بهترین‌ رستوران های دبی

آخرین بروزرسانی : فروردین ۱۴۰۳

فرهنگ آشپزی در شهر دبی در چند سال گذشته با سرعت سرسام‌آوری رشد کرده است. حتی کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند هم به‌سختی قادر به همراهی با این روند هستند. از نظر کیفیت و مقبولیت رستوران‌ها، امروزه دبی در مقیاس جهانی اسم‌ورسمی برای خود دست‌و‌پا کرده است.

پس‌از سال‌ها تلاش، بالاخره امارت متحدۀ عربی توانسته است در این زمینه در کانون توجه قرار گیرد. پس اگر به دبی سفر کردید، چه گزینه‌ای بهتر از سرزدن به بهترین غذاخوری‌های این شهر برای لذت‌بردن از مسافرت خود می‌شناسید؟ ما در این مقاله، بهترین رستوران های دبی را به‌همراه ویژگی‌های محبوب آن‌ها معرفی خواهیم کرد.

لیست بهترین رستوران های دبی

از غذاهای محبوب عربی مانند زوما، نوبو و روکا گرفته تا مکان‌های محبوبی برای عکس‌گذاشتن در اینستاگرام مانند CÉ LA VI، Nammos و The Artisan، شما هیچ‌گاه از رستوران های این شهر ناامید نخواهید شد.حال، اگر به‌دنبال لیست بهترین رستورانهای دبی هستید، به مکان مناسبی هدایت شده‌اید.

لیست بهترین رستوران های دبی

Ninive

رستوران‌هایی که غذاهای مدرن و محبوب خاورمیانه‌ای سرو می‌کنند، آن‌قدرها که فکر می‌کنید در دبی رایج نیستند؛ اما Ninive قطعاً در این دسته، پیشرو است. این رستوران که در برج‌های شاخص امارات در جادۀ شیخ زاید واقع شده است، از یک مجلس مدرن الگوبرداری شده و با فضای بسیار سرسبز با الهام از باغ‌های معلق بابل احاطه شده است.

غذاهای ایرانی، عراقی، ترکیه‌ای، مراکشی و سایر کشورهای عربی و خاورمیانه‌ای منوی این رستوران را تشکیل می‌دهند. امضاهای Ninive عبارت‌اند از: کیبه اسفناج کدو تنبل، تگین مرغ و تشریب و یک غذای عراقی متشکل از شانۀ برّه که به آرامی پخته می‌شود و نان تردی دارد.

Trèsind Studio

قطعاً یکی از بهترین رستوران های دبی، استودیو Trèsind است که به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین رستوران هندی در دبی شناخته می‌شود. این کانسپت مدرن که توسط هیمانشو ساینی هدایت می‌شود، در چند سال اخیر در سطح بین‌المللی بسیار درخشیده است، به‌طوری که در جشنوارۀ ۵۰ رستوران برتر جهان در سال ۲۰۲۳ توانست یازدهمین رتبه را از آنِ خود کند.

منوی بسیار مفصل این رستوران که با پانی پوری معروف شروع می‌شود، مهمانان را به چهار گوشۀ هند می‌برد و در عین حال که تنوع مواد اولیۀ هندی را به رخ مهمانان می‌کشد، میراث فرهنگی این کشور را گرامی می‌دارد. چات شکوفه با پورۀ کدو تنبل و چاتنی، از جمله غذاهای برجستۀ هندیِ این رستوران هستند.

پر از رنگ‌ها و طعم‌های زنده، هر عنصر از هر غذایی در Trèsind Studio با دقت آبکاری شده و نتیجۀ نهایی آن شبیه به یک اثر هنری است. تنها با 20 صندلی، اتاق ناهارخوری رستوران، صمیمی است. توجه به جزئیات بی‌نقص است، و تیم مستقر در آشپزخانه به‎‌سبک تئاتر اوپن به وظیفۀ به‌ظاهر غیرممکن خود دست می‌یابند.

The Maine Oyster Bar & Grill

بار و گریل مین اویستر نمونۀ بارزی از یک مکان مناسب برای برگزاری هر نوع نشست و دیداری است. یکی از اولین رستوران‌هایی که صدف‌های خلیج Dibba در امارات را سرو می‌کند، منویی ساده به‌همراه غذاهایی هوس‌انگیز ارائه می‌دهد و محیطی خنک و زیبا را برای اقامت برای مهمانان خود فراهم می‌کند.

The Maine Oyster Bar & Grill

21grams

یکی از بهترین رستوران های دبی که می‌توانید برای یافتن غذاهای حوزۀ بالکان و اروپای شرقی به آن بروید، 21 گرم است که به‌عنوان مکانی بسیار زیبا و آرام، برای صرف ناهار و شام با دوستان و خانواده، محبوب است. این رستوران در مکانی ساده در Meyan Mall در ام سقیم قرار دارد؛ اما دکوراسیون آن بسیار شیک است.

در حالی که تراس آن با منظرۀ برج العرب جمیرا مزین می‌شود، شما می‌توانید غذاهای خانگی از جمله مزۀ بالکان، سواپی (کباب گاو واگیو) و صبحانه‌های مقوی را در 21 گرم جست‌وجو کنید. بشقاب‌های سبک‌تر آن شامل موساکا تابستانی و آب‌گوشت مرغ می‌شود. این کافه که رسماً یکی از بهترین کافه‌های دبی است، قرار است به یکی از پاتوق‌های همیشگی شما تبدیل شود.

Sushi Bar & Restaurant99

اگر قیمت بهترین رستورانهای دبی برای شما اهمیت دارد، Sushi Bar & Restaurant99 را حتماً امتحان کنید. اگر در مرکز شهر دبی هستید یا به‌تازگی در حال گشت‌وگذار در دبی مال بوده‌اید و ناگهان هوس سوشی کرده‌اید، سوشی بار و رستوران 99 که در سایۀ برج خلیفه قرار دارد، به داد شما خواهد رسید.

این برند که در مادرید متولد شده و با دو شعبه در امارات متحدۀ عربی به دبی پا گذاشته است، یکی از مناسب ترین رستوران های دبی و مکان محبوبی برای دوستداران غذاهای ژاپنی است. به‌خصوص برای صرف یک وعده غذایی عالی با ارزش خرید بسیار بالا. اگرچه قیمت غذا در دبی در بیشتر رستوران‌های شهر بالا است؛ اما رستوران 99، با کیفیتی که ارائه می‌دهد، هزینه معقولی از مهمانان خود دریافت می‌کند.

کیفیت غذا در اینجا درجه یک است و آن را به یکی از بهترین رستوران های دبی تبدیل می‌کند. سوشی به زیبایی ارائه می‌شود؛ بنابراین یک بشقاب اشتراکی را انتخاب کنید تا هم شکم و هم فید اینستاگرام شما راضی باشند!

Above Eleven

این بار شیک، در پشت‌بام هتل ماریوت ریزورت پالم جمیرا قرار دارد و موقعیتی عالی برای مشاهده مناظر خیره‌کننده از ساحل پالم وست، دبی مارینا و عین دبی را فراهم می‌کند. این بار، نوشیدنی‌های خلاقانه مخصوص کشور پرو را سرو می‌کند که در حین تماشای مناظر زیبا و گوش‌دادن به آهنگ‌های محلی میل می‌شوند.

در همین حال، منوی غذا با تم Nikkei است؛ بنابراین منتظر تارتار، سِویچه، بائو، تیرادیتوس، آنتی کوچو، سوشی، روباتایاکی و غذاهای سنتی پرو باشید. در اینجا انتخاب‌های زیادی برای همه وجود دارد، و با یک بار بازدید از آن متوجه خواهید شد که این رستوران را دوست دارید.

رستوران Above Eleven

Duomo

در Duomo نه‌تنها می‌توانید از مناظر خیره‌کنندۀ برج خلیفه لذت ببرید، بلکه می‌توانید در فضای داخلی الهام‌گرفته از Piazza Del Duomo در میلان نیز غرق شوید. آن‌ها با ارائه ظرافت جاودانه ایتالیایی با دکوراسیون خود، منویی درخوری دارند. پولپو آروستوی آن‌ها را با اختاپوس کبابی و پورۀ سیب‌زمینی دودی امتحان کنید.

Agrabah

وقتی نوبت به سرگرم نگه‌داشتن کل مهمانان رستوران در هنگام صرف غذا می‌رسد، این برانچِ به‌سبکِ شب‌های عربی که حول افسانۀ علاءالدین طراحی شده است، بسیار موفق عمل می‌کند. با فعالیت‌های کافی برای بچه‌ها در هر سنی، Agrabah در یک مکان ممتاز از شهر دبی واقع شده است: Hanaaya در Jumeirah Mina A’Salam.

غذاهای این رستوران از کیفیت خوبی برخوردار هستند، و بوفه‌ای گسترده با شام‌کباب، مزه، سوشی و غیره وجود دارد. دسرها با یک دستگاه پاپ کورن، بستنی و آب‌نبات روی پودهای معمولی مورد توجه بچه‌ها خواهند بود. در طول بعدازظهر، اجرای برنامه‌های زنده از علاءالدین و جاسمین، نمایش هنر و صنایع دستی در «سوق» و مشاهدۀ مناظر برج العرب نیز، در انتظار میهمانان خواهند بود.

Orfali Bros Bistro

غذاخوردن در Orfali Bros Bistro؛ یعنی دانستن داستان محمد، وسیم و عمر اورفالی، سه برادر با استعداد و کاریزماتیک اهل سوریه که درِ خانۀ خود را در دبی گشودند و اثری پاک‌نشدنی در صحنه خوردنی‌های این شهر بر جای گذاشتند.

اگرچه غذاهای این غذاخوری آرام، ریشه در طعم‌های خاورمیانه‌ای دارند؛ اما تحت تأثیر سفرهای بیشمار محمد به سراسر دنیا و مواد و تکنیک‌هایی هستند که او در طول مسیر آشپزشدن خود انتخاب کرده است.

شخصیت این رستوران توسط به‌اصطلاح «Come With Me to Aleppo» تجسم می‌یابد، یک غذای برجسته از سیخ‌های ماهیچه‌ای واگیو با چاشنی تند و ظریف که روی آن را با آلبالو کم‌رنگ می‌کنند. در حالی که وسیم و عمر، بخش شیرینی‌پزی طبقۀ بالای رستوران را اداره می‌کنند، محمد چهره‌ای ثابت روی زمین است و هر غذا را همانطور که به نظر می‌رسد توضیح می‌دهد و کمی از فرهنگ خود را با هر مهمان به اشتراک می‌گذارد.

Al Beiruti Sheikh Zayed Road

البیروتی با شعبه‌هایی در سراسر دبی و لبنان، انتخابی محبوب برای دوستداران آشپزی اصیل لبنانی است. شعبه‌ای که در امتداد جادۀ شیخ زاید یافت می‌شود، روز یا شب نقطه‌ای پرهیاهو است و با یک کافۀ خنک و فضایی سرزنده، قطعاً یکی از بهترین رستوران های دبی است.

از بین انواع هوموس، فلافل کاملاً تند و یک غذای خوشمزه از جگر مرغ، یکی را انتخاب کنید. آن را با یک گریل مخلوط، ادامه دهید و فراموش نکنید که غذای خود را با مقداری کونافه خوشمزه به پایان برسانید.

رستوران Al Beiruti Sheikh Zayed Road

Al Fayrooz Lounge

این سالن با قدمت طولانی یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف چای عصرانه در دبی است، به‌خصوص اگر بازدیدی طولانی در شهر داشته باشید. این تراس با منظره‌ای عالی از برج العرب جمیرا، مکان ایدئالی برای نشستن در ماه‌های سردتر سال برای تماشای مناظر زیبای دبی است. به‌همراه انواع چای، طیف گسترده‌ای از ساندویچ‌ها، کیک‌ها و اسکون‌ها را میل خواهید کرد، در حالی کارکنان، بسیار دوستانه و کارآمد در کنار شما خواهند بود.

برانچ القصر که یکی از مؤسسات دبی است، در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ اما اکنون به بهترین حالت خود بازگشته و به‌عنوان بهترین برانچ بوفه در سال 2024 در شهر دبی تبدیل شده است.

در این مکان خانوادگی، بهترین ایستگاه‌های غذاهای دریایی و پنیری وجود دارد. گریل‌ها نیز یک انتخاب برتر هستند، در حالی که ماک و پنیر ترافل، گوشت گاو ولینگتون، دیم سام، کاری، سالاد و غیره نیز وجود دارند.

به‌علاوه، موسیقی زنده، نوشیدنی‌های ممتاز و حتی یک مهمانی در بعدازظهر هر روز همیشه برپا است؛ اما اگر آماده این شلوغی نیستید، بهتر است قبل‌از ساعت ۴ بعدازظهر رستوران را ترک کنید.

Ossiano

Ossiano تعریف کلاسیک از یک رستوران فرانسوی با غذاهای عالی است که افراد را در هر سطحی تحت تأثیر قرار می‌دهد. Ossiano به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های دبی شناخته می‌شود که همزمان یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌های شهر نیز هست، و فضای صمیمی و کم‌نور و دیواری مشترک با آکواریوم وسیع آتلانتیس The Palm دارد؛

بنابراین می‌توانید 65 هزار موجود زندۀ این آکواریوم را در حین غذاخوردن تماشا کنید. منوی عجیب و غریب غذای دریایی این رستوران در کمتر نقطه‌ای در دنیا یافت می‌شود و بااین‌حال، خوشمزه‌ترین غذا از هر نوعی را می‌توانید در Ossiano میل کنید.

Cipriani Dolci

چه به‌دنبال صرف صبحانه با دوستان خود باشید و چه به‌دنبال یک ناهار خانوادگی، این مکان ایتالیایی که به‌تازگی اولین شعبه مستقل خود را در دبی افتتاح کرده است، مطمئناً برایتان محبوب خواهد بود.

دکور شیک این رستوران حال‌وهوای فرهنگ ایتالیایی را با غذاهایی مانند تالیولینی پخته‌شده، کارپاچیو آلا سیپریانی و غیره منعکس می‌کند. اگر شیرینی دوست دارید، کیک torta di cioccolato و meringue وانیلی آن‌ها برایتان تجربه‌ای به‌یادماندنی را رقم خواهند زد.

The Guild

The Guild در ICD Brookfield Place با ادای احترام به رستوران‌های مرتفع قاره اروپا، مجموعه‌ای از کانسپت‌های غذایی عالی را برای انتخاب ارائه می‌دهد. این رستوران در 17 هزار فوت مربع گسترده شده است، و هر سالن، فضای خاص خود را دارد که از طریق راهروهای کوچک به هم متصل می‌شوند؛ مثلاً شما می‌توانید بین The Potting Shed، که یک سالن استراحتی با الهام از سبک بوهمین است به The Nurseries، که فضایی کافه‌ای متأثر از فرهنگ بوهم است سفر کنید!

رستوران The Guild

Chez Wam

اگر به‌دنبال صرف غذا در رستورانی هستید که به‌اندازۀ خانۀ دوستتان در آن راحت باشید، Chez Wam همان رستورانی است که باید حداقل آن را یک بار امتحان کنید! با محیطی گرم، پرجنب‌وجوش و دنج، این رستوران مقصدی است که افرادی را که علایق مشابهی به غذا، موسیقی و یکدیگر دارند به هم متصل می‌کند. Chez Wam به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های دبی مطمئناً مکان مناسبی برای صرف شام با عزیزانتان نیز هست.

The Artisan Il Ristorante

به‌عنوان یکی از مکان‌های مورد علاقه در میان عاشقان مد و فشن، The Artisan Il Ristorante دقیقاً همان جایی است که هنگام هوس‌کردن غذای ایتالیایی با یک مود عالی به آن پا می‌گذارید! این رستوران را بیشتر به‌خاطر پیتزاهایش دوست دارند؛ اما فضای آن هم دوستانه و گرم است و هم برای گذراندن یک جمعه شب با دوستان بسیار ایدئال است.

بهترین رستورانهای ایرانی در دبی

خوشبختانه برای علاقه‌مندان به فرهنگ و غذاهای اصیل ایران زمین، رستوران های زیادی در شهر دبی وجود دارند. برخی از این رستوران‌ها قدمتی به‌اندازه دوره مدرنیزه‌شدن دبی دارند و با سال‌ها تجربه، بهترین ورژن از غذاهای اصیل پارسی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. پیش‌از شروع سفر خود می‌توانید برای تهیۀ ویزای دبی با کارشناسان ما تماس بگیرید. در فهرست زیر، بهترین رستوران های دبی با منشأ ایرانی را مشاهده می‌کنید:

  • رستوران شبستان دبی؛
  • رستوران بهار دبی؛
  • رستوران ایران‌زمین؛
  • رستوران پارس؛
  • رستوران دانیال دبی؛
  • رستوران انار دبی؛
  • رستوران فارسی؛
  • رستوران انیگما دبی؛
  • رستوران شایان ؛
  • رستوران آبشار.

سخن پایانی
دبی به‌عنوان یک مقصد گردشگری بسیار بزرگ از مردم سرتاسر دنیا، رستوران‌ها و کافه‌های بسیار مجللی را در خود جای داده است؛ بنابراین شما در این شهر می‌توانید انواع رستوران‌ها با تم‌های مخصوص و سبک غذایی مختلف را به‌سادگی پیدا کنید. بااین‌حال، بهترین رستوران های دبی کم‌وبیش همین مواردی هستند که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم.

منابع:

https://www.timeoutdubai.com/food-drink/best-restaurants-in-dubai

https://www.cntraveler.com/story/best-dubai-restaurants

https://www.harpersbazaararabia.com/culture/dining/best-restaurants-in-dubai

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *