۶ شهر برتر از بهترین شهرهای ژاپن

آخرین بروزرسانی : می 2024

ژاپن، کشوری که در تقاطع سنت و مدرنیته قرار گرفته، مقصدی جذاب برای گردشگران سراسر جهان است. از کلان‌شهرهای پر جنب و جوش گرفته تا روستاهای آرام و دلربا، این کشور تجربیاتی منحصر به فرد برای هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد.

در این سفر مجازی، به برخی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ژاپن مانند کیوتو، توکیو، هیروشیما، نارا و فوکوئوکا سفر خواهیم کرد و با جاذبه ها، فرهنگ و تاریخ غنی این کشور آشنا خواهیم شد.

اما متذکر می شویم که ژاپن فقط به این چند شهری که ما نام می‌بریم، محدود نمی شود. جزایر متعدد، کوه های مرتفع، جنگل های انبوه، سواحل زیبا و چشمه های آب گرم این کشور، هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

معرفی بهترین شهرهای ژاپن برای سفر

ژاپن کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی، مناظر طبیعی خیره کننده و شهرهای پر جنب و جوش است. این کشور باورنکردنی و منحصر به فرد که از شمال تا جنوب، از کلان شهرهای شلوغ تا روستاهای آرام، از معابد باستانی تا آسمان خراش های مدرن، از مناظر طبیعی خیره کننده تا غذاهای لذیذ، برای هر سلیقه ای چیزی برای ارائه دارد.

بهترین شهرهای ژاپن برای سفر

سفر به ژاپن بدون شک تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود که تا ابد در خاطرتان باقی خواهد ماند. برخی از بهترین شهرهای ژاپن برای سفر عبارتند از:

شهرهای ژاپن: توکیو (Tokyo)

  • مساحت: 218708 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 13.96 میلیون در سال 2021

توکیو بزرگترین شهر از شهرهای ژاپن و پایتخت پر جنب و جوش این کشور است. این شهر یک کلان شهر با آسمان خراش های نمادین، محله های پر جنب و جوش، معابد آرام و باغ های زیبا است. توکیو شهری است که هرگز نمی خوابد و همیشه چیزی برای کشف کردن وجود دارد.

بهترین راه برای دور زدن توکیو با قطار است. سیستم ریلی شهر بسیار کارآمد و تمیز است. همچنین می توانید با اتوبوس، تاکسی یا حتی با اجاره دوچرخه در شهر بچرخید. با کمی برنامه ریزی، می توانید تعطیلات عالی را در توکیو داشته باشید.

این شهر چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد، بنابراین مطمئناً خاطرات ماندگاری خواهید داشت. از غذاهای محلی توکیو می توان به Taiyaki، Kamikaze، Okoshi، Tsukemen و Gyūdon اشاره کرد که جزو خوشمزه ترین غذاهای جهان هستند. برخی از جاذبه های اصلی توکیو عبارتند از:

  • برج توکیو: این برج که از نمادهای اصلی توکیو است، از بالای آن می توانید منظره ای پانوراما از شهر را تماشا کنید.
  • کاخ امپراتوری توکیو: محل سکونت امپراتور ژاپن بوده، باغ های اطراف کاخ برای عموم آزاد و مکانی عالی برای فرار از شلوغی شهر است.
  • معبد سنسوجی: این معبد قدیمی ترین معبد توکیو بوده و به الهه بودایی Kannon تقدیم شده است.
  • محله گینزا: این محله لوکس به خاطر فروشگاه های طراح، بوتیک های گران قیمت و رستوران های با کیفیت بالا مشهور است.
  • توکیو دیزنی لند و توکیو دیزنی سی: این پارک های موضوعی مکان هایی عالی برای تفریح با کل خانواده هستند.

پیشنهاد مطالعه : معروف ترین جاهای دیدنی توکیو

شهرهای ژاپن: کیوتو (Kyoto)

  • مساحت: 827.9 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 1.475 میلیون در سال 2015

کیوتو یکی از شهرهای ژاپن (دومین شهر بزرگ) و پایتخت سابق این کشور است که به خاطر معابد و زیارتگاه‌های باستانی‌اش مشهور است. این شهر که زمانی مرکز فرهنگ و سنت ژاپنی بود، در حال حاضر نیز به عنوان مقصدی محبوب برای گردشگران سراسر جهان شناخته می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از کیوتو در بهار (مارچ تا مه) یا پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است.

شهرهای ژاپن: کیوتو

در این زمان ها آب و هوا معتدل بوده و جمعیت کمتری وجود دارد. غذاهای محلی کیوتو برخی از خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی هستند. حتماً غذاهای کلاسیکی مانند Kyo kaiseki، nishin soba، سوشی، shojin ryori،  رامن و تمپورا را امتحان کنید. در کیوتو طیف گسترده ای از گزینه های اقامتی از جمله هتل ها، هاستل ها و ریوکان ها (مهمانخانه های سنتی ژاپنی) وجود دارد.

در واقع،کیوتو شهری با جاذبه های فراوان است. از معابد و زیارتگاه های باستانی گرفته تا محله های سنتی و مناظر طبیعی، در کیوتو برای هر سلیقه ای چیزی وجود دارد. برخی از جاذبه‌های اصلی کیوتو عبارتند از:

  • معبد کیومیزو-درا: این معبد بودایی که بر روی تپه ای با چشم انداز شهر واقع شده است، یکی از مشهورترین معابد ژاپن است.
  • معبد فوشیمی ایناری تایشا: این معبد که به خاطر دروازه های قرمز رنگش معروف است، به خدای ایناری (خدای برنج، تجارت و صنعت) تقدیم شده است.
  • ارگ نیجو: این ارگ که زمانی محل سکونت امپراتور ژاپن بود، در حال حاضر به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شود.
  • منطقه گیشا گیون: این منطقه تاریخی محل زندگی گیشاها، سرگرم کنندگان سنتی ژاپنی است. می توانید در خیابان های این منطقه قدم بزنید و از دیدن گیشاها لذت ببرید.
  • جنگل بامبو ساگانو: این جنگل زیبا که در حومه کیوتو واقع شده است، مکانی عالی برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت است.

شهرهای ژاپن: نارا (Nara)

  • مساحت: 276.84 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 360,310 نفر در سال 2015

نارا یکی از شهرهای ژاپن و پایتخت استان نارا در ژاپن می باشد. این شهر که زمانی مرکز قدرت سیاسی ژاپن بود، اکنون به خاطر معابد باستانی، گوزن های اهلی سیکا و فضای آرامش بخش خود شناخته شده است.

شهرهای ژاپن: نارا

نارا شهری با فضایی آرام و تاریخی بوده و مکان مناسبی برای فرار از شلوغی شهرهای بزرگتر ژاپن و تجربه فرهنگ سنتی این کشور می باشد. Chagayu، Inari-zushi، Manju، Miwa somen و Nara-style noppei 5 مورد از بهترین غذاهای محلی نارا به شمار می روند. برخی از جاذبه های گردشگری نارا عبارتند از:

  • تودای-جی (Tōdai-ji): این معبد بودایی بزرگ که در سال 752 ساخته شده است، یکی از بزرگترین ساختمان های چوبی جهان است.
  • کوفوکو-جی (Kōfuku-ji): این معبد بودایی که در سال 669 ساخته شده است، یکی از قدیمی ترین معابد در نارا است. کوفوکو-جی دارای چندین ساختمان تاریخی، از جمله یک تالار اصلی بزرگ و یک پاگودای پنج طبقه است.
  • Kasuga Grand Shrine: این زیارتگاه شینتو که در سال 768 تأسیس شد، به خدایان محافظت از نارا تقدیم شده است. این زیارتگاه به خاطر هزاران فانوس سنگی قرمز رنگ که مسیر منتهی به معبد را روشن می کنند، مشهور می باشد.
  • پارک نارا: این پارک بزرگ شهری که در مرکز شهر واقع شده است، خانه گوزن های سیکا اهلی متعددی است که به طور آزادانه پرسه می زنند. این گوزن ها در فرهنگ ژاپنی مقدس تلقی می شوند و بازدیدکنندگان می توانند با خرید ویفرهای برنجی مخصوص با آنها ارتباط برقرار کنند.

هیروشیما (Hiroshima)

  • مساحت: 906.7 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 1.194 میلیون در سال 2015

هیروشیما شهری از شهرهای ژاپن است که به دلیل تاریخ غم انگیز خود در جنگ جهانی دوم مشهور است. در 6 آگوست 1945، ایالات متحده اولین بمب اتمی را بر روی این شهر انداخت که باعث کشته شدن فوری حدود 80000 نفر شد.

امروزه، هیروشیما به عنوان نمادی از صلح شناخته می شود. پارک یادبود صلح هیروشیما در محل انفجار بمب واقع شده است و یادبودی برای قربانیان است. گنبد اتمی، که بقایای یک ساختمان اداری است که از انفجار جان سالم به در برده است، نیز در این پارک قرار دارد.

هیروشیما همچنین موزه یادبود صلح هیروشیما را در خود جای داده است که به تاریخ بمباران اتمی و پیامدهای آن می پردازد. این موزه نمایشگاه هایی را در مورد بمب، ویرانی که به بار آورد و تلاش های بازماندگان برای بازسازی زندگی خود دارد.

حتما بهترین غذاهای محلی این شهر مانند Oysters، Anago، Tsukemen، Tsukemen، Onomichi ramen،Momoji manju و غذاهای دریایی تازه را امتحان کنید.

ساپورو (Sapporo)

  • مساحت: 1120 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 1.952 میلیون در سال 2015

ساپورو، شهری در جزیره شمالی هوکایدو، پایتخت این جزیره و چهارمین کلانشهر ژاپن است. ساپورو با کمک متخصصان خارج از کشور طراحی شده است و یک طرح خیابانی شبکه‌ای به سبک آمریکای شمالی دارد. نام این شهر در زبان آینو به معنای “رودخانه مهمی است که از یک دشت می گذرد”.

این شهر به خاطر اسکی و جشنواره سالانه برف ساپورو که دارای مجسمه های یخی عظیم است، شهرت دارد. تپه های اسکی و پرش های اسکی از بازی‌های المپیک زمستانی 1972 در داخل محدوده شهر پراکنده شده اند و Niseko، یک استراحتگاه اسکی مشهور در نزدیکی ساپورو قرار دارد. جشنواره برف ساپورو که رویدادی سالانه در اوایل فوریه است، شهرت جهانی دارد.

این جشنواره به سه منطقه Odori، Susukino و Tsu Dome تقسیم می شود. برای تجربه مجسمه های یخی و برفی خارق العاده، از Odori و Susukino دیدن کنید، جایی که مجسمه سازان از سراسر جهان مجسمه های خود را برای شرکت در رقابت بزرگی که همزمان با جشنواره برگزار می شود، به نمایش می گذارند.

اگر بخواهیم بهترین غذاهای محلی این شهر از شهرهای ژاپن را نام ببریم قطعا از Butadon، Shiroi Koibito، Robatayaki، Kani-shabu و Horsehair crab نام خواهیم برد.

فوکوئوکا (Fukuoka)

  • مساحت: 343.39 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 1.539 میلیون در سال 2015

فوکوئوکا، پایتخت استان فوکوئوکا، سومین شهر پرجمعیت ژاپن و مرکز فرهنگی و اقتصادی منطقه کیوشو است. این شهر با ترکیب منحصر به فردی از تاریخ، فرهنگ، غذا و جاذبه های مدرن، به مقصدی محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است. این شهر به عنوان “آشپزخانه ژاپن” شناخته می شود و به خاطر تنوع و طعم فوق العاده غذاهایش مشهور است.

از رامن هاکاتا گرفته تا motsunabe (نوعی آبگوشت) و mentaiko (تخم مرغ ماهی شور و تند)، در فوکوئوکا برای هر سلیقه ای غذایی برای خوردن وجود دارد. حتما غذاهای محلی مانند Mentaiko، Hakata Gyoza، Motsunabe، Mizutaki و Goma Saba این شهر را در سفر امتحان کنید.

این شهر زیبا از شهرهای ژاپن به خاطر مناظر طبیعی خیره کننده اش، از جمله کوه ها، سواحل و جنگل ها، مشهور است. می توانید در پارک Ohori Park قدم بزنید، در ساحل Momochi Beach استراحت کنید یا از زیبایی پارک Maizuru لذت ببرید.

این شهر دارای طیف گسترده ای از مراکز خرید، از جمله Canal City Hakata و Tenjin Underground Shopping Mall است که در آنها می توانید همه چیز را از لباس و لوازم جانبی گرفته تا سوغاتی و غذا پیدا کنید.

این شهر در طول سال میزبان جشنواره های متعددی است، از جمله جشنواره Hakata Gion Yamakasa و جشنواره Hakata Dontaku. این جشنواره ها فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ و سنت های محلی هستند.

سخن پایانی

تعیین قشنگ ترین شهر ژاپن امری سلیقه‌ای است و به عواملی مانند علایق و اولویت‌های هر فرد بستگی دارد. هر شهر در ژاپن جاذبه‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که می‌تواند آن را برای برخی افراد جذاب‌تر کند.

با این حال، می‌توان به چند شهر در ژاپن مانند کیوتو یا توکیو اشاره کرد که به دلیل زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی به عنوان زیباترین شهرهای این کشور شناخته می‌شوند.

منابع : 

https://www.jrailpass.com/blog/cities

https://livejapan.com/en/article-a0001601/

https://theculturetrip.com/asia/japan/articles/the-10-most-beautiful-towns-in-japan

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *