بهترین جاذبه های گردشگری ژاپن که شاید نمی دانستید!

آخرین بروزرسانی : می 2024

ژاپن کشوری بسیار زیبا و پر از جاذبه های مختلف است که تاریخ، فرهنگ و طبیعت بی نظیر آن را به تصویر می کشد. این کشور دارای مکان های دیدنی فراوانی است که هرکدام دارای جذابیت خاص خود هستند.

برای مسافرت به ژاپن و داشتن تجربه ای منحصر به فرد، آشنایی با این مکان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. جاذبه گردشگری ژاپن مانند فیلم ها و انیمه های آن، تنوع و زیبایی های خاصی دارد. با این حال، آشنایی با مکان های گردشگری و جذابیت های ژاپن، خالی از لطف نیست.

بهترین جاذبه های گردشگری ژاپن

ژاپن یکی از کشورهای شرق آسیا است که با آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی خیره کننده خود شناخته می شود و هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. در ادامه به معرفی 15 جاذبه گردشگری ژاپن می پردازیم تا پس از اخذ ویزای توریستی ژاپن بتوانید از دیدن آنها لذت ببرید

کوه فوجی ژاپن

کوه فوجی واقع در جزیره هونشو یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن است. صعود به قله فوجی برای گردشگران و کوهنوردانی که به ماجراجویی و فعالیت های پرنشاط علاقه مند هستند، تجربه بی نظیری خواهد بود.

کوه فوجی ژاپن

کوه فوجی با پیکره‌ای باریک و سرسبز، طبیعتی استثنایی را به تصویر می کشد. مناظر زیبای کوهستانی، دریاچه ها و روستاهای اطراف کوه فوجی جذابیت زیادی دارند. صعود به قله فوجی معمولا در طول فصل تابستان صورت می گیرد که شرایط آب و هوایی بهتر است. در طول مسیر صعود، ارتفاعات مختلف، استراحتگاه‌ ها و کوهنوردان دیگری را خواهید دید که به سمت قله در حرکت هستند.

شهر تاریخی کیوتو

کیوتو شهری با تاریخ بیش از یک هزار سال بوده که پر از معابد، قصرها و گلدسته های گیلاس است. از جاذبه های گردشگری کیوتو ژاپن، می توانیم به معابدی مانند کینکاکوجی، کیومیزوودرا و فوشیمی انا اشاره کنیم. همچنین، بازدید از باغ های چای و شرکت در مراسم سنتی ژاپنی نیز تجربه ای فراموش نشدنی است. بنابراین، به عنوان یک جاذبه گردشگری ژاپن به حساب می آید.

کاخ امپراطوری در ژاپن

کاخ امپراتوری به عنوان یک جاذبه گردشگری ژاپن شناخته می شود و در محلی به نام پارک امپراتوری توکیو واقع شده است. این پارک یکی از مناطق سبز و زیبای شهر توکیو بوده و شامل باغ‌ ها، برج‌ ها، دریاچه ها و ساختمان‌ های تاریخی می‌ شود. اما باید توجه داشته باشید که به دلیل اقامت خانواده امپراتوری در این کاخ، بخش‌ هایی از آن در دسترس عموم نیست.

کاخ امپراطوری در ژاپن

موزه صلح هیروشیما

شاید به جرات بتوان گفت که مهمترین جاذبه گردشگری ژاپن، موزه یادبود صلح هیروشیما است. این موزه برای بزرگداشت قربانیان و بیان پیام صلح بعد از بمباران هیروشیما در طول جنگ جهانی دوم ایجاد شده است.

موزه یادبود صلح هیروشیما مجموعه ای از ساختمان ها و نمایشگاه‌ ها است که به بازدیدکنندگان اطلاعاتی درباره تاریخ و عواقب بمباران هیروشیما را ارائه می دهد. در این موزه می توانید شواهد و مدارکی از آثار بمباران، عکس ها، شواهد حقوق بشر و نامه هایی از قربانیان را ببینید.

دیزنی لند در توکیو

دیزنی لند توکیو واقع در شهر اورلاندو در ژاپن، اولین پارک دیزنی خارج از آمریکا است که در سال 1983 با همکاری بین والت دیزنی و گروه توئو توسکن افتتاح شد. این پارک مبتنی بر شخصیت ها و داستان‌ های محبوب والت دیزنی ساخته شده و به عنوان یک جاذبه گردشگری ژاپن شناخته می شود.

قصر سیندرلا نمادی است که به دیزنی لند توکیو شهرت دارد. این قصر زیبا و جذاب، به عنوان نماد پارک و سرزمین دیزنی شناخته می شود و جلوه ای از داستان سیندرلا را به نمایش می‌ گذارد. بازدیدکنندگان می‌ توانند در این قصر عکس بگیرند و از زیبایی ها و جزئیات آن لذت ببرند.

دیزنی لند در توکیو

چهارراه شیبویا در توکیو

چهارراه شیبویا نماد مشهور شهر توکیو و جاذبه گردشگری ژاپن است. این چهارراه در منطقه شیبویا واقع شده و به عنوان یکی از نقاط تجاری و تفریحی پرترافیک شهر شناخته می شود. این مکان به عنوان قلب تپنده توکیو مطرح بوده و تحت تاثیر فرهنگ پویای شهر قرار دارد.

چهارراه شیبویا میزبان مجموعه ای از رستوران ها، کافه ها، فروشگاه‌ ها و مراکز خرید است که انواع غذاها و محصولات متنوع را ارائه می دهد. این چهارراه یکی از مقاصد مهم برای علاقمندان به خرید و تجربه آخرین ترندهای مد است.

همچنین، برج اسکای توکیو که یکی از بلندترین ساختمان‌ های جهان است، در نزدیکی چهارراه شیبویا قرار دارد و از بالای آن می توانید منظره ای فوق العاده از شهر توکیو را تماشا کنید.

قلعه تاریخی اوساکا

قلعه اوساکا به عنوان یک جاذبه گردشگری ژاپن شناخته می شود. این قلعه در سال 1583 توسط تویوتومی هیدئیوشی ساخته شد و در طول تاریخ تخریب و بازسازی های مکرری را تجربه کرده است. امروزه، قلعه اوساکا به عنوان یک نماد تاریخی، فرهنگی و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر ژاپن به حساب می آید.

قلعه تاریخی اوساکا

پارک میمون های برفی

برای افرادی که علاقمند به دیدن حیوانات به عنوان جاذبه گردشگری ژاپن هستند، پارک میمون‌ های برفی (Jigokudani Yaen-Koen) مقصد ایده آلی است. این پارک در استان ناگانو و در کوهستان‌ های شمالی ژاپن قرار دارد. میمون‌ های برفی یا میمون‌ های سردسیری ژاپنی، در این منطقه زندگی می کنند و به شنا کردن در رودخانه آبگرمی که در این پارک قرار دارد، علاقه‌ مند هستند.

جنگل بامبو در اراشیاما

یکی از جاذبه های دیدنی ژاپن، جنگل بامبو اراشیاما (Arashiyama Bamboo Grove) است که در واقع یک جنگل بامبویی در دامنه کوه‌های اراشیاما در شمال غربی شهر کیوتو است. این جنگل، یکی از مقاصد گردشگری محبوب و از زیباترین جاذبه های گردشگری کیوتو ژاپن است.

ویژگی بارز این جنگل، انبوهی از بامبوها است که در آن رشد می کنند. با قدم زدن در این جنگل، به یک دنیای شگفت انگیز و آرامش بخش وارد می شوید. بلندی و فراوانی بامبوها در اطراف شما، یک تجربه بصری منحصر به فرد ایجاد می کند.

جنگل بامبو در اراشیاما

پارک جنگلی چوبو سانگاکو

پارک ملی چوبو سانگاکو (Chubu-Sangaku National Park) به عنوان جاذبه گردشگری ژاپن شناخته می شود که واقع در منطقه چوبو سانگاکو در قسمت مرکزی ژاپن است. این پارک به عنوان یک میراث جهانی یونسکو شناخته شده و به عنوان آلپ ژاپن شهرت جهانی دارد.

نامگذاری آلپ ژاپن، به دلیل شباهت مناظر این منطقه با کوه‌ های آلپ در اروپا است. ارتفاعات بلند، کوهستان ها، دره‌ ها و بارش برف فراوان در این منطقه، جذابیت و جلوه بی نظیری را به ارمغان می آورد. مناظر طبیعی زیبای این پارک، باعث شده تا به یکی از جاذبه های دیدنی محبوب در ژاپن تبدیل شود.

پارک زیبای نارا

پارک نارا جاذبه گردشگری ژاپن و یکی از مقاصد گردشگری مهم است که در شهر نارا قرار دارد. این پارک یکی از قدیمی ترین پارک های ژاپن بوده و در سال 1880 افتتاح شده است. این پارک برای جذب گردشگران به دلایل مختلف شهرت دارد.

یکی از ویژگی های مهم پارک نارا به عنوان جاذبه گردشگری ژاپن، حضور گوزن‌ های ژاپنی است. در این پارک حدود 1200 عدد گوزن ژاپنی آزادانه در محیط طبیعی زندگی می کنند. این گوزن ها معمولا به دنبال غذا از بازدیدکنندگان می روند.

برخورد با گوزن‌ ها در پارک نارا یک تجربه دیدنی و خاص است که می تواند لحظاتی شیرین و خاطره انگیز را را به وجود آورده و تجربه دیدن حیوانات در فضایی آزاد را فراهم کند.

پارک زیبای نارا

پارک ساحلی و زیبای هیتاچی

پارک ساحلی هیتاچی واقع در استان ایباراکی، به عنوان یک جاذبه گردشگری مشهور شناخته می شود. این پارک ساحلی دارای مناظری استثنایی و بی نظیر است که میلیون ها گل در آن می‌ شکفند؛ به گونه ای که می توان آن را به عنوان یک تجسم از بهشت روی زمین تصور کرد.

معبد پر رفت و آمد آتسوتا

معبد آتسوتا یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر ژاپن است و همه ساله میزبان بیش از پنج میلیون گردشگر از نقاط مختلف جهان می شود. این معبد علاوه بر زیبایی بصری، ارزش تاریخی و مذهبی، محل نگهداری از شمشیر افسانه ای کوسوناگی هم هست. شمشیر کوسوناگی یکی از سه گنجینه مقدس ژاپن محسوب می‌ شود.

هنوگو هم زیارتگاه اصلی درون این معبد بوده که در آن اشیای گران قیمتی مثل جواهرات و آثار سرامیکی نگهداری می شود. به همین دلیل از آن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن یاد می شود.

معبد پر رفت و آمد آتسوتا

معبد پاگودای چوریتو در یاماناشی

این معبد یکی از جاذبه های گردشگری کیوتو ژاپن است. سازه اصلی معبد پاگودا چوریتو، یک برج چندلایه است که در قلب تپه‌ ای قرار گرفته است و از طریق پله هایی شیب دار قابل دسترسی است. با صعود به بالای پاگودا، می توانید چشم اندازی بی نظیر از کوه فوجی سان و منطقه اطراف را به خوبی مشاهده کنید.

معبد فوشیمی ایناری در کیوتو

معبد فوشیمی ایناری در شهر کیوتو ژاپن واقع شده و یکی از مکان های دیدنی معروف و جذاب در این شهر محسوب می شود. این معبد معروف به تونل های سرخ رنگ خود است که بسیار زیبا و جذاب هستند.

معبد فوشیمی ایناری به عنوان معبدی مربوط به خدای برنج و فراوانی شناخته می شود. تندیس‌ های بسیاری از روباه در اطراف معبد قرار دارند که به عنوان واسطه ای بین مردم و خداوند فراوانی در نظر گرفته می شوند.

این ها به عنوان بخشی از صدها جاذبه گردشگری ژاپن به شمار می روند که بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص می دهند. برای بررسی سایر جاذبه های گردشگری شهر ژاپن، می توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *