سافاری دبی؛ کاوش در صحرای عرب با تفریحات جذاب

آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۴۰۲

تفریحات بیابانی در سافاری دبی، به علاقه‌مندان صحرانوردی، نوید یک سفر بی‌نظیر و هیجان‌انگیز را می‌دهند و این در حالی است که در سراسر جهان مقاصد سافاری بیابانی بسیاری وجود دارند. اگر به دبی سفر کنید و تفریحات صحرایی آن را از دست بدهید، همیشه حسرت آن را خواهید خورد.

طی این گردش هیجان‌انگیز می‌توانید کارهای جدیدی را مانند عکاسی از شاهین‌ها و یا تماشای رقص شکم تجربه کنید که از تفریحات محبوب در بسیاری از کشورهای عربی هستند. اگر به‌دنبال یک لذت واقعی و لمس اتفاقات جدید و منحصربه‌فرد هستید، تا انتها با ما همراه باشید و دلایل انتخاب سافاری صحرا در دبی و محبوب‌ترین مکان‌ها برای آن را بشناسید.

چه چیزی در تفریحات بیابانی در سافاری دبی در انتظار شماست؟ 

جالب است بدانید که در سفر به صحرای دبی برای تفریح و هیجان می‌توانید یکی از تایم‌های سافاری صحرای صبحگاهی، صحرای عصرگاهی و سافاری شبانه در صحرا را انتخاب کنید که هر یک از این زمان‌های خاص، برنامه‌های تفریحی مخصوص به خود را دارند که عبارت‌اند از:

تفریحات بیابانی در سافاری دبی

فعالیت‌های صبحگاهی سافاری صحرای دبی

این فعالیت‌های هیجان‌انگیز و خاص که صبح‌ها می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید، عبارت‌اند از:

تماشای طلوع آفتاب کویر:

دیدن سپیده‌دم کویر، جایی که خورشید بیش از همه جا می‌تابد و نزدیک‌تر به افق قرار دارد و بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد، زیبایی کویر طلایی را بهتر به نمایش می‌گذارد و حس‌وحال منحصربه‌فردی دارد، قطعاً یکی از زیباترین مناظری است که می‌توانید تماشا یا تصاویر شگفت‌انگیز آن را ثبت کنید.

سواری با جیپ در صحرا:

سواری‌کردن با جیپ در میان تندباد و شن و ماسه و دیدن زیبایی‌های کویر، به‌مدت ۳٠ دقیقه از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های صبحگاهی در سافاری صحرای دبی است.

شترسواری:

این تفریح در کشورهای عربی بسیار محبوب و معروف است و شما می‌توانید هنگام سفر به صحرای دبی با این فعالیت هیجان‌انگیز و خاص یک تور گشت‌وگذار برگزار کنید و شگفتی‌های کویر را بهتر بشناسید.

موج‌سواری روی شن‌ها:

یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین کارها در سافاری صحرای دبی، موج‌سواری روی شن‌های داغ آن است. به این ترتیب که سوار بر یک تخته می‌شوید و از یک تپه شنی پایین می‌روید. هیچ بندی پاهای شما را به تخته متصل نمی‌کند و اوج هیجان ماجرا به همین دلیل است. البته شما می‌توانید با رقابتی‌کردن این سرگرمی با همسفران خود، لذت بیشتری ببرید.

چهارچرخه‌سواری:

اگر از هیجان مسابقه‌دادن لذت می‌برید و جریان آدرنالین در خونتان شما را سر شوق می‌آورد، حتماً چهارچرخه‌سواری را در سافاری دبی امتحان کنید. به این صورت که یک موتورسیکلت با چهار چرخ بزرگ در اختیار شما قرار می‌گیرد و به کمک آن می‌توانید علاوه‌بر مسابقه با همراهانتان، در اطراف کویر به گشت‌وگذار و مکاشفه بپردازید.

عکاسی با شاهین‌های صحرایی و لباس‌های سنتی عربی:

اگر عاشق خلق تصاویر خاص و نگهداری آن‌ها در آلبوم خاطراتتان هستید، به‌هیچ‌عنوان این فعالیت زیبا را از دست ندهید! شما می‌توانید با پوشیدن لباس‌های سنتی عربی و در کنار شاهین‌ها عکس‌های زیادی بگیرید.

سفر با بالن هوای گرم:

دیدن شن‌های طلایی کویر، حیوانات زیبای صحرایی، تپه‌های شنی و کوه‌های کویر از فراز آسمان، لذتی وصف‌ناپذیر دارد. شما می‌توانید در هنگام سفر به صحرای دبی در تمام روزهای سال، سفر با بالن را امتحان کنید و از پرندگانی که در کنار شما پرواز می‌کنند و حیواناتی که زیر پای شما قرار دارند عکاسی کنید.

تفریحات عصرگاهی سافاری دبی

تفریحات عصرگاهی در صحرای دبی با مهمانی‌هایی که تابه‌حال دیده‌اید تفاوت دارند و عبارت‌اند از:

مهمانی‌های باربیکیو، چای و قهوه عربی:

یکی از لذیذترین غذاهایی که امتحان خواهید کرد، غذاهای عربی کباب‌شده روی ذغال هستند. غذاهای عربی بسیار خوش‌طعم و منحصربه‌فرد و گوشت یا مرغ کبابی با طعم ادویه‌های عربی تجربه جدید و جذابی برای شما هستند؛ هرچند اگر گیاه‌خوار باشید نیز می‌توانید سبزیجات لذیذ کبابی را امتحان کنید.

در کنار چای کرک و قهوه عربی می‌توانید کام خود را با شیرینی عربی یا مارشمالوی کبابی شیرین کنید.

حناگذاشتن:

یک تفریح جذاب عصرگاهی بیابانی دیگر، انتخاب یک شکل دلخواه برای حناگذاشتن است. هر شکلی که دوست داشته باشید را با حنا روی بدن شما می‌کشند و می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید.

فولکلور عربی:

شما می‌توانید هنگام غروب آفتاب از تماشای نمایش رقص شکم و گوش‌دادن به آهنگ‌های فولکلور عربی همراه با پخش عود در فضا لذت ببرید.

فعالیت‌های شبانه در صحرای دبی

اگر با ویزای توریستی دبی به این کشور سفر کنید، می‌توانید از تفریحات شبانه کویری لذت ببرید که عبارتاند از:

فعالیت‌های شبانه در صحرای دبی

تماشای آسمان شب و ستارگان:

در طول شب و هنگام آرامش کویر، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها تماشای آسمان شب و ستارگان و سفر به عالم رؤیایی آن‌هاست. این تفریح شبانه برعکس سایر فعالیت‌ها در سافاری دبی، هیجانی ندارد و سرشار از آرامش است.

کمپینگ و شب‌نشینی صحرایی:

در پایان یک روز هیجان‌انگیز می‌توانید از کمپینگ در یک چادر عربی لذت ببرید یا یک شب‌نشینی منحصربه‌فرد در کنار همراهان خود دور آتش داشته باشید.

خوردن شام سلف‌سرویسی در دل کویر:

لذت تفریح شبانه شما در صحرای دبی با خوردن یک شام متنوع و سلف‌سرویسی خوشمزه تکمیل می‌شود. انواع نوشیدنی، مزه، میوه و غذاها در اختیار شما هستند تا طبق اشتها و سلیقه خود از آن‌ها میل کنید.

محبوب‌ترین سافاری صحرا در دبی

در دبی بیابان‌های محبوب زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها سافاری بروید و از تفریحات و هیجانات در دبی لذت ببرید. این صحراها عبارت‌اند از:

صحرای اللهباب

صحرای اللهباب با ماسه‌های قرمز خیره‌کننده‌اش در بین بیابان‌های دبی کاملا متمایز است و یک مکان ایده‌آل برای رصد ستارگان در آرامش کویر به حساب می‌آید. علاقه‌مندان به کمپینگ با رفتن به این صحرای فوق‌العاده با صخره‌های صورتی و تپه‌های شنی واقع در ارتفاع ۳٠٠ فوتی، فعالیت‌های ماجراجویانه‌ای مانند چهارچرخ‌سواری یا تخته‌سواری روی شن‌ها را تجربه کنند. حتی می‌توانید برای کمپ‌زدن به منطقه کوهستانی Hattaبروید.

منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی DDCR

این ناحیه یکی از بزرگ‌ترین مناطقی است به‌عنوان ذخیره‌گاه طبیعی در دبی اعلام شده است. مساحت این منطقه ۲۲۵ کیلومتر مربع است و با حصاری برای محافظت از گیاهان و جانورانی که به‌طور طبیعی در این منطقه زندگی می‌کنند، احاطه شده است.

در سال ۲٠٠۴ این منطقه حافظت‌شده، زیستگاه بیش‌از ۵٠ گونه گیاهی، ۱۲٠ پرنده و ۴۳ پستاندار و خزنده شد و یکی از محبوب‌ترین صحراها برای سافاری دبی است.

منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی DDCR

فعالیت‌های مهیج سافاری صحرا در دبی برای کودکان

ماجراجویی‌ها و سرگرمی‌های صحرای دبی فقط به بزرگسالان ختم نمی‌شوند، بلکه برای کودکان نیز کارها و تفریحات زیادی وجود دارند که می‌توانند در سفر با والدین خود از آن‌ها لذت ببرند. شترسواری برای بچه‌ها یک تفریح مهیج و جذاب است که می‌توانند در کنار کمپینگ و مهمانی باربیکیو آن را تجربه کنند.

آشنایی با فرهنگ عربی از طریق حناگذاشتن و تماشای رقص عربی و گوش‌دادن به موسیقی فولکلور برای آن‌ها آموزنده و جالب است. تماشای طلوع و غروب آفتاب کویر و ستارگان شب و گوش‌سپردن به داستان‌های عربی در دل کویر برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده و درعین‌حال کاملاً بی‌خطر است.

شرایط سفر مهیج صحرایی به دبی

قیمت سافاری دبی به امکاناتی که استفاده می‌کنید و تفریحاتی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد؛ از جمله امکاناتی مانند کابین VIP در محل، قلیان عربی، غذاهای ویژه و تجربه هر یک از سرگرمی‌هایی که به آن‌ها اشاره شد.

همچنین رعایت قوانین سافاری برای همه الزامی است. برخی از این قوانین شامل ممنوعیت به همراه‌داشتن خوراکی و نوشیدنی در سفر و عدم مصرف الکل و مواد مخدر در صحرا است. علاوه‌براین‌ها، ممنوعیت اجرای رقص عربی در ماه مبارک رمضان است.

سخن پایانی
برای تمام کسانی که علاقه‌مند به ماجراجویی و سفرهای مهیج هستند، سافاری دبی یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانند در زندگی خود تجربه کنند و شامل تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی است که در سه نوبت صبحگاهی، عصرگاهی و شبانگاهی برگزار می‌شوند و افراد می‌توانند طبق علایق خود یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنند.

همچنین در طی این سفر صحرایی، مسافران از طریق دیدن رقص‌های عربی، گوش‌دادن به موسیقی فولکلور عربی و خوردن غذاهای آن‌ها و دل‌سپردن به داستان‌های هیجان‌انگیزشان، با فرهنگ عرب آشنا می‌شوند. اگر به‌دنبال ایجاد تنوع در سفرهای خود هستید، دریافت ویزای دبی و بازدید از صحرای بی‌نظسر این شهر را در اولویت قرار دهید.
منابع

https://www.fotolog.com/desert-safari-in-dubai/

https://traveltriangle.com/blog/desert-safari-in-dubai/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *