تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

ویزای توریستی کانادا یکی از محبوب‌ترین ویزاها برای دیدار از این کشور است. اما برخی افراد پس از ورود به کانادا به دنبال تبدیل ویزای توریستی خود به کاری، تحصیلی یا حتی اقامت دائم می‌گردند. در این مقاله به بررسی روش‌ها، چالش‌ها و نکات مهم مربوط به تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا و سایر روش‌ها برای دریافت اقامت موقت و دائم این کشور خواهیم پرداخت.

آموزش ویزای توریستی کانادا

آموزش ویزای توریستی کانادا یعنی شما چگونه می‌توانید در عین اینکه ویزای توریستی کانادا را دریافت می‌کنید بتوانید آن را تبدیل به ویزای کاری یا تحصیلی نمایید. کشور کانادا می‌خواهد تا 2 سال دیگر یک میلیون و دویست هزار نفر نیروی کار مهاجر جذب کند، چه اشکالی دارد که یکی از این افراد شما باشید.

طبق تسهیلات جدید ارائه شده توسط دولت کانادا شما با داشتن ویزای توریستی کانادا می‌توانید وارد این کشور شده و سپس در آنجا ویزای خود را تبدیل به ویزای کار باز یا اوپن ورک پرمیت کنید و در آنجا بمانید!

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا گواهی موقتی است که به شما اجازه می‌دهد به عنوان یک گردشگر به کانادا وارد شوید و از کشور دیدن کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع ویزا، به موارد زیر توجه کنید:

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

این ویزا 5 ساله است که با توجه به تاریخ انقضای پاسپورت صادر می شود و با هر بار ورود مسافر می تواند  6 ماه اقامت داشته باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

 

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا ممکن است بسته به شرایط و عوامل مختلفی تغییر کند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

کشور متقاضی:

مدت زمان صدور ویزای توریستی برای شهروندان کشورهای مختلف متفاوت است. در برخی کشورها، این فرآیند سریع‌تر از دیگر کشورها است.

فصل درخواست:

ممکن است در فصولی که تعداد درخواست‌های ویزای توریستی بیشتر است، مانند تابستان، مدت زمان صدور ویزا طولانی‌تر باشد.

کیفیت مدارک ارائه‌شده:

اگر مدارکی که شما درخواست ویزا می‌دهید کامل و بدون اشکال باشد، احتمالاً مدت زمان صدور ویزا کوتاه‌تر خواهد بود.

مصاحبه کنسولی:

برای اخذ این نوع ویزا مصاحبه ای صورت نمی گیرد. زمان انگشت نگاری فقط احراز هویت انجام می شود و هیچ سوالی پرسیده نمی شود.

به طور کلی، مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا معمولاً بین یک تا شش ماه متغیر است. با این حال، بهتر است قبل از برنامه‌ریزی سفر خود، به موقع درخواست ویزا دهید و از وضعیت درخواست خود از طریق سایت‌های رسمی دولت کانادا دنبال کنید.

مراحل اپلای ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا، ابتدا باید به سایت رسمی دولت کانادا مراجعه و یک درخواست آنلاین ثبت کنید. پس از تکمیل فرم‌ها و ارائه مدارک مورد نیاز، باید منتظر تصمیم سفارت کانادا بمانید. در صورت تأیید درخواست شما، باید جهت انگشت نگاری ( بیومتریک ) به هر کشوری که دفتر VAC وجود دارد مراجعه کنید.

مراحل اپلای ویزای توریستی کانادا عبارت‌اند از:

بررسی شرایط ویزا:

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که شما و خانواده‌تان واجد شرایط درخواست ویزای توریستی هستید.

تهیه مدارک مورد نیاز:

مجموعه‌ای از مدارک برای اپلای ویزای توریستی کانادا مورد نیاز است. مدارکی مانند گذرنامه، عکس پرسنلی با اندازه مشخص، مدارک مالی، مدارک شغلی و ملکی، سابقه سفر 10 سال اخیر، نامه‌های دعوت (در صورت وجود) و سایر مدارک مرتبط.

تکمیل فرم درخواست ویزا (IMM 5257):

شما باید فرم درخواست ویزای توریستی کانادا (IMM 5257) را به صورت الکترونیکی تکمیل کنید علاوه بر آن نیازمند فرم های زیر می باشید:

  • تکمیل فرم IMM5713
  • فرم IMM5645 ( اطلاعات خانوادگی )
  • فرم IMM5257 ( سابقه سفر )

پرداخت هزینه درخواست ویزا:

برای اپلای ویزای توریستی کانادا، باید هزینه‌ای را به عنوان هزینه درخواست ویزا پرداخت کنید.

ارسال مدارک و فرم درخواست:

پس از تکمیل فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه‌ها، باید مدارک خود را به همراه فرم درخواست ارسال کنید. این مرحله معمولاً به صورت آنلاین انجام می‌شود.

بیومتریک :

مراجعه به یکی از مراکز VAC جهت انگشت نگاری

صدور ویزا:

پس از بررسی درخواست شما و تأیید شرایط ویزا، ویزای توریستی کانادا بر روی گذرنامه‌تان چسبانده می‌شود

تفاوت ویزای توریستی کانادا با ویزای کاری

ویزای توریستی به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان گردشگر به کانادا سفر کنید و از دیدن جاذبه‌های گردشگری لذت ببرید. اما با این ویزا، شما نمی‌توانید به کار یا تحصیل در کانادا بپردازید. در مقابل، ویزای کاری به شما اجازه می‌دهد که در کانادا به صورت قانونی کار کنید و درآمد کسب کنید.

ویزای تحصیلی کانادا نیز به شما امکان می‌دهد تا در این کشور تحصیل کرده و از امکانات آموزشی این کشور بهره‌برداری کنید.

تفاوت‌های اصلی بین ویزای توریستی کانادا و ویزای کاری عبارت‌اند از:

هدف سفر:

هدف اصلی از صدور ویزای توریستی کانادا گردشگری، بازدید از دوستان و خانواده و شرکت در رویدادهای غیرتجاری است. در حالی که هدف از صدور ویزای کاری کار کردن به صورت موقت در کانادا برای یک کارفرما خاص است.

اجازه کار کردن:

دارندگان ویزای توریستی کانادا اجازه کار کردن در کانادا را ندارند. اما دارندگان ویزای کاری می‌توانند به صورت قانونی در کانادا کار کنند.

مدت زمان اقامت:

مدت زمان اقامت در کانادا با ویزای توریستی معمولاً به مدت 6 ماه است، اما ممکن است در بعضی موارد تمدید شود. ویزای کاری به مدت معینی صادر می‌شود که بستگی به شرایط قرارداد کاری دارد.

 

تفاوت ویزای توریستی کانادا با ویزای کاری

مدارک مورد نیاز:

مدارک مورد نیاز برای اپلای ویزای توریستی کانادا و ویزای کاری متفاوت است. برای ویزای کاری، علاوه بر مدارک مشترک مانند گذرنامه و عکس، باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • نامه‌ای از کارفرمای کانادایی که شما را استخدام کرده است (نامه پیشنهاد کار)
  • مجوز کارفرما از دولت کانادا (اگر لازم باشد)

امکان تبدیل ویزا:

در واقع فرآیندی با عنوان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری یا تحصیلی در کانادا امکان پذیر نیست اما شما می توانید برای گرفتن ویزای کاری از ویزای توریستی خود استفاده کرده به کانادا سفر کنید و در انجا به دنبال کار بگردید و برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید.

فرصت‌های تحصیلی:

دارندگان ویزای توریستی کانادا معمولاً اجازه تحصیل اکادمیک را ندارند. در حالی که دارندگان ویزای کاری می‌توانند از فرصت‌های تحصیلی در کانادا بهره‌برداری کنند و درصورت لزوم ویزای تحصیلی خود را بگیرند.

حقوق و مزایای کاری:

دارندگان ویزای کاری کانادا از حقوق و مزایای کاری در کانادا بهره‌برداری می‌کنند که شامل بیمه‌های اجتماعی، کارت سلامتی و سایر مزایای مربوط به کارگران است. این حقوق و مزایا برای دارندگان ویزای توریستی قابل دریافت نیستند.

به طور کلی، اگر قصد سفر به کانادا برای گردشگری، بازدید از خانواده یا شرکت در رویدادهای غیرتجاری را دارید، ویزای توریستی مناسب شماست. اما اگر قصد دارید به کانادا برای کار کردن به صورت موقت سفر کنید، باید درخواست ویزای کاری کنید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

بر اساس اعلامیه جدیدی که اداره مهاجرت کانادا برای ایرانیان صادر کرده است، ایرانیانی که از تاریخ ۱ مارچ ۲۰۲۳ تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۴، با ویزای موقت (توریستی یا تحصیلی) وارد کانادا شده‌اند، می‌توانند ویزای ویزیتوری خود را به صورت رایگان تمدید کرده یا آن را تبدیل به ویزای کاری کنند.

نمی‌توانید ویزای توریستی خود را در خارج از خاک کانادا تبدیل به ویزای کاری کنید، یعنی اول باید ویزای توریستی یا تحصیلی خود را دریافت کرده و وارد کانادا شوید که بتوانید در خاک کانادا اجازه کار Open Work Permit)) را به دست آورید.

 

قانون جدید تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

تسهیلات دیگری که اداره مهاجرت کانادا برای ایرانیان در نظر دارد و آن را اعلام کرده این است که ایرانیانی که در خاک کانادا هستند، از پرداخت هزینه‌های دولتی معاف هستند. یعنی اداره مهاجرت کانادا هیچ‌گونه هزینه‌ای با عنوان Application Fee از شما نخواهد گرفت و شما به راحتی می‌توانید ویزای توریستی خود را تبدیل کنید.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

می‌توانید ویزای توریستی کانادا را به سایر ویزاها مثل ویزای کاری، تحصیلی یا اقامت دائم تبدیل کنید، اما پیش از آنکه تبدیل ویزای ویزیتوری به کاری را انجام دهید درباره هدف بلندمدت خود از قبل برنامه‌ریزی نمایید. پیش از آنکه تمام پل‌های پشت سر خود را خراب کنید به این موضوع بیندیشید که احتمالا اگر قرار باشد در خاک کانادا بمانید باید از شغل خود استعفا دهید، اگر ملک یا خانه‌ای در ایران دارید بفروشید چون ممکن است به پول آن نیاز پیدا کنید.

برای همین حواستان باشد که از قبل تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده باشید که اگر کارتان در کانادا جور شد و توانستید تبدیل ویزای ویزیتوری به کاری یا تحصیلی خود را انجام دهید، مشکلی برایتان پیش نیاید.

بعد از آنکه این مراحل را انجام دادید و خواستید تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا را انجام دهید، از قبل در مورد شرایط خود برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا تحقیق کنید و ببینید که می‌توانید در بهترین شرایط تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا خود را دریافت کنید.

زمان تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

فراموش نکنید که پس از ورود به کانادا حداکثر ۶ ماه زمان دارید تا ویزای خود را تبدیل کنید، بنابراین در طی این مدت و قبل از آنکه از خاک کانادا خارج شوید فرصت دارید تا مراحل تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری خود را انجام دهید و مقدمات آن را فراهم نمایید. تصمیمات جدی خود را از قبل بگیرید تا در مراحل بعد با مشکل مواجه نشوید.

فرم 5257 سفارت کانادا

فرم 5257 سفارت کانادا اطلاعات شخصی متقاضیان صدور ویزا را شامل می‌شود. ممکن است تصور کنید اگر یک اشتباه کوچک چه سهوی و چه عمدی در این فرم باشد مشکلی پیش نخواهد آمد، اما باید بدانید که این فرم برای دولت کانادا خیلی مهم است و تک‌تک اطلاعات وارد شده در آن را بررسی می‌کنند و کمترین اطلاعات اشتباه می‌تواند صدور ویزای شما را با مشکل مواجه کند یا کلا از بین ببرد.

حتی بعد از آنکه ویزای شما صادر شده باشد هم اگر دولت کانادا پی ببرد که مشکلی در اطلاعات شما وجود دارد، می‌تواند آن را باطل کند. اگر شما در خاک کانادا باشید هم می‌تواند اقدام به استرداد شما کند.

پس توجه داشته باشید که فرم 5257 سفارت کانادا برای دولت کانادا اهمیت ویژه‌ای دارد چون این کشور نظارت خاصی روی افرادی که چه به عنوان مهمان و چه مهاجر وارد این کشور می‌شوند دارد.
راهنمای تکمیل فرم ۵۲۵۷ کانادا را با دقت بخوانید چون اولین و مهم‌ترین چیزی که از اطلاعات خود ارائه می‌کنید همین فرم است.

 

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

همانطور که گفتیم تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا ممکن نیست اما شما می توانید طی فرآیند دیگری که به آن اشاره کردیم و تنها در شرایط خاص درخواست ویزای کاری کانادا را صادر کنید. در ادامه به برخی از مراحل این فرآیند می‌پردازیم و شرایط کار در کانادا با ویزای توریستی را به شما می‌گوییم:

1- پیدا کردن کارفرما

ابتدا باید یک کارفرما کانادایی پیدا کنید که مایل باشد شما را استخدام کند و برای شما نامه پیشنهاد کار (Job Offer) ارائه دهد.

یافتن فرصت شغلی مناسب در کانادا مراحل و روش‌های مختلفی دارد. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

سایت‌های کاریابی:

استفاده از سایت‌های کاریابی محلی و بین‌المللی یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن فرصت شغلی مناسب در کانادا است. برخی از این سایت‌ها عبارتند از: Indeed, Workopolis, Job Bank و Monster.

شبکه‌سازی:

برقراری ارتباط با دوستان، خانواده، همکاران سابق و افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های شغلی پنهان و مناسب را کشف کنید.

مشاوران مهاجرتی:

مشاوران مهاجرتی می‌توانند به شما کمک کنند تا فرصت‌های شغلی مناسب را بر اساس تحصیلات، مهارت‌ها و تجربه‌های شغلی شما پیدا کنید. آن‌ها همچنین می‌توانند شما را در مراحل مختلف مهاجرت و کاریابی یاری دهند.

نمایشگاه‌های کار و کاریابی:

شرکت در نمایشگاه‌های کار و کاریابی می‌تواند فرصتی عالی باشد تا با کارفرمایان کانادایی برقراری ارتباط، معرفی خود و یافتن فرصت‌های شغلی مناسب.

رزومه و نامه‌های همراه:

نوشتن رزومه و نامه همراه برای کانادا متفاوت از سایر کشورها است. مطمئن شوید که رزومه و نامه همراه خود را بر اساس استانداردهای کانادایی تنظیم کنید.

آمادگی برای مصاحبه کاری:

اگر به مرحله مصاحبه کاری برسید، باید برای مصاحبه کاری به خوبی آماده شوید. تمرین کردن پاسخ‌های خود به سوالات متداول مصاحبه، تحقیق در مورد شرکت‌ها و صنعت مربوطه و آشنایی با فرهنگ کاری کانادا می‌تواند در موفقیت شما در مصاحبه کاری تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

مطالعه در مورد بازار کار کانادا:

با مطالعه در مورد بازار کار کانادا، می‌توانید بر اساس علایق و مهارت‌های خود بهترین حوزه‌های شغلی را برای خود پیدا کنید. همچنین می‌توانید درک بهتری از نیازهای بازار کار در کانادا داشته باشید.

آموزش‌ها و دوره‌های تکمیلی:

گاهی اوقات، شرکت در دوره‌های تکمیلی یا آموزش‌های مرتبط با حوزه کاری خود می‌تواند به شما کمک کند تا برای بازار کار کانادا بهتر آماده شوید. این دوره‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مهارت‌های جدیدی را کسب کنید یا مهارت‌های قبلی خود را به‌روز کنید.

فعالیت در انجمن‌های حرفه‌ای:

شرکت در انجمن‌های حرفه‌ای و برقراری ارتباط با افراد دیگر در حوزه کاری خود می‌تواند به شما کمک کند تا از فرصت‌های شغلی جدید آگاه شوید و شبکه‌ای از ارتباطات حرفه‌ای ایجاد کنید.

پیگیری فرصت‌های شغلی:

پس از ارسال رزومه به شرکت‌ها یا کارفرمایان مورد نظر، می‌توانید به طور منظم با آن‌ها تماس بگیرید و درخواست به‌روزرسانی در مورد وضعیت درخواست خود داشته باشید. این رویکرد بیانگر جدیت شما در به دست آوردن فرصت شغلی مناسب است و می‌تواند تاثیر مثبتی بر فرصت‌های شغلی شما بگذارد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای:

برقراری یک پروفایل حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباط با کارفرمایان و افراد حرفه‌ای در حوزه‌ی کاری خود برقرار کنید و فرصت‌های شغلی مناسب را پیدا کنید.

ثبت نام در بانک‌های استخدام دولتی:

در کانادا، بانک‌های استخدام دولتی وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها ثبت‌نام کنید و از فرصت‌های شغلی دولتی آگاه شوید. برخی از این بانک‌ها شامل: کانادا’s Job Bank و Public Service Commission of Canada می‌شوند.

استفاده از خدمات مراکز کاریابی:

در کانادا، مراکز کاریابی موجود هستند که به افراد کمک می‌کنند تا با بازار کار آشنا شوند و فرصت‌های شغلی مناسب را پیدا کنند. این مراکز معمولاً خدماتی مانند راهنمایی شغلی، آموزش مهارت‌های جست‌وجوی کار و یاری در نوشتن رزومه ارائه می‌دهند.

 

استفاده از خدمات مراکز کاریابی

تحقیق در مورد شرکت‌ها

مطالعه در مورد شرکت‌های موجود در کانادا و صنعت مورد علاقه شما می‌تواند به شما کمک کند تا از فرصت‌های شغلی جدید آگاه شوید و درخواست‌های کاری هدفمندتری داشته باشید.

ا دنبال کردن این راه‌ها و اقدامات مناسب، شما می‌توانید فرصت‌های شغلی مناسبی را در کانادا پیدا کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که یافتن کار در کانادا ممکن است زمان‌بر باشد و نیاز به صبر و پشتکار دارد. بنابراین، حین جست‌وجوی شغلی خود کوشا باشید و به‌روزرسانی مهارت‌ها و دانش خود را فراموش نکنید.

از طرفی، در صورت بروز مشکلات در کاریابی، از خدمات مشاوران مهاجرتی و مراکز کاریابی استفاده کنید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

2- مجوز کارفرما (LMIA):

کارفرما باید یک مجوز کارفرما (LMIA) از دولت کانادا کسب کند. این مجوز نشان می‌دهد که کارفرما به دنبال کارگر خارجی برای پر کردن شغلی است که کارگران داخلی قادر به انجام آن نیستند. در صورت تایید درخواست شما برای اخذ مجوز کار، به شما یک کارت مجوز کار صادر خواهد شد که اجازه‌ی شروع به کار در کانادا را به شما می‌دهد.

به یاد داشته باشید که مجوز کار معمولاً به مدت محدودی صادر می‌شود و باید قبل از انقضای آن تمدید شود. بنابراین، مطمئن شوید که از مدت زمان مجوز کار خود آگاه هستید و در صورت لزوم، به موقع اقدام به تمدید آن کنید.

نکته مهم دیگر این است که با داشتن مجوز کار، شما می‌توانید به دنبال امکاناتی نظیر بیمه‌ی بهداشتی، تسهیلات تحصیلی و اقامت دائم در کانادا برای خود و خانواده‌ی خود باشید. در این راستا، از راهنمایی‌های مشاوران مهاجرتی و مراکز مربوط به کار و اقامت در کانادا بهره‌برداری کنید تا بهترین گزینه‌ها را برای خود و خانواده‌ی خود بیابید.

3- تغییر وضعیت اقامت:

پس از دریافت نامه پیشنهاد کار و مجوز کارفرما، باید درخواست تغییر وضعیت اقامت از توریستی به کاری را ارائه دهید. این درخواست را باید به مرکز کار و امور اجتماعی کانادا (Service Canada) ارسال کنید.

4- انتظار برای تصمیم:

پس از ارسال درخواست، باید منتظر تصمیم مرکز کار و امور اجتماعی کانادا باشید. این فرآیند ممکن است چند هفته یا چند ماه به طول بیانجامد.

5- صدور مجوز کار:

در صورت تأیید درخواست شما، مجوز کار (Work Permit) به شما صادر خواهد شد. با این مجوز، شما قادر به کار کردن در کانادا خواهید بود.

لازم است بدانید که درخواست اخذ ویزای کاری برای همه افراد ممکن نیست و بستگی به شرایط فردی و مهارت‌های شغلی شما دارد. بنابراین، قبل از اقدام برای تبدیل ویزا، بهتر است با یک مشاور مهاجرتی مشورت کنید تا از شرایط و قوانین مربوط به این موضوع آگاه شوید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ورک پرمیت

دانستن شرایط ویزای کاری کانادا اولین چیزی است که برای تبدیل ویزای توریستی به کاری باید بدانید. ویزای کاری کانادا با دو شیوه مجوز کار آزاد (Open Work Permits) و مجوز کار خاص کارفرما (Employer (specific Permit به شما ارائه و صادر می‌شود که شرایط هر کدام با دیگری فرق دارد. اگر بتوانید ورک پرمیت کانادا را بگیرید، می‌توانید در هر شهری و برای هر کارفرمایی که دوست دارید، کار کنید.

همچنین نیاز ندارید تا مجوز LMIA (ارزیابی تاثیر بازار کار) را ارائه کنید. LMIA تنها مدرکی است که ثابت می‌کند هیچ شهروند کانادایی برای این شغل درخواست نداده و کارفرما می‌تواند از نیروهای کار خارجی برای احراز این شغل استفاده نماید.

مقرراتی در ورک پرمیت برای مجوزهای کارفرما ارائه می‌شود که باید بر همان اساس کار خود را انجام دهید. مثلا در عنوان مجوز شما نام کارفرما نوشته می‌شود و شما تنها اجازه دارید که برای این کارفرما کار کنید.

مدت زمانی که باید در این شرکت کار کنید و موقعیت مکانی شما هم از قبل ثبت شده است. پیش از آنکه مجوز کارفرما برای شما صادر شود، شخصی که قرار است شما را استخدام کند و کارفرمای شما باشد، باید یک نسخه LMIA و یک مورد پیشنهادی از کاری که باید برای او انجام دهید به شما بدهد تا آن را در پرونده کاری خود ضمیمه کنید.

برای تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا ۲۰۲۳ وقت کافی خواهید داشت تا در مدت زمان 6 ماهی که در کانادا هستید تمام کارهای پیش از آن را که لازمه تبدیل این ویزا است، انجام دهید و با توجه به تسهیلات جدید دولت کانادا، اقامت خود را دائمی نمایید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

علاوه‌بر تبدیل ویزای توریستی به کاری، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها موقعیت خود را در این کشور تغییر دهید. تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی یکی از همین روش‌هاست که افراد می‌توانند از همان ابتدای ورود به کانادا درخواست آن را بدهند و درصورت داشتن شرایط موردنیاز و بررسی‌های لازم از سوی دولت کانادا، درخواست آن‌ها تایید می‌شود و می‌توانند در این کشور بمانند.

نکتۀ حائز اهمیت این است که دریافت پناهندگی کانادا کار آسانی نیست و مراحل سخت و پیچیده‌ای دارد که ضمن آن درخواست بسیاری از افراد تایید نمی‌شود و ناچار به خروج از کشور هستند. به‌همین‌دلیل، افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند باید دقت بیشتری به خرج بدهند.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ازدواج

روش دیگری که می‌توانید به کمک آن اقامت کانادا را دریافت کنید، ازدواج با یکی از شهروندان این کشور و تبدیل ویزای توریستی کانادا به ازدواج است. در این روش، همسر حکم اسپانسر شما را پیدا می‌کند و می‌توانید به کمک او ابتدا اقامت کاری و سپس اقامت دائم را دریافت کنید.

تبدیل ویزای توریستی به دانشجویی کانادا

تبدیل ویزای توریستی به دانشجویی کانادا روش دیگری است که می‌توانید به کمک آن، اقامت موقت کانادا را دریافت کنید. شرط دریافت ویزای دانشجویی این است که شما از یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر کانادا پذیرش دریافت کنید و یک دوره پیش نیاز کوتاه‌مدت زبان را بگذرانید تا آمادۀ تحصیل شوید.

ازآنجاکه شرایط تبدیل ویزای توریستی به دانشجویی در سال‌های جدید دچار تغییرات و پیچیدگی‌هایی شده است، بهتر است که پیش‌از هرگونه اقدامی از یک وکیل تبدیل ویزای توریستی به دانشجویی کانادا کمک بگیرید تا در فرایند کار مشکل و اختلالی پیش نیاید.

نتیجه‌گیری
اگر قصد کارکردن در کانادا یا تبدیل موقعیت خود از توریست به دانشجو و. .. را دارید و می‌خواهید اقامت موقت یا دائم این کشور را دریافت کنید، بهتر است از ابتدا برای کسب ویزای کاری اقدام کنید و به جای ریسک کردن با ویزای توریستی، از روش‌های قانونی برای کار کردن در کانادا استفاده کنید یا ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید و از گزینه‌هایی مثل ازدواج و… کمک بگیرید.

آیا می‌توانم با ویزای توریستی کانادا کار کنم؟

خیر، کار کردن با ویزای توریستی در کانادا ممنوع است و ممکن است منجر به لغو ویزا و اخراج از کشور شود.

آیا اخذ ویزای کاری برای همه افراد امکان‌پذیر است؟

اخذ ویزای کاری بستگی به شرایط فردی و مهارت‌های شغلی شما دارد و برای همه افراد ممکن نیست.

آیا می‌توانم بلافاصله پس از ورود به کانادا با ویزای توریستی درخواست تبدیل ویزا به کاری دهم؟

درخواست تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا ممکن نیست. بهتر است قبل از سفر به کانادا برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و از پیش تصمیم بگیرید که آیا قصد کار کردن در کانادا را دارید یا خیر.

آیا تمدید مجدد مجوز کار در کانادا ممکن است؟

بله، تمدید مجدد مجوز کار در کانادا ممکن است اما بستگی به شرایط شغلی و اقامتی شما دارد.

آیا می‌توانم با ویزای توریستی در کانادا به کار بپردازم؟

خیر، ویزای توریستی صرفاً برای مسافرت و گردشگری به کانادا صادر می‌شود و شما با این نوع ویزا نمی‌توانید به کار رسمی بپردازید. برای کار در کانادا، شما باید مجوز کار مناسب را اخذ کنید.

اخذ ویزای کاری کانادا چه مدت زمانی طول می‌کشد ؟

طول این مدت برای هر فرد متفاوت است و بستگی به فرآیند یافتن فرصت شغلی، استخدام و اخذ مجوز کار دارد. این فرآیند ممکن است چند ماه تا یک سال یا بیشتر طول بکشد.

آیا با داشتن مجوز کار در کانادا می‌توانم به دنبال اقامت دائم باشم؟

بله، با داشتن مجوز کار در کانادا، شما می‌توانید به دنبال امکاناتی نظیر بیمه‌ی بهداشتی، تسهیلات تحصیلی و اقامت دائم در کانادا برای خود و خانواده‌ی خود باشید. برای این کار، می‌توانید از راهنمایی‌های مشاوران مهاجرتی و مراکز مربوط به کار و اقامت در کانادا بهره‌بردار

آیا می‌توانم همزمان با ویزای توریستی به کانادا سفر کنم و درخواست ویزای کاری دهم؟

بله، شما می‌توانید همزمان با ویزای توریستی به کانادا سفر کنید و درخواست ویزای کاری دهید. با این حال، باید توجه داشته باشید که این فرآیند زمان‌بر است و ممکن است شما نیاز به تمدید ویزای توریستی خود داشته باشید.

آیا پس از تبدیل ویزای توریستی به کاری، می‌توانم خانواده‌ام را به کانادا بیاورم؟

بله، پس از اخذ ویزای کاری، شما می‌توانید برای خانواده‌ام خود نیز ویزای همراه (Dependent Visa) درخواست کنید تا آن‌ها هم به کانادا بیایند و با شما زندگی کنند.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *