بهترین سواحل دبی: ۸ ساحل بی‌نظیر و تفریحات جذاب آن

آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۱۴۰۳

دبی، شهری مدرن و پویا در قلب امارات متحده عربی، به‌واسطه آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده، مراکز خرید لوکس و جاذبه‌های گردشگری متعددی که دارد، شهرت جهانی پیدا کرده است؛ اما در کنار این جلوه‌های مدرنیته، طبیعت شگفت‌آور این سرزمین نیز با سواحل شنی و ماسه‌ای، می‌تواند عاشقان دریا را میخکوب خودش کند!

معرفی بهترین سواحل دبی و تفریحات آن

این سواحل معروف علاوه‌بر زیبایی خیره‌کننده خود، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز دارند که اوقات فراغتی به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد؛ اما بهترین سواحل دبی کدامند؟ در این مقاله به بهترین سواحل دبی سفر خواهید کرد و با معروف‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد!

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

ساحل عمومی و رایگان جمیرا به‌عنوان یکی از معدود سواحل دنیا است که مفتخر به دریافت پرچم آبی از سوی بنیاد بین‌المللی آموزش محیط‌زیست شده است. این علامت، نشان‌دهنده تعهد ساحل به رعایت معیارهای سخت‌گیرانه پاکیزگی، کیفیت آب، ایمنی، محافظت از محیط‌زیست و… است که ساحل جمیرا توانسته است این معیارها را در قلب کشوری شلوغ و توریستی، حفظ کند.

جمیرا را می‌توان با عنوان مشهورترین ساحل دبی معرفی کرد که با شن‌های سفید و نرم، آب‌های فیروزه‌ای زلال و امکانات رفاهی متنوع مانند رستوران و کافه، تفریحات آبی، محوطه بازی کودکان، مسجد و زمین والیبال و… به یکی از بهترین سواحل رایگان دبی، تبدیل شده است.

کافی است ویزای توریستی دبی را دریافت کنید و با سفر به این جغرافیای ویژه، ظهرهای آفتابی و غروب‌های خنک و سرخ‌رنگ را با آرامشی بی‌نظیر در جمیرا تجربه کنید.

ساحل لامر (La Mer Beach)

ساحل لامر که در امتداد ساحل جمیرا ۱ واقع شده است، یکی از محبوب‌ترین سواحل دبی است که معجونی بی‌نظییر از تفریحات ساحلی، طبیعت فوق‌العاده، آب‌تنی آرامبخش و سرگرمی‌های شبانه است. این ساحل به کافه و رستوران‌های متعددی که دارد،‌ شناخته شده است و با بستنی‌های خوشمزه و معماری گیرای خود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد برایتان رقم می‌زند.

فراموش نکنید که اگر قصد شنا در این ساحل را دارید، تا پیش از تاریک‌شدن هوا وارد لامر شوید؛ زیرا بعد از غروب، آب‌تنی در این ساحل ممنوع اعلام می‌شود و تنها می‌توانید از سایر امکانات آن استفاده کنید.

پارک ساحلی الممرز Al Mamzar Beach Park))

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ساحلی این کشور است که اغلب امکانات سواحل دبی را در خود دارد. الممرز با مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار، در منطقه الحمریه واقع شده است و با فضای سبز بی‌نظیر، ساحل تمیز و شنی و امکانات رفاهی خود، انتخاب هیجان‌انگیز برای گردشگران امارات به حساب می‌آید.

پارک ساحلی الممرز

ورود به این پارک رایگان است و فقط استفاده از امکاناتی مانند تخت آفتاب، کرایه چتر و برخی موارد دیگر، نیاز به پرداخت هزینه جداگانه دارد. الممرز نیز با دریافت پرچم آبی، در لیست امن‌ترین و بهترین سواحل رایگان دبی، جا خوش کرده است.

نکته جالب اینکه این ساحل در روزهای دوشنبه و چهارشنبه،‌ مختص کودکان و بانوان است و تبدیل به ساحلی ویژه برای زنان می‌شود تا افرادی که محدودیت شنا و پوشش دارند نیز بتوانند از امکانات این ساحل رویایی، بهترین استفاده را ببرند.

ساحل نخل جمیرا (The Palm Jumeirah)

یک جزیره مصنوعی خارق‌العاده در سواحل دبی که به شکل یک درخت نخل غول‌پیکر ساخته شده است. این جزیره با هتل‌های لوکس، رستوران‌های لاکچری و ویلاهای ساحلی خیره‌کننده، به‌عنوان یکی از گران‌ترین و مجلل‌ترین مناطق دبی شناخته می‌شود.

فراموش نکنید که برای ورود به این ساحل جذاب، نیاز به پرداخت ورودی دارید. در حقیقت می‌توانید از امکانات پالم جمیرا در سفر لوکس به‌عنوان ساحل خصوصی استفاده کنید.

ساحل کایت (Kite Beach)

اگر از هواداران فعالیت‌های دسته‌جمعی ورزشی هستید، ساحل کایت بهترین انتخاب برای شماست. کایت به‌عنوان یکی از بهترین سواحل رایگان دبی می‌تواند انتظارات شما از یک ساحل پرانرژی و اجتماعی را برآورده کند تا علایق ورزشی خود را در محیط دلپذیر ساحل زیبای دبی، انجام دهید.

ورزش‌هایی مانند اسکیت، کایت‌سواری، دویدن، والیبال و فوتبال و… است. در یک کلام می‌توانید فضایی پرجنب‌وجوش و مکانی ایده‌آل برای تفریح و سرگرمی دسته‌جمعی را در این ساحل دبی، تجربه کنید.

ساحل کایت

ساحل مارینا (Marina Beach)

منظره دیدنی مارینا با ساحل تمیز و شفاف خود در کنار آسمان‌خراش‌های دبی، فضایی شیک و  مجلل را برای مسافرینی که با اخذ ویزای دبی به این کشور دوست‌داشتنی سفر کرده‌اند، فراهم کرده است. هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعدد مارینا می‌تواند شما را به یک اقامت به‌یادماندنی در دبی دعوت کند تا شبانه‌روز در مارینا بمانید و از امکانات سواحل دبی، بیشترین لذت را ببرید!

ساحل سان‌ست (Sunset Beach)

ساحل سان‌ست یا ام سقیم در ۱۶ کیلومتری دبی قرار گرفته است که به‌خاطر غروب های بی‌نظیر خود، محیطی عالی برای عکاسی شناخته می‌شود. این نکته را در نظر بگیرید که این ساحل معروف با امکاناتی مانند رختکن، دوش‌، سایه‌بان و… شبانه‌روز به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است و به‌همین‌دلیل نیز معمولاً به مکانی شلوغ در تعطیلات،‌ تبدیل می‌شود. همچنین نزدیکی این ساحل به برج‌العرب، باعث شده است که عده زیادی برای تماشای غروب آفتاب در کنار این برج مشهور، خود را به سان‌ست بیچ برسانند.

ساحل سان‌ست

ساحل شرایتون (Sheraton Beach)

در مقابل هتل شرایتون دبی، ساحلی قرار دارد که به معنی حقیقی می‌تواند شما را با امکانات سواحل دبی آشنا کند. در صورت اقامت در هتل شرایتون، تمامی خدمات این ساحل برای شما رایگان محاسبه می‌شود؛ اما حتی اگر در این هتل اقامت نداشته باشید نیز می‌توانید با پرداخت هزینه، از خدمات این ساحل خصوصی استفاده کنید. ورزش‌های جذاب آبی مانند فلای برد و اسکی روی آب در کنار اتاقک‌های مخصوص حمام آفتاب و… می‌تواند تجربه شما از سفر تابستانی به دبی را به یک شاهکار تبدیل کند.

نکات مهم مربوط به سواحل دبی

اگر قصد داشتید که در سفر خود، از سواحل زیبای دبی نیز استفاده کنید، بهتر است این چند نکته را در نظر بگیرید:

انتخاب ساحل مناسب

دبی سواحل متعدد با ویژگی‌های متنوعی دارد. با توجه به علایق و شرایط خود، دست به انتخاب ساحل بزنید. برای مثال اگر نیاز به محیطی آرام و دنج دارید، ساحلی مانند شرایتون می‌تواند گزینه مناسبی باشد و اگر محیطی پرانرژی و ورزشی در نظر دارید، ساحل کایت بهترین انتخاب برای شماست.

بررسی وضعیت آب‌وهوا

پیش از اینکه عازم بهترین سواحل دبی شوید، پیشنهاد می‌شود که وضعیت هوا را بررسی کنید تا در صورت لزوم وسایل موردنیاز برای هوای آفتابی (کرم، کلاه و عینک) یا امکانات مناسب هوای ابری (لباس گرم و…) را با خود داشته باشید.

انتخاب لباس مناسب برای هر ساحل

برخی از سواحل دبی، پوشیدن لباس‌های شنا یک‌تکه را برای زنان مجاز نمی‌دانند و یا قوانین خاصی برای شنا در نظر گرفته‌اند. تا جایی که می‌توانید از شنا با لباس‌های عمومی خودداری کنید و مایو و شورت مناسب شنا با خود داشته باشید تا احتمال تذکر یا ممنوعیت شنا را برای خود به حداقل برسانید.

پول نقد

حتی اگر به سواحل رایگان دبی می‌روید، لازم است که مقداری پول نقد با خود به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به اجاره چتر، رزرو کابین‌های مخصوص گرفتن آفتاب، خرید غذا، ورزش‌های آبی و… به مشکل برخورد نکنید.

سخن پایانی
سرزمین حیرت‌انگیز دبی، پر از سواحل زیبایی است که تنها با تعدادی از بهترین‌های آن در این مطلب آشنا شدید. پس از معرفی ساحل ‌های خصوصی و عمومی دبی، لازم است که مطابق با سلیقه شخصی و توقعات خود از ساحل و امکانات آن، دست به انتخاب سواحل جذاب این شهر بزنید. سواحلی که می‌توانند تجربه گردشگری شما را به خاطره‌ای ازیادنرفتنی تبدیل کنند!

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *