با مجتمع تجاری دبی مال، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان آشنا شوید

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

مرکز خرید دبی مال یکی از بزرگ‌ترین مقاصد جهان، برای خرید، سرگرمی‌ و پُرکردن اوقات فراغت است. این مجتمع تجاری در مرکز شهر دبی، در نزدیکی برج خلیفه واقع شده است. دبی مال دبی با بیش‌از 1200 فروشگاه و ۱۴ هزار جای پارک، بیش‌از 1 میلیون مترمربع مساحت دارد؛ یعنی مساحتی معادل 200 زمین فوتبال! در مجتمع تجاری دبی مال، جاذبه‌های متعددی مانند آکواریوم، پیست روی یخ و تفریحات سرگرم‌کننده دیگر، باعث شده است که این مرکز خرید در دبی و حتی جهان محبوبیت خاصی پیدا کند و فقط مکانی برای خرید نباشد.

در ادامه به شما می‌گوییم که چه فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و تفریحاتی در این مجتمع تجاری جذاب وجود دارند تا بتوانید اطلاعات هیجان‌انگیزی در مورد این مرکز خرید بی‌نظیر در جهان به دست بیاورید. با ما همراه باشید.

معرفی برندها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در مرکز خرید دبی مال

در مجتمع تجاری دبی مال، با هر سلیقه و بودجه‌ای، می‌توانید خرید خوبی داشته باشید؛ از H&M و منگو گرفته تا برندهای لوکسی مانند گوچی یا هرمس. انتخاب با شماست که با چه هزینه‌ای، چه خریدی می‌خواهید انجام دهید. همچنین برای دوستداران «های فشن»، بیش‌از 70 فروشگاه معتبر توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

 برندها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در مرکز خرید دبی مال

در هرصورت این اطمینان را به شما می‌دهیم که در فروشگاه های دبی مال هرکسی، هرچه را که به‌دنبالش است، پیدا خواهد کرد! در کل باید بگوییم، تقریباً همه برندهای شناخته‌شده بین‌المللی در دسته‌بندی‌هایی که در ادامه جمع‌آوری کرده‌ایم، در این مرکز خرید حضور دارند:

  • پوشاک؛
  • ساعت، جواهرات و اکسسوری‌ها؛
  • لوازم آرایشی، عطر و ادکلن؛
  • لوازم و تجهیزات الکترونیکی؛
  • مبلمان و دکوراسیون؛
  • هنر؛
  • کیف، کفش و کالاهای چرمی؛
  • سوپرمارکت‌ها؛
  •  شکلات و شیرینی.

غذاخوردن در دبی مال هم جذاب است!

دبی مال با بیش‌از 200 مکان برای غذاخوردن، از غرفه‌های فست‌فود و اسنک گرفته تا کافه‌های لذت‌بخش و رستوران‌های عالی، طیف وسیعی از گزینه‌های متنوع برای صرف یک وعده غذایی را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به یکی از فودکورت‌ها در طبقه پایین یا طبقه دوم مرکز خرید اصلی یا در منطقه زعبیل بروید یا یکی از بهترین رستوران‌های مرکز خرید را امتحان کنید.

ویژگی‌ فوق‌العاده بسیاری از رستوران‌های دبی مال، منظره خیره‌کننده فواره دبی و برج خلیفه است تا بتوانید از تماشای آبنمای شگفت‌انگیز در کنار میز غذای یا مناظر بدیع برج خلیفه که سر به فلک کشیده است، لذت ببرید.

تفریحات و جاذبه‌های دیدنی دبی مال

در ادامه قصد داریم شما را با دیدنی ترین جاذبه های تفریحی دبی ما ل آشنا کنیم:

آبشار دبی مال

مجتمع تجاری دبی مال  یک آبشار مصنوعی زیبا دارد که به «آبشار دبی مال» معروف است. این آبشار خیره‌کننده از تمامی ۴ طبقه این مجتمع، قابل مشاهده است. مجسمه‌هایی روی آبشار قرار دارند که گویی در جهت ریزش آب در حال شنا هستند.

آبشار دبی مال

زیبایی محضِ این خلقت دست‌ساز، بدون شک یک اثر هنری و جادویی جذاب است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. همچنین در اطراف آبشار، کافه‌های متعددی با ویو رو به آبشار نیز وجود دارد تا منظره بسیار زیبایی را در زمان استراحت شما ایجاد کند.

آکواریوم و باغ‌وحش زیر آب

آکواریوم مجتمع تجاری دبی مال، دارای ارتفاع بیش‌از 8 متر در سه طبقه و تقریباً 33 متر عرض است. این آکواریوم با قاب شیشه‌ای اکریلیک 75 سانتی‌متری خود، رکورد جهانی بزرگ‌ترین شیشه اکریلیک را در اختیار دارد.

علاوه‌براین، آکواریوم دبی یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های  جهان است. بیش‌از ۳۳ هزار حیوان در این آکواریوم غول‌پیکر زندگی می‌کنند که شامل ماهی‌های عجیب‌وغریب، کوسه‌ها، خرچنگ‌های غول‌پیکر، پنگوئن‌ها و فوک‌ها هستند.

فواره مجتمع تجاری دبی مال

آبنمای دبی مال، بزرگ‌ترین آبنمای طراحی‌شده جهان است. این فواره موزیکال تا ارتفاع 150 متر آب را همراه با  موسیقی کلاسیک، عربی و سایر موسیقی‌های محبوب جهان به بالا پرتاب می‌کند. این آبنمای خارق‌العاده و شگفت‌انگیز توانسته است لقب بلندترین و مرتفع‌ترین فواره جهان را نیز از آنِ خود کند.

کیدزانیا

کیدزانیا یک پارک تفریحی آموزشی برای کودکان در این مجتمع تجاری است که فرزندان شما در این مجموعه می‌توانند تجربه‌های یک شغل یا حرفه واقعی بزرگسالان را از جمله آتش‌نشانی، پزشکی، سرآشپزی و … را به دست آورند و در آن نقش‌آفرینی کنند. حضور در این مجموعه می‌تواند ساعاتی پُر از هیجان و شادی را برای کودکان رقم بزند.

کیدزانیا

 پیست یخی

پیست روی یخ که در طبقه همکف واقع شده است، تجربه فوق‌العاده اسکیت روی یخ را به شما می‌دهد. چه یک اسکیت باز باتجربه باشید یا یک تازه‌کار، در این پیست یخی که در حد و اندازه المپیک است، می‌توانید ساعات هیجان‌انگیزی را بگذرانید. همچنین در این مجموعه، آموزش‌های اسکیت و حاکی ‌روی یخ برای علاقه‌مندان به ورزش وجود دارد.

پارک واقعیت مجازی

این پارک واقعیت مجازی، تجربه‌ای همه‌جانبه را برای بازدیدکنندگان خود در هر سنی ارائه می‌دهد. مجموعه‌ای از بازی‌ها، تجربیات و شبیه‌سازی‌های واقعیت مجازی، از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز گرفته تا سفرهای آموزشی در اینجا منتظر شماست؛ پس این تجربه فراموش‌نشدنی را از دست ندهید.

دبی دینو

دبی دینو یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی مجتمع تجاری دبی مال است که اگر از درب اصلی وارد این مجموعه شوید، با اسکلت عظیمی‌از یک دایناسور رو‌به‌رو خواهید شد. این اسکلت متعلق به یک دایناسور گردن‌دراز است که حدود 155 میلیون سال پیش در دوره ژوراسیک پسین می‌زیسته است و تقریباً 24 متر (79 فوت) طول دارد.

دبی دینو فقط یک نمایشگاه ثابت نیست، بلکه مجموعه آموزشی است که در آن بازدیدکنندگان، به‌ویژه کودکان، می‌توانند در مورد دایناسورها، آناتومی ‌آن‌ها و روند فسیل‌شدن یاد بگیرند. اگر یک پسربچه کنجکاو دارید، سرزدن به دبی دینو را فراموش نکنید.

سوق البهار

سوق البهار یک بازار عربی کلاسیک  و در جزیره‌ای در کنار دبی مال واقع شده است و از طریق راهروها و پل‌هایی شکیل به مجتمع خرید اصلی دبی مال متصل می‌شود. این بنا با ساختمان‌های به‌سَبک عربی، راهروهای قوسی‌شکل و مسیرهای سنگی، دارای طراحی معماری متمایز است.

سوق البهار دارای فروشگاه‌ها و بوتیک‌های مختلفی است که طیف وسیعی از محصولات را ارائه می‌دهند. یکی از جذابیت‌های سوق البهار برای هر بازدیدکننده‌ای، حتی اگر خیلی شکمو نباشد!، رستوران‌های استثنایی آن است. همچنین مناظر خیره‌کننده‌ای از فواره دبی را می‌توانید در آنجا ببینید.

سوق البهار

ساعات کاری دبی مال

اگر ترغیب شده‌اید که به این مجتمع تجاری سری بزنید، باید بگوییم که قطعاً پشیمان نخواهید شد؛ ولی بد نیست که ساعات کاری مجتمع تجاری دبی مال را نیز بدانید.

  • فروشگاه‌ها: 10 صبح تا 11 شب دوشنبه تا پنج‌شنبه. 10 صبح تا نیمه‌شب جمعه تا یکشنبه؛
  • فودکورت‌ها و کافه‌ها: 10 صبح تا نیمه‌شب دوشنبه تا پنج‌شنبه. 10 صبح تا 1 صبح جمعه تا یکشنبه؛
  • رستوران‌های تفرجگاهی کنار آب: هر روز از ساعت 10 تا 2 صبح؛

سخن پایانی
مجتمع تجاری دبی مال، یکی از مقاصد پرتردد، محبوب و بزرگ جهان و سالانه میزبان جمعیت قابل‌توجهی از گردشگران خارجی است. در این مجموعه علاوه‌بر خرید می‌توان به گردش و تفریح نیز پرداخت وساعات خاطره‌انگیزی را در کنار خانواده و دوستان در سفر به دبی، رقم زد و این تجربه منحصربه‌فرد را قطعاً در هیچ کجای دنیا نخواهید داشت.

منابع:

https://www.holidify.com/places/dubai/the-dubai-mall-sightseeing-10418.html

https://dubai-experience.com/the-dubai-mall/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *