هر آنچه در مورد سفارت آلمان در تهران باید بدانید

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

سفارت آلمان در تهران جهت تسهیل روابط میان ایران و آلمان تاسیس شده و سفیر آلمان در تهران به عنوان نماینده قانونی آلمان در آنجا حضور دارد. در حقیقت حفظ امنیت کارمندان سفارت و سفیر آلمان بر عهده ایران است و شهروندان آلمانی که در ایران هستند جهت گزارش مطالبات قانونی شان بایستی از طریق سفارت آلمان اقدام کنند.

آدرس سفارت آلمان در تهران

کشور آلمان از جمله کشورهای مهاجر پذیر دنیا به حساب می آید و هر سال بیشتر از صد ها هزار نفر از دیگر کشورهای دیگر جهت تحصیل و کار به آن مهاجرت می نمایند. آلمان از جمله مراکز علمی جهان می باشد که دانشگاه های برتر و تراز اول دنیا را دارد و همین موضوع سبب شده تا درخواست زیادی جهت ویزای از سفارت آلمان افزایش یابد.

جاب آفرهای گوناگونی و شرایط جذب کار در آلمان برای مهاجران فراهم گردیده و متقاضیان جهت ویزای کاری را بیشتر کرده است. متقاضیان هر کدام از ویزاهای توریستی، تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و … آلمان در جایی از ایران باشند بایستی جهت دریافت ویزا به سفارت آلمان در تهران مراجعه نمایند.

سفارت کشور آلمان در تهران وظیفه صدور ویزا، تمدید یا صدور گذرنامه، ارائه خدمات کنسولی، ثبت ازدواج، اظهارات کنسولی، قانونی شدن اسناد و دیگر موارد حقوقی مهم را بر عهده خواهد داشت. شما متقاضیان گرامی جهت دریافت این خدمات می توانید ارتباط با یک موسسه معتبر همچون ویزا فوری اطلاعات و راهنمایی های لازم را بگیرید.

و یا به آدرس سفارت آلمان در تهران، واقع در خیابان فردوسی مراجعه کنید .

متقاضیان جهت مصاحبه سفارت آلمان و … با تعیین وقت قبلی می توانند به خیابان فردوسی ( پلاک 320) مراجعه نمایند.

راه های ارتباطی با سفارت آلمان در تهران

راه های گوناگونی ( از جمله ارسال ایمیل، تلفن، وب سایت و …) جهت برقراری با سفارت آلمان وجود خواهد داشت. شماره 02139990000 متعلق به سفارت آلمان است. این شماره جهت بخش رویداد می باشد و اشخاص در روزها و ساعت کاری جهت تماس با سفارت با این شماره تماس حاصل نمایند.

راه های ارتباطی با سفارت آلمان در تهران

همانطور که در متن بالا به آن اشاره نمودیم آلمان فقط در تهران یک سفارت دارد. در نتیجه جهت دریافت وقت در هر منطقه ای از ایران باشید بایستی از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید. در متن زیر سایر راه های ارتباطی با سفارت آلمان پرداخته ایم.

نشانی: خیابان فردوسی، پلاک 320-324.

آدرس وب سایت سفارت آلمان: http://www.teheran.diplo.de.

شماره تماس: 2139990000(98+)  و 2139991499(98+).

کد پستی: 1144643416.

فکس:  2139991890(98+).

آدرس رسانه های اجتماعی: 

ساعت کاری سفارت آلمان در تهران

برای مراجعه به سفارت آلمان گرفتن نوبت ضروری می باشد. بعد از تعیین نمودن وقت و پرداخت هزینه در ساعات کاری مشخص شده بایستی به سفارت آلمان مراجعه کنید.

ساعات کاری سفارت آلمان از روز 1 شنبه تا 5 شنبه می باشد و متقاضیان در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه با داشتن وقت قبلی می توانند از ساعت 6:45 تا 14:30 به قسمت رویداد سفارت آلمان مراجعه نمایند. البته ناگفته نماند که در برخی موارد یک سری استثنا وجود دارد که در سایت سفارت آلمان هم به آن اشاره شده است.

بخش کنسولی در روزهای 1 شنبه و 5 شنبه و در ساعت 6:45 تا 12 مشغول به فعالیت هستند. آدرس دقیق بخش حقوقی و کنسولی این سفارت با بخش رویداد تفاوت خواهد داشت. جهت مراجعه به بخش کنسولی و حقوقی مراجعه کنندگان می توانند به تهران، خیابان بخارست، پلاک 7 و ساختمان آرین مراجعه نمایند. برای ورود به هر دو بخش ( حقوقی و کنسولی) باید از قبل وقت گرفته باشید.

بخش های فعال سفارت روزهای کاری ساعت کاری
بخش حقوقییکشنبه تا پنجشنبه 6:45 تا 14:30
بخش کنسولی یکشنبه تا پنجشنبه6:45 تا 12
کارگزاری ویزامتریکیکشنبه تا پنجشنبه8 تا 16:30

خدمات سفارت آلمان در ایران

سفارت آلمان در ایران به عنوان نمایندگی دولت آلمان در این کشور فعالیت می کند و مسئولیت ارائه خدمات مربوط به ویزا، کنسولی، فرهنگی، تجاری و سیاسی را بر عهده دارد. در زیر به برخی از خدمات ارائه شده توسط سفارت آلمان در ایران اشاره می کنیم:

  1. ویزا: سفارت آلمان در ایران مسئول صدور ویزاهای ورود به آلمان است. این ویزاها می توانند شامل ویزاهای تحصیلی، کاری، توریستی و خانوادگی باشند.
  2. خدمات کنسولی: سفارت آلمان در ایران خدمات کنسولی مانند صدور پاسپورت، تایید امضا و اسناد، ازدواج، تولد و مرگ، ترجمه مدارک و غیره را ارائه می دهد.
  3. خدمات فرهنگی: سفارت آلمان در ایران فعالیت های فرهنگی مانند برگزاری نمایشگاه ها، کنسرت ها، نشست های علمی و فرهنگی، و همچنین ارائه دروس زبان آلمانی را نیز انجام می دهد.
  4. خدمات تجاری: سفارت آلمان در ایران در حوزه تجارت و سرمایه گذاری فعالیت می کند و ارتباطات تجاری بین کشورهای آلمان و ایران را تسهیل می کند.
  5. خدمات سیاسی: سفارت آلمان در ایران در رابطه با مسائل سیاسی و دیپلماسی بین دولت آلمان و دولت ایران نقش دارد و تلاش می کند تا روابط دوجانبه را تقویت و توسعه دهد.

این خدمات تنها برخی از خدماتی هستند که توسط سفارت آلمان در ایران ارائه می شوند و برای اطلاعات دقیق تر و به روزتر می توانید با مشاوره ویزافوری تماس بگیرید.

 

لیست روزهای تعطیل سفارت آلمان در تهران

سفارت آلمان در تهران در طول سال در برخی روزها تعطیل می ‌باشد. این تعطیلی‌ها ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد، از جمله تعطیلی ‌های مذهبی، تعطیلی‌ های رسمی و تعطیلات عمومی.

به طور کلی، سفارت آلمان در تهران در روزهای تعطیلی مذهبی اسلامی مانند عید فطر، عید قربان، عید نوروز و عاشورا تعطیل می ‌باشد و در روزهای تعطیل رسمی ایرانی مانند روزها و مناسبت ‌های ملی نیز سفارت تعطیل خواهد بود.

بهتر است قبل از مراجعه به سفارت آلمان در تهران، تاریخ و روزهای تعطیل را با دقت بررسی کنید. لیست روزهای تعطیل سفارت آلمان در سال 2024 در متن زیر آمده است.

مناسبتتاریخ
سال نو میلادی1 ژانویه
روز جهانی زن8 مارس
روز اول نوروز21 مارس
روز دوم نوروز22 مارس
سیزده بدر2 آوریل
عید پاک9 آوریل
عید مذهبی آلمانی18 مه
عید مذهبی آلمانی28 مه
عید مذهبی آلمانی29 مه
عاشورا29 ژوئیه
روز اتحاد آلمان3 اکتبر
روز مذهبی آلمانی24 دسامبر
روز اول کریسمس25 دسامبر
روز دوم کریسمس26 دسامبر
شب سال نو31 دسامبر

 

 

وقت ملاقات سفارت آلمان در تهران

جهت وقت سفارت از طریق سیستم نوبت دهی سفارت آلمان در تهران به موارد زیر توجه نمایید:

  • بعد از ثبت نام در سیستم نوبت دهی سفارت آلمان در تهران یک شماره پیگیری دریافت خواهید نمود و یک ایمیل همراه با سایر اطلاعات برای شما ارسال می شود.
  • تمامی این اطلاعات دریافتی را چک نمایید تا در زمان ثبت نام مشخصات خود را به صورت نادرست پر نکرده باشید.
  • در صورتی که در روند ثبت دچار اشتباهی شدید، وقت اخذ نوبت وقت سفارت را باطل نمایید و مجددا با وارد نمودن مشخصات دقیق خود ثبت نام کنید.
  • چند هفته قبل از زمان مصاحبه دوباره برایتان ایمیل دیگری ارسال می شود که در آن وقت ارائه درخواست رویدادتان در سفارت آلمان به شما اعمال خواهد شد.
  • به تمامی موارد در ایمیل توجه نمایید زیرا ظرف مدت 1 هفته بایستی نسبت به تایید زمان مصاحبه اخذ ویزا اقدام کنید.
  • در صورتی که در این مدت 7 روز نسبت به تایید وقت صاحبه اقدام نکنید، وقت مصاحبه شما باطل می شود.

نوبت دهی سفارت آلمان در تهران سبب ساده تر شدن وقت مصاحبه برای تمامی مراجعه کنندگان می شود.

سوالات متداول

pet id=”s-47574088-a35c-4091-885e-38cee206730d”]

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *