اطلاعات لازم در مورد ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا با ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس روبرو شده اید، اول از همه خونسردی خود را حفظ کنید. به یاد داشته باشید که این موارد ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و راه حل هایی برای این مشکل وجود دارد. در این مطلب دلایل رایج برای ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس و نحوه رفع ریجکتی را به شما ارائه خواهیم داد.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس

در این بخش قصد داریم دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس را برایتان ارائه دهیم.

دلیل اول: مدارک ناقص یا متناقض

درخواست ویزا می تواند یک پروسه طولانی و پیچیده باشد. به همین دلیل امکان فراموشی درج یک سری اطلاعات و ارائه مدارک یک امر طبیعی است. با این حال برای جلوگیری از ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس باید تمام مدارک برای مقاماتی که درخواست شما را می خوانند، تکمیل شود.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس

پیشنهاد مطالعه : ویزای توریستی انگلیس

برای دریافت ویزای تحصیلی، ارائه درخواست منسجم و کامل حیاتی است. برای جلوگیری از ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس پاسخ ها و اسناد خود را چندین بار مرور کنید تا هرگونه مدارک نامرتبط و اطلاعات ناقص را پیدا کنید.

در صورت امکان، از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید که درخواست شما را مطالعه کند. آن ها راحت تر می توانند اشتباهات شما و یا اطلاعات ناقص را تشخیص بدهند.

دلیل دوم: سوابق تحصیلی ضعیف

در هنگام ثبت درخواست ویزا، نمرات خوب در لیست سوابق تحصیلی می تواند کمک کننده باشد؛ اما تنها داشتن نمرات عالی برای دریافت ویزا کافی است. برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس اطلاعات و مدارک خود را یکپارچه کنید و هرگونه مشکل تحصیلی را توضیح دهید.

آن ها می خواهند مدرکی ببینند که مطمئن شوند شما در حین تحصیل در انگلستان نمرات خوبی کسب می کنید. ممکن است پنهان کردن هر گونه مشکل تحصیلی یا نمرات بد وسوسه انگیز باشد، ولی بسیار مهم است که در درخواست خود صادق باشید.

بنابراین برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای تحصیلی باید در مورد هرگونه خلأ تحصیلی یا سوابق تحصیلی ضعیف توضیحات تکمیلی ارائه دهید. گاهی برای تحصیل در خارج از کشور به گذراندن یک دوره اضافی نیاز است.

دلیل سوم: کمبود بودجه

در فرآیند درخواست ویزای انگلستان، متقاضیان باید مدارک شغلی و صورت حساب بانکی خود را ارسال کنند. این اسناد به شما کمک می کنند تا ثابت کنید می توانید در حین تحصیل در خارج از کشور از خود حمایت کنید. اگر مقامات و مسئولان ویزا متوجه شوند که شما نمی توانید از خود حمایت کنید، درخواست ویزای شما برای انگلستان را رد می کنند.

برای تحصیل در انگلستان و جلوگیری از ریجکتی ویزای تحصیلی باید ثابت کنید که می توانید هزینه های سفر، شهریه و هزینه های زندگی روزانه خود را بپردازید. برای اثبات آمادگی مالی، اسناد فیش حقوقی اظهارنامه مالیاتی و صورت حساب بانکی خود را پیوست کنید.

اگر کمک مالی دریافت کرده اید، اطلاعات بورسیه تحصیلی را درج کنید. اسنادی داشته باشید که وضعیت شغلی شما و نقش هر یک از اعضای خانواده که از شما حمایت می کنند را نشان دهد.

دلیل چهارم: عدم رعایت قوانین مندرج در ویزا

ممکن است شما به عنوان دانشجو بخواهید که پس از اتمام تحصیلات خود در بریتانیا زندگی کنید. در چنین شرایطی مهم است که قوانین مندرج در ویزای دانشجویی خود را رعایت کنید. این بدان معنا است که تحت هیچ شرایطی نباید بیشتر از آنچه ویزای دانشجویی به شما اجازه می دهد، در بریتانیا بمانید.

اگر مسئولان ویزا، این تصور را داشته باشند که شما ممکن است این قانون را نقض کنید، درخواست شما را رد خواهند کرد. برای جلوگیری از ریجکتی ویزای تحصیلی به این نکات توجه کنید و مطابق با آن ها درخواست خود را ثبت کنید.

از ذکر هرگونه پیوند خانوادگی در بریتانیا بپرهیزید. به طور صریح و واضح شرح دهید که قرار است پس از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگردید. سوال و جواب های مصاحبه را از قبل با یکی از دوستان و اعضای خانواده تمرین کنید.

دلیل پنجم: تسلط به زبان انگلیسی

اگر سوابق تحصیلی خوبی در کشور خود دارید؛ اما با زبان انگلیسی مشکل دارید، ممکن است با ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس مواجه شوید.. این نکته مهم است که نشان دهید می توانید با مسئولان ویزا ارتباط برقرار کنید. به عبارتی، درک زبان انگلیسی برای پیشرفت تحصیلی خوب تاثیر بسیاری دارد. با در نظر گرفتن این نکات مطمئن شوید که به اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط دارید.

فیلم های انگلیسی تماشا کنید یا کتاب های انگلیسی بخوانید. انجام دادن یک سری تست های آزمایشی، شما را برای آزمون مهارت انگلیسی آماده می کند. بنابراین پیش از مصاحبه با دوستان و اعضای خانواده مهارت انگلیسی را تمرین کنید.

نحوه رفع ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس

در صورت ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس با انجام یک سری اقدامات می توانید مشکل خود را برطرف کنید.

مرحله اول: مرور درخواست رد شده پس از ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس

اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی نامه ی رد شده ای است که توسط مسئولان دریافت کرده اید. با مرور کردن این نامه می توانید دلیل رد شدن ویزای خود را بررسی کنید. کمک گرفتن از مشاوران ویزای تحصیلی روند رفع ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس را تسریع می کند.

نحوه رفع ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس

پیشنهاد مطالعه : میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس

مرحله دوم: گزینه های موجود را در نظر بگیرید

هنگامی که از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس آگاه شدید، باید گزینه های موجود برای ادامه کار را ارزیابی کنید. این گزینه ها عبارتند از:

  • درخواست مجدد: با حل کردن مشکل ویزای رد شده، امکان ثبت درخواست مجدد برای ویزا وجود دارد.اگر می توانید مشکلی که دلیل رد ویزای شما شده را حل کنید، می توانید دوباره برای ویزا درخواست دهید.
  • بررسی اداری: با توجه به نوع ویزا، شما برای اعتراض، گزینه بررسی اداری را دارید؛ اما باید در بازه زمانی معین اعتراض ثبت گردد.
  • درخواست تجدید نظر: در برخی موارد، شما حق اعتراض به تصمیم را دارید. با این حال شانس شما بسته به نوع ویزا متفاوت خواهد بود و محدودیت های مختلفی برایتان وجود دارد.

مرحله سوم: جمع آوری اسناد مورد نیاز

پس از آشنایی با عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس، باید مدارک لازم را جمع آوری نمایید. در این مرحله شما باید تمام اوراقی که در درخواست قبلی شما وجود نداشت را جمع آوری کنید. در صورت نیاز اطلاعات شخصی خود را به روز کنید. پس از جمع آوری مقالاتی که قبلا ارائه نداده اید، آنها را دوباره ارسال کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که فقط اطلاعات به روز شده را درج کرده اید.

مرحله چهارم: درخواست مجدد برای ویزا

هنگامی که عوامل ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس شما مشخص شد و تمام مدارک خود را به روز رسانی کردید، می توانید مجدداً درخواست ویزای خود را ثبت کنید. فرصت را از دست ندهید و در اسرع وقت درخواست مجدد خود را برای ویزای انگلستان ثبت نمایید.

بنابراین اگر به این فکر می کنید که چگونه پس از رد شدن ویزای دانشجویی دوباره درخواست دهید، روال آن مانند روال درخواست قبلی است.  هنگام ارسال مجدد باید هزینه های ویزای انگلستان را پرداخت کنید. حتی پس از ریجکت شدن ویزای انگلیس باید هزینه های پردازش ویزا را متحمل شوید.

سوالات متداول در مورد ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس

اگر ویزای تحصیلی انگلستان رد شود چه باید کرد؟

اگر ویزای تحصیلی انگلستان رد شد، می توانید مجدداً برای ویزا اقدام کنید. هنگام ارسال مجدد درخواست ویزای انگلستان، اطمینان حاصل کنید که فرم به درستی پر شده است و تمام اطلاعات مربوطه را ارائه داده اید تا از رد مجدد درخواست ویزا جلوگیری کنید.

چرا ویزای تحصیلی انگلستان رد می شود؟

ویزای تحصیلی انگلستان ممکن است به دلایل متعددی از جمله ناقص بودن فرم درخواست، سوابق تحصیلی ضعیف، بودجه ناکافی، مدارک ناقص، عدم مهارت مصاحبه و سوابق کیفری رد شود.

احتمال ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

همه درخواست ها قبل از تصمیم گیری به طور کامل بررسی می شوند. احتمال ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس حدوداً 13 درصد است. بنابراین هر ساله بسیاری از درخواست ها رد می شوند. برای کاهش نگرانی های ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس شرایط ویزا را قبل از اینکه خیلی دیر شود، انجام دهید.

آیا ویزای تحصیلی انگلستان ریجکت می شود؟

بله، اگر شما واجد شرایط نباشید و طبق خواسته مقامات، شرایط لازم را نداشته باشید، ویزای دانشجویی انگلستان رد می شود. دلایل متعددی اعم از کمبود بودجه و ارائه اطلاعات نادرست برای ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس وجود دارد.

منابع:

https://zainglobal.co.uk/uk-student-visa-rejection-reasons-and-appeals#:~:text=After%20your%20UK%20student%20visa,UK%20student%20visa%20is%20reapplication.

https://smartmove2uk.com/uk-student-visa-rejection-reasons/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *