همه چیز در مورد پیکاپ ویزای کانادا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

در این مقاله قصد داریم همه چیز در مورد پیکاپ ویزای کانادا را برای شما شرح دهیم که عبارت است از لیبل زدن ویزا روی پاسپورت و تمام هزینه‌هایی که باید برای آن بپردازید.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

وقتی پاسپورت خود را به سفارت بفرستید و پس از آن لیبل ویزا در پاسپورت بخورد و به فرد متقاضی بازگردانده شود پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا نام دارد. این خدمات مخصوص کشورهایی است که در حال حاضر در ایران سفارت ندارند و خدمات کنسولی آن‌ها انجام نمی‌شود. این کشورها شامل امریکا، کانادا، انگلستان، آلبانی و لیتوانی می‌شود.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

این قضیه زمانی خیلی بولد می‌شود که شخص برای گرفتن ویزای کشورهای مورد نظر باید چندین و چند بار به کشورهای همسایه مانند عمان، ترکیه یا امارات برود و این سفرها هزینه‌های زیادی به گردن افراد متقاضی می‌اندازد.

برای اینکه این مراحل برای شما ساده‌تر انجام شود با کمک یک وکیل یا کارشناس مهاجرت پرونده خود را در سفارت مقصد مورد نظر فعال کنید. در این مرحله ابتدایی حضور فرد در آن کشور الزامی است.

در مراحل آخر و نهایی و زمانی که قرار است ویزا صادر شود و مهر آن در پاسپورت شما بخورد و گاهی ده الی سه هفته زمان لازم دارد، دیگر حضور خود متقاضی در سفارت الزامی نیست و از طریق کارگزاری مورد اطمینان به همراه ویزای الصاق شده به فرد متقاضی تحویل داده می‌شود.

در اصل تمام مراحل فرستادن پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن همراه ویزا به شخص را پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزاpick up visa می‌گویند. معنی لغوی پیکاپ در زبان انگلیسی یعنی برداشتن چیزی از مکان اصلی خود. واژه پیکاپ ویزا هم یعنی برداشتن ویزا از سفارت کشور ثالث و دادن آن به متقاضی در کشور مبدأ. در واقع پیکاپ پاسپورت معنی دیگر پیکاپ ویزا است و هر دو با یک معنی استفاده می‌شوند. این مسیر پیش‌بینی شده تا متقاضیان ضرر و زیان کمتری برای سفر خود متحمل شوند و کارشان تا حدودی ساده شود.

مراحل پیکاپ ویزای کانادا به شرح زیر خواهد بود:

  1. به آژانس معتبری بروید که از جانب پلیس مهاجرت ایران مجوز خدمات پیکاپ پاسپورت دارد.
  2. مدارکی که لازم دارید مانند پرینت نامه پاس ریکوئست و اصل پاسپورت و وکالت نامه را به کارگزار مربوطه در آژانس تحویل دهید. کارگزار آژانس پاسپورت‌ها و دیگر مدارک مشتریان را از طریق پست و مسیر هوایی به کشور ترکیه می‌فرستد.
  3. مدارک را تحویل دفاتر VAC در استانبول یا آنکارا می‌دهند.
  4. پس از آنکه پاسپورت‌ها به دفتر VAC رفت، کد رهگیری با عنوان Tracking ID برای شما می‌فرستند تا تمامی مراحل را بتوانید در سایت VFS پیگیری کنید.
  5. وضعیت پیکاپ پاسپورت را از VFS پیگیری کنید.
  6. چند روز که از پیگیری گذشت، روی پاسپورت‌ها لیبل ویزا چسبانده می‌شود.
  7. کارگزار پاسپورت‌های صادر شده با لیبل ویزای توریستی کانادا را به ایران برمی‎‌گرداند و به شما تحویل می‌دهد.

پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

سفارت کانادا در دو شهر اصلی ترکیه یعنی آنکارا و استانبول قرار دارد. روند پیکاپ پاسپورت در دفاتر VAC و سفارت کانادا در یکی از این دو شهر انجام می‌شود. اگر در کشور ترکیه، امارات، ارمنستان یا دیگر کشورهای همسایه مراحل انگشت‌نگاری خود را انجام داده باشید، می‌توانید پیگیری کارهای پیکاپ ویزای کانادای خود را در ترکیه انجام دهید.

پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

پیکاپ پاسپورت کانادا در آنکارا

کارگزار آژانس پاسپورت متقاضی را به همراه مدارک مورد نیاز به دفتر VAC در آنکارا می‌فرستد. پس از چند روز کاری پاسپورت‌ها را به سفارت کانادا می‌فرستند تا سفارت لیبل ویزا را روی آن‌ها بزند. سپس پاسپورت‌ها را به آدرس کارگزاری می‌فرستند و کارگزار پاسپورت‌هایی را که لیبل ویزا دارند، به ایران بر می‌گرداند.

پیکاپ پاسپورت کانادا در استانبول

کارگزار آژانس پاسپورت متقاضی را به همراه مدارک مورد نیاز به دفتر VAC در استانبول می‌فرستد. پس از چند روز کاری پاسپورت‌ها را به سفارت کانادا می‌فرستند تا سفارت لیبل ویزا را روی آن‌ها بزند. سپس پاسپورت‌ها را به آدرس کارگزاری می‌فرستند و کارگزار پاسپورت‌هایی را که لیبل ویزا دارند، به ایران بر می‌گرداند.

آدرس دفاتر VAC در آنکارا و استانبول

Ankara: İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A /Regnum Sky Tower
Istanbul: Hacıahmet Mahallesi, Kurtuluş Deresi Caddesi No:27 / Beyoğlu

پیکاپ ویزا کانادا از دبی

برای آنکه پیکاپ ویزا کانادا از دوبی را بگیرید، کارگزار مدارک متقاضی را به دفتر VAC در دوبی ارسال می‌کند. پس از آنکه مراحل اداری انجام شد، پاسپورت را به سفارت کانادا در دوبی می‌فرستند و لیبل ویزا در آن درج می‌شود. پاسپورت‌های مهر شده را به آدرس کارگزار می‌فرستند و کارگزار آن‌ها را به ایران ارسال می‌کند. این روند چیزی در حدود 2 تا 3 هفته کاری طول می‌کشد.

پیشنهاد مطالعه : سفارت های کانادا برای ایرانیان

هزینه پیکاپ ویزا کانادا

برای آنکه مراحل پیکاپ ویزای شما انجام شود باید هزینه‌های دفاتر VAC و دستمزد کارگزاران آژانس‌ها پرداخت شود. با توجه به اینکه مراحل انگشت‌نگاری شما در کدام کشور انجام شده باشد، هزینه‌های شما می‌تواند متفاوت باشد. دفاتر VAC بعد از آنکه لیبل ویزاها در پاسپورت شما ثبت شد، آن‌ها را تنها از طریق پست‌های داخل کشور به آدرسی که در مدارک نوشته‌اید ارسال می‌کنند.

هزینه پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

با توجه به آنکه شما کارهای انگشت‌نگاری را در کدام کشور انجام داده‌اید، هزینه پیکاپ ویزای شما می‌تواند کمی متفاوت باشد. اگر انگشت‌نگاری را در استانبول انجام داده باشید، برای آنکه پیکاپ ویزای کانادا شما از دفاتر VAC انجام شود لازم نیست هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید.

پیشنهاد مطالعه : ویزای تحصیلی کانادا 

پاسپورت ریکوئست چیست؟

پاسپورت ریکوئست کانادا یکی از مراحلی است که برای دریافت ویزای کشور کانادا باید انجام دهید. کسانی که نامه پاسپورت ریکوئست کانادا برایشان صادر شود یعنی تمام مراحل درخواست و پذیرش ویزای کانادا را انجام داده‌اند و حالا می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر VAC در کشور خود یا یکی از کشورهای همسایه انگشت‌نگاری خود را انجام دهند و بعد ویزای کانادا را با دادن گذرنامه به دفاتر خدمات دولت کانادا بگیرند.

پیشنهاد مطالعه : لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا

پیکاپ ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد؟

گرفتن پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت به اندازه‌ای طول می‌کشد که متقاضیان می‌خواهند به کشور دیگر بروند و کارهای آن را انجام دهند. این مراحل چیزی بین یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد و طی این مدت باید هزینه‌های خورد و خوراک و اسکان را بپردازید. علاوه بر این هزینه‌ها خود پیکاپ ویزا هم هزینه‌هایی دارد که باید پرداخت کنید.

پیکاپ ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد

قیمت پیکاپ ویزا کانادا

قیمت پیکاپ ویزا کانادا و همچنین آمریکا و انگلستان چیزی در حدود 30 تا 130 دلار آمریکا تغییر می‌کند. برای آنکه قیمت دقیق‌تری داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ما در ویزا فوری تماس بگیرید و هر سوالی داشتید از آن‌ها بپرسید.

پیکاپ فوری ویزا کانادا

پیکاپ فوری ویزا کانادا در این قسمت خودش را نشان می‌دهد. با استفاده از خدمات پیکاپ فوری ویزا کانادا لازم نیست برای گرفتن خدمات ویزای کانادا به کشورهای همسایه بروید و نماینده کارگزاری از جانب شما می‌تواند الصاق ویزا را به پاسپورت شما در کشور ثالث انجام دهد و بعد ویزا و پاسپورت را به منزل شما بفرستد.

کسی که اجازه پیکاپ ویزای کانادا را دریافت کرده است باید به یک نماینده یا کارگزار وکالت دهد تا ویزا و پاسپورت فرد را بگیرد و برای او ارسال کند. این کار از نظر قانونی کاملا رایج است و هیچ مشکل حقوقی ندارد. می‌توانید با کمک کارگزاران ما در ویزا فوری با خیالی راحت انجام کارهای پیکاپ ویزای خود را به ما بسپارید.

سخن پایانی

متقاضیان ویزای کانادا برای اطلاع از وضعیت مدارک و روند پیگیری ویزای کانادای خود، می‌توانند به صفحه وقت سفارت کانادا بروند. اگر می‌خواهند از خدمات پیکاپ ویزای کانادا استفاده کنند، مدارک و فرم‌های دیگری هم لازم است که باید آن را با شرایطی که سفارت کانادا مشخص کرده است پر نمایند. نگران هیچ مشکلی نباشید، چون کارشناسان ما در ویزا فوری شما را به درستی و با دقت راهنمایی می‌کنند تا فرم سفارت را تکمیل کرده و مراحل دریافت ویزای شما سریع‌تر انجام شود.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شقایق رضایی ۱۰ / ۱۱ / ۱۴۰۲

    سلام، سریعترین روش برای خورد مهر ویزا تو پاسپورت چیه و کدوم سفارتخونه‌س؟ آیا راه اکسپرسی براش وجود داره؟

    پاسخ
    • ویزافوری ۰۹ / ۱۲ / ۱۴۰۲

      سلام روزتون بخیر
      پیکاپ تون در سفارت خونه آنکارا می باشد و بین ۱۰ الی ۳۰ روز کاری زمان می برد راه اکسپرسی وجود ندارد

      پاسخ