بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

آیا شما هم قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید؟ آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که برای مهاجرت به کانادا بهترین شهر آن کدام است؟ اصلا از خودتان پرسیده‌اید که هدف شما از اقامت و مهاجرت در کانادا چیست تا بتوانیم به شما بگوییم کدام شهر را باید برای زندگی خود انتخاب کنید؟ با ما در ویزا فوری همراه باشید تا بهترین شهر کانادا برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدامند؟

برای آنکه بتوانیم پاسخ درستی برای این عنوان پیدا کنیم، باید بدانیم که معیارهای شما از مهاجرت چیست؛ اصولا برای دادن پاسخ شفاف به چنین سوالی باید بدانیم شما چه معیاری برای انتخاب محل زندگی آینده خود دارید.

احتمالا برای خیلی از افراد مهم‌ترین معیاری که در وهله اول به ذهن می‌رسد، زندگی در ارزان‌ترین شهر کاناداست. هزینه زندگی معیار مهمی برای ادامه حیات و مهاجرت هر فردی به شمار می‌رود. به همین دلیل می‌توان ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان را داخل یکی از این دسته‌بندی‌ها قرار داد.

یکی دیگر از معیارهای مهم برای زندگی ایرانیان در کانادا بهترین شهر برای ادامه تحصیل در کانادا است. هر ساله خیلی از ایرانیان برای تحصیل در این کشور به دنبال ویزای تحصیلی کانادا هستند، پس قطعا انتخاب یک شهر که دانشگاه‌های معتبری داشته و به لحاظ اشتغال، سبک زندگی، آب و هوا و غیره شرایط مطلوبی داشته باشد، در اولویت قرار می‌گیرد تا بهترین شهر کانادا برای ایرانیان را انتخاب نمایید.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدامند؟

بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان کدام است؟

در همین شروع شاید بد نباشد که چند مورد از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان و حتی دیگر مهاجران خارجی را به شما معرفی کنیم. یکی از بهترین شهرها از نظر بیشترین فرصت‌های شغلی، کیفیت زندگی و تحصیل، شهر تورنتو کانادا در استان انتاریو و بعد از آن هم ونکوور در استان بریتیش کلمبیا هستند. در این دو شهر صنایع مادر، کارهای خدماتی، کارهای بازرگانی، گردشگری و مالی جزء مشاغلی هستند که شرایط مساعدی را برای مهاجرت شما و داشتن یک شغل مناسب فراهم می‌کند.

شهرهای بعدی که از این نظر مهم و کاربردی هستند مونترال، ادمونتون، اتاوا، کلگری، همیلتون، لندن، وینیپگ و ویندزور به شمار می‌روند که جزء بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان و دیگر مهاجرین هستند.

پیشنهاد مطالعه : جاهای دیدنی ونکوور کانادا

بیشتر ایرانیان در کدام استان‌های کانادا زندگی می‌کنند؟

بر اساس آماری که در سال 2016 در کانادا گرفته شد بیشتر ایرانیان در استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک زندگی می‌کنند. این آمار امسال به روز خواهد شد و بعدا اعلام می‌شود.

بیشتر ایرانیان در کدام استان‌های کانادا زندگی می‌کنند؟

ارزان‌ترین شهر‌ کانادا برای زندگی

کینگستون، ادمونتون، کلگری، کبک سیتی، مونترال، سنت‌ جان، رجاینا، ساسکاتون، وینیپگ، لندن، واترلو، ویندزور و غیره جزء ارزانترین شهر‌ کانادا برای زندگی هستند که کیفیت بالایی از نظر شاخص رفاهی دارند.

این شهرها که برای شما نام بردیم جزء شهرهایی نیستند که امکانات رفاهی پایینی داشته باشند یا از نظر شرایط تحصیلی و موقعیت آب و هوا و جغرافیا شهرهای خوبی نباشند. همان گونه که اشاره کردیم ارزانترین شهرهای کانادا برای ایرانیان شهرهای با کیفیتی هم برای زندگی به شمار می‌روند.

پیشنهاد مطالعه : لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت کانادا 

بهترین شهر کانادا برای کار

وقتی قرار است کشوری را برای زندگی انتخاب کنید که در کنار داشتن ارتقای شغلی و فرصت‌های کاری زیاد و تعادلی که قرار است بین کار و زندگی خود ایجاد کنید، همه این موارد را هم داشته باشید، کانادا جزء کشورهایی است که می‌توانید تمام این استانداردها را در آن بیابید. با تمام این تفاسیر انتخاب بهترین شهر کانادا برای کار خیلی هم کار ساده‌ای نیست.

ایده بهترین شهر کانادا برای کار را از چند جهت می‌توان بررسی کرد؛ مواردی مانند نرخ بیکاری یا میزان حقوق و دستمزدی که در آن شهرها پرداخت می‌شود. اگر این موضوع را مقیاس قرار دهیم شاید بتوانیم شهرهایی مانند ونکوور، تورنتو، کبک و چند شهر دیگر را به عنوان بهترین شهرهای کانادا برای کار انتخاب کرد.

پیشنهاد مطالعه : تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

شاخص‌های مؤثر در تعیین بهترین شهر کانادا برای کار

کانادا کشوری است که دارای شهرها و استان‌های مختلفی است و هر کدام از آن‌ها به لحاظ موقعیت کاری متفاوت هستند. انتخاب بهترین شهر کانادا برای کار به اینکه شما در چه شغلی تخصص دارید، بستگی زیادی دارد.

غیر از این موارد عواملی مانند درآمد متوسط، نرخ بیکاری، مقدار تقاضا برای شغل شما، هزینه‌های یومیه زندگی و موارد دیگر را نیز باید برای کار و ادامه زندگی در کانادا لحاظ کنید. در جدول زیر، شاخص‌های مؤثر در تعیین بهترین شهر برای کار در کانادا آمده است.

معیارهای تعیین کنندهبهترین شهرها
نرخ اشتغال بالاکبک (Quebec City)، کلگری (Calgary)، اوتاوا (Ottawa)
نرخ پایین بیکاریکبک (Quebec City)، اوتاوا (Ottawa)، برتنفورد (Brentford)
بالا بودن دستمزداوشاوا (Oshawa)، ویکتوریا (Victoria)
هزینه پایین زندگیمونترال (Montreal)، کبک (Quebec City)، ویندزور (Windsor)
فراهم بودن موقعیت‌های شغلیونکوور (Vancouver)، کبک (Quebec City)

تورنتو بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

با توجه به آنکه وسعت کشور کانادا از لحاظ مساحت بسیار بالاست، انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان کمی سخت است. با توجه به آنکه کانادا استان‌های زیادی دارد، قطعا تمام جاهای آن به لحاظ جغرافیایی برای کار و زندگی مناسب نیست. اما با توجه به هدفی که از مهاجرت در ذهن شما وجود دارد می‌توان دسته‌بندی مورد قبولی برای آن ارائه کرد. با توجه به آب و هوا و دیگر موارد می‌توان یک لیست مناسب از این شهرها برای شما آماده کرد.

تورنتو بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا

به خاطر آنکه وسعت کانادا بسیار زیاد است صحبت کردن در مورد بهترین شهر از نظر آب و هوای کانادا کمی سخت خواهد بود. این وسعت بالا باعث شده که آب و هوای متفاوتی را در بیشتر نقاط آن تجربه کنید. ایالت‌های کانادا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود آب و هوای متفاوتی دارند.

مردم ایران با توجه به زندگی در ایران معمولا آب و هوای معتدل را ترجیح می‌دهند و این موضوع قطعا روی بهترین شهر کانادا برای مهاجرت هم تأثیر زیادی می‌گذارد.با توجه به موقعیت جغرافیایی کانادا بیشتر مناطق آن آب و هوایی سرد دارند و یافتن مکانی با موقعیت معتدل و گرم کمی دشوار است. بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفته بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوایی عبارت‌اند از:

  • ونکوور
  • ویکتوریا
  • ویندزور
  • تورنتو
  • اوشاوا
  • همیلتون

این شهرها تقریبا گرم‌تر هستند؛ البته که زمستان در این شهرها به اندازه کافی سرد خواهد بود. با توجه به آنکه ایرانیان زیادی در تورنتو زندگی می‌کنند و فضای آن هم حال و هوای ایران و تهران را برای ساکنانش تداعی می‌کند، در حال حاضر تورنتو بهترین شهر کانادا برای ایرانیان به شمار می‌رود و شما می‌توانید حس بودن در ایران را در این شهر بیشتر از هر جای دیگر تجربه کنید.

شغل ایرانیان مقیم کانادا

با توجه به رکودهایی که در بازار جهانی به وجود آمده است برخی از مشاغل جزء مشاغل پر رونق در بازار کانادا محسوب می‌شود. کسانی که قصد دارند در کانادا زندگی کنند باید اطمینان یابند که شغل آن‌ها جزء طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا یا لیست ناک NOC به شمار می‌رود یا خیر؟ آیا از روش مهاجرتی خود می‌توانند با گرفتن این عنوان شغلی وارد کانادا شوند یا خیر؟

ناک NOC کانادا چیست؟

کانادا مشاغل موجود در بازار کار را با عنوان طبقه‌بندی ملی مشاغل کاناداNational Occupational Classification یا به اختصار ناک NOC دسته‌بندی می‌کند. این شغل‌ها بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و دیگر موارد دسته بندی می‌شوند. جزئیات این گروه‌های شغلی به قرار زیر است:

مهارت‌های نوع 0 (صفر)

هر شغلی که عنوان مدیریتی داشته باشد و این نوع از مشاغل را ساپورت کند در این دسته قرار می‌گیرد.

مهارت‌های نوع A

این دسته مشاغل شامل کسانی می‌شود که تحصیلات دانشگاهی دارند، مانند پزشکان، معلمان و …

مهارت‌های نوع B

این مشاغل جزء دسته مشاغل تخصصی هستند که به مدرک دانشگاهی یا مدرک فنی حرفه‌ای و مهارت کاری احتیاج دارند. کارهایی مانند برقکار، تاسیسات کار و آشپز. تکنسین‌های برق هم در این دسته قرار می‌گیرند.

مهارت‌های نوع C

این دسته از مشاغل معمولا در رده متوسط قرار می‌گیرند و نیازمند تحصیلات دبیرستان یا آموزش‌های تخصصی مربوط به آن هستند. مانند: راننده، گارسون و قصاب.

مهارت‌های نوع D

این مشاغل آموزش خاصی نیاز ندارند و معمولا حین کار و در اثر تجربه یاد گرفته می‌شوند و مهارت آن را به دست می‌آورند؛ مانند کارگران خدماتی و نیروهای نظافتی.

رشته فناوری اطلاعات در کانادا بیشترین خواهان و بیشترین درآمد را دارد. شاید بتوان گفت میانگین درآمد سالیانه فعالان IT در کانادا حدود 87 هزار دلار باشد. این رشته در کانادا مهارت فنی بالایی احتیاج دارد. افرادی که کد نویسی بلدند، می‌توانند موقعیت بهتری نسبت به سایرین در بازار کار بیابند. اگر این مهارت را داشته باشید می‌توانید شغلی با درآمد بالا در کانادا به دست آورید.

عنوان شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
برنامه نویس کامپیوتر2174A
طراح و توسعه دهنده وب2175A
مدیر فناوری اطلاعات و کامپیوتر02130
مشاور و تحلیلگر فناوری اطلاعات2171A
تحلیلگر و کارشناس پایگاه داده2172A
تکنسین شبکه‌های کامپیوتری2281B
توسعه دهنده نرم افزار2174A

رفتار مردم کانادا با ایرانیان

رفتار مردم کانادا با ایرانیان و دیگر مهاجرین بسیار مناسب است و نباید بابت این موضوع نگران باشید یا استرسی به دل خود وارد کنید. در کانادا ارزش خیلی زیادی برای مهاجرین دیگر کشورها قائل هستند و جایگاه ویژه‌ای برای آن‌ها قرار می‌دهند؛ به خاطر آنکه حضور مهاجران متخصص قدرت کانادا را بالا می‌برد و می‌تواند فعال‌تر از قبل در بازار رقابتی با دیگر کشورها حاضر شود.

ایرانیانی که به تازگی به عنوان مهاجر وارد خاک کانادا می‌شوند تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با ایرانی‌هایی که در این کشور زندگی می‌کنند ارتباط خوبی برقرار کنند. همچنین در کنار معاشرت با ایرانی‌ها رفتارهایی که برای کانادایی‌ها از ارزش بیشتری برخوردار است یاد می‌گیرند و می‌توانند خود را به روز کنند و فرهنگ این کشور را به خوبی یاد بگیرند.

پیشنهاد مطالعه : قوانین عجیب کانادا که بهتر است با آنها آشنا شوید!

گران ترین و لاکچری ترین شهر کانادا

هزینه اجاره‌ای که برای یک خانه در کانادا پرداخت می‌کنید از طریق PadMapper، که داده‌های اجاره صدها هزار فهرست فعال در سراسر کشور را تجزیه و تحلیل می‌کند بررسی می‌شود. ونکوور و تورنتو همچنان در صدر لاکچری ترین شهر کانادا برای زندگی هستند.

اطلاعاتی که از PadMapper بیرون می‌آید نشان می‌دهد که قیمت متوسط یک آپارتمان یک خوابه در تورنتو در حال حاضر 1770 دلار و در ونکوور 1940 دلار است. مونترال یکی از شهرهای ایالت کبک به شمار می‌آید و می‌توان گفت که در جایگاه لاکچری ترین شهر کانادا برای زندگی قرار می‌گیرد.

گران ترین و لاکچری ترین شهر کانادا

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

اگر به تحصیل در کانادا علاقه دارید، حتما می‌دانید دانشگاه‌های کانادا، بهترین دانشگاه‌ها در کل جهان به شمار می‌روند. رتبه‌بندی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل، بر اساس کیفیت آموزش، هزینه‌های تحصیل و مسکن دانشجو، ارتباط دارد و همچنین نزدیک بودن به محل تحصیل هم جزء اولویت قرار می‌گیرد:

  • مونترالMontreal استان کبک
  • روین-نوراندا Rouyn-Norand استان کبک
  • تروا ریویرTrois-Rivières استان کبک
  • شارلوت تاونCharlottetown استان پرنس ادوارد
  • کبک Québec استان کبک

ناگفته نماند که ونکوورهم دانشگاه‌های بسیار خوبی برای تحصیل دارد و از موقعیت مناسبی برخوردار است.

پیشنهاد مطالعه : نحوه تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی و الزامات آن

بهترین شهر کانادا برای کار

کسانی که می‌خواهند کانادا را برای ادامه زندگی انتخاب کنند قطعا انتخاب بهترین شهر کانادا برای کار یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا 5 شهر زیر را به عنوان بهترین شهرهای کانادا برای کار به شما معرفی کنیم.

این موارد بر اساس کارکردهایی مانند تعداد ورک پرمیت (مجوز کار)‌هایی که از سوی آن شهر برای مهاجرین صادر شده؛ همچنین رشد و رونق اقتصادی آن شهر، نرخ پایین بیکاری و فرصت‌های شغلی به شما معرفی می‌شود:

  •  شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا
  • شهر همیلتون در استان اونتاریو
  • شهر ادمونتون در استان آلبرتا
  • شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا
  • شهر کلگری در استان آلبرتا

سخن پایانی

سعی کردیم در این مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم: تورنتو، ونکوور و ادمونتون. همچنین بهترین شهرهای کانادا از لحاظ آب و هوا نیز ونکوور، ویکتوریا و شهر ویندوز به شمار می‌روند. اما اگر قصد دارید کانادا را برای کار انتخاب کنید، بهترین شهر برای شما ونکوور و اگر می‌خواهید در کانادا به تحصیل بپردازید، بهترین شهر مونترال است. امیدواریم با این توضیحات بتوانید شهر مورد نظر خود را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کرده تا بتوانید یک زندگی توام با آرامش و راحتی را در آنجا تجربه کنید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *