جاذبه های توریستی فرانسه

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

فرانسه، کشوری غنی با جاذبه های دیدنی. با قاطعیت می توان بیان کرد این کشور جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. بدون اغراق سالیانه 82 میلیون نفر گردشگر به این مقصد دوست داشتنی سفر می کنند.

معمولا اغلب گردشگران به دلیل جاذبه های توریستی فرانسه و فرهنگ غنی موجود در این کشور جذب این مقصد رویایی میشوند. علاوه بر تمامی این موارد فرانسه دارای آب و هوایی است که اغلب مردم دنیا به آن علاقه دارند. در ادامه به معرفی بهترین جاذبه های توریستی فرانسه توسط ویزا فوری می پردازیم.

شهرهای دیدنی فرانسه

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم یکی از کشورهای گردشگری که سالانه افراد زیادی به آن جذب می شوند فرانسه می باشد. در ادامه در خصوص بعضی از شهر های دیدنی فرانسه توضیحاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت. با سفر به فرانسه قطعا خاطراتی ماندگار را در ذهن خود ثبت خواهید کرد.

پاریس شهر عشق

پاریس، شهر عشاق. پاریس پایتخت فرانسه یکی از محبوب ترین شهر های دنیا برای گردشگری می باشد. اگر در این شهر قدم بزنید و به صدای آکاردئون گوش بسپارید قطعا جدا شدن از این شهر دوست داشتنی برایتان سخت خواهد بود.

جاذبه های توریستی فرانسه، این شهر رویایی بسیار زیاد می باشد با این حال بیشتر افراد جاذبه اصلی این شهر را برج ایفل می دانند. جاذبه های توریستی فرانسه بی شمار هستند. تعدادی از جاذبه های توریستی فرانسه به شرح ذیل می باشد:

موزه لوور:

با تماشای موزه لوور متوجه تمدن این کشور غنی خواهید شد.

خیابان شانزلیزه:

این خیابان به راستی معنای بهشت را به تصویر کشیده است. کافه های رنگارنگ در اطراف این خیابان و سازهای محلی القا کننده حسی فوق العاده در این خیابان می باشد.

پل نئوف:

این پل از سال 1640 توسط معماران فرانسوی مکانی برای تجارت تجار فرانسوی بوده است. خیابانی که با قدم زدن در آن متوجه شکوه معماری آن خواهید شد.

پل نئوف

پانتئون پاریس:

این مکان به دست ناپلئون تبدیل به یک آرامگاه دیدنی شده است.

پارک لوکزامبورگ:

این پارک در نزدیکی دانشگاه سوربن وجود دارد.

پل الکساندر سوم:

با قدم زدن بر روی این پل می توانید خیابان شانزلیزه را از دور تماشا کنید. این پل بر روی دریاچه زیبای سن قرار دارد. اگر جزو افرادی هستید که به گردشگری علاقه دارید حتما از کشور فرانسه، شهر پاریس دیدن نمایید تا متوجه شکوه و عظمت این شهر دوست داشتنی شوید.

پیشنهاد مطالعه : مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه

شهر دیدنی لیون فرانسه

لیون شهری با قدمت 2000 سال. اگر در این شهر قدم بزنید قطعا متوجه قدمت این شهر خواهید شد. اگر قصد سفر به کشور فرانسه را دارید حتما از شهر لیون بازدید کنید. در جا به جای این شهر دوست داشتنی هنر را لمس خواهید کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید سالن های نمایش و تئاتر در این شهر شهرت فراوان دارد.

 شهر دیدنی لیون فرانسه 

مارسی

مارسی قدیمی ترین شهر در کشور فرانسه می باشد. مارسی سومین شهر بزرگ فرانسه بعد از شهر های پاریس و لیون می باشد. در گذشته این شهر توسط رومی ها و یونانی ها به نام ماسالیا نام برده می شد.

این شهر در گذشته مرکز تجارت تجار معرفی شده بود. این شهر یک مقصد فوق العاده برای علاقمندان به تفریحات آبی می باشد. به بیانی دیگر می توان عنوان کرد این شهر بهشت گردشگران و توریست ها می باشد.

نیس

نیس دارای ساحل ماسه ای زیبا و دیدنی می باشد. با استراحت بر روی این ماسه ها می توانید آفتاب بگیرید و از فضای زیبای ساحل دیدن نمایید. جاذبه های توریستی فرانسه شهر نیس، این شهر علاوه بر جاذبه های ساحلی دارای جاذبه های تاریخی نیز می باشد که تماشای آن برای هر فردی رویایی می باشد.

جاذبه های دیدنی فرانسه

جاذبه های توریستی فرانسه بسیار زیاد می باشد که در ادامه این مطلب به ده مورد از بهترین این جاذبه ها اشاره خواهیم کرد.

برج ایفل پاریس از جاذبه های توریستی

این برج جزو رمانتیک ترین و چشم نواز ترین مکان های دیدنی در دنیا می باشد. این برج در مرکز شهر پاریس قرار دارد. اگر به شهر پاریس سفر کردید حتما از برج ایفل دیدن نمایید چرا که زیبایی و ریشه فرهنگی این برج فوق العاده مسحور کننده می باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید نام دیگر این برج بانوی آهنی می باشد. این برج جزو عجایب هفت گانه دنیا محسوب می شود و همین که در میدان شان دو مارس قدم می گذارید متوجه زیبایی فوق العاده این برج خواهید شد.

سالانه گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از این برج زیبا به شهر پاریس سفر می کنند. قدمت این برج مربوط به سال 1889 میلادی می باشد. در ابتدا این برج برای یک نمایشگاه جهانی ساخته شد اما طی گذشت زمان این برج به یکی از نماد های شهر پاریس و کشور فرانسه تبدیل شد.

در هنگام بازدید از داخل این برج می توانید از کافه ها، رستوران ها و مغازه های سوغاتی فروشی این برج نیز دیدن نمایید. می توانید بر فراز این برج بروید و شهر را از نمای 360 درجه تماشا کنید و لذت ببرید.

موزه لوور یکی از جاذبه های توریستی فرانسه

شاید موزه لوور را با نام لوور بزرگ نیز بشناسید. این موزه ملی است و در غرب قلعه فیلیپ آگوستوس قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید این موزه جزو پر بازدید ترین موزه های دنیا می باشد. در این موزه می توانید شاهد آثاری که مربوط به تاریخ تمدن باستان می باشد باشید. این موزه به سبک باروک ساخته شده است.

محل قرار گیری این موزه نزدیک به رود سن می باشد. لازم است بدانید این موزه نه تنها پر بازدید ترین موزه در کشور فرانسه می باشد که لقب پر بازدید ترین موزه در اروپا را به خود اختصاص داده است. در این موزه می توانید شاهد مجسمه های رومی و یونانی، عتیقه جات قدیمی و غیره باشید. بهترین زمان برای بازدید از این موزه در روز های چهارشنبه و جمعه می باشد.

کلیسای نوتردام پاریس

شهرت این کلیسا به دلیل جو بی نظیر و مکان زیبای آن می باشد. تا قرن ها طولانی این کلیسا به عنوان بلندترین بنای کشور فرانسه شناخته می شد. ارتفاع این بنا 70 متر می باشد. سبک معماری این بنا گوتیک می باشد.

بازدید کنندگان بسیاری از این بنا به دلیل نوع ساخت آن از این کلیسای فوق العاده دیدن می کنند. ساخت این بنا در سال 1136 میلادی آغاز شد و حدود 200 سال به طول انجامید. امروزه کلیسای نوتردام به عنوان مهم ترین کلیسای کشور فرانسه شناخته شده است.

موضوعی که باعث منحصر به فرد بودن این بنا شده است نوع ساخت قرون وسطایی این سازه می باشد. بازدید از این کلیسا برای هر گردشگری که قصد سفر به این شهر را دارد یک باید می باشد.

کلیسای نوتردام پاریس

کاخ ورسای با شکوه ترین جاذبه توریستی فرانسه

موضوعی که باعث منحصر به فرد بودن این بنا شده است نوع ساخت قرون وسطایی این سازه می باشد.. این کاخ در فاصله 10 کیلومتری از شهر پاریس قرار دارد. این کاخ دارای ارتباط عمیقی با سیاست و تاریخ سیاسی پاریس دارد.

این شهر جزو آزاد ترین شهر های جهان شناخته می شود. در گذشته این کاخ محلی برای اقامتگاه شکار خانواده پادشاهی به حساب می آمد. در بعضی از مواقع که خانواده پادشاهی امکان برگشت به شهر پاریس را نداشتند در این کاخ اقامت می کردند.

پیشنهاد مطالعه : معرفی کشورهای شینگن

دیزنی لند فرانسه

در دنیای دیزنی لند می توانید شاهد جادو، رویا و افسونگری باشید. این مکان جاذبه ای دیدنی برای بزرگسالان و کودکان به حساب می آید. در این مکان به راحتی می توانید با قهرمان دوران کودکی خود ملاقات کنید.

مساحت این بنا 4800 هکتار می باشد. در این مکان قطعا یک حس عجیب و خاص را تجربه خواهید کرد. دو جاذبه اصلی در این مکان وجود دارد. پارک دیزنی لند و استودیو والت دیزنی دو جاذبه فوق العاده در این مکان می باشند.

طاق پیروزی نماد شکوه جاذبه گردشگری فرانسه

نام اصلی این مکان طاق پیروزی ستارگان می باشد. این مکان جزو دیدنی ترین مکان های گردشگری در فرانسه می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید این مکان خیلی قبل تر از برج ایفل در کشور فرانسه ساخته شده است. این جاذبه فوق العاده به افتخار سربازان فرانسوی که در جنگ ناپلئون جان خود را فدا کردند ساخته شده است.

مون مارتر، یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه

این مکان با خیابان های سنگ فرش شده اش، ساز های خیابانی اش و کلیسای فوق العاده ای که در آن بنا شده است شناخته شده است. این مکان جزو معروف ترین مناطق پاریس به حساب می آید.

اگر به این شهر وارد شدید حتما در خیابان های این شهر قدم بزنید و تجربه یک حس فوق العاده را به خود هدیه دهید. فضای سرسبز و باغ های انگور موجود در این شهر مکانی فوق العاده برای پیاده روی و لذت بردن از مسیر می باشد.

مون مارتر، یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه

میدان کنکورد از جاذبه های  فرانسه

با قاطعیت می توان بیان کرد اگر به پاریس سفر کنید و از این میدان جذاب دیدن نکنید سفر شما ناقص می باشد. در اطراف این میدان می توانید شاهد انواع جاذبه های توریستی فرانسه باشید. خیابان شانزلیزه در قسمت غربی این میدان قرار گرفته است.

این میدان دارای ریشه تاریخی فوق العاده ای می باشد چرا که این میدان توسط آنژ ژاک گابریل طراحی شد و بعد از آن توسط لوئی پانزدهم نامگذاری شد. در گذشته ها در این میدان گیوتین گذاشته شده بود. گیوتین واقع در این میدان باعث مرگ افراد سرشناسی مانند لوئی شانزدهم و پرنسس الیزابت فرانسه شد.

استان پروانس از مکان های گردشگری فرانسه

این مکان بر خلاف آسمان ابری پاریس دارای آفتاب مدیترانه ای می باشد. تپه های واقع در این منطقه مملوء از باغ زیتون و آفتابگردان می باشد. این مکان برای نقاشان مکانی برای ایده پردازی و خلق آثار امپرسیونیست می باشد. دو مقصد فوق العاده در استان پرووانس وجود دارد که گردشگران برای تماشای این جاذبه ها به این مکان سفر می کنند. این مکان ها به شرح ذیل می باشد:

  • سن پل دو ونس
  • گوردز

کوت دازور، یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه

این منطقه یک مکان مجلل در خط ساحلی دریای مدیترانه می باشد. این منطقه در بیشتر مواقع آفتابی است و به همین دلیل رنگ ساحل این منطقه طلایی است. علت نامگذاری این منطقه به کوت دازور به خاطر آفتاب طلایی و آب و هوای فوق العاده آن می باشد. با سفر به این منطقه می توانید از جاذبه های گردشگری این شهر و یا ساحل فوق العاده آن استفاده نمایید.

در این مقاله سعی کردیم در خصوص جاذبه های توریستی فرانسه اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم در خصوص این کشور رویایی را کسب کرده باشید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *