دبی، مقصدی برای عاشقان ماجراجویی | ورزش‌های آبی، صحراپیمایی و آبشارهای طبیعی

آخرین بروزرسانی : نوامبر 2023

دبی یکی از هفت شیخ‌نشین امارات متحده عربی و مقصدی برای عاشقان ماجراجویی است. فعالیت‌های ماجراجویانه در این شهر از ورزش‌های آبی تا صحراپیمایی را شامل می‌شود. دیدنی های دبی به جز دبی مال و برج خلیفه و انواع برج‌ها شامل ساحل‌های کایت‌سواری، سندبوردینگ، سافاری، اسکی روی آب، جت‌اسکی و غواصی نیز می‌شود.

این شهر پر از دیدنی‌های جذابی است که به شما فرصت تجربه‌ ماجراجویی‌های متنوعی را می‌دهد. اگر سفرهای پرهیجان را دوست دارید، تا انتها با ما همراه باشید تا با معرفی دیدنی‌های ماجراجویانه دبی، با این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید.

صحراپیمایی یا سافاری از جاذبه‌ها و دیدنی های دبی

صحراپیمایی یا سافاری یکی از مقاصد گردشگری محبوب و دیدنی های دبی است. سافاری یا صحراپیمایی به شما امکان می‌دهد تا به زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ محلی این منطقه نزدیک شوید. در طول سفر سافاری می‌توانید با ماشین‌های گردشگری منحصربه‌فرد به‌سرعت در کویر حرکت کنید و تجربه‌ای هیجان‌انگیز از رانندگی روی تپه‌های شنی داشته باشید.

صحراپیمایی یا سافاری از جاذبه‌ها و دیدنی های دبی

همچنین به تماشای غروب خورشید در چادرهای عشایر عرب بنشینید. علاوه‌براین می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند اسکی روی شن (سندبوردینگ)، شترسواری، اسب‌سواری یا تجربه غذاهای محلی در یک مراسم عشایری لذت ببرید. صحراپیمایی یک تجربه بی‌نظیر است که به شما امکان می‌دهد با فرهنگ و طبیعت منطقه ارتباط برقرار کنید و لحظاتی پر از شور و هیجان را تجربه کنید.

اسکی روی شن

سندبوردینگ و اسکی از تفریحات مهیج دبی و یک فعالیت‌ محبوب بین گروه‌های مختلف افراد است. امارات متحده عربی از جمله شهر دبی، در منطقه‌ای بیابانی قرار دارد و کوهستان‌های پوشیده از برف در آن وجود ندارند. بااین‌حال تپه‌های شنی بیابان‌ها، منطقه مناسبی را برای علاقه‌مندان به سندبوردینگ و اسکی فراهم می‌کنند.

سندبوردینگ بسیار شبیه اسکی است، با این تفاوت که روی تپه‌های شنی بیابان انجام می‌شود. این ورزش با استفاده از بوردی که برای سطوح شنی طراحی شده است، انجام می‌شود. از شیب‌های آرام برای مبتدیان تا شیب‌های تندتر برای حرفه‌ای‌ها در تپه‌های شنی بیابان‌های دبی وجود دارد.

تورهای مختلفی در دبی وجود دارند که تجربه سندبوردینگ و اسکی در بیابان را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند. آن‌ها تجهیزات لازم مانند سندبورد، اسکی شنی و تجهیزات ایمنی را فراهم می‌کنند.

ساحل کایت از دیدنی های دبی

کایت بیچ (Kite Beach) یکی از محبوب‌ترین سواحل دبی است که برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی و فعالیت‌های ساحلی جذاب است. این مکان در قسمت شمالی ساحل جمیرا واقع شده و برای علاقه‌مندان به کایت‌سرفینگ، والیبال ساحلی، تنیس ساحلی و کایاک سواری جذاب است.

ساحل کایت از دیدنی های دبی

ماسه‌های سفید این ساحل، بسیار تمیز هستند و امکاناتی مانند دوش، توالت، اینترنت بی‌سیم و اتاق‌های پرو برای لباس پوشیدن در دسترس قرار دارند. همچنین در کایت بیچ می‌توانید از رستوران‌های ساحلی، فودتراک‌ها و کافه‌ها لذت ببرید. منظره‌ای زیبا از برج‌العرب یکی از نمادهای دبی، از این ساحل قابل‌مشاهده است.

ساحل کایت بیچ در روزهای جمعه و شنبه بسیار شلوغ است، زیرا بازار ساحلی با محصولات صنایع‌دستی و هدایا در این روزها برپا می‌شود. برای رسیدن به کایت بیچ باید در جاده جمیرا حرکت کنید و نوار ماسه‌ای را که در پشت مرکز خرید ساگا ورلد قرار دارد، پیدا کنید.

یک پارکینگ در نزدیکی ساحل و یک پارکینگ بزرگ در نزدیکی مسجد المناره قرار دارد. این ساحل هزینه ورود ندارد و برای عموم آزاد است. اگر علاقه به اقامت در نزدیکی این ساحل دارید، هتل‌های معروفی مانند هتل برج‌العرب (Burj Al Arab) و هتل جمیرا بیچ و ریزورت (Jumeirah Beach Hotel & Resort) بهترین انتخاب‌ها هستند.

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی (Dubai Aquarium) یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است و در داخل مرکز خرید دبی مال که یکی از مجموعه‌های تجاری مشهور این شهر است، قرار دارد. آکواریوم یکی از دیدنی های دبی و مقصدی برای عاشقان ماجراجویی در اعماق دریا است. این آکواریوم در سال 2010 افتتاح شده و میزبان بیش از 33,000 موجود زنده، از جمله ماهیان گرانبها و خاص است.

آکواریوم دبی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش اول تونل آکواریوم است. هنگام عبور از این تونل، ماهیان دریایی را روی سر خود مشاهده می‌کنید که در حال حرکت هستند و تجربه‌ای واقعی از دیدن دنیای زیر آب را به شما می‌بخشد. ماهیان دریایی متنوعی از جمله کوسه‌ها و بسیاری از ماهیان خاص دیگر در این تونل آکواریوم زندگی می‌کنند.

بخش دوم آکواریوم دبی، زون آکواریوم است که امکان دیدن موجودات آبزی از نزدیک را دارد. در زون آکواریوم تجربه‌های جذابی مانند شنا با کوسه‌ها، غواصی با بزرگ‌ترین تانک آکواریومی جهان و شرکت در برنامه‌های نگهداری ماهیان فراهم آمده است.

آکواریوم دبی

آبشار هتا

آبشار هتا (Hatta Waterfall) یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی های دبی در منطقه هتا در امارات متحده عربی است. این آبشار در قسمتی از کوهستان هتا قرار دارد و یک تجربه زیبا و آرامش‌بخش را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

آبشار هتا یک منطقه بکر است که مردم محلی و گردشگران به آنجا می‌آیند تا از طبیعت زیبایش لذت ببرند. در این آبشار از بالابه‌پایین در چندین سطح، آب ریخته می‌شود و صدای آب جاری و مناظر طبیعی آن احساس آرامش را به شما القا می‌کند.

منظره اطراف آبشار نیز شامل کوهستان‌ها و درختان سبز است که زیبایی طبیعت را دوچندان می‌کند. البته مانند همه مناطق دبی، هتا نیز دارای یک برنامه توسعه برای تبدیل به منطقه گردشگری است.

مراقب باشید که بسته به فصل، میزان شدت آبشار ممکن است متغیر باشد. در برخی از فصول ممکن است آبشار به‌دلیل کمبود آب کوچک‌تر یا حتی خشک شود. بنابراین بهتر است قبل از سفر وضعیت آبشار را با لیدرهای محلی یا مراجع معتبر بررسی کنید.

آبشار هتا

پارک آبی Wild Wadi

پارک آبی Wild Wadi در دبی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های آبی جهان است. این پارک در منطقه جمیرا قرار دارد و شامل تجهیزات و امکانات آبی بی‌نظیری است که برای تفریح و سرگرمی علاقه‌مندان به ماجراجویی آبی ایجاد شده است.

این پارک دارای بیش از 30 سرسره و بازی آبی متنوع است که برای همه افراد از جمله بزرگسالان و کودکان، تجربه‌ هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کند. از سرسره‌های شیب‌دار و سریع تا لوله‌های آبی پیچیده و معکوس، هر شخصی می‌تواند بر اساس سطح تجربه و شجاعت خود، یک تجربه هیجان‌انگیز را در این پارک داشته باشد. همچنین در Wild Wadi می‌توان از استخرهای موج‌ساز، رودخانه آرام لذت برد. امکاناتی مانند رستوران‌، فروشگاه‌ و سرویس‌های اجاره کیف و حوله نیز در دسترس قرار دارند.

پارک آبی Aquaventure Waterpark از تفریحات و دیدنی های دبی

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure Waterpark) یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی از جمله دیدنی های دبی است. این پارک آبی در هتل آتلانتیس پالم جمیرا واقع شده و تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. این پارک، سرسره‌های آبی بزرگی که از میان ماهی‌ها و کوسه‌ها می‌گذرد، دارد.

یکی از جاذبه‌های برجسته آکواونچر، تالاب «لاگون لیزر» است. صخره‌های مرجانی و محل زندگی حیوانات دریایی در این بخش قرار دارد. همچنین تالاب «شلال‌ها و اسکلتونز» نیز یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب آکواونچر است که آبشارهای مصنوعی و تالاب‌های طبیعی دارد.

امکانات این پارک شامل استخرهای آب، رستوران‌، فروشگاه‌ و سرسره‌های تفریحی است. همچنین برای خانواده‌ها نیز مناطق ویژه‌ای برای بازی و تفریح با کودکان در نظر گرفته شده است. این پارک برای افراد با رده‌های سنی مختلف، فرصتی برای سرگرمی و لذت‌بردن از آب و ‌بازی‌های هیجان‌انگیز آبی فراهم می‌کند.

پارک آبی Aquaventure Waterpark از تفریحات و دیدنی های دبی

انواع ورزش‌های آبی از دیدنی های دبی

فلای‌بورد:

فلای‌بورد تک‌نفره با نیروی محرکه آب تا 9 متر در هوا بالا می‌رود. یک شلنگ 20 متری به یک کشتی شخصی متصل می‌شود، آب را با نیروی شدید پمپاژ می کند و فرد بالا می‌رود. در سواحل می‌توانید این تفریح دیدنی دبی را تجربه کنید.

غواصی:

مرکز غواصی که در آتلانتیس قرار گرفته، انواع تجربیات دریایی را در تالاب سفیر (بزرگ‌ترین آکواریوم باز در منطقه) ارائه می‌دهد. طیف وسیعی از انواع غواصی برای کودکان و خانواده‌ها به‌وسیله غواصان متخصص ارائه شده است. همچنین می‌توانید در اعماق خرابه‌ها در میان موجودات دریایی کمیاب شیرجه بزنید یا برای تغذیه 14 گونه مختلف کوسه به داخل آب بروید.

جت اسکی:

در جاده جمیرا و ساحل آن می‌توانید جت اسکی اجاره و به‌همراه یک مربی یک تور 30 دقیقه الی 2 ساعته داشته باشید. مسیر تور شامل برج‌العرب تا نخل جمیرا و توقف در آتلانتیس است.

کایاک‌سواری در دریاچه هتا:

آب‌های فیروزه‌ای سد هتا در فاصله 90 دقیقه‌ای از شهر دبی است. این منطقه در نزدیکی هتل هتا فرت قرار دارد و این آب توسط ‌کوه‌های هجار احاطه شده است. بهترین روش برای دسترسی به چشم‌اندازهای این منطقه، مستقیماً از روی آب است. هتا قایق‌هایی مانند کایاک، کانو و… را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

ویک‌بردینگ:

این ورزش اسکی روی آب با نیرو محرکه از سمت قایق است. ورزشکاران می‌توانند در فصول سرد، دبی را به قصد این فعالیت جذاب انتخاب کنند.

Seabreacher:

این یک تفریح آبی مهیج، کاملا جدید است و از نظر فنی شبیه به یک زیردریایی کوچک به شکل کوسه است. سرعت این وسیله به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. Seabreacher حتی حرکات دم یک کوسه واقعی را تقلید می‌کند و می‌تواند تا ۶ متر در آب بپرد، ازاین‌رو این نام را به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی

دبی پایتخت امارات متحده عربی، یک مقصد ماجراجویانه پرطرفدار است که امکانات بی‌نظیری برای علاقه‌مندان به تجربه‌های هیجان‌انگیز فراهم می‌کند. برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، به شما امکان می‌دهد تا به ارتفاع بسیار بالایی برسید و منظره‌ای فوق‌العاده را تماشا کنید. صحرای دبی با تمام زیبایی‌های طبیعی خود، فرصتی عالی برای تجربه سفر در بیابان است. مسافران می‌توانند با ماشین‌های گردشگری و همراه با عرب‌های محلی، سفری هیجان‌انگیز در دل کویر داشته باشند.

پارک‌های آبی معروف دبی، مانند آکواونچر (Aquaventure) و وایلد وادی (Wild Wadi) امکانات آبی بی‌نظیری را برای شنا و سرگرمی آبی فراهم می‌کنند. همچنین می‌توان با قایقرانی در خلیج فارس یا با اسکای دایوینگ (Skydiving) از آسمان دبی فرود آمد و هیجانی بی‌نظیر را تجربه کرد. دیدنی های دبی برای فعالیت‌های ماجراجویانه بسیار متنوع است. این شهر برای علاقه‌مندان به تجربه‌های هیجان‌انگیز یک مقصد بسیار جذاب است.
منابع:

https://www.dubai-tickets.co/things-to-do-in-dubai/best-places-to-visit-in-dubai/

https://tourscanner.com/blog/best-tourist-attractions-in-dubai/

https://www.dayoutdubai.ae/blog/safari/sandboarding-and-skiing-on-dubai-sands/

https://www.visitdubai.com/en/articles/dubai-watersports

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *