جاهای دیدنی مونترال کانادا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

مونترال، یک شهر جذاب و پویا در قلب استان کبک کانادا، با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و جاذبه‌های گردشگری فراوان، به‌عنوان یک مقصد گردشگری بی‌نظیر شناخته می‌شود. با دو زبان رسمی فرانسوی و انگلیسی، این شهر به تنوع فرهنگی بسیار غنی دست یافته است.

جاذبه‌هایی مانند ساحل دریاچه اوراتوا، بازارهای چندرنگ مثل بازار پیاشه مرسیه و معماری تاریخی شهر قدیمی، مونترال را به یک شهر چندوجهی تبدیل کرده‌اند. موزه‌ها، گالری‌ها و فضاهای سبز فراوان و همچنین، جشنواره‌ها و رویدادهای هنری که در طول سال برگزار می‌شوند، به تنوع زندگی شبانه شهر افزوده‌اند.

مونترال جایی است که تاریخ، هنر و زندگی شهری با یکدیگر تلفیق می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم برترین جاهای دیدنی مونترال کانادا را بررسی کنیم. چمدانتان را ببندید ویزای توریستی کانادا خود را گرفته  و با ما همراه شوید!

سفر در مکان های دیدنی مونترال

جذابیت اروپای قدیم را از فیلم‌ها و سریال‌های مختلف به خاطر بیاورید و آن را با یک شهر باز و دوستانه و شلوغ در آمریکای شمالی ترکیب کنید و درنهایت مونترال کانادا را خواهید داشت! جای تعجب نیست که این شهر اخیراً به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان رتبه‌بندی شده است و خوب است بدانید که خنک‌ترین خیابان جهان و پنجمین محله شهری برتر روی زمین در مونترال جای گرفته‌اند.

سفر در مکان های دیدنی مونترال

مونترال دومین شهر قدیمی کانادا است که در آن ترکیب تاریخ و چشم‌اندازهای طبیعی با شگفتی‌های معماری قرن بیستم، منجر به فهرست بی‌پایانی از جاذبه‌های گردشگری می‌شوند. در طول مونترال‌گردی خود فقط کافیست موزه‌های الهام بخش و بار‌های مخفی آن را امتحان کنید.

وجود ناهارخوری‌های بسیار خوب در رستوران‌های سطح بالا و میزهای لوکس (به‌علاوه برخی غذاهای ارزان‌قیمت، ولی 5 ستاره)، گردشگران را شگفت‌زده و مردم محلی را هر روز بیشتر عاشق این شهر کرده است!

Notre-Dame Basilica

از جاهای دیدنی شهر مونترال هر چه بگوییم کم گفته‌ایم! مثلاً با قدم‌زدن در محله بندر قدیمی مونترال، به‌سختی می‌توان دو برج بزرگ کلیسای نوتردام مونترال را که در بالای خط افق ظاهر می‌شوند، ندید! اگر از بیرون تحت‌تاثیر قرار گرفتید، فقط صبر کنید تا وارد آن درها شوید.

این کلیسا که در سال 1829 تکمیل شد، اولین کلیسایی است که به سبک احیای گوتیک در کانادا ساخته شده است و پنجره‌های رنگی و نقاشی‌های مذهبی زیبای آن بسیاری از بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. قدم‌زدن در باسیلیکا مانند قدم‌زدن در تاریخ است. پاپ ژان پل دوم از این کلیسا دیدار کرده است و همچنین، این کلیسا میزبان مراسم تشییع جنازه نخست‌وزیر پیر الیوت ترودو و اسطوره هاکی روی یخ کانادا موریس ریچارد بود.

ورود به کلیسای نوتردام شامل یک تور 20 دقیقه‌ای با راهنما است که شما را با تاریخ، معماری و هنر آن آشنا می‌کند. همچنین می‌توانید در آنجا مراسم عشای ربانی را جشن بگیرید یا برای دسترسی به زیارتگاه، گالری‌ها و غسل تعمید در یک تور طولانی شرکت کنید.

Old Montreal از جاهای دیدنی مونترال کانادا

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های مونترال، محله مونترال قدیمی است. مونترال قدیم به یک دلیل به‌درستی نامگذاری شده است؛ چون این محله، قدیمی‌ترین محله در مونترال کانادا است و مونترال برای اولین بار در سال 1642 در آنجا تاسیس شد.

بسیاری از بوتیک‌ها و کافه‌های محلی همیشه شلوغ هستند. مردم برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری در اسکله زیبا (معروف به بندر قدیمی) در طول روز به این منطقه می‌روند و شب‌ها در رستوران‌های مدرن آن نوشیدنی و شام می‌خورند. این موضوع فقط در تابستان اتفاق نمی‌افتد و درواقع، محله مونترال قدیمی یکی از جاهای دیدنی مونترال در زمستان است.

در اواخر ژانویه، هزاران نفر لباس‌های برفی می‌پوشند و بندر را برای ایگلوفست (جشنواره موسیقی الکترونیک در فضای باز) پُر می‌کنند. OId Montreal ترکیبی باورنکردنی از همه چیزهای جدید و قدیمی است که نباید آن را از دست بدهید.

Old Montreal از جاهای دیدنی مونترال کانادا

Mount Royal

کوه رویال، از جاهای دیدنی مونترال کانادا و درست در مرکز شهر مونترال واقع شده است و بیشتر آن در پارک بزرگی به همین نام قرار دارد. این «فردریک لا اولمستد بزرگ» بود که پارک کوه رویال را طراحی کرد و این دو مکان دیدنی هدفی مشابه دارند؛ مکانی به‌عنوان یک فضای باز در شهر که در آن مردم با هم ملاقات و وقت‌گذرانی می‌کنند، وقت خود را در فضای باز می‌گذرانند، بازی و ورزش می‌کنند، و خیلی کارهای دیگر! شما می‌توانید

به نقطه دیدبانی در بالای کوه بروید، از صلیب غول‌پیکر آن دیدن و به کل شهر مونترال از بالا نگاه کنید یا یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های ماونت رویال در یکشنبه‌ها، tam-tams را ببینید. تام‌تام‌ها نوازندگان طبل، رقصنده‌ها، فروشندگان هستند. این یک مهمانی بزرگ در فضای باز است و شما به آن دعوت شده‌اید!

St. Joseph’s Oratory of Mount Royal

با رانندگی در اطراف مونترال، به یکی از باابهت‌ترین جاهای دیدنی مونترال کانادا می‌رسید و ممکن است متوجه یک سقف بزرگ، گرد و سبز شوید که در افق بلند شده است. این سقف، متعلق به St. Joseph’s Oratory of Mount Royal، بزرگ‌ترین کلیسای کانادا و مقصدی محبوب برای مردم محلی و بازدیدکنندگان است.

با 97 متر ارتفاع، آن سقف عظیم (گنبد کلیسای اوراتوری) پس‌از کلیسای سنت پیتر در رم، دومین سقف بلند در جهان است. قبل‌از رفتن به داخل کلیسا، از ردیف‌های طولانی پله‌ها بالا بروید و از منظره شگفت‌انگیز شهر لذت ببرید. گشتی بزنید و از کلیسای کوچک اصلی و همچنین باسیلیکا، باغ‌ها و موزه که دارای نمایشگاه‌های مذهبی و هنری است، دیدن کنید.

پیشنهاد مطالعه : ویزای تحصیلی کانادا

Montreal Museum of Fine Arts

در طول مونترال‌گردی خود، کلاه‌تان را بپوشید، سبیل خود را واکس بزنید و به موزه هنرهای زیبای مونترال بروید تا از ۴۱ هزار اثر موجود در مجموعه آن دیدن کنید. این موزه که در سال 1860 تأسیس شد، درواقع پربازدیدترین موزه هنری در کاناداست که هرساله بیش‌از یک میلیون هنردوست را به خود جذب می‌کند.

این یک موزه هنری به‌معنای واقعی کلمه است؛ زیرا هنرهای زیبای سنتی، موسیقی، فیلم، مد و طراحی همگی در داخل دیوارهای آن جای دارند. در چند ساعت گردش، ممکن است با یک گلدان شیشه‌ای باستانی، یک نقاشی از رامبراند و مبلمان مدرن بی‌نظیر روبه‌رو شوید. نمایشگاه‌های مسافرتی هر سال به این مجموعه می‌پیوندند، به این معنی که اگر سالی یک بار هم از این مکان دیدن کنید، هرگز تجربه مشابهی را دوبار نخواهید داشت.

Montreal Museum of Fine Arts

Sainte Catherine Street از جاهای دیدنی مونترال کانادا

خیابان سنت کاترین (به محلی: Rue Ste.-Catherine) مرکز خرید مونترال کانادا است. چه به‌دنبال طراحان سطح بالا، برندهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بوتیک‌های محلی یا سوغاتی‌های ساده باشید، هر چیزی را در این خیابان خواهید یافت.

خیابان سنت کاترین از شرق به غرب از مرکز شهر مونترال عبور می‌کند و از مکان‌های دیدنی مونترال برای همه توریستان، و حتی از جاهای دیدنی مونترال در زمستان است. می‌توانید ساعت‌ها در آن پیاده‌روی کنید و در هر گوشه‌ای از تجربه‌ای متفاوت لذت ببرید.

رستوران‌ها، بارها و کافه‌ها در کنار خیابان قرار دارند که با اتوبوس یا مترو به‌راحتی قابل‌دسترسی هستند. فروم مونترال، خانه سابق تیم افسانه‌ای هاکی روی یخ مونترال کانادا و مکان اصلی Place-des-Arts، هر دو در سنت کاترین واقع شده‌اند. شما همچنین می‌توانید در فصل بهار از این خیابان بازدید کنید و زنده‌شدن طبیعت را تماشا کنید.

پیشنهاد مطالعه : قوانین عجیب کانادا که بهتر است با آنها آشنا شوید!

The Underground City

از مخوف‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی مونترال کانادا باید به شهر زیرزمینی آن اشاره کرد. اکنون که از گشت‌و‌گذار در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های مخصوص خرید کانادا لذت برده‌اید، وقت آن است که ببینید زیر این شهر چه چیزی نهفته است.

مونترال خانه ناحیه‌ای است که شهر زیرزمینی نامیده می‌شود. این شهر که به‌طور رسمی RÉSO نامیده می‌شود، شبکه‌ای از نزدیک به 32 کیلومتر مسیر زیرزمینی و تونل است که مراکز خرید، ایستگاه‌های مترو و ساختمان‌ها را به هم متصل می‌کند. چه عاشق خرید هستید، یا فقط از کاوش لذت می‌برید، می‌توانید به 500 هزار نفری بپیوندید که هر روز مسیر خود را از طریق شهر زیرزمینی می‌پیمایند.

The Underground City

سایر جاهای دیدنی مونترال کانادا

دیدنی‌های مونترال آن‌ قدر زیاد هستند که اگر بخواهیم درباره همه آن‌ها توضیح بدهیم، خواندن این مقاله تا فردا طول می‌کشد! بااین‌حال سعی می‌کنیم چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها را به‌طور خلاصه بررسی کنیم و جستجو درباره سایر این دیدنی‌های شگفت‌انگیز را به خودتان بسپاریم! پس اگر به مونترال سفر کردید، لیست زیر را هم از دست ندهید:

  • Plateau
  • Jacques-Cartier Bridge
  • The Village
  • Habitat 67
  • Place Ville Marie
  • Parc Jean-Drapeau
  • Montreal Casino
  • Marché Jean-Talon
  • Olympic Stadium
  • Biodome
  • Chinatown
  • Botanical Gardens
  • L’Oratoire Saint-Joseph
  • La Ronde
  • Schwartz’s Deli
  • Parc La Fontaine
  • Lachine Canal
  • Canadian Centre for Architecture

پیشنهاد مطالعه : معرفی شهر مونترال کانادا

پربازدیدترین جاهای دیدنی مونترال کانادا در کجا هستند؟

محله قابل پیاده‌روی مونترال قدیمی، با خیابان‌های سنگفرش و با وجود نزدیکی به بندر قدیمی، خانه برخی از مکان‌های تاریخی باستانی و جدیدترین جاذبه‌های شهر مونترال کانادا است.

پربازدیدترین جاهای دیدنی مونترال کانادا در کجا هستند؟

مونترال برای چه چیزهایی بیشتر شناخته می‌شود؟

جدا از شیرینی و پوتین‌های معروف، مونترال بیشتر به‌دلیل میزبانی نمایشگاه جهانی در سال 1967 شناخته شده است و پس‌از آن اولین المپیکی که در تابستان 1976 در کانادا برگزار شد را هم مونترال میزبانی کرد.

این شهر همچنین برای پارک مونت رویال (که توسط مردم محلی به‌عنوان کوه شناخته می‌شود و توسط فردریک لا اولمستد، همان مردی که مسئول طراحی پارک مرکزی شهر نیویورک است، طراحی شده) شناخته می‌شود و به‌همین دلایل مردم محلی آن را از هر نظر شهری برتر از تورنتو کانادا می‌دانند!

سخن پایانی

در پایان یک سفر جذاب به مونترال، می‌پندارم که این شهر با داستان‌ها و زیبایی‌هایش تنفس می‌کند. از غناهای هنری شهر قدیمی گرفته تا شلوغی شهر زیرزمینی، هر گوشه و کنار مونترال داستان خاص خود را روایت می‌کند.

این شهر جایی است که تاریخ، فرهنگ و هنر به یکدیگر آغاز و پایان می‌دهند. پیشنهاد می‌کنم در هر گوشه کوچکی از مونترال قدم بگذارید، چراکه هر آنچه این شهر دارد، شما را به دنیایی از زیبایی و تنوع هدایت خواهد کرد. این جا مسیری است که با هر قدم، شما را به دنیایی پر از شگفتی و سِحر می‌برد. جاهای دیدنی مونترال کانادا انتهایی ندارند!

منابع:

https://www.lonelyplanet.com/canada/montreal/attractions

https://travel.destinationcanada.com/en-ca/things-to-do/top-10-attractions-montreal

https://www.timeout.com/montreal/things-to-do/montreal-attractions#:~:text=Aside%20from%20our%20famous%20bagels,the%20same%20man%20responsible%20for

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *