قوانین عجیب کانادا که بهتر است با آنها آشنا شوید!

آخرین بروزرسانی : آذر ۱۴۰۲

کانادا از کشورهای مهاجرپذیر و البته توریستی محسوب می‌شود و هرساله افراد زیادی به قصد زندگی و یا تفریح وارد این کشور می‌شوند. اما لازم است بدانید برخی قوانین زندگی در کانادا بسیار عجیب است و دولت این کشور به‌شکل جدی روی اجرای این قوانین تمرکز و تاکید دارد. در ادامه قصد داریم برخی از قوانین عجیب کانادا را که احتمالاً برای بسیاری از افراد جالب است، معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی قوانین عجیب کانادا

از عجیب ترین قوانین کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترساندن ملکه در کانادا غیرقانونی است

یکی از قوانین عجیب کانادا این است که ترساندن ملکه در این کشور غیرقانونی است و جرم تلقی می‌شود! در قوانین این کشور آمده که هر عملی که به قصد هشداردادن به اعلی‌حضرت و یا برهم‌زدن آرامش عمومی ایشان انجام شود غیرقانونی است و جالب است بدانید که مجرم ممکن است حتی به ۱۴ سال حبس هم محکوم شود! این قانون در پاسخ به حرکت مردی بریتانیایی در سال ۱۸۴۲ که اسلحه‌اش را به سمت ملکه ویکتوریا گرفت، نوشته شد.

پرداخت سکه در کانادا غیرقانونی است

یکی دیگر از قوانین کانادا که احتمالاً به نظرتان عجیب بیاید، ممنوعیت پرداخت هزینه‌ها با سکه است! بر طبق این قوانین شما حق دارید تنها تا حداکثر ۲۵ لونی که همان سکه یک دلاری کانادایی است و ۵ سکه ۲۵ سنتی برای خریدهای خود استفاده کنید. البته ممکن است فروشنده با توجه به شرایط شما برایتان استثناء هم قائل شود، اما به‌طورکلی این موضوع منع قانونی دارد.

بررسی قوانین عجیب کانادا

غیرقانونی‌بودن ساخت، چاپ و نشر کمیک‌های جنایی از قوانین عجیب کانادا

یکی دیگر از قوانین عجیب کانادا ممنوعیت نشر کمیک‌های جنایی به‌عنوان یک محتوای تصویری و متنی بسیار پرطرفدار است و تالیف این قانون به دهه ۱۹۴۰ می‌رسد. در طول این دهه خشونت و قتل‌های بسیاری در کتاب‌های کمیک به تصویر کشیده می‌شدند و بسیاری از جوانان تحت تاثیر این کمیک‌ها بودند.

به‌شکلی‌که در سال ۱۹۴۸ دو پسر جوان نقش راهزنان را بازی کردند و با تیراندازی به مردی بریتانیایی در کلمبیا او را به قتل رساندند. پس از این حادثه منع ساخت، چاپ و نشر کمیک‌ها به شکل یک قانون درآمد. در متن این قانون آمده است که هر کسی که کمیک جنایی بسازد، چاپ کند، انتشار دهد و حتی بفروشد و یا در اختیار خود نگه دارد، مجرم تلقی و مجازات کیفری شامل حال او خواهد شد.

استفاده از سورتمه سگ و یا وسایلی شبیه به آن در پیاده‌روها غیرقانونی است

هی ریور منطقه‌ای مسکونی است که در شمال غربی کانادا قرار گرفته و جالب است بدانید در این منطقه استفاده از سورتمه سگ و یا وسایلی شبیه به آن در پیاده‌رو‌ها غیرقانونی است. این منطقه از مناطق بسیار سرد کانادا محسوب می‌شود و تقریباً در بیشتر روزهای سال برفی است.

بر همین اساس دولت محلی استفاده از سورتمه سگ را در پیاده‌روها ممنوع اعلام کرده تا خسارت و آسیبی به سایر شهروندان در روزهای برفی وارد نشود. در جزئیات این قانون نوشته شده است که سگ‌ها تنها می‌توانند در مناطقی که برایشان تعیین شده است، حرکت کنند و در فضای آزاد نروند. درغیراین‌صورت صاحب سگ مجرم شناخته می‌شود و باید جریمه بپردازد.

در شهر اوشاوا بالا رفتن از درخت غیرقانونی است

اوشاوا یکی از شهرهای ساحلی کانادا محسوب می‌‌شود و بر همین اساس توریست‌های زیادی سالانه به این منطقه سفر می‌کنند. یک قانون عجیب در این منطقه وجود دارد که براساس آن بالا رفتن از درخت جرم تلقی می‌شود. در متن این قانون آمده که کسی حق ندارد روی درخت‌هایی که مالک آن شهرداری است چیزی بچسباند، میخ کند و یا از آن‌‌ها بالا برود.

در شهر اوشاوا بالا رفتن از درخت غیرقانونی است

غیرقانونی‌بودن دعوت به دوئل و یا پذیرش دعوت دیگران به دوئل از قوانین عجیب کانادا

یک قانون عجیب در کانادا می‌گوید که هر کس بخواهد به هر طریقی شخص دیگری را به دوئل دعوت کند و یا یک مبارزه و دوئل را بپذیرد، مجرم تلقی می‌شود و ممکن است به حبس تا دو سال محکوم شود! در سال ۱۸۳۳ رابرت لیون در دوئل بر سر دختر موردعلاقه خود به ضرب گلوله کشته شد و این آخرین آمار از فردی است که در دوئل جان خود را از دست می‌دهد.

استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون بیرونی غیرقانونی است

یکی دیگر از قوانین کانادا برای زندگی که شاید به نظرتان عجیب بیاید، منع استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون بیرونی منزل یا محل کار است. شما نمی‌توانید در شهر اوتاوا، درب منزل یا پارکینگ خود را بنفش کنید و اگر نمی‌خواهید پس‌از مدتی مجبور به رنگ‌کردن مجدد بخش بیرونی منزلتان شوید، بهتر است از همان ابتدا رنگ دیگری را انتخاب کنید.

سوت زدن در کانادا غیرقانونی است

جالب است بدانید در شهر پترولیا کانادا به آرامش مردم توجه زیادی می‌شود و اگر به سروصداهای اضافی و اذیت‌کننده خصوصاً در زمان خوابتان علاقه‌ای ندارید، زندگی در این شهر برایتان ایده‌آل خواهد بود، چراکه سوت‌زدن از ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح در محدوده شهری جرم تلقی می‌شود. علاوه‌براین آوازخواندن، فریادزدن و جیغ‌کشیدن در تمام ساعات شبانه‌روز در این شهر ممنوع و به این ترتیب آرامش عجیبی بر این شهر حاکم است.

در پارک‌های عمومی شهر تورنتو فحش‌دادن و جنجال غیرقانونی است

یکی از جالب‌ترین قوانین کانادا برای زنان و مردان در شهر تورنتو، منع فحش‌دادن در پارک‌های عمومی است. شهرداری تورنتو درباره این قانون توضیح داده است که هیچ کس حق ندارد در پارک‌های عمومی شهر، رفتارهای آشوب‌برانگیز، جنجالی، خشن و تهدیدآمیز داشته باشد و یا الفاظ رکیک و توهین‌آمیز را به زبان بیاورد. پلیس کانادا اگر در چنین وضعیتی شما را در یکی از پارک‌های تورنتو دستگیر کند، احتمالاً با جریمه مالی مواجه خواهید شد.

در پارک‌های عمومی شهر تورنتو فحش‌دادن و جنجال غیرقانونی است

منع نگهداری از موش زنده در خانه

قانون حیوانات خانگی کشاورزی شهر آلبرتا می‌گوید که نگهداری از موش خانگی یک عمل غیرقانونی است. اجرای این قانون به دهه ۱۹۵۰ بازمی‌گردد که چندین موش نروژی در مزرعه‌ای نزدیک آلاسکا کشف شد و منجر به شیوع طاعون شدند.

از آن زمان دولت محلی آلبرتا به کمک وزارت کشاورزی این منطقه تصمیم به جلوگیری از گسترش موش‌ها با تالیف این قانون گرفت. قانون منع نگهداری از موش‌ها می‌گوید که هیچ شخصی حق ندارد موش‌های زنده را بخرد، از آن‌ها نگهداری کند و یا آن‌ها را بفروشد؛ مگر اینکه از سوی سازمان‌های مربوطه مجوز داشته باشد.

منع پوشیدن تیشرت توسط رانندگان تاکسی در منطقه هالیفاکس از قوانین عجیب کانادا

در آیین‌نامه قانونی شهرداری منطقه هالیفاکس آمده است تمام رانندگان تاکسی این منطقه باید پیراهن یا بلوز نظامی که دارای یقه و آستین است، بپوشند. شلوار رانندگان تاکسی باید تا مچ پا باشد و البته رانندگان زن می‌توانند به‌جای شلوار، از دامن نیز استفاده کنند. علاوه‌براین پوشش رانندگان تاکسی باید همیشه مرتب و تمیز باشد.

جادوگری در کانادا غیرقانونی است

در سایت قوانین عدالت کانادا گفته شده است که هر کس بخواهد با فریبکاری، تظاهر به انجام کاری با استفاده از طلسم یا جادو کند و یا ادعا داشته باشد که می‌تواند فالگیری کند، مجرم شناخته می‌شود. در حقیقت استفاده از علوم غیبی و یا تظاهر به استفاده از آن‌ها در کانادا غیرقانونی است و مجرم با حکم کیفری مواجه خواهد شد. براساس این قانون، مجرم حداکثر محکوم به گذراندن ۶ ماه حبس می‌شود.

حمل مار در مکان‌های عمومی کانادا غیرقانونی است

یکی دیگر از قوانین زندگی در کانادا که شاید به نظر برخی عجیب و به نظر برخی دیگر منطقی بیاید، منع حمل مار در مکان‌های عمومی شهر فردریکتون کانادا است. براساس این قانون شما نمی‌توانید مار و یا سایر خزندگان را به‌عنوان پت شخصی‌تان در خیابان حمل کنید و به مکان‌های عمومی ببرید و ممکن است با جریمه‌های سنگینی رو‌به‌رو شوید. البته می‌توانید با استفاده از یک قفس مخصوص این نوع حیوانات را در خیابان‌های شهر و مکان‌های عمومی جابه‌جا کنید.

در استان آلبرتا رنگ‌آمیزی نردبان‌های چوبی غیرقانونی است

یکی از عجیب‌ترین قوانین کانادا برای زندگی منع رنگ‌کردن نرده‌های چوبی در آلبرتا است. در متن این قانون صراحتاً آمده است که شخص حق ندارد نرده‌های چوبی را رنگ کند. در این استان اگر کارفرما یا پیمان‌کار بخواهد از داربست‌های چوبی استفاده کند، باید داربست‌هایی را تهیه کند که از چوب بدون رنگ ساخته شده است.

سایر قوانین عجیب کانادا

علاوه‌بر قوانین گفته‌شده، برای زندگی در کانادا قوانین عجیب دیگری هم وجود دارد که در این بخش به‌صورت مختصر برخی از آن‌ها را شرح می‌دهیم:

  • کشیدن و جابه‌جایی جنازه اسب در خیابان یونگ تورنتو در روزهای یکشنبه منع قانونی دارد.
  • در کشور کانادا بازکردن پانسمان زخم در مکان‌های عمومی جرم تلقی می‌شود و باید این کار را در منزل یا مراکز بهداشتی و پزشکی انجام دهید.
  • در شهر تورنتو کانادا برگزاری چندین حراجی گاراژی و خانگی ممنوع است و شما در طی سال به دفعات محدود و حداکثر دو بار در سال مجاز به فروش لوازم خانگی اضافی خود در گاراژ و پارکینگتان هستید. این قانون جهت جلوگیری از تبدیل مکان‌های مسکونی به مراکزی برای فروش وسایل دست دوم است.
  • در استان انتاریو کانادا، گیاهان و گل‌ها سمبل بسیار مهمی محسوب می‌شوند و چیدن گل‌های تریلیوم در مکان‌های عمومی در این منطقه ممنوع است.
  • ترساندن کودکان و افراد ناتوان و مریض در کانادا در حد مرگ ممنوع است و هیچ فردی مجاز به انجام شوخی‌های شدید نیست.
  • در کانادا آوردن حیواناتی نظیر لاما، پرندگان، خوک، بز و گوسفند به پارک‌های ملی و جنگلی ممنوع است.
  • دوچرخه‌سواران در کانادا نمی‌توانند روی دوچرخه‌شان آژیر نصب کنند و تنها مجاز به استفاده از بوق مخصوص دوچرخه یا زنگوله هستند. استفاده از آژیرهای پرسروصدا می‌تواند جریمه‌‌ای به مبلغ ۵ هزار دلار را به‌همراه داشته باشد.
  • در جزیره پرنس ادوار کانادا ساخت آدم‌برفی‌های بزرگ با ارتفاع بیش از ۷۶ سانتی‌متر منع قانونی دارد، چراکه موجب ایجاد رعب و وحشت برای کودکان می‌شود.
  • در تورنتو امکان شنا در هر دریاچه و بندرگاهی وجود ندارد و مکان‌هایی خاص جهت انجام این کار مشخص شده است.
  • در شهر سنت جان، نگهداری از گاو در داخل خانه غیرقانونی است و این حیوانات باید در مزرعه و استطبل نگهداری شوند.
  • در کبک، رهاکردن کودکان زیر ۷ سال در ماشین به منظور خرید یا هر کار دیگری تخلف قانونی محسوب می‌شود.

سخن پایانی
برای زندگی و حتی سفر به کانادا قوانین بسیار عجیبی وجود دارد که مردم در صورت عدم رعایت آن‌ها جریمه می‌شوند. برخی از این قوانین در عین عجیب‌بودن می‌تواند منطقی باشد. رعایت حقوق و قوانین شهروندی در این کشور به‌شکل جدی برای بسیاری از افراد یک مزیت محسوب می‌شود و اگر قصد سفر به این منطقه را دارید توصیه می‌کنیم حتماً از قوانین عجیب زندگی در کانادا مطلع شوید.

منابع:

https://duttonlaw.ca/8-weird-but-true-laws-in-canada/

https://www.casita.com/blog/weirdest-laws-and-regulations-in-canada

http://www.winnipegcriminaldefencelawyer.ca/crazy-canadian-laws

https://www.slice.ca/35-weird-canadian-laws-you-didnt-know-existed-2/

https://www.narcity.com/weird-canadian-laws

 

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *