سفارت های کانادا برای ایرانیان

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

آیا می دانید که کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و برای دریافت ویزای این کشور باید به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید؟ آیا کشورهای همسایه ایران که دارای سفارت های کانادا برای ایرانیان هستند را می شناسید؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی سفارت های کانادا در کشورهای اطراف ایران بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی سفارت های کانادا برای ایرانیان

متقاضیان دریافت ویزای توریستی کانادا می توانند در کشورهای اطراف، سفارت کانادا برای ایرانیان را جستجو کرده و به یکی از آنها مراجعه کنند. این روزها بسیاری از افراد برای سفر به کانادا به صورت توریستی، تحصیلی و یا کاری به سفارت این کشور مراجعه می کنند.

با توجه به اینکه این کشور در ایران سفارت خانه ندارد، متقاضیان باید به یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان و یا امارات سفر کنند. همانطور که می دانید برای دریافت وقت سفارت کانادا ابتدا باید کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید، تا تمامی مراحل ویزای خود را با توجه به آن پیگیری نمایید.

اطلاعات سفارت های کانادا در کشورهای همسایه

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، متقاضیان دریافت ویزا، برای اینکه بتوانند پروسه اقامت خود در کانادا را طی کنند، باید به سفارت های کانادا برای ایرانیان که در کشورهای اطراف قرار دارد، مراجعه کنند. بی شک برای مراجعه به سفارت کانادا در کشورهای همسایه نیاز به کسب اطلاعات دارید، که ما سعی داریم در این مقاله به آن بپردازیم. اطلاعات مورد نیاز کاربران عبارت است از:

  • آدرس سفارت کانادا
  • آدرس الکترونیک و یا ایمیل
  • شماره تماس های معتبر
  • ساعات کاری سفارت کانادا

سفارت کانادا در ترکیه

یکی از سفارت های کانادا برای ایرانیان در کشور ترکیه قرار دارد. این کشور به دلیل مجاورت با ایران و داشتن مرز مشترک، برای ایرانیان بسیار راحت تر و در دسترس تر است. البته بیان این نکته ضروری است که سفارت کانادا در دو شهر آنکارا و استانبول قرار دارد، که می توانید به دلخواه یکی از آن ها را انتخاب کنید.

سفارت کانادا در ترکیه

اگر تا به حال به این کشور سفر نکرده اید، توصیه می کنیم قبل از روز مصاحبه، سری به آن بزنید تا از آدرس دقیق آن اطمینان حاصل نمایید. به این دلیل که حضور به موقع در روز مصاحبه و ارائه مدارک یکی از مهمترین مسائل محسوب می شوند.

سفارت کانادا در آنکارا

مراجعه به یکی از سفارت های کانادا برای ایرانیان که در شهر آنکارا در ترکیه واقع شده، هم به صورت حضوری و هم به روش غیرحضوری صورت می گیرد. برای تعیین وقت قبلی ابتدا باید به دفتر vac مراجعه کرده و فرم های درخواست ویزا را پر کنید. سپس با تحویل تمامی مدارک و اسناد خود باید منتظر وقت سفارت باشید. اطلاعات سفارت کانادا در آنکارا:

آدرس: Cinnah Caddesi No: 5806690, Cankaya Ankara, Turkey

شماره تماس: ۰۰۹۰۳۱۲۴۰۹۲۷۰۰

آدرس الکترونیک (ایمیل): ANKARA@international.gc.ca

وبسایت سفارت کانادا در آنکارا: www.canadainternational.gc.ca/turkey-turquie

سفارت کانادا در استانبول

از دیگر شهرهای ترکیه که سفارت های کانادا برای ایرانیان در آن وجود دارد، می توان به استانبول اشاره کرد. دسترسی و سفر به این شهر نیز برای بسیاری از ایرانیان میسر می باشد. برای دریافت وقت قبلی سفارت ابتدا باید وارد سایت بایومتریک کانادا به آدرس www.vfsglobal.com شوید.

در این بخش علاوه بر دریافت وقت انگشت نگاری باید تمامی مدارک خود را نیز بارگذاری کنید. در این مرحله می توانید آدرس سفارت کانادا در استانبول را تعیین کنید. اطلاعات کامل سفارت کانادا در استانبول:

آدرس: 209 BuyukdereCaddesi,TekfenTower,Levent 4, Istanbul ,34394 Turkey

شماره تماس: ۰۰۹۰۲۱۲۳۸۵۹۷۰۰

آدرس الکترونیک (ایمیل): ISTBL-CS@international.gc.ca

وبسایت: www.canadainternational.gc.ca/turkey-turquie

پیشنهاد مطالعه : نامه هدف از سفر به کانادا

سفارت کانادا در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است، که دارای مرز مشترک با ایران بوده و بسیاری از متقاضیان به سفارت کانادا در این کشور مراجعه می کنند. پیش از دریافت وقت سفارت کانادا در کشور ارمنستان باید تمامی مدارک خود را ترجمه کرده و در اختیار داشته باشید.

پس از آن باید به صورت حضوری و یا غیرحضوری به سفارت کانادا در این کشور، مراجعه کنید. اطلاعات سفارت کانادا در ارمنستان بدین شرح است:

آدرس: Canada Visa Application Center (CVAC operated in partnership with OIM/IOM), International Organization f
or Migration (IOM) – Yerevan, 10 VazgenSargsyan, Yerevan, Armeni

شماره تماس: ۰۰۳۷۴۳۰۵۸۳۷۸۶

ایمیل: info.canarmiom@vfshelpline.com

وبسایت: www.visa.vfsglobal.com/arm/en/can

پیشنهاد مطالعه : شرایط گرفتن وقت سفارت آمریکا در کشور ارمنستان

سفارت کانادا در گرجستان

برای دریافت ویزای کانادا می توانید به سفارت کانادا در کشور گرجستان مراجعه کنید. قبل از مراجعه به سفارت کانادا باید تمامی مدارک خود را ترجمه کرده و در اختیار داشته باشید. مراجعه به سفارت کانادا در گرجستان برای انگشت نگاری و یا مصاحبه صورت می گیرد و مانند سایر کشورها به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد.
اطلاعات سفارت کانادا در گرجستان:

آدرس: 19 1st Dead end, Tengiz Abuladze St, Tbilisi, Georgia

شماره تماس: ۹۹۵ (۳۲) ۲۹۸-۲۰۷۲۲۹۸۲۰۷۲

ایمیل: info.canstbiiom@vfshelpline.com

وبسایت: www.visa.vfsglobal.com/geo/en/can

سفارت کانادا در دبی

وقت سفارت کشور کانادا برای دریافت ویزا در امارات برای ایرانیان فراهم می باشد. متقاضیان ویزای کانادا در ایران می توانند با مراجعه به سفارت کانادا در دبی، پروسه دریافت ویزای خود را طی کنند. برای مراجعه به سفارت کانادا در این کشور نیاز به اطلاعات دقیق آن خواهید داشت که عبارتند از:

آدرس: Wafi Mall, 3rd Floor, Falcon, Phase 2

شماره تماس: ۹۷۱۴۲۰۵۵۸۸۱+

ایمیل: info.canauh@vfshelpline.com

وبسایت: www.canadainternational.gc.ca/uae-eau

پیشنهاد مطالعه : هر آنچه باید درباره دریافت وقت سفارت آمریکا در دبی بدانید

سفارت کانادا در ابوظبی

برای دریافت وقت سفارت در ابوظبی می توانید هم به صورت غیرحضوری و هم آنلاین از طریق سایت سفارت کانادا و صدور ویزا اقدام کنید. متقاضیان می توانید با در دست داشتن مدارک و اسناد خود به صورت حضوری به دفتر vac در این شهر مراجعه و نسبت به دریافت وقت اقدام نمایید.

اطلاعات سفارت کانادا در ابوظبی:

آدرس: Embassy of Canada in Abu DhabiAbu Dhabi Trade Towers (Abu Dhabi Mall) West Tower9th & 10th Floors

شماره تماس: ۰۰۹۷۱۰۲۶۹۴۰۳۰۰

ایمیل: abdbi@international.gc.ca

وبسایت: www.canadainternational.gc.ca/uae-eau

خدمات سفارت های کانادا برای ایرانیان

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا و یا کاری باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. در سفارت کانادا باید فرم های درخواست ویزا را پر کرده و تمامی مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. برای پر کردن این فرم ها می توانید از کارشناسان مهاجرت کمک بگیرید، به این دلیل که این فرم ها قابل ویرایش نیستند. خدمات سفارت کانادا به ایرانیان عبارت است از:

    • خدمات ویزا، اقامت و مهاجرت
    • ارائه خدمات به شرکت ها در کانادا
    • ارائه خدمات به شرکت ها در تجارت با کانادا
    • ارائه اطلاعات در مورد تحصیل در کانادا

پیشنهاد مطالعه : بورسیه تحصیلی کانادا برای ایرانیان

هزینه سفارت های کانادا برای ایرانیان

در سفارت های کانادا باید تمامی مراحل انگشت نگاری ویزا و مصاحبه را پشت سر بگذارید. بنابراین باید هزینه های آن را از پیش و یا به صورت حضوری پرداخت کنید. هزینه انگشت نگاری با توجه به ویزای مورد نظر ۸۵ دلار می باشد.

این هزینه برای ویزای توریستی به مبلغ ۱۰۰ دلار است، که به همراه هزینه بیومتریک آن ۱۸۵ دلار می باشد. لازم به ذکر است که هزینه بیومتریک و انگشت نگاری به مبلغ ۸۵ دلار، شامل افراد بالای ۸۰ سال و زیر ۱۴ سال نمی شود

پیشنهاد مطالعه :  نحوه تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی و الزامات آن

مدت زمان جواب سفارت های کانادا برای ایرانیان

زمان پاسخگویی سفارت کانادا با توجه به نوع ویزا درخواستی متقاضیان متفاوت است. اما به طور کلی زمان پاسخگویی از دو هفته تا شش ماه به طول می انجامد، که در برخی مواقع نیز ممکن است بعد از یک سال باشد.

توجه داشته باشید که بررسی ویزا در مدت زمان طولانی تر می تواند شانس دریافت آن را افزایش دهد. یکی از عواملی که می تواند این زمان را کاهش دهد، داشتن دعوتنامه کانادا است. دعوتنامه هم می تواند شانس دریافت ویزا را بالا ببرد و هم به پروسه دریافت ویزا سرعت می بخشد.

مدارک لازم برای سفارت های کانادا برای ایرانیان

قبل از مراجعه به سفارت باید مدارک لازم برای سفارت کانادا را در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید که تمامی مدارک باید به صورت ترجمه شده ارائه شوند. مدارک مورد نیاز سفارت کانادا:

  • مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) و ترجمه معتبر به همراه کپی از آن ها
  • کپی از تمامی پرداخت ها
  • ارائه گذرنامه و تمامی گذرنامه های قبلی و کپی از آن ها
  • دعوتنامه کانادا (در صورت وجود)
  • ارائه مدارک اثبات تمکن مالی
  • فرم های تکمیل شده از جمله Application form و Family information
  • سه قطعه عکس رنگی که دارای پیش زمینه سفید است

پیشنهاد مطالعه : ویژگی‌های عکس بیومتریک برای ویزای شینگن و کانادا

پینشهاد مطالعه : شرایط ارسال دعوتنامه برای انواع ویزای کانادا

کدام سفارت کانادا بهتر است؟

اگر برای شما این سوال پیش آمده که کدامیک از سفارت های کانادا بهتر است؟ باید توجه داشته باشید که این به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال سفارت کانادا در دبی نسبت به سایر کشورهای اطراف خلوت تر می باشد و می توان سریعتر به پیگیری این پروسه پرداخت. اما هزینه های آن ممکن است گران تر از سایر کشورها تمام شود.

هزینه ویزا در استانبول نسبت به سایر کشورها پایین تر می باشد، به همین دلیل است که بسیاری از ایرانیان برای انجام این پروسه به ترکیه سفر می کنند. این هزینه ها حتی در استانبول نیز نسبت به آنکارا پایین تر می باشد. اما در مرکز انگشت نگاری آنکارا کارمندان فارسی زبان بیشتری مشغول به کار هستند، که امتیاز خوبی به شمار می رود.

در پایان شایان ذکر می شویم برای دریافت ویزای توریستی کانادا و انجام امور مربوطه می توانید با کارشناسان ویزافوری به صورت رایگان و شبانه روزی در تماس باشید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • الهام صفوی ۰۷ / ۰۲ / ۱۴۰۳

    سلام
    وقت بخیر
    ببخشید پرونده تحصیلی در کدام شهر زودتر بررسی می شود؟ آنکارا یا استانبول؟ و اینکه چه قدر فرق دارند؟
    مرسی

    پاسخ
    • ویزافوری ۰۹ / ۰۲ / ۱۴۰۳

      سلام روزتون بخیر
      پرونده ها به صورت سیستمی بررسی می شود و به محل انگشت نگاری ربطی ندارد

      پاسخ