسیه های دانشگاه گیتس کمبریج، رودز، بورسیه تحصیلی کلاندرون و ناتینگهام ریچ و بورسیه های گریت و … نیز وجود دارند که پیشنهاد جالبی برای شما خواهند بود.

 بورسیه های تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در مدارس انگلستان بدون مدرک زبان

دانش آموزان بین المللی زیر 17 سال می توانند بدون نیاز به مدرک زبان در مدارس بین المللی انگلستان تحصیل کنند. مدارس بین المللی متعددی در انگلستان وجود دارند که گروه های سنی ابتدایی و متوسطه را پوشش می دهند.

بیشتر این مدارس در شهر لندن قرار گرفته اند. در رده سنی 11 تا 16 سال دانش آموز می بایست در آزمون PLUS-11 شرکت نماید. پس از پایان این مقطع تحصیلی از او آزمون GCSE اخذ می شود که به منظور اعطای مدرک گواهی عمومی دوره متوسطه است.

تحصیل کارشناسی در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی برای شما فراهم شده است. اما می بایست پس از ورود به دانشگاه، در دوره های زبان آموزی که معمولاً از سوی کالج های مختلف برگزار می شوند، شرکت نمایید. به هر حال شما باید تلاش لازم برای رسیدن به مهارت زبان آموزی لازم را برای خود فراهم سازید.

تحصیل کارشناسی در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان بدون مدرک زبان

به طور کلی و طبق قاعده شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس نیاز به مدرک آیلتس با نمره بالای 6.5 دارید. حال اگر شخص نمره لازم را در این آزمون کسب نکرده باشد می بایست در دوره pre-master شرکت نماید. به این ترتیب سطح زبان وی سنجیده شده و ارتقا می یابد.

ویزای تحصیلی برای این دوره تحصیلی یعنی کارشناسی ارشد، General tier4 است. این ویزا به صورت امتیازی محاسبه می شود و 10 امتیاز مربوط به مدرک زبان شما است بنابراین اگر وضعیت زبان شما مناسب نیست، بهتر است سعی کنید بخش های دیگر رزومه خود را قوی تر نمایید.

تحصیل دکتری در انگلیس بدون مدرک زبان

تحصیل رایگان در انگلستان بدون مدرک زبان برای کسانی که رزومه بسیار قوی دارند یک امتیاز محسوب می شود. به طور کلی برای تحصیل دکترا در انگلستان باید مدرک زبان در سطح آیلتس 7 داشته باشید. اما کسانی که قصد ورود به مقطع دکترا بدون مدرک زبان دارند در ابتدا باید استاد راهنمایی که با این موضوع مشکلی ندارد را پیدا کنند.

سپس می توانند بر اساس رزومه خود شرایط را به شکل مناسبی مدیریت نمایند. نمرات شخص در دوره کارشناسی ارشد، مقالاتی که به چاپ رسانده و به طور کلی هدف وی از تحصیل دکترا یعنی تز دکترا از مواردی است قطعاً از سوی سفارت و حتی دانشگاه مورد نظر بررسی می شود. یک دوره pre-phd نیز در نظر گرفته شده است که کمک می کند تا بتوانید به سطح زبان مورد نظر برسید.

بنابراین تحصیل رایگان در انگلستان بدون مدرک زبان وجود دارد اما شانس آن برای کمتر افرادی دیده می شود و شاید بهتر باشد این موضوع به شکل دیگری مورد بررسی قرار بگیرد. از یاد نبرید که شما برای تحصیل رایگان در این کشور می توانید تا جای ممکن به رشد علمی برسید و کم و کسری های مربوط به زبان را بهبود دهید.

البته به منظور تحصیلات عالی در انگلیس می توانید روش های دیگری اعم از تحصیل در سطح حرفه ای را نیز دنبال کنید. شما می توانید نوع تحصیل خود را به صورت حرفه ای مشخص نمایید.

ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

در صورتی که قصد تحصیل در انگلیس بدون مدرک زبان دارید نیاز به اخذ ویزا خواهید داشت. دریافت ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان برای ایرانیان تحت یک سری شرایط فراهم شده است. اولین شرط کلیدی این است که نامه پذیرش از دانشگاه انگلیس کسب کنید.

کسب نامه پذیرش باید از دانشگاه هایی باشد که مدرک زبان در قوانین آنها وجود ندارد. وقتی بتوانید این نامه را دریافت کنید نصف راه را رفته اید و به راحتی می توانید به نتیجه مناسبی دست یابید.

شرکت در دوره های PRE-sessional نیز از دیگر مواردی است که معمولاً کمک می کند تا بتوانید مهارت زبان خود را بسیار بهتر از قبل دنبال کنید. این دوره ها بر اساس موقعیت تحصیلی هر شخص شرایط متفاوتی را فراهم می سازد و شخص می بایست بتواند نمره خوبی کسب نماید.

یک سری آزمون های زبان انگلیسی نیز با عنوان SELF برگزار می شود که توسط ویزا و مهاجرت انگلستان یعنی UKVI به تایید رسیده است. اگر در این آزمون ها موفق شوید مدرک معتبر برای تسلط به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می گیرد که به نوعی جایگزین آیلتس خواهد بود و یک انتخاب عالی محسوب می شود.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *