با حقایق جالب فرانسه آشنا شوید

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

بسیاری از افراد قصد دارند برای بهبود کیفیت زندگی خود مهاجرت کنند؛ به همین منظور به دنبال کشوری هستند که از هر نظر برای زندگی مساعد باشد؛ کشور فرانسه یکی از کشورهایی است که همیشه جزو اولویت افراد برای مهاجرت است؛ چرا که از نظر علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

جالب است بدانید که فرانسه جزو اولین کشورهایی به شمار می‌آید که حقوق فردی را به رسمیت شناخت؛ به همین دلیل امید به زندگی در این کشور بسیار بالا است و هرساله جمعیت آن رو به افزایش است. اگر شماهم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به زندگی در فرانسه را دارید، لازم است با قوانین و حقایق جالب درباره کشور فرانسه بیشتر آشنا شوید.

قوانین کشور فرانسه برای زندگی

برای زندگی در هر کشوری لازم است که نسبت به قوانین آن کشور اطلاعات لازم را به دست آورید تا دچار مشکل نشوید؛ کشور فرانسه توسط حکومت جمهوری اداره می‌شود و رئیس جمهور هر پنج سال یکبار با رای مردم انتخاب می‌شود.

قانون‌گذاری در فرانسه توسط نخست وزیر انجام می‌شود و این کشور به عنوان ششمین قدرت صنعتی دنیا شناخته می‌شود؛ چرا که فرانسه جزو بزرگ‌ترین صادرکنندگان اسلحه در دنیا است و در این مورد توانسته مقام اول در اروپا را برای خود ثبت کند.

همانطور که می‌دانید کشور فرانسه در اروپای غربی قرار دارد و پایتخت آن پاریس است که از 96 شهرستان تشکیل شده است و هرساله گردشگران بسیاری را جذب می‌کند؛ فرانسوی‌ها نسبت به زبان و کشور خود بسیار متعصب هستند به طوری که تا حد امکان به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و از صحبت کردن به زبان دیگر یا خرید اجناسی که متعلق به کشور خودشان نیست خودداری می‌کنند. به همین منظور فرانسوی‌ها انتظار دارند که افراد مهاجر نیز بتوانند زبان فرانسوی را به خوبی صحبت کنند.

قوانین کشور فرانسه برای زندگی

شرایط زندگی در فرانسه

اگر این کشور را برای زندگی انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که فرانسه یکی از کشورهایی است که فرهنگ‌های جالبی در آن وجود دارد؛ بنابراین شما برای داشتن یک زندگی راحت باید با این رفتارها آشنا شوید؛ چرا که ممکن است ناخواسته یکی از آن‌ها را انجام داده و حتی مرتکب جرم شوید.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد مهاجر فرانسه را برای زندگی انتخاب می‌کنند این است که تعادل بین کار و زندگی در این کشور در اولویت قرار دارد؛ به همین منظور افرادی که در فرانسه زندگی می‌کنند با وجود اینکه از درآمد بالایی برخوردار هستند، در مقابل بیشترین زمان تفریح و استراحت نیز متعلق به این افراد است.

آنچه که برای زندگی در فرانسه باید مد نظر داشت، توجه به مسائل بهداشتی و اقتصادی است که به نوعی جزو معیارهای اولیه برای زندگی در فرانسه است؛ در کشور فرانسه به مسائل بهداشتی و پزشکی بسیار اهمیت داده می‌شود و به همین دلیل این کشور در رتبه 5 کشورهای جهان قرار دارد که به مراقبت‌های پزشکی اهمیت بسیاری می‌دهند. از مهم‌ترین دلیل موفقیت در این امر نیز می‌توان به پایین بودن هزینه‌های پزشکی اشاره کرد.

یکی دیگر از دلایل انتخاب مهاجران برای زندگی در فرانسه، اقتصاد درحال رشد آن است. به گونه‌ای که بر اساس آمارهای به دست آمده از سال 2017 به بعد، وضعیت اقتصادی فرانسه بهبود یافته و در میان کشورهای جهان رتبه 34 را به خود اختصاص داده است.

به طور کلی میانگین ساعت کار در فرانسه 41 ساعت در هفته است و همین امر باعث شده تا کیفیت کار در این کشور بالا رود و افراد بهتر می‌توانند بین کار و زندگی تعادل برقرار کنند. در نتیجه ایجاد تعادل بین کار و زندگی، آب و هوای مناسب، در دسترس بودن لذیذترین غذاهای جهان، پیشرفته‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی و امنیت شغلی همگی از مزایای زندگی در فرانسه است.

پیشنهاد مطالعه : مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه

دین رسمی کشور فرانسه چیست؟

برای انتخاب دین در فرانسه هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید کاملا آزادانه دین مورد علاقه خود را انتخاب کنید؛ در سال 1905، قانونی در کشور فرانسه به تصویب رسید که این کشور به صورت سکولار مدیریت شود در نتیجه یک مرز بین دین و سیاست به وجود آمد.

براساس این قانون، انتخاب دین در فرانسه کامل آزاد است و تمام افراد ساکن در این کشور موظف هستند که به همه ادیان احترام بگذارند. به طور کلی دین بیشتر مردم فرانسه کاتولیک است و می‌توان گفت 88 درصد مردم جامعه را تشکیل می‌دهند؛ 12 درصد باقی مانده نیز پیرو ادیان یهودی، پروتستان و اسلام هستند.

درباره مذهب کاتولیک در فرانسه بیشتر بدانید

قبل از به وجود آمدن انقلاب فرانسه، مذهب کاتولیک، به عنوان دین رسمی مردم فرانسه شناخته می‌شد. بعد از تصویب قانون سکولار در این کشور، بیشتر کاتولیک‌ها با احتیاط بیشتری به دین خود پایبند بودند؛ اما با گذشت یک قرن از زمان تصویب این قانون، همچنان شاهد آن هستیم که پیروان آیین کاتولیک بیشتر شده است و همین امر باعث شده که با وجود داشتن پیروان بیشتر به عنوان دین رسمی فرانسه شناخته شود.

جایگاه دین اسلام در فرانسه

با مهاجرت افراد مسلمان در سال 1960به این کشور، می‌توان گفت بعد از مذهب کاتولیک، اسلام بیشترین پیروان را دارد؛ به همین دلیل امروزه جمعیت قابل توجهی از مسلمانان در این کشور زندگی می‌کنند.

دین یهود در فرانسه

دین یهود در فرانسه قدمت دو هزار ساله دارد؛ به گونه‌ای که در یک دوره کشور فرانسه مرکزی برای آموزش پیروان یهود به شمار می‌آمد؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه دین یهود در اروپا بسیار مورد تهاجم قرار می‌گرفت، بسیاری از افراد به دلیل انقلاب حاکم بر فرانسه و انتخاب آزادانه دین، تصمیم گرفتند به این کشور مهاجرت کنند.

دین رسمی کشور فرانسه چیست؟

پیشنهاد مطالعه : حقایق جالب برج ایفل

آشنایی با فرهنگ های جالب کشور فرانسه

اگر قصد مهاجرت و زندگی در فرانسه را دارید و یا حتی برای مدتی، بعد از آنکه درباره این کشور و آداب و رسوم آن اطلاعاتی به دست آوردید، اکنون لازم است درباره عجایب کشور فرانسه و رفتار عجیب مردم فرانسه بیشتر بدانید تا بعد از اخذ ویزای توریستی فرانسه با آشنایی بیشتری وارد این کشور بشوید تا دچار مشکل نشوید . در این شهر یکسری عقاید و یا فرهنگ‌هایی وجود دارد که برای زندگی در فرانسه لازم است با آن‌ها آشنا شوید؛ به عبارت دیگر آشنایی با واقعیت های فرانسه می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی راحت‌تری در این کشور داشته باشید. برخی از عجایب کشور فرانسه عبارتند از:

ثبت کوتاه‌ ترین سلطنت تاریخ در فرانسه

بعد از ناپلئون دولت اروپا تصمیم گرفت لویی نوزدهم فرزند ارشد شارل دهم را بر تخت بنشاند؛ اما از آنجا که مردم فرانسه حکومت شاهی را نمی‌خواستند، بین مردم و دولت دعوا بالا گرفت و لویی نوزدهم تصمیم گرفت هنگامی که تنها 20 دقیقه از زمان به سلطنت نشستن آن گذشته بود استعفا دهد؛ به این ترتیب کوتاه‌ترین سلطنت تاریخ در فرانسه رقم خورد.

پیشنهاد مطالعه : شهرهای زیبای فرانسه را بشناسید

اجازه ازدواج با مردگان

از دیگر عجایب جالب کشور فرانسه این است که در بعضی از شهرهای آن، مردم اجازه دارند با فردی که فوت کرده و از قبل با او قرار ازدواج داشته بعد از مرگش، مجدد ازدواج کنند.

هیچ‌گاه نان باگت را برعکس روی میز قرار ندهید

بعضی از رفتارهای عجیب در فرانسه، به یک قانون در این شهر تبدیل شده و درصورتی که شما از آن اطلاع نداشته باشید و آن را انجام دهید مرتکب جرم شده‌اید. قرار دادن نان باگت به صورت برعکس روی میز، از دیگر رفتارهای عجیب در فرانسه است؛ مردمان این کشور معتقد هستند که انجام این عمل می‌تواند برای آن‌ها بدشانسی بیاورد، به همین دلیل هم از انجام چنین کاری ناراحت و عصبانی می‌شوند.

اختراع موبایل دوربین ‌دار

آنچه که باعث شد تحولی در دنیای مدرن امروزی به وجود آید، اختراع دوربین برای موبایل بود که در سال 1997 در فرانسه توسط فیلیپ کان به ثبت رسید؛ از آن پس ثبت خاطرات افراد رنگ دیگری به خود گرفت.

مردم فرانسه بیشتر از سایر کشورها استراحت می‌کنند

با توجه به آمارهای به دست آمده، مردم فرانسه زمان بیشتری را نسبت به مردم سایر کشورها به استراحت می‌پردازند. میانگین خواب افراد در این کشور 8 ساعت در روز است؛ بنابراین اگر می‌خواهید روزهای بازنشستگی خود را در یک کشور توسعه یافته بگذرانید، قطعا فرانسه انتخاب بسیار خوبی است.

پاریس، اولین شهر روشن در جهان

با توجه به اینکه پاریس جزو اولین شهرهای اروپایی است که خیابان‌های آن به چراغ‌های گازی مجهز شد، این شهر به شهر روشنایی نام گرفت؛ علاوه بر آن یکی دیگر از دلایل نامگذاری پاریس به شهر روشنایی، نقش عمده پاریس در عصر روشنگری است.

پیرترین فرد جهان در پاریس زندگی می‌کرد

از دیگر عجایب کشور فرانسه وجود پیرترین فرد جهان در این کشور است؛ طبق آمار و گزارشات رسمی منتشر شده توسط گینس، پیرترین فرد جهان خانمی فرانسوی بوده که به مدت ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز عمر کرده است.

بیشترین تعداد جایزه نوبل ادبیات متعلق به فرانسه است

شاید برای علاقه‌مندان به حوزه ادبیات جالب باشه که بدانند، فرانسه رکوردار بیشترین تعداد دریافت جایزه نوبل ادبیات است؛ در نتیجه این مسئله ثابت خواهد کرد که فرانسه دارای ادبیات و فرهنگی بسیار غنی است.

بیشترین سیاستمداران در فرانسه زن هستند

بررسی آمارها نشان می‌دهد که در فرانسه زن‌ها جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند خصوصا در حوزه سیاست؛ برای صحت این موضوع با کمی بررسی درمی‌یابید که در سایر کشورهای اروپایی، تنها 28 درصد از شغل‌های حکومتی متعلق به زنان است؛ در حالی که در فرانسه این رقم به 47 درصد رسیده است. و از آن جالب‌تر این است که مردهایی که در کشور فرانسه زندگی می‌کنند، بیشتر از سایر مردهای کشورهای دیگر به کارهای خانه مانند جارو زدن یا ظرف شستن علاقه دارند.

طولانی ‌ترین رمان تاریخ، متعلق به فرانسه است

از دیگر عجایب کشور فرانسه این است که طولانی‌ترین رمان جهان متعلق به فرانسه است. نویسنده این رمان طولانی مارسل پروست نام دارد؛ این رمان طولانی که بیش از 3000 صفحه است و در 13 جلد به چاپ رسیده، با نام در جستجوی زمان از دست رفته و هزاران شخصیت متفاوت، رکورد در گینس ثبت کرده است.

مصرف سیب زمینی در فرانسه ممنوع است

جالب است بدانید که از سال ۱۷۴۸ تا ۱۷۷۲ مصرف سیب‌ زمینی در کشور فرانسه غیرقانونی بود چرا که فرانسوی‌‌ها بر این باور بودند که سیب زمینی موجب بروز بیماری جذام می ‌شود.

بیشترین مصرف پنیر متعلق به فرانسوی‌ها است

بیشترین مقدار پنیر در جهان، در فرانسه تولید می‌شود به همین دلیل این کشور به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنیر تبدیل شده است؛ در این کشور 1.7 میلیون تن پنیر تولید می‌شود که 1600 طعم مختلف دارد. به همین منظور پنیر جزو محبوب‌ترین خوراکی‌ها در فرانسه به شمار می‌آید؛ معروف‌ترین نوع پنیر هم می‌توان به بلو چیز و کاممبر اشاره کرد.

خوردن غذاهای عجیب در فرانسه

شاید شما فکر کنید که کشورهای چین و ژاپن عجیب‌ترین خوراکی‌ها را دارند؛ اما از دیگر عجایب فرانسه این است که در این کشور صدف خام، حلزون، پای قورباغه و گوشت اسب و خرگوش طرفداران بسیاری دارد و جزو غذاهای محبوب این کشور است؛ لازم به ذکر است که مردم فرانسه از این غذاها بیشتر در جشن‌های خود مانند کریسمس استفاده می‌کنند.

ابداع دو اصطلاح جناح راست و چپ

اگر کمی به مسائل سیاسی علاقه داشته باشید حتما تاکنون نام جناح راست و چپ را شنیده‌اید؛ این اصطلاح به دنبال انقلابی که در فرانسه صورت گرفت به وجود آمد؛ مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن این اصطلاح آن بود که در آن زمان بیشتر اصلاح‌ طلبان فرانسه، سمت چپ و بیشتر اصولگرایان، سمت راست مجلس شورای ملی می‌‌نشستند.

بیشترین حجم توریست در جهان متعلق به کشور فرانسه است

بررسی آمارها نشان می‌دهد که سالانه حدود 83 میلیون نفر از جاذبه‌های دیدنی فرانسه بازدید می‌کنند؛ همین امر سبب شده که فرانسه به محبوب‌ترین مقصد گردشگری در جهان تبدیل شود و تور فرانسه نیز جزو محبوب‌ترین تورهای جهان شناخته شود.

خروس، سمبل فرانسه

از زمان انقلاب فرانسه به بعد، خروس به عنوان نماد این کشور شناخته شد و از آن بر روی سکه و تمبرهای جمهوری این کشور استفاده می‌شود؛ برای مثال اهل فوتبال باشید در مسابقات جام جهانی، در میان تماشاچیان فرانسوی این سمبل را زیاد می‌بینید.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت فرانسه | فوری و تضمینی

معایب زندگی در فرانسه

در کنار مزایای بی‌شمار زندگی در فرانسه مانند هزینه مناسب زندگی، آب‌وهوای مناسب، طبیعت بی‌نظیر و خدمات درمانی مقرون به صرفه، بالطبع زندگی در این کشور معایبی نیز به همراه دارد که برای انتخاب بهتر لازم است از آن‌ها آگاه باشید.

برای مثال از مهم‌ترین معایب زندگی در فرانسه برای مهاجران، شرایط تمدید ویزا است؛ بنابراین با توجه به اینکه در مراکز دولتی فرانسه کاغذ بازی و بوروکراسی اداری بسیار زیاد و پیچیده است، در صورتی که تاریخ ویزای شما رو به اتمام است برای اینکه در این رابطه دچار مشکل نشوید باید از شش ماه قبل برای تمدید ویزای خود اقدام کنید.

نرخ بالای مالیات از دیگر معایب زندگی در فرانسه است؛ با توجه به آمار به دست آمده کشور فرانسه جزو ده کشور برتر از نظر دریافت مالیات است؛ در نظر داشته باشید که مالیات به تمام خدماتی که در این کشور به شما ارائه می‌شود تعلق می‌گیرد و فرقی نمی‌کند که شما قصد خرید خانه داشته باشید یا لوازم مورد نیاز خود با این تفاوت که هزینه مالیات برای خرید خانه بالاتر است.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *