نحوه پر کردن فرم ویزای شینگن

آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۱۴۰۲

شاید بارها و بارها اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده باشد. نکته ای که باید در خصوص ویزای شینگن بدانید مراحل اخذ این ویزا می باشد. در اولین مرحله برای اخذ ویزای شینگن باید فرم مربوط به این ویزا را به صورت کامل پر نمایید.

در فرم ویزای شینگن باید اطلاعات هویتی اشخاص به صورت کامل تکمیل گردد. در ادامه این مطلب در خصوص پر کردن فرم ویزای شینگن اطلاعاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

آموزش پر کردن فرم ویزای شینگن

در قسمت اول یعنی Given names و first name لازم است تا نامتان به صورت دقیق و مطابق با پاسپورت شما درج گردد.

Date of birth “day-month-year: در این قسمت لازم است تا تاریخ تولد خود را به صورت دقیق و مطابق با تاریخ درج شده در پاسپورت قید نمایید.

Place of birth: در این قسمت لازم است تا محل تولد خود را درج نمایید.

Country of birth: لازم است تا کشور محل تولدتان درج گردد.

Current nationality: در این مرحله لازم است تا تابعیت شما به صورت دقیق درج گردد. اگر پاسپورت ایرانی دارید از عبارت Iranian استفاده نمایید. در صورتی که شما دارای دو تابعیت هستید باید این قسمت را به صورت کامل پر نمایید.

 

آموزش پر کردن فرم ویزای شینگن

SEX: در این قسمت جنسیت خود را درج نمایید.

Marital status: در این قسمت باید با توجه به پاسپورت، متاهل و مجرد بودن خود را قید نمایید.

In the case of minors: Surname; first name; address: این قسمت مخصوص افرادی است که زیر 18 سال هستند. در این قسمت باید اطلاعات قیم و یا سرپرست شخص متقاضی به صورت دقیق تکمیل گردد.

National identity number, where applicable: در این قسمت باید کد ملی خود را وارد نمایید.

Type of travel documents: نوع پاسپورت خود را در این قسمت تعیین نمایید.

Number of travel document: در این قسمت شماره پاسپورت خود را قید نمایید.

Date of issue: در این قسمت باید تاریخ صدور پاسپورت به صورت کامل درج گردد.

Valid until: درج تاریخ انقضای پاسپورت در این قسمت الزامی می باشد.

در قسمت بعدی لازم است قید نمایید که محل صدور پاسپورت شما از چه ارگانی می باشد. اگر ایرانی هستید باید در این قسمت از عبارت NAJA Passport Office و یا Immigration and Passport police استفاده نمایید.

Applicant home address and email: در این قسمت اطلاعات هویتی خود را قید نمایید. اطلاعاتی نظیر ایمیل، شماره تلفن و آدرس منزل.

در قسمت بعدی لازم است تا اگر اجازه اقامت در کشور دیگری را دارید نیز قید نمایید. اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است لازم است تا شماره مدرک اقامت خود را درج نمایید.

Current Occupation: در این قسمت لازم است تا وضعیت اشتغال خود را تعیین نمایید.

Employer and employer’s address and telephone number: در این قسمت در صورتی که شاغل هستید لازم است تا ایمیل و اطلاعات کارفرمای خود را به صورت دقیق درج نمایید.

پر کردن فرم ویزای شینگن

Main purpose(s) of the journey: در این قسمت باید هدف خود از اخذ این ویزا را درج نمایید. در این قسمت گزینه های از پیش تعیین شده ای وجود دارد. در صورتی که پاسخ به این سوال غیر از موارد درج شده در این قسمت می باشد لازم است تا فرم روبروی این سوال را تکمیل نمایید و هدف خود از اخذ این ویزا را به صورت دقیق درج نمایید.

Member state(s) of destination: در این قسمت لازم است تا اطلاعات کشوری که در آن درخواست اخذ ویزای شینگن را داده اید قید شود.

Number state of first entry: در این قسمت باید تعداد دفعاتی که قصد مراجعه به کشور خود را دارید درج شود.

Schengen visas issued during the past three years: در این قسمت اگر قبلا نیز نسبت به دریافت ویزای شینگن اقدام کرده اید باید درج گردد. توجه داشته باشید این قسمت مربوط به 3 سال گذشته می باشد. در نتیجه اگر در طی 3 سال گذشته نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کرده اید درج کنید در غیر اینصورت نیازی به درج این مورد نیست.

Fingerprints collected previously for the purpose of applying for a Schengen visa: در این قسمت از شما پرسیده می شود که آیا قبلا برای اخذ ویزای شینگن انگشت نگاری شده اید یا خیر؟ در صورتی که پاسخ شما به این پرسش مثبت باشد باید گزینه yes را انتخاب نمایید. در غیر اینصورت گزینه NO را انتخاب نمایید.

Entry permits for the final country of destination where applicable: اگر بعد از اخذ ویزای شینگن قصد سفر به کشور هایی غیر از کشور های شینگن را دارید لازم است این مورد را به صورت دقیق درج نمایید.

Intended date of arrival in the Schengen area: در این قسمت تاریخ سفر خود به محدوده شینگن را درج کنید.

Intended date of departure from the Schengen area: تاریخ خروج خود از محدوده شینگن را در این قسمت درج نمایید.

Surname and first name of the inviting person(s) in the Member State: اگر فردی برای شما دعوت نامه فرستاده است لازم است تا اطلاعات شخص را در این قسمت وارد نمایید.

Name and address of inviting company/organization/ telephone: اگر دعوت کننده شما یک ارگان و یک شخص حقوقی است لازم است تا اطلاعات این ارگان به صورت کامل درج گردد.

Cost of travelling and living during the applicant’s stay is covered: در این قسمت لازم است تا هزینه ای که برای سفر به این کشور در نظر گرفته اید را عنوان کنید.
توجه داشته باشید در این قسمت باید به صورت دقیق مشخص کنید که هزینه های سفر شما به وسیله چه شخص و یا چه ارگانی پرداخت می شود.

Personal data of the family member who is an EU, EEA or CH citizen: در این قسمت لازم است تا یک نفر را به عنوان معرف مشخص نمایید.

 

Family relationship with an EU, EEA or Ch citizen: در این قسمت باید اطلاعات شخصی که برای شما دعوت نامه فرستاده است قید شود.

Place and data: در این قسمت تاریخ و محلی که در آن جا نسبت به تکمیل فرم ویزای شینگن اقدام کرده اید را قید نمایید.

Signature: در این قسمت امضا بزنید و اگر فرد متقاضی زیر 18 سال می باشد لازم است تا والدین وی امضا کنند.

فرم ویزای شینگن

نکات قابل توجه هنگام پر کردن فرم ویزای شینگن

توجه داشته باشید مواردی که در پر کردن فرم ویزای شینگن باید رعایت نمایید به شرح ذیل می باشد:

  • در هنگام پر کردن فرم ویزای شینگن باید دقت کنید که تمامی موارد خواسته شده باید عینا طبق پاسپورت فرد متقاضی تکمیل گردد.
  • به تلفظ و اسم خود به صورت کامل دقت نمایید و توجه داشته باشید در هنگام پر کردن فرم ویزای شینگن باید اسم و فامیل شما به صورت کامل و با تلفظ صحیح درج گردد.
  • در هنگام پر کردن فرم ویزای شینگن باید اطلاعات سفر، ورود و خروج شما به کشورهای شینگن به صورت دقیق قید شود.
  • توجه داشته باشید لازم است تا تاریخ صدور و انقضا پاسپورت را به صورت دقیق پر نمایید. پس در هنگام پر کردن فرم ویزای شینگن این مورد را چند بار چک نمایید.
افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *