جاهای دیدنی ونکوور کانادا

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

با پس‌زمینه کوهستانی و سواحل وسیع و تمیز، ونکوور به‌درستی به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شهرت پیدا کرده است. مرکز شهر ونکوور در شبه‌جزیره‌ای در تنگه جورجیا واقع شده است و رشته‌کوه‌های ساحلیِ اغلب پوشیده‌ازبرف، درست در پشت‌سر آن قرار دارند.

همین موضوع، یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر را تشکیل می‌دهد؛ اما مکان های دیدنی ونکوور به همین مورد ختم نمی‌شوند. با پارک‌های وسیع و آب‌وهوای مطبوع که دمای هوا را در طول سال ملایم نگه می‌دارند، فعالیت‌های خارج از خانه و ونکوورگردی قطعاً باید در فهرست کارهایی قرار بگیرند که یک توریست در هنگام بازدید از این شهر باید آن‌ها را انجام دهد؛ اما این شهر همچنین دارای یک بافت شلوغ با فرهنگی غنی، مکان‌های فوق‌العاده برای خرید و رستوران‌های باورنکردنی است.

این شهرِ دیدنی زمانی که میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2010 (همراه با شهر ویسلر در نزدیکی آن) بود، به جهانیان معرفی شد. اکنون هم ما قصد داریم تا مهم‌ترین جاهای دیدنی ونکوور کانادا را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی اصلی‌ترین جاهای دیدنی ونکوور کانادا

ونکوور شهری است که در آن، طبیعت بی‌نظیر و سرگرمی‌های شهری با هم تداخل دارند و این دو موضوع دست‌دردست هم به شما اطمینان می‌دهند که هرگز از بودن در این شهر خسته نخواهید شد! اکنون خواهید دید که این جذابیت‌ها و جاهای دیدنی ونکوور کانادا چه هستند و چه جاذبه‌ای برای بازدیدکردن دارند.

استنلی پارک (Stanley Park)

اگر ونکوور را یک کیک در نظر بگیرید، استنلی پارک خامه خوشمزه روی آن است! این پارکِ 1000 هکتاری یک محیط فوق‌العاده سرسبز در وسط شهر فراهم می‌کند و مملو از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در تمام طول سال انجام دهید.

استنلی پارک (Stanley Park)

مثلاً می‌توانید از مسیر مشهور سی‌وال (Seawall) برای دیدن مناظر بی‌نظیر Burrard Inlet پیاده‌روی کنید یا به داخل خشکی بروید و از درختان غول‌پیکری که هنوز در این جنگلِ حفاظت‌شده زندگی می‌کنند، شگفت‌زده شوید.

صبح در یکی از سواحل پارک برنزه کنید و سپس در کنار مجسمه‌های توتم بایستید و در مورد اولین مللی که در این سرزمین زندگی می‌کردند یاد بگیرید و یا در یکی از رستوران‌های پارک ناهار بخورید و سپس برای گذراندن ادامه روز به آکواریوم بروید. استنلی پارک برای بیش‌از ۱۲۵ سال است که یک جاذبه محبوب برای کانادایی‌ها است و این محبوبیت هرگز کم نمی‌شود!

جزیره گرانویل (Granville Island)

زیر یک پل بزرگ در نزدیکی مرکز شهر ونکوور، یک مرکز غذاخوری، خرید و سرگرمی پیدا خواهید کرد. جزیره گرانویل جامعه‌ای پرهیاهو و پُر از صنعت‌گرانی است که هدایای منحصربه‌فردی خلق می‌کنند، غذاخوری‌های پرشوری که آشپزان آن‌ها ثمره کار خود را به اشتراک می‌گذارند و نوازندگان مشتاقی که هنر خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. همیشه فعالیتی و شور و هیجانی در این جزیره در جریان است!

پارک پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge Park)

با کمک پل معلق 140 متری کاپیلانو که 70 متر بالای رودخانه پرتلاطم کاپیلانو قرار دارد، به ترس خود از ارتفاع غلبه کنید! هنگامی که این پل بزرگ را فتح کردید، به ماجراجویی در بین درختان بپردازید. پارک پل معلق کاپیلانو پر از جاذبه‌های آدرنالین‌سازی است که شما را در فضای زیبای خود غرق می‌کند.

پارک پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge Park)

کوه اسکی گروس (Ski Grouse Mountain)

یکی از جاهای دیدنی ونکوور کانادا، کوه گروس است که هم در زمستان و هم در تابستان، چشم‌انداز بی‌نظیری در هوای صاف ارائه می‌دهد. به‌خصوص عصرها که چراغ‌های شهر روشن می‌شود، تصویر زیبایی از ونکوور کانادا را می‌توانید از بالای این کوه ببینید.

یک تله‌کابین، روزانه از سطح خیابان تا بالای قله به‌طور بی‌وقفه گردشگران را جابه‌جا می‌کند، جایی که در آن، غذاخوری‌ها، سرگرمی‌ها و حیات وحش زیبا در تمام طول سال در انتظار کاوشگران قله کوه منتظر نشسته‌اند! وقتی برف می‌بارد، کوه گروس مانند یک سرزمین عجایب زمستانی می‌شود که اسکیت در فضای باز، سرسره‌بازی و اسکی و اسنوبورد به فعالیت‌های اصلی آن تبدیل می‌شوند.

البته پیست‌های اسکی این کوه چندان دشوار و خطرناک نیستند و افراد مختلف به‌خوبی می‌توانند در آن سرگرم شوند. همچنین در این مکان می‌توانید اسکی یاد بگیرید؛ اما تابستان که می‌شود، کوه گروس با مسیرهای پیاده‌روی زیبایش به بهشت کوهنوردان تبدیل می‌شود.

موزه مردم‌شناسی (Museum of Anthropology)

موزه مردم‌شناسی بخشی از دانشگاه بریتیش کلمبیا است که به فرهنگ‌های سراسر جهان می‌پردازد؛ اما تاکید ویژه‌ای بر ساکنان اولیه ایالت بریتیش کلمبیا دارد. این ساختمان جالب در اصل بخشی از یک قلعه دوران جنگ جهانی دوم بوده و یک معمار محلی به نام آرتور اریکسون فضاهای آن را به یک موزه در کلاس جهانی تبدیل کرده است.

از دیگر جاذبه‌های محوطه دانشگاه می‌توان به خط ساحلی Wreck، موزه تنوع زیستی Beaty با تمرکز بر تاریخ طبیعی و باغ گیاه‌شناسی پرهیاهوی UBC با درختان بسیار جالب و باغ ظریف ژاپنی Nitobe اشاره کرد.

گستاون (Gastown) از جاهای دیدنی ونکوور کانادا

وقتی درباره ونکوور کانادا صحبت می‌کنیم، سخت است که حرفی از شهرگاز نزنیم! قدیمی‌ترین بخش شهر، گس‌تاون، منطقه‌ای از رستوران‌ها، گالری‌ها و مغازه‌ها است که در ساختمان‌هایِ ویکتوریاییِ به‌دقت بازسازی‌شده قرار دارند.

سازه‌های قدیمی، خیابان‌های سنگ‌فرش و تیرچراغ‌های آهنی، فضای متمایزی به این منطقه از ونکوور بخشیده است. Gastown در فاصله کوتاهی از Canada Place قرار دارد و در سال 1867 زمانی که مردی به نام جان دیتون وارد صحنه شد، به وجود آمد. دیتون عادت داشت داستان‌های طولانی تعریف کند و خیلی زود لقب «جک گازی» را به خود گرفت.

در نتیجه، این حوالی به «شهر گاز» یا «گس‌تاون» معروف شد. مجسمه این فرد که مالک اولیه گس‌تاون است، اکنون در وسط محله و در میان درختان افرا به میراث خود نظاره می‌کند. گردشگران برای عکس گرفتن با جک گازی توقف می‌کنند و همچنین دوست دارند از ساعت بخار در همان حوالی دیدن کنند که هر 15 دقیقه یکبار صدای زنگ‌های بخار آن بر می‌خیزد.

گستاون (Gastown) از جاهای دیدنی ونکوور کانادا

Tour Canada Place

اگر با یک کشتی تفریحی به کشور کانادا و شهر ونکوور ونکوور سفر کنید، Canada Place یکی از جاهای دیدنی کانادا است که سفر شما از آن آغاز می‌شود. طراحی غیرمعمول سقف این مکان، تصور یک کشتی بادبانی بزرگ را ایجاد می‌کند. این ساختار بخشی از ترمینال کشتی‌های کروز، بخشی از مرکز همایش و هتل و بخشی از مرکز گشت‌وگذار در تورهای اتوبوسی را دربرمی‌گیرد.

در انتهای اسکله هم مناظر پانوراما و جاذبه Flyover Canada وجود دارند، که شبیه‌ساز پرواز آن به تمام هوش و حواس شما حمله می‌کند و درعین‌حال یک درس جغرافیای کانادایی به شما می‌دهد! همچنین در همان نزدیکی، ایستگاه واترفرانت قرار دارد که یک مرکز حمل و نقل بزرگ با کشتی‌هایی است که به سمت بازار عمومی در اسکله لونزدیل در شمال ونکوور حرکت می‌کنند.

اگر از ساختمان خارج شوید و به راست بپیچید، پیاده‌روی به‌سمت پارک استنلی آغاز می‌شود. در طول مسیر، هواپیماهای دریایی را خواهید دید که بلند شده و فرود می‌آیند و کشتی‌های کانتینری دریایی عظیمی که به‌سمت دریا حرکت می‌کنند.

محله چینی‌ها (Chinatown)

یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی ونکوور کانادا محله عجیب و غریب چینی‌های ونکوور است. این محله دارای ساختمان‌های مدرن در میان بسیاری از ساختمان‌های قدیمی‌تر مربوط به دوران ویکتوریا است. در این محله، تابلوهای مغازه‌ها و رستوران‌ها اغلب با حروف چینی نوشته می‌شوند، به ویژه در امتداد خیابان‌های East Pender، Keefer و Main که مناطق اصلی خرید هستند.

جاذبه‌های این محله عبارتند از باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن با دیوارهای زیبا، که از باغی سنتی از سلسله مینگ الگوبرداری شده است. همچنین ساختمان سام کی که با عرضی کمتر از دو متر، باریک‌ترین ساختمان اداری در جهان است هم ارزش دیدن دارد. هر سال، سال نو چینی در Chinatown با رژه‌ای پرشور جشن گرفته می‌شود.

خلیج انگلیسی (English Bay) از جاهای دیدنی ونکوور کانادا

خلیج انگلیسی در کنار اقیانوس آرام و در یکی از زیباترین و شلوغ‌ترین سواحل شهر قرار دارد. خلیج انگلیسی بخشی از محله West End است که فروشگاه‌ها و رستوران‌های سطح‌بالایی دارد؛ اما همچنین منطقه‌ای در فضای باز آن وجود دارد که بسیار پرطرفدار است و مردم برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، یا برای دیدن تأسیسات هنری عمومی به آنجا می‌آیند.

خلیج انگلیسی هم فاصله چندانی با استنلی پارک ندارد و یک مسیر ساحلی این دو را به هم می‌پیوندد. این ساحل پر از درختان بزرگی است که یک استراحت کامل را برای افرادی که از آفتابگیری بر می‌گردند فراهم می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تابستان در این خلیج، جشن نور است.

معمولاً در آخرین هفته ژوئیه، آتش‌بازی‌های تماشایی به‌همراه موسیقی در این ساحل اجرا می‌شود. یکی دیگر از رویدادهای محبوب، شنای خرس قطبی در روز سال نو است که در آن شناگران سرسخت در آب‌های سرد اقیانوس آرام شنا می‌کنند.

آکوابوس (Aquabus)

آکوابوس یکی دیگر از جاهای دیدنی ونکوور کانادا است و خوشبختانه، یکی از ارزان‌ترین دیدنی‌های این شهر است. بر روی Aquabus کوچک بپرید و در طول و اطراف False Creek حرکت کنید و درعین‌حال مناظر باورنکردنی اطرافتان را تماشا کنید. سوار‌شدن به آکوابوس آسان است و هشت نقطه مخصوص سوار‌شدن به آن به صورت استراتژیک در اطراف اسکله مرکز شهر قرار گرفته‌اند.

پس شما هرگز مجبور نخواهید بود زیاد منتظر بمانید، یکی از 13 آکوابوس رنگارنگ موجود هر 15 دقیقه یک بار شما را سوار می‌کنند. این قایق‌ها حیوانات خانگی، دوچرخه و ویلچر را هم در خود جای می‌دهند. اگر در مرکز شهر قدم می‌زنید و می‌خواهید ناهار بخورید، یا می‌خواهید کمی در جزیره گرانویل خرید کنید، Aquabus برایتان بسیار مفید خواهد بود.

سخن پایانی
این‌ها تنها چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری محبوب ونکوور بودند. اگر برای مقاصد توریستی به کانادا سفر می‌کنید، باید بدانید که بهترین فصول برای بازدید از جاهای دیدنی ونکوور کانادا بهار و تابستان هستند. تابستان بهترین آب‌وهوا و کمترین میزان بارندگی را دارد؛ اما ونکوور در بهار شاهد شکوفایی گل‌ها است و همچنین در طول سه ماه بهار، شهر آن‌چنان شلوغ نیست.

منابع:

https://www.planetware.com/tourist-attractions-/vancouver-cdn-bc-bcv.htm#h_3

https://travel.destinationcanada.com/en-ca/things-to-do/top-10-attractions-vancouver

https://www.vancouverattractions.com/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *