فستیوال های فرانسه در ۲۰۲۳

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

یکی از اتفاقات مهمی که در هر کشوری برگزار می‌شود و می‌تواند جذابیت‌های بصری و جاذبه‌های گردشگری آن کشور را بیشتر کند فستیوال‌ها و جشنواره‌های دیدنی در آن کشور است. فرانسه یکی از کشورهایی است که مهد دیدنی‌های اروپا به شمار می‌آید. در کنار تمام جاذبه های توریستی فرانسه فستیوال های فرانسه در 2023 هم یکی دیگر از مواردی است که امروز در ویزا فوری آن را بررسی می‌کنیم.

7 فستیوال فرانسه در 2023

فستیوال‌های فرانسه یکی از راه‌های آشنایی با فرهنگ و رسوم و آداب مردم فرانسه است و هر زمانی که از کشور فرانسه بازدید کردید می‌توانید به یکی از این جشنواره‌ها سر بزنید و از جاذبه های توریستی فرانسه لذت ببرید.

جشنواره بادبادک – BERCK-SUR-MER KITE

احتمالا نمی‌توانید تصور کنید که چند حیوان غول پیکر را در آسمان در حال پرواز ببینید. اما اگر دوست دارید رویاهای زمان کودکی‌تان را عینیت ببخشید دیدن این جشنواره بی‌نظیر را از دست ندهید. شاید بتوان گفت دو دهه است که بیش از نیم میلیون نفر برای دیدن این جشنواره بادبادک‌ها که بالای شهر ساحلی برک سورمر برگزار می‌شود در ماه مارس یا آوریل به کشور فرانسه می‌روند.

شما می‌توانید انواع حیوان‌های غول پیکر مانند اژدها، نهنگ، اختاپوس و دیگر شخصیت‌های کارتونی دوران کودکی خود را بالای سر خود در حال پرواز ببینید. یادتان باشد که هر دو سال یکبار در این جشنواره مسابقاتی هم برگزار می‌شود که در آن بادبادک‌های غول پیکر دیگری از سراسر جهان به فرانسه می‌آیند تا در این فستیوال شرکت کنند.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید هر کدام از این بادبادک‌ها را که خواستید از غرفه‌های این جشنواره تهیه کنید و نگران پرواز دادن آن‌ها در آسمان هم نباشید؛ همراهانی که در این جشنواره حضور دارند شما را راهنمایی خواهند کرد.

جشنواره بادبادک

جشنواره مرکبات – MENTON LEMON FESTIVAL

یکی دیگر از فستیوال های فرانسه در 2023 فستیوال مرکبات است که بیش از دو هفته در منتون فرانسه و در ماه فوریه برگزار می‌شود. چیزی در حدود دویست هزار نفر هر سال در فوریه به فرانسه می‌آیند تا از جشنواره مرکبات در این کشور بازدید کنند.

یکی از جذابیت‌هایی که در این فستیوال شما را به وجد خواهد آورد و جاذبه های توریستی فرانسه را جذاب می‌کند، مجسمه‌هایی است که از مرکبات ساخته شده‌اند. در واقع مردمی هستند که خود را با انواع مرکبات پوشانده‌اند. این مجسمه‌ها که طول برخی از آن‌ها به 10 متر هم می‌رسد در طول روز در شهر راه می‌روند و مردم را با نواختن موسیقی سرگرم می‌کنند.

چیزی در حدود 300 شغل که هر کدام کارایی خاص خود را دارند در این جشنواره گرد هم می‌آیند تا 145 تن مرکبات را به نمایش بگذارند. تمامی مرکبات از لیمو و پرتقال‌هایی تشکیل شده‌اند و هر چقدر دوست داشته باشید می‌توانید از خود آن‌ها یا آب میوه‌های خوشمزه نوش جان نمایید.

پیشنهاد مطالعه : ویزای توریستی فرانسه | مدارک + هزینه ها

جشنواره فیلم کن

کسانی که طرفدار جشنواره‌های هنری و فیلم و سینما هستند قطعا جشنواره کن را به خوبی می‌شناسند. جشنواره کن جزء فستیوال های فرانسه در 2023 است که غیر از امسال هر ساله برگزار می‌شود و جایگاه ویژه‌ای در بین طرفداران سینما و کسانی که اهل گردشگری هستند دارد.

مراسم فرش قرمز و فیلم کن را وزیر آموزش و هنرهای زیبای فرانسه برگزار می‌کند برای آنکه رویدادی فرهنگی در فرانسه ایجاد شود که قابلیت رقابت با جشنواره فیلم ونیز داشته باشد. در این جشنواره فرهنگی که هر ساله برگزار می‌شود، حدود سی هزار نفر که کارشناس در عرصه سینما و تولیدات سینمایی هستند شرکت می‌کنند.

تمام کسانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند آرزو دارند که نخل طلای جشنواره را دریافت کرده و آن را با خود به خانه ببرند. این جشن در فضای باز و ساحلی شهر کن برگزار می‌شود و فیلم‌هایی که از قبل توسط داوران برگزیده شده‌اند در این شهر به نمایش در می‌آیند.

جشنواره فیلم کن

کارناوال نیس – NICE CARNIVAL

در ماه فوریه یکی از کارناوال‌های مهم جهان که با نام کارناوال نیس شناخته می‌شود در این شهر برگزار می‌شود و معروف بودن آن تا حدی است که می‌تواند در کنار فستیوال‌های بزرگی که در برزیل، ونیز و ماردی گراس در نیواورلئان برگزار می‌شوند قرار بگیرد.

این کارناوال همچنین مهم‌ترین رویداد در French Riviera است. جمعیتی در حدود یک میلیون نفر از سراسر جهان خود را به این منطقه می‌رسانند تا به خیابان‌های نیس بروند و لحظات شادی را برای خود بیافرینند.

کشتی‌های تفریحی که با انواع زیورآلات و چراغ‌های رنگی تزیین شده‌اند، در کنار لباس‌های رنگارنگ مردم و مراسم جذابی که از جانب شرکت کنندگان برگزار می‌شود همه را به سوی خود جذب می‌کند. بیش از 1000 رقصنده و نوازنده از سراسر جهان این کارناوال باشکوه را اجرا می‌کنند.

این فستیوال هر ساله موضوع متفاوتی دارد و شناورها و کشتی‌های تفریحی در کنار مجسمه‌های تزیینی و رنگارنگ فضایی شاد و متفاوت را برای بازدید کنندگان به وجود می‌آورند.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت فرانسه | فوری و تضمینی

جشنواره موسیقی

در 21 ژوئن، که روز انقلاب تابستانی و روز موسیقی در سراسر فرانسه به شمار می‌رود از تمام بلندگوهای شهر موزیک پخش می‌شود. برای اولین بار اولین جشنواره موسیقی در سال 1982 در پاریس برگزار شد اما بعدها 120 کشور دیگر با فرانسه هم‌صدا شده و این جشنواره را در کشور خود برگزار می‌کنند.

موقع اجرای این جشنواره نوازنده‌های زیادی به خیابان‌ها می‌آیند و در کافه‌ها و بارها جمع می‌شوند و رایگان موسیقی اجرا می‌کنند. در این جشنواره انواع موسیقی از سبک‌های راک و جاز گرفته تا موسیقی‌های الکترونیک و هیپ‌هاپ اجرا می‌شود.

مردم هم در این روز نوازندگان را همراهی می‌کنند و با کوک کردن سازهای خود و هم آوا شدن با دیگر نوازندگان روز شادی را برای خود و دیگر بازدیدکنندگان می‌سازند. در این روز مردم اجازه دارند در تمام پارک‌ها و معابر عمومی گردش کنند و موسیقی بنوازند.

جشنواره موسیقی

جشنواره نور – لیون

4 روز در ماه دسامبر هست که شما می‌توانید شهر لیون را غرق در نور و روشنایی ببینید و به مناسبت ادای احترام به مریم مقدس مردم، شهر لیون را غرق نور و شادی می‌کنند. از تمام پنجره‌ها و بالکن‌های شهر شمع و نور و چراغ می‌درخشد و همه جا غرق در شادی است. زیبایی این نورهای رنگارنگ فضایی متفاوت و حال و هوای خاصی را به وجود می‌آورد.

تمام ساختمان‌ها و معابر غرق در نور و روشنایی می‌شوند. پل‌ها و دیگر مکان‌های شهر با چراغ‌ها تزیین شده و می‌درخشند. این چراغ‌ها که توسط هنرمندان سراسر جهان ساخته شده‌اند شهر لیون را روشن و نورانی می‌کنند.

این جشنواره در چهار روز برگزار می‌شود و نکته‌ای که آن را متفاوت می‌کند، نورپردازی کلیسای Fourvière در رنگ‌های مختلف است و یکی از بی‌نظیرترین جاذبه های توریستی فرانسه به شمار می‌رود. رقص نورهای شبانه در میدان Terreaux را هم حتما باید ببینید.

پیشنهاد مطالعه : جاذبه های توریستی فرانسه

روز باستیل

یکی دیگر از فستیوال های فرانسه در 2023 که در کل کشور فرانسه در 14 ژوئیه برگزار می‌شود روز باستیل است که در تقویم فرانسه به عنوان مهم‌ترین روز سال شناخته می‌شود. در این روز مردم و دهقانان پاریس خود را به قلعه باستیل رساندند و سلطنت سرشار از ظلم را از بین بردند.

بعد از این انقلاب دوران آزادی، برابری و برادری آغاز شد و به همین دلیل هر ساله این روز در فرانسه جشن گرفته می‌شود و جزء بهترین جشن‌های فرانسه به شمار می‌رود. این جشن‌ها در شهر پاریس از شب 13 ژوئیه آغاز می‌شود و غیر از مردم عادی تمام ایستگاه‌های آتش نشانی هم در این جشن شرکت کرده و مهمانی‌های شبانه برگزار می‌کنند.

در روز باستیل، یک رژه عظیم و کنسرت‌های رایگان مختلف در سراسر شهر برگزار می‌شود و برج ایفل هم با چراغ‌ها و تزیینات خاص آن روز خودنمایی می‌کند و زیبایی منحصر به فردی به شهر می‌بخشد.

نتیجه‌گیری

دیدن جشنواره‌ها و فستیوال‌های هر کشوری می‌تواند یکی از جاذبه‌های بی نظیر آن باشد که به سفر شما حال و هوای دیگری را می‌بخشد. بعد از آنکه ویزای توریستی شینگن خود را دریافت کردید می‌توانید برنامه‌ریزی کنید تا در یکی از این فستیوال های فرانسه در 2023 شرکت کنید و سفر خود را خاطره‌انگیز نمایید.

یکی از راه‌هایی که این مسیر را برای شما ساده‌تر می‌کند تور فرانسه و تور اروپا است که می‌تواند لحظات زیبایی را برای شما بسازد. به کشور زیبای فرانسه سفر کنید و لحظات شیرینی را کنار خانواده خود بسازید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *