جاذبه های توریستی اسپانیا

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

اگر به دنبال کشوری هستید که جاذبه‌های طبیعی و غیرطبیعی‌اش شما را مبهوت کند، پس اسپانیا را به خاطر بسپارید! این کشور اروپایی، سرشار از آثار و جاذبه های گردشگری است و فرقی نمی کند فردی باشید که به آثار هنری و جاذبه های تاریخی علاقه داشته باشید و یا فردی باشید که به دنبال تفریح و آرامش باشید.

اسپانیا تمامی سلیقه ها را پاسخگو است. شب های زنده و سرگرم کننده این کشور علاقمندان بسیار زیادی را به خود جذب می کند. در ادامه این مقاله در خصوص جاذبه های توریستی اسپانیا اطلاعاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت و برترین جاذبه های اسپانیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

شهرهای دیدنی اسپانیا

کشور اسپانیا به دو مورد معروف است. یکی شهر های زیبا و عاشقانه اسپانیا و دیگری فوتبال این کشور. در ادامه شهر های دیدنی این کشور را که جزو جاذبه های دیدنی اسپانیا هستند، به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سویا Seville، یکی از شهرهای دیدنی اسپانیا

با قاطعیت می توان بیان کرد سویا زیباترین شهر اسپانیا است. شهر سویا قدمت زیادی دارد. این شهر را با تاریخ غنی، رقص و آواز های فوق العاده اش می شناسند. اگر قصد اقامت در این شهر تماشایی و زیبا را دارید حتما در قسمت قدیمی این شهر اقامت داشته باشید تا با پیاده روی بر روی سنگ فرش های این قسمت خاطراتی خوش در ذهنتان ماندگار شود.

یکی از قدیمی ترین تفریحاتی که در اسپانیا وجود دارد گاوبازی است. در شهر سویا شاهد این تفریح جالب و هیجان‌انگیز خواهید بود.

بارسلونا یکی از شهرهای توریستی اسپانیا

شهر بارسلون از دیگر جاذبه های دیدنی اسپانیاست که ترکیبی از ساختمان های مدرن می باشد. این شهر به ساختمان هایی با معماری مدرن، سواحل زیبا، بکر و آب و هوای مطبوعش شهرت دارد. شاید این جمله را بار ها از زبان کسی که به بارسلون سفر کرده است شنیده باشید که این شهر با دیگر شهرهای اسپانیا کاملا متفاوت می است. بله، دقیقا همینطور است.

علت این تفاوت به دلیل است که این شهر پایتخت خودمختار کاتالونیا می باشد. این شهر دارای زبان و فرهنگ متفاوتی با سایر شهر ها می باشد. برعکس تمامی شهر های دیگر که برای دیدن آثار تاریخی و جاذبه های هنری لازم است به موزه ها سر بزنید در این شهر این چنین نیست و تنها کافی است در خیابان های این شهر قدم بزنید. خیابان‌های بارسلون خودشان حکم موزه‌ای تماشایی و توریست‌پسند را دارند و از برترین جاذبه های اسپانیا هستند.

بارسلونا یکی از شهرهای توریستی اسپانیا

زاراگوزا یکی دیگر از شهرهای توریستی اسپانیا

این شهر در میان شهر های اسپانیا از لحاظ وسعت دارای رتبه پنجم می باشد. این شهر را به نام بهشت عاشقان غذا نیز می شناسند. شهر زاراگوزا مخزن آثار تاریخی و قدیمی است. با حضور در این شهر می توانید شاهد ویرانه های رم باستان باشید که جزو عبرت‌برانگیزترین و محبوب‌ترین جاذبه های دیدنی اسپانیا به حساب می‌آیند.

شاید این شهر به ظاهر کوچک باشد اما باید بدانید که این شهر مورد علاقه افراد گردشگر می باشد. یکی از معروف ترین کلیساهای اسپانیا در این شهر وجود دارد. نام این کلیسا بانوی ما از پیلار می باشد.

بیلبائو

هنگامی که اولین بار به این شهر وارد می شوید قطعا از تماشای این شهر ذوق خواهید کرد. تمامی مکان های موجود در این شهر خود یک موزه هستند. بیلبائو را مرکز هنر و یکی از شهرهای توریستی اسپانیا می دانند.

پس اگر به دنبال شهری خلوت هستید و به دنبال کسب آرامش هستید این شهر گزینه بسیار مناسبی برای شماست. چرا که تعداد گردشگران در این شهر بسیار اندک می باشد و به راحتی می توانید در این شهر تردد کنید و از آثار و جاذبه های دیدنی اسپانیا در این شهر دیدن نمایید.

پیشنهاد مطالعه : معرفی کشورهای شینگن

والنسیا، یکی از جاذبه های توریستی اسپانیا

این شهر سومین شهر بزرگ اسپانیا می باشد. با حضور در این شهر به راحتی می توانید از فضای شلوغ و پرتردد شهر های دیگر در امان باشید و آرامشی بکر را تجربه نمایید. با قدم زدن در این شهر زیبا می توانید نظاره گر ترکیب ساختمان های قدیمی و جدید باشید. با قاطعیت می توان بیان کرد این شهر، شهر شگفتی ها است و یکی از برترین جاذبه های اسپانیا به شمار می‌رود.

برای مثال بزرگترین پارک درون شهری که در اروپا وجود دارد، در این شهر قرار گرفته است و اما در آخر لازم است بدانید جام مقدسی که حضرت مسیح در مهمانی شام آخر در دست داشت نیز در کلیسای معروف این شهر قرار دارد.

مالاگا

مالاگا از دیگر شهرهای دیدنی اسپانیا است که طی سال های اخیر این شهر به یکی از شهر های پر تردد برای گردشگران تبدیل شده است. این شهر، شهری مدرن با چشم انداز های فوق العاده زیباست. شهر مالاگا یکی از قدیمی ترین شهر هایی به حساب می‌آید که در قدیمی ترین بندر های دریای مدیترانه قرار گرفته است.

جاهای دیدنی مالاگا

معروف‌ترین مناطق دیدنی شهر مالاگا که جزو برترین جاذبه های اسپانیا هستند، عبارت‌اند از:

سواحل مالاگا

این سواحل جزو پر بازدید ترین مکان هایی است که در این شهر وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید سواحل این شهر پر بازدید ترین سواحل در اروپای غربی هستند.در شهر مالاگا درختان سربه‌فلک‌کشیده نخل که سایه‌شان همه جا پراکنده شده چشم شما را خیره می کند و بخش زیادی از محوطه تفریحی ساحل را پوشانده‌اند. همچنین در سراسر شهر پوشش های گیاهی خودنمایی می کنند.

معماری عصر کهن در مالاگا چشم هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. می‌توانید در مرکز تاریخی این شهر بچرخید و از بوتیک‌های کوچک و رستوران‌های اسپانیایی دیدن کنید. همچنین با قدم زدن در کنار بندرگاه و صرف یک غذای مطبوع در رستوران‌های کنار دریا، از غذاهای دریایی خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

جاهای دیدنی مالاگا

القصبه مالاگا | Alcazaba de Málaga

القصبه (الکازابا)،از دیگر جاذبه های دیدنی اسپانیا در شهر مالاگا است که دژ نظامی پادشاهان شمال آفریقا بود که در قرن ۹ میلادی ساخته شده است و ویرانه‌های قلعه رومی که در قرن 11 بازسازی شده بود بر فراز آن خودنمایی می کند. فرمانروایان مسلمان روی این قلعه به مردم فرمانروایی می کردند.

کلیسای جامع | Cathedral

این کلیسای یک سردر ورودی مزین به دو برج دوقلو دارد که بر روی محوطه یک مسجد قدیمی در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است. فضای داخلی این کلیسا هر بازدیدکننده‌ای را مسحور خودش می‌کند.

باغ‌های گیاه‌شناسی | Botanical Gardens

باغ‌های گیاه‌شناسی که در این منطقه قرار گرفته‌اند در سال ۱۸۵۵ توسط مارکی لورینگ و همسرش بنا شده‌اند. محوطه این باغ پر از گیاهان و گل‌های زنده و شاداب مدیترانه‌ای، گرم و نیمه گرمسیری است. انواع مختلفی از گیاهان که از سراسر دنیا آورده شده‌اند در این باغ قرار دارد.

قلعه خیبرالفارو | Castillo de Gibralfaro

این قلعه نظامی مغرورانه بالای کوه خیبرالفارو خودنمایی می‌کند. این بنا یکی دیگر از دژهای قرون وسطایی است که به سبک اسپانیایی-اسلامی ساخته شده است. عبدالرحمن سوم، خلیفه کوردوبا، در قرن دهم این قلعه را روی محوطه فانوس دریایی فنیقی‌ها ساخته است. قلعه خیبرالفارو را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های دیدنی اسپانیا به حساب آورد

بنیاد موزه محل تولد پابلو پیکاسو | Pablo Ruíz Picasso Foundation Birthplace Museum

اگر عاشق هنرهای مدرن هستید، دیدن این موزه در بخش قدیمی شهر می‌تواند همان چیزی باشد که شما از یک سفر تفریحی می‌خواهید. خانه‌ای که پیکاسو در آن متولد شده و آثاری از این هنرمند در آن قرار دارد که بسیار باارزش هستند.

پالما مایورکا

پالما مایورکا یکی از چهار جزیره برتر در دریای مدیترانه می باشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید 300 روز سال در این جزیره شاهد آفتاب خواهید بود. به همین دلیل این مقصد مورد علاقه بسیاری از گردشگران می باشد. بسیاری از افراد که در شهر های سردسیر دنیا زندگی می کنند برای آفتاب گرفتن به این شهر سفر می کنند.

این شهر در میان دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس قرار دارد و به همین دلیل این شهر دارای آب و هوای معتدلی می باشد. با قاطعیت می توان بیان کرد این شهر یکی از جذاب ترین شهر های اسپانیا برای گردشگران می باشد.

لاس پالماس

شاید بارها و بارها نام جزایر قناری به گوشتان خورده باشد. شهرت این شهر اصلا عجیب نیست و کاملا واقعی است. نام دیگر شهر لاس پالماس جزایر قناری است. بدون اغراق این شهر خوش آب و هوا ترین شهر دنیا است و آن را می‌توان یکی از برترین جاذبه های اسپانیا به حساب آورد.

میانگین دما در این شهر 21 درجه سانتی گراد می باشد. سواحل موجود در این شهر یکی از جذاب ترین و زیباترین سواحل دنیا می باشد.

مادرید

مادرید یکی از زیباترین شهر های دنیا است. این شهر دارای تنوع بسیار زیادی در نژاد می باشد و این گونه‌گونی و پذیرش باعث شده است تا مردمانی که اصالتشان از سرزمین‌های مختلف است، بتوانند در کنار هم هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و خوبی داشته باشند. به جرات می توان این شهر را یکی از رنگارنگ ترین شهر های دنیا به حساب آورد.

شهر مادرید پایتخت کشور اسپانیا است. از این شهر در تابستان بسیار استقبال می شود و گردشگران بسیاری به این شهر سفر می کنند. توصیه ما به شما این است که در شهر مادرید سوار ماشین نشوید و پیاده روی کنید تا اصالت این شهر را به خوبی درک کنید. با قاطعیت می توان بیان کرد این شهر، شهر افسونگری در مرکز کشور اسپانیا است.

آلیکانته

این شهر یکی از تاریخی ترین شهر ها و برترین جاذبه های اسپانیا است. این شهر را می‌توان گزینۀ بسیار مناسبی برای استراحت در روز های گرم تابستان به حساب آورد. شما می‌توانید با خیالی آسوده به این شهر سفر کنید زیرا چه دو روز در این شهر اقامت داشته باشید چه یک هفته، تفریحات فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد. سفر به این شهر برای افرادی که به دنبال رد پایی از تاریخ هستند یک ضرورت است.

آلیکانته

گرانادا

اگر به دنبال تجربه یک مقصد آرام و رویای هستید شهر گرانادا را فراموش نکنید. در تمامی نقاط این شهر شاهد چشم انداز های مسحور کننده خواهید بود. در این شهر یک کلاب قدیمی و جذاب وجود دارد که مکانی مناسب برای رقص و پایکوبی می باشد. با حضور در این شهر آرامش را تجربه خواهید کرد.

سالامانکا

در سال 1988 این شهر به عنوان یکی از آثار یونسکو به ثبت رسید. شهر سالامانکا به دلیل داشتن تعداد زیادی دانشجو از شهرهای فرهنگی و پویای اسپانیاست و این مسئله باعث شده است فضای داخلی آن بسیار زنده و صمیمی باشد. با قاطعیت می توان بیان کرد با حضور در این شهر هیچ گاه احساس غربت نخواهید کرد. این شهر تعداد بسیار زیادی جاذبه تاریخی و تفریحی دارد.

تولدو

این شهر واقع بر تپه، با دید به دشت های کاستیلا لامانچا می باشد. شهر تولدو دارای فرهنگ غنی و جاذبه های گردشگری فوق العاده ای می باشد. با حضور در این شهر می توانید به تماشای مجسمه های اعراب، یهود و مسیحیان بنشینید. با قاطعیت می توان بیان کرد با حضور در این شهر می توانید قدمت و تاریخ را تجربه نمایید و از تماشای یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی اسپانیا لذت ببرید.

کوردوبا

این شهر واقع در منطقه اندلس می باشد. شهر کوردوبا در زمان قرون وسطی یک شهر کلیدی و تاریخی بوده است. یکی از دلایل شهرت این شهر به دلیل وجود معبد مزین ماکیتا می باشد. این معبد داستان های جالبی دارد چرا که بعد از گذشت مدت زمانی این معبد به کلیسای کاتولیک تبدیل شد.

جیرونا

این شهر رنگارنگ در شمال غربی کشور اسپانیا وجود دارد. یکی از دیدنی های این شهر محله یهودی ها می باشد. اگر به دنبال کسب آرامش هستید می توانید به این شهر سفر کنید و با حضور در باغ های موجود در این شهر آرامش را تجربه نمایید.

علاوه‌بر این، اگر فرد حیوان دوستی هستید، این شهر یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شماست؛ زیرا حیوانات در این شهر در بهترین حالت ممکن نگهداری می شوند و شما می‌توانید از آرامش حضور حیوانات در این شهر لذت ببرید.

جاذبه های توریستی اسپانیا

کشور اسپانیا مملوء از جاذبه های توریستی است که به همین دلیل جزو دیدنی‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. در این قسمت به معرفی 5 مورد از برترین جاذبه های اسپانیا خواهیم پرداخت.

پارک گوئل، یکی از جاذبه های توریستی اسپانیا

پارک گوئل در شهر بارسلون قرار دارد و یکی از شگفت انگیز ترین پارک های این کشور به حساب می آید. این پارک محلی لذت بخش برای کودکان و بزرگسالان می باشد. در طراحی این پارک از سازه ها و طرح های هنری الهام گرفته شده است.

این پارک برای علاقمندان به هنر یک بهشت هنری و یکی از دیدنی های اسپانیا به حساب می آید. این پارک نقش بسیار مهمی را در جذب گردشگر در اسپانیا ایفا می کند.

ایبیزا، یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا

ایبیزا جزیره ای فوق العاده می باشد که از برترین جاذبه های اسپانیا است. این جزیره پوشیده شده از درختان کاج می باشد. اگر به دنبال گرفتن آفتاب هستید این مکان برای شما بسیار مناسب می باشد. با قاطعیت می توان بیان کرد این مکان برای افرادی که به دنبال جشن و پایکوبی هستند یک مکان مناسب و منحصر به فرد می باشد.

خط ساحلی و رستوران های موجود در این شهر، این مکان را به یکی از فریبنده ترین جاذبه های توریستی اسپانیا تبدیل کرده است. در این شهر می توانید شاهد سواحل خصوصی باشید که برای افرادی که به دنبال کسب آرامش هستند یک مکان مناسب می باشد.

ایبیزا، یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا

پاب کراول، یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا

بهترین مکانی که در اسپانیا می توانید رقص و پایکوبی را تجربه نمایید بار ها و کلوب های شبانه این کشور می باشد. اگر به دنبال نوشیدن بهترین نوشیدنی ها در این کشور هستید می توانید با مراجعه به کلوب ها این موارد را تجربه نمایید.

در این کلوب ها معمولا افراد تا آخر شب به رقص، پایکوبی، نوشیدن و تست انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه مشغول هستند.

کاستا براوا، یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا

این مکان یکی از جاذبه های فوق العاده اسپانیا و یکی از دیدنی های اسپانیا محسوب می شود. اگر به دنبال ساحلی آرام و دنج هستید به هیچ عنوان این جاذبه فوق العاده را از دست ندهید. هر زمان از سال که به این منطقه سفر کنید از آب و هوای فوق العاده این منطقه لذت خواهید برد. سرگرمی های این منطقه بسیار زیاد می باشد. به حدی که در این منطقه به هیچ عنوان حس کسالت را تجربه نخواهید کرد.

کلیسای جامع سانتیاگو، یکی از جاذبه های توریستی اسپانیا

این کلیسا از زمان رم باستان بر جای مانده است. با سفر به کشور اسپانیا قطعا توجه شما به این کلیسای فوق العاده جذب خواهد شد. این مکان از فوق‌العاده‌ترین و برترین جاذبه های اسپانیا است. دلیل شهرت این کلیسا وجود نمای چشمگیر و ورودی سه گانه این کلیسا می باشد. اگر به کشور اسپانیا سفر کردید به هیچ عنوان بازدید از این کلیسا را فراموش نکنید.

سخن پایانی
کشور اسپانیا از زیباترین کشورهای جهان است که قدمت مناطق مختلفش باعث شده است تا این کشور علاوه‌بر جاذبه‌های انسانی و ساخته‌های بشر، جاذبه‌های طبیعی بسیاری نیز داشته باشد و به همین دلیل می‌تواند پاسخگوی علاقه و نیاز بسیاری از گردشگران سراسر جهان بشود.

در این مقاله در خصوص جاذبه های توریستی اسپانیا اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشتیم و برخی از معروف‌ترین شهرهای این کشور و جاذبه های دیدنی اسپانیا را به شما معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم در خصوص این کشور رویایی را کسب کرده باشید. برای دریافت ویزای توریستی این کشور می توانید با مشاوران ویزا فوری در ارتباط باشید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *