معرفی مدارک ویزای شینگن

آخرین بروزرسانی : آبان ۱۴۰۲

اعضای این 27 کشور هر چقدر به اعضای و تبعه کشور خود سهل می گیرند، در قبال تبعه و ساکنین کشورهای دیگر که قصد ورود به این 27 کشور را دارند سخت می گیرند. در نتیجه ارزش و اعتبار ویزای شینگن بسیار بالا می باشد و کمتر کسی را پیدا می کنید که به دنبال اخذ این ویزا نباشد.

معرفی مدارک موردنیاز ویزای شینگن

مدارک ویزای شینگن چیست

بیشترین کاری که از فرد برای گرفتن ویزای شینگن بر می آید این است که در روز تعیین وقت سفارت مدارک و فرم تقاضای ویزای شینگن خود را با خودش ببرد و به آفیسر سفارت در مورد برنامه های خودش توضیحات کاملی بدهد و منتظر باشد تا نتیجه سفارت برایش ارسال شود. اینکه مدارک ویزای شینگن چیست در ادامه بیشتر بررسی می شود.

مدارک ویزای شینگن چیست

معرفی مدارک موردنیاز ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن نیاز به ارائه مدارک ویزای شینگن دارید که در ادامه در خصوص این مدارک توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

ارائه فرم درخواست ویزای شینگن:

برای هر فردی که متقاضی دریافت ویزای شینگن می باشد باید یک فرم به صورت جداگانه تکمیل گردد. حتی برای یک نوزاد نیز باید فرم به صورت جداگانه تکمیل گردد. در صورت نیاز می توانید تکمیل این فرم را به افراد خبره در آژانس های هواپیمایی و مسافرتی بسپارید.

مدارک لازم برای ویزای شینگن

تهیه مدارک لازم برای ویزای شینگن یکی از مراحل مهم برای گرفتن ویزای شینگن است و به همین خاطر در بخشی جداگانه آورده‌ایم. برای جلوگیری از بروز مشکل و حساسیت می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

مدارک لازم برای ویزای شینگن

ارائه دو قطعه عکس:

عکسی برای اخذ ویزای شینگن ارائه می دهید باید دارای پس زمینه سفید باشد. سایز عکس ها باید 5*3 در 5*4 باشد. توجه داشته باشید عکس هایی که ارائه می دهید حداکثر مربوط به شش ماه پیش باشد. همچنین لازم است بدانید عکسی که قصد ارائه آن را دارید نباید بیش از اندازه روتوش داشته باشد و باید نزدیک به چهره خود فرد باشد.

ارائه یک گذرنامه معتبر:

یکی از مدارک لازم برای گرفتن ویزای شینگن پاسپورتی که قصد ارائه آن را دارید باید حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد و حداقل 2 صفحه خالی نیز داشته باشد. توجه داشته باشید در صورتی که پاسپورت قبلی شما نیز شامل ویزای شینگن بوده است باید آن را نیز ضمیمه نمایید.
ارائه اصل کپی شناسنامه به همراه ترجمه تمامی صفحات شناسنامه الزامی می باشد.

ارائه بیمه نامه مسافرتی:

برای مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن بیمه نامه مسافرتی که به قصد اخذ ویزای شینگن خریداری می کنید باید دارای 5.000 یورو پوشش حوادث باشد. توجه داشته باشید این بیمه نامه باید کل مدت زمان سفر شما، که در منطقه شینگن حضور دارید را پوشش دهد.

ارائه اجاره نامه و یا واچر هتل:

برای مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن برای اخذ ویزای شینگن باید محل اقامت خود را در منطقه شینگن مشخص نمایید. این محل می تواند خانه ای در این منطقه شینگن باشد که ارائه اجاره نامه کفایت می کند و یا می تواند ارائه واچر هتل باشد. واچر هتل اثبات کننده محل اقامت شما در کشور مورد نظر می باشد.

ارائه نامه تمکن مالی:

توجه داشته باشید نامه تمکن مالی باید به یورو صادر شود. این نامه توسط مدیر شعب در بانک ها صادر می شود و به مهر و امضای وی می رسد. گردش حسابی که قصد ارائه آن را دارید باید مربوط به 3 تا 6 ماه حساب شما باشد.

البته لازم است بدانید مدت زمان گردش حساب برای هر کشور متفاوت است. پس بهتر است قبلا از اقدام به اخذ این مدرک در خصوص این مورد اطلاعات لازم را کسب نمایید.

توجه داشته باشید اگر شاغل هستید برای اثبات وضعیت اشتغال خود باید مدارک زیر را برای اخذ ویزای شینگن ارائه دهید. این مدارک نیز تکمیل کننده مدارک ویزای شینگن می باشد.

کارمندان:

اشخاصی که کارمند هستند می بایست برای گرفتن ویزای شینگن حتما گواهی اشتغال به کار ارائه دهند. در این نامه اطلاعات شخصی نظیر میزان دستمزد، سابقه کاری، زمان شروع به کار و غیره درج می گردد.

همچنین در این نامه کارفرما باید صراحتا درج کنند که با درخواست مرخصی فرد موافقت شده است. کارمندان دولتی باید فیش حقوقی دو ماه آخر خود را نیز به همراه داشته باشند.

خویش فرمایان:

خویش فرمایان باید اصل جواز به همراه ترجمه را به همراه داشته باشند.

دانش آموزان:

دانش آموزان باید از محل تحصیل خود گواهی اشتغال به تحصیل را کسب نمایند. در این نامه حتما باید مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و موافقت با مرخصی تحصیلی به صورت واضح درج گردد.

بازنشستگان:

بازنشستگان محترم باید نامه تایید بازنشستگی را از محل کار سابق خود دریافت کنند و به همراه ترجمه و گردش دو ماه آخر حساب ارائه دهند.

افراد خانه دار:

افراد خانه دار باید سند ازدواج را به همراه گواهی اشتغال به کار همسر، به همراه داشته باشند. توجه داشته باشید این افراد فقط زیر تکفل افراد شاغل و دارای حقوق اجازه اخذ ویزای شینگن را دارند.

نکته قابل توجه در این خصوص این مورد است که در هنگام اخذ ویزای شینگن بیشترین آمار ریجکتی ویزا، مربوط به ارائه نامه تمکن مالی می باشد. توجه داشته باشید از مبلغی که در حساب شما وجود دارد تا زمان صدور ویزای خود برداشت نداشته باشید. چرا که ممکن است در آخرین مرحله از سمت کشور مورد نظر استعلام گرفته شود و در صورت مغایرت با مبلغ درج شده در نامه درخواست ویزای شما رد شود.

پیشنهاد مطالعه : ویژگی‌های عکس بیومتریک برای ویزای شینگن و کانادا

مدارک ویزای شینگن براساس نوع ویزای درخواستی

مدارک ویزای شینگن بر اساس نوع ویزای درخواستی متفاوت می باشد. توجه داشته باشید هر فرد باید مدارکی متفاوت نسبت به دیگری ارائه دهد و هیچ قانون واحدی در این مورد وجود ندارد. در ادامه بیشتر در خصوص مدارک ویزای شینگن اطلاعاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

مدارک ویزای شینگن براساس نوع ویزای درخواستی

مدارک ویزای ترانزیت شینگن

ارائه ویزای معتبر مربوط به کشور مقصد:

در صورتی نیاز به ارائه این ویزا می باشد که برای ورود به کشور مقصد نیاز به ارائه ویزا داشته باشید.

ارائه بلیط هواپیما مربوط به کشور مقصد دوم:

در صورتی که قصد سفر به کشور و یا مقصد دیگری را دارید لازم است تا بلیط هواپیمای مقصد دوم را نیز ضمیمه فرم تکمیل مدارک ویزای شینگن نمایید.

ارائه بلیط کشتی به کشور مقصد دوم:

در صورتی که قصد سفر به کشور دوم را به وسیله کشتی دارید لازم است تا بلیط کشتی برای سفر به مقصد دوم را نیز ضمیمه فرم تکمیل مدارک ویزای شینگن نمایید.

ارائه قرارداد کاری شرکت کشتیرانی:

این قرارداد مخصوص کارکنان کشتیرانی می باشد، افرادی که جزو کارکنان شرکت کشتیرانی هستند ملزم به ارائه قرارداد می باشند.

مدارک ویزای توریستی شینگن

ارائه واچر هتل:

این مدرک ثابت کننده محل اقامت شما در زمان سفر در کشورهای حوزه شینگن می باشد.

ارائه نامه هدف از سفر:

در این نامه لازم است تا به صورت واضح قید نمایید که هدف از سفر به کشورهای منطقه شینگن گردشگری می باشد.

پیشنهاد مطالعه : نحوه پر کردن فرم ویزای شینگن

مدارک ویزای تحصیلی شینگن

برای اخذ ویزای تحصیلی شینگن لازم است تا دو فرم ویزای شینگن تکمیل گردد.

ارائه نامه پذیرش از محل تحصیل کشور مورد نظر:

در این نامه باید تعداد ساعت و روز های آموزش به صورت کامل تکمیل گردد. همچنین در این نامه لازم است تا شرایط تحصیلی شما نیز به صورت کامل درج گردد. به طور مثال لازم است تا به صورت دقیق درج گردد که در کدام دانشگاه و برای چه مدت تحصیل خواهید کرد.

ارائه گواهینامه یکسان سازی مدارک تحصیلی:

این مدارک باید با مدارک ویزای شینگن در حوزه مربوطه تطابق داشته باشد، یعنی باید مدارک تحصیلی که تاکنون دریافت کرده اید در مجموعه های معتبر همسان سازی شود. در مرحله اول لازم است تا از صحت و سقم این مدارک اطمینان کسب شود.

در نتیجه مدارک تحصیلی خود را کاملا صادقانه ارائه دهید. چرا که هر گونه مغایرت می تواند منجر به ریجکتی ویزای شینگن شما شود.

مدارک ویزای تجاری شینگن

ارائه نامه ای مبنی بر هدف شما از تجارت در کشور حوزه شینگن:

در این نامه باید به صورت صریح درج گردد که هدف از تجارت و مبلغی که برای تجارت در کشور مقصد در نظر گرفته اید چه مقدار می باشد. توجه داشته باشید ارائه مدرکی دال بر تجربه شما در تجارتی که قصد انجام آن را دارید الزامی است و در صورتی که این مدرک اعتبار و سابقه بالایی داشته باشد شانس شما برای دریافت ویزای شینگن افزایش پیدا خواهد کرد.

ارائه یک نامه و معرفی شرکت و یا مجموعه ای که قصد سرمایه گذاری و تجارت در آن را دارید:

این نامه به منظور سنجش میزان اشراف شما به مجموعه مورد نظر می باشد. ارائه این نامه می تواند در تایید مدارک ویزای شینگن شما تاثیرگذار باشد.

در صورتی که از سوی مجموعه ای دعوت نامه دارید لازم است تا دعوتنامه تجاری شما نیز ارائه شود:

اگر از سمت ارگان و یا مدیر یک مجموعه برای شما دعوت نامه ای ارسال شده است لازم است تا دعوتنامه را ضمیمه فرم تکمیل مدارک ویزای شینگن نمایید.

ارائه مدارکی که اثبات کند تجارت و فعالیت شما و یا مجموعه تحت نظر شما در شرکت های حوزه شینگن می باشد:

لازم است تا اثبات نمایید تجربه و تخصص شما کاملا مرتبط با تخصص مجموعه طرف مقابل می باشد.

مدارک ویزای پزشکی شینگن

تاییدیه پزشک به همراه نامه ای از سوی پزشک و یا بیمارستان مبنی بر این که درمان شما در کشور محل اقامت تان امکان پذیر نیست:

ارائه این نامه به همراه ترجمه برای اخذ ویزای پزشکی شینگن الزامی است. توجه داشته باشید این مدرک باید از یک مجموعه شناخته شده و معتبر باشد. به عنوان مثال ارائه این مدرک از درمانگاه ناشناخته قابل قبول نیست.

در صورتی که از سمت پزشک و یا بیمارستان دعوتنامه دارید لازم است تا دعوتنامه مذکور را ارائه دهید:

ارائه این دعوتنامه نیز در تایید ویزای پزشکی شینگن شما بسیار تاثیرگذار می باشد.

ویزای شینگن تضمینی

حتما بارها برای شما پیش آمده که در جست و جوهای اینترنتی با عناوینی مانند ویزای شینگن تضمینی روبه‌رو شده باشید، اما این موضوعی است که تنها جنبه تبلیغاتی دارد و خیلی با واقعیت سازگار نیست. مطمئن باشید موسساتی که سال ها در این زمینه تجربه دارند، هیچ وقت به شما چنین قول هایی نخواهند داد.

سوالی که در حال حاضر برای متقاضیان ویزای شینگن پیش می آید این است که آیا واقعا می توان امید داشت که ویزای شینگن تضمینی از طرف موسساتی به شما ارائه شود یا نه؟

در جواب این سوال که ویزای شینگن تضمینی چیست و چقدر هزینه دارد باید بگوییم که این ویزا از طرف هیچ کدام از کشورهای اروپایی موجودیت نداشته و فقط از طرف افراد سودجو ارائه می شود.

اگر آژانسی چنین ادعایی بکند، مطمئناً مبلغی دو برابر سایر آژانس‌ها برای این کار از شما خواهد گرفت اما باید در قرارداد ذکر کند که در صورت ریجکت شدن ویزا کل مبلغ پرداختی منهای هزینه های اولیه انگشت نگاری و وقت سفارت را به شما پس خواهد داد.

 

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *