معرفی کشورهای شینگن

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

آیا از کشورهای شینگن اطلاع دارید؟ شاید دیده باشید افرادی را که از داشتن ویزای شینگن احساس غرور می کنند و در بین حرف هایشان به این موضوع اشاره می کنند که بهتر است زودتر از ویزای شینگن خود استفاده کنند تا منقضی نشده است.

یکی از ویژگی های اساسی ویزای شینگن فراگیر بودن آن می باشد. یعنی با در دست داشتن این ویزا به راحتی امکان سفر به 26 کشور اروپایی برای شما فراهم خواهد شد. در ادامه در خصوص کشورهای شینگن اطلاعاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

کشورهای شینگن

شینگن چیست؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید ویزای شینگن در ابتدا تنها یک پیمان بود. کشورهای اروپایی با این عهد، امکان حمل و نقل و جابجایی کالا را در میان کشورهای خود راحت تر کردند.

این پیمان در سال 1980 بسته شد. با اجرای این پیمان شرکت هایی که در حوزه شینگن بودند قدرت بیشتری در حوزه انتقال کالا و نیروی انسانی پیدا کردند و به وسیله این ویزا به نحوی تعهد دادند که حافظ جان و اموال کشورهای دیگر باشند.

ویزای شینگن مربوط به 26 کشور دوست و همسایه می باشد. با اخذ این ویزا برای سفر به 26 کشور اروپایی دیگر نیاز به اخذ ویزای جداگانه و بازرسی های امنیتی نیست.

به بیانی دیگر می توان اینگونه عنوان کرد که هیچ مرز و یا حصار فیزیکی میان 26 کشور حوزه شینگن نیست و تنها خط مرزی تعیین کننده حدود قانونی و جغرافیایی کشورهای حوزه شینگن می باشد.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که واژه شینگن مخفف چه عبارتی است و به چه معناست؟ واژه شینگن نام شهری است در کشور لوکزامبورگ. چرا که این پیمان اولین بار در این شهر به امضای طرفین رسید.

لازم است بدانید در ابتدای این پیمان تنها 10 کشور اروپایی حضور داشتند و طی گذشت زمان 16 کشور دیگر به این تعهد نامه پیوستند. شاید برایتان جالب باشد بدانید مجموع نفراتی که در کشورهای حوزه شینگن زندگی می کنند بالغ بر 400 میلیون نفر می باشد.

کشورهای شینگن کدامند؟

در حال حاضر 26 کشور عضو این پیمان هستند و تنها 22 کشور عضو اتحادیه اروپا می باشند. کشورهای شینگن به شرح ذیل می باشند:

اتریش
بلژیک
جمهوری چک
استونی
دانمارک
فنلاند
آلمان
فرانسه
یونان
ایتالیا
مجارستان
لیتوانی
لتونی
لوکزامبورگ
هلند
مالت
اسلواکی
اسپانیا
اسلوونی
سوئد
پرتغال
لهستان

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت هلند | شرایط اخذ فوری

کشورهایی که در بالا نام بردیم عضو شینگن و اتحادیه اروپا هستند. اما همانطور که در بالاتر نیز عنوان کردیم 4 کشور از کشورهای عضو شینگن، وجود دارند که عضو اتحادیه اروپا نیستند. این کشورها به شرح ذیل می باشند:

  • ایسلند
  • لیختن اشتاین
  • نروژ
  • سوئیس

کشورهای شینگن کدامند

لازم به ذکر است علاوه بر 26 کشوری که در بالا نام بردیم 4 کشور دیگر نیز وجود دارند که در لیست تایید صلاحیت برای ورود به کشورهای شینگن هستند. این کشورها به شرح ذیل می باشند:

  • کرواسی
  • بلغارستان
  • رومانی
  • قبرس

اگر صلاحیت این کشورها تایید شود، تعداد کشورهای عضو شینگن به 30 کشور تغییر پیدا می کند. در ادامه در خصوص بعضی از کشورهای عضو شینگن اطلاعاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت آلمان | وقت فوری + هزینه ها

فرانسه

با قاطعیت می توان بیان کرد کشور فرانسه جزو کشورهایی است که طی سال های اخیر توریست های بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. شاید تصور کنید علت جذب توریست در این کشور، تنها برج ایفل می باشد. در صورتی که این چنین نیست.

فرانسه

شاید برایتان جالب باشد بدانید در سال 2013 میلادی 85 میلیون توریست پا به کشور فرانسه گذاشته اند. این تعداد از توریست در یک سال شگفت انگیز است. کشور فرانسه جزو 10 کشور برتری بود که در سال 1980 میلادی به پیمان شینگن پیوست. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای توریستی فرانسه می توانید با کارشناسان ویزافوری در ارتباط باشید.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت فرانسه | فوری و تضمینی

ایتالیا

کشور ایتالیا رتبه 4 جذب توریست را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی سال های اخیر کسب کرده است. ایتالیا دارای فرهنگ غنی و جاذبه های توریستی فوق العاده ای می باشد که به واسطه همین ویژگی ها توریست های زیادی را به خود جذب کرده است که  برای ورود به این کشور نیازمند ویزای توریستی ایتالیا می باشید.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت ایتالیا | مدارک و هزینه‌ها + سریع ترین وقت

اسپانیا

این کشور دومین کشور بزرگ در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. کشور اسپانیا و پرتغال به صورت همزمان به این پیمان ملحق شدند. شاید برایتان جالب باشد بدانید در سال 2017 بیشتر از 1.700.000 نفر برای اخذ ویزای شینگن درخواست دادند که تقریبا با نیمی از این ویزاها مخالفت شد. دریافت ویزای توریستی اسپانیا نیازمند متخصص در این زمینه می باشد که شما عزیزان می توانید با مشاوران حرفه ای ما مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت اسپانیا | مدارک و هزینه‌ها + سریع ترین وقت

سوئیس

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم کشور سوئیس جزو کشورهای اتحادیه اروپا نیست و توافق نامه شینگن را در سال 2004 امضا کرد. لازم است بدانید کشور سوئیس جزو کشورهای برتر در حوزه اقتصاد می باشد. کشور سوئیس دارای 8 میلیون جمعیت می باشد و طی سال های اخیر این کشور رتبه دهم درخواست ویزای شینگن را به خود اختصاص داده است. این کشور دارای طبیعت بسیار زیبایی می باشد که برای ورود به خاک آن باید برای اخذ ویزای توریستی سوئیس اقدام کنید.

چک

این کشور در مرکز اروپا قرار دارد و جمعیت این کشور 10 میلیون نفر می باشد. کشور جمهوری چک در سال 2003 وارد کشورهای عضو شینگن شد. این کشور دارای جاذبه های گردشگری فوق العاده می باشد و به همین دلیل گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. به همین دلیل سالانه گردشگران بسیار زیادی با دریافت ویزای توریستی چک به این کشور سفر می کنند.

چک

کرواسی

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم کشور کرواسی جزو 4 کشوری است که برای عضویت در کشورهای شینگن درخواست داده است. کشور کرواسی در سال 2023 درخواست عضویت کشور های عضو شینگن را امضا کرده است و این درخواست هم اکنون در دست بررسی است. شاید برایتان جالب باشد بدانید کشور هایی نظیر اتریش و هلند از مخالفان سفت و سخت ورود کشور کرواسی به کشور های عضو شینگن هستند.

ویژگی های حوزه شینگن

همانطور که در بالاتر ذکر کردیم ویزای شینگن دارای ویژگی های زیادی می باشد که در ادامه به تعداد اندکی از ویژگی های صدور ویزای شینگن اشاره خواهیم کرد:

  • هر فردی که دارای ویزای شینگن باشد به راحتی می تواند به کشورهای عضو شینگن رفت و آمد داشته باشد و در این رفت و آمدها بابت بررسی بازرس های ویزا هیچ معطلی نخواهد داشت.
  • عبور از مرزهای خارجی کشورهایی که عضو شینگن هستند برای افرادی که ویزای شینگن دارند راحت می باشد چرا که این کشورها دارای قوانین و مقررات مشترکی هستند.
  • امکان صدور ویزا برای تمامی کشورهایی که در حوزه شینگن هستند بسیار سریع می باشد.
  • بین تمامی پلیس های کشورهای عضو شینگن رابط همکاری قوی وجود دارد.
  • تمامی کشورهای عضو شینگن باید در سیستمی تحت عنوان سیستم اطلاعات مشترک اطلاعات خود را ثبت نمایند. با انجام این کار تمامی اطلاعات کالاهای جابجا شده در سیستم قابل رویت می باشد و در صورت بروز هرگونه اتفاق این مورد قابل پیگری می باشد.
  • تمامی ایست های بازرسی موجود در مرزهای کشورهای عضو شینگن مجاز به بررسی پاسپورت و ویزای افراد می باشند. این کار برای امنیت بیشتر انجام می شود.
  • با صدور ویزای شینگن امکان بررسی بسیار دقیق مرزهای کشور وجود دارد.

سیستم امنیتی منطقه شینگن

سیستم امنیتی منطقه شینگن و یا SIS برای دسترسی و کنترل افرادی است که دارای ویزای شینگن هستند. با استفاده از این سیستم رفت و آمد از مرزها به صورت کامل کنترل می شود و امنیت ملی به صورت کامل تحت کنترل قرار می گیرد.

این سیستم توسط کمیسیون اتحادیه اروپا کنترل می شود. به بیانی ساده تر می توان اینگونه گفت که این سیستم برای شناسایی خلافکاران و مجرمان و جلوگیری از ورود این افراد به کشورهای شینگن می باشد. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که در سیستم SIS دقیقا چه اطلاعاتی از هر فرد ذخیره می شود؟

در این سیستم اطلاعات شخصی هر فرد به صورت دقیق وارد می شود. اطلاعاتی نظیر:
نام
نام خانوادگی
تاریخ تولد
تاریخ انقضا پاسپورت
سابقه خشونت
ملیت
نام مستعار
و غیره.

همچنین در این قسمت نیز باید هشدارهایی که تاکنون دریافت کرده اید به صورت کامل درج شود. همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم حساسیت تکمیل این فرم بسیار بالا می باشد چرا که با توجه به این فرم اجازه ورود به کشورهای شینگن داده می شود. در نتیجه در هنگام تکمیل این فرم، با نهایت صداقت به آن پاسخ دهید.

کشورهای غیر شنگن در اروپا

بعضی از کشورهای اروپایی هنوز به عضویت شینگن در نیامده اند. این کشورها به شرح ذیل می باشند:
بریتانیا
رومانی
ایرلند
قبرس
بلغارستان
کرواسی

شاید برایتان جالب باشد بدانید با استفاده از همه پرسی که در سال 2016 انجام شد، بریتانیا در سال 2020 به صورت کامل از اتحادیه اروپا خارج شد. در نتیجه برای سفر به هر کدام از کشورهایی که در بالاتر به آن ها اشاره کردیم با ویزای کشورهای شینگن اجازه ورود نخواهید داشت. اما همانطور که در بالاتر نیز عنوان کردیم 4 کشور رومانی، کرواسی، بلغارستان و قبرس در تلاش هستند تا وارد مناطق عضو شینگن شوند.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *