بهترین روش های رفع ریجکتی ویزای شینگن

آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۴۰۲

یکی از بدترین اتفاقاتی که در خصوص ویزای شینگن و نزدیک به سفر ممکن است برای افراد رخ دهد ریجکتی ویزای شینگن است. این اتفاق به ناگاه، می تواند موجب بهم خوردن برنامه سفر و تعطیلات شما شود.

قطعا می دانید که برای سفر به کشورهای اروپایی نیاز به اخذ ویزای شینگن دارید. متاسفانه طی سال های اخیر میزان ریجکتی در خصوص ویزای شینگن افزایش پیدا کرده است.

اگر به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید قطعا باید در خصوص دلایل ریجکتی ویزای شینگن، اطلاعاتی کسب نمایید.با ویزا فوری همراه باشید تا راه‌های رفع ریجکتی ویزای شینگن را به شما بیاموزیم.

روش های رفع ریجکتی ویزای شینگن

ریجکتی ویزا چیست؟

برای اخذ ویزای شینگن بعد از ریجکتی، باید در خصوص ریجکتی ویزا و راه‌های رفع آن اطلاعاتی کسب کنید. ریجکتی درخواست ویزا به‌معنی جواب رد به صدور ویزا برای شما است و ریجکت‌شدن یک فرد از سمت سفارت مورد نظر او، برای شخص مشکلاتی به همراه دارد.

زیرا اگر بعد از شنیدن جواب ریجکتی از سمت یک سفارت، به سفارت دیگر مراجعه کنید، باز هم با جواب رد سفارت روبه‌رو خواهید شد. به‌همین دلیل بعد از ریجکتی ویزای شینگن باید با افراد متخصص مشورت کنید تا تصمیمی درست برای اخذ ویزای شینگن بعد از ریجکتی بگیرید.

نحوه اعتراض به ریجکتی ویزای شینگن

در ابتدا لازم است بدانید که اعتراض به ریجکتی، به‌منزله دریافت ویزای شینگن نیست. در این مرحله فرد متقاضی زمان بسیار زیادی را برای تکمیل‌کردن نواقص پرونده خود سپری خواهد کرد. چرا‌که یکی از مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای شینگن، در بعضی از موارد، تکمیل‌نبودن پرونده فرد متقاضی است.

شاید فردی که درپی اخذ ویزای شینگن است، تصور کند تمامی مدارک خود را تکمیل کرده است؛ اما پس‌از انجام بازرسی‌های لازم، نواقص پرونده او مشخص شود. گاهی ممکن است ویزای شینگن شما، به‌دلیل یک نقص کوچک در پرونده ریجکت شود.

اگر با چنین مواردی روبه‌رو شدید نا‌امید نشوید؛ زیرا ممکن است بعد از تکمیل پرونده، ریجکتی ویزای شما رفع شود. حتی در بعضی از موارد ممکن است با وجود تکمیل‌بودن پرونده و مدارک، باز هم درخواست ویزای شینگن شما رد شود. در این مراحل لازم است تا یک نامه با موضوعیت اعتراض به ریجکتی ویزا نگارش نمایید. در حالت کلی دو راه برای اعتراض به ریجکتی این ویزا وجود دارد:

راه اول رفع ریجکتی ویزا

ممکن است علت ریجکت‌شدن ویزا شینگن شما، وجود نواقصی در پرونده‌تان باشد. در این صورت یکی از راه‌های رفع ریجکتی ویزای شینگن مشورت با کارشناسان و افراد باتجربه برای تهیه مدارک موردنیاز و تکمیل نواقص پرونده‌تان است. این کار احتمال اخذ ویزای شینگن شما را توسط سفارت را افزایش می‌دهد.

راه دوم ریجکتی ویزا

در صورتی که از تکمیل‌بودن پرونده خود اطمینان دارید، می‌توانید یک نامه اعتراض به رفع ریجکتی ویزای خود نگارش کنید و به سفارت مورد نظرتان تحویل دهید. در این مرحله پرونده شما مجددا بررسی می‌شود. در ادامه ویژگی‌های اعتراض‌نامه و چگونگی نگارش آن را بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه : معرفی کشورهای شینگن

ویژگی های نامه اعتراض به ریجکتی ویزای شینگن

در حالت کلی می‌توان گفت که ارائه نامه اعتراض در خصوص رفع ریجکتی ویزا، آخرین کاری است که از دست شما بر می‌آید. در نتیجه، هنگام ارائه این نامه باید اطلاعات لازم را در خصوص نگارش آن داشته باشید.

نگارش صحیح و دقیقِ نامه اعتراض به ریجکتی ویزای شینگن، نقشی حیاتی در روند بررسی مجدد درخواست شما دارد. این نامه فرصتی برای شما است تا با ارائه توضیحات و مدارک تکمیلی، نظر سفارت را نسبت به رد درخواستتان تغییر دهید. در ادامه به مواردی که هنگام نگارش‌ نامه اعتراض، باید به آن توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد.

اطلاعات فرد متقاضی:

در این قسمت اطلاعات فرد متقاضی باید به صورت دقیق و کامل تکمیل گردد. از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید تکمیل شود می‌توان به نام، نام خانوادگی، شماره پاسپورت، ایمیل، آدرس و… اشاره کرد.

تاریخی که در آن متوجه ریجکتی ویزای شینگن خود شده اید:

در این مرحله لازم است تا بعد از درج اطلاعات فردی، تاریخ ریجکتی ویزای شینگن خود را درج نمایید.همچنین توجه به تاریخ دقیق ریجکت ویزا، به شما کمک می‌کند، زمان مناسب برای ارائه درخواست مجدد ویزا را تعیین کنید.

درج دلایل ریجکتی ویزا:

در این قسمت باید به‌طور دقیق و واضح، همان متنی که در نامه ریجکتی شما درج شده است را بازنویسی کنید. دقت کنید که هیچ کلمه‌ای از متن اصلی را تغییر ندهید و عیناً آن را در نامه خود کپی کنید. بهتر است دلیل رد درخواست را داخل علامت نقل قول قرار دهید. همچنین به غلط‌های املایی و نگارشی دقت کنید.

درج یک آدرس ایمیل:

در این نامه حتما باید از آدرس ایمیل معتبر نیز استفاده نمایید. چرا که تنها راه ارتباطی سفارت مورد نظر با شخص شما از طریق ایمیل می باشد.هرگونه پیشرفت یا تصمیم جدید در مورد درخواستتان، از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی می‌شود.

توضیحات شما در خصوص ریجکت ویزای شینگن:

با قاطعیت می‌توان گفت که این قسمت از نامه جزو مهم‌ترین بخش‌های آن است. در این قسمت شما باید دلایل ریجکت ویزای خود را بنویسد. یعنی اگر نواقصی در پرونده شما وجود داشته که باعث شده است ویزای شما ریجکت شود، باید به‌طور دقیق به این موارد اشاره کنید. به طور کلی می‌توان گفت که بازرس بعد از مطالعه این قسمت از نامه باید مجاب شود که ریجکتی ویزای شما اشتباه بوده است.

توجه داشته باشید این نامه حالت ادارای و رسمی دارد. بنابراین در این نامه باید با ادبیات رسمی، دلایل رد‌شدن ویزای خود را قید کنید. درنتیجه برای نگارش این نامه از کارشناسان و افراد کاربلد در این زمینه مشورت بگیرید.

اگر برایتان امکان پذیر می باشد بهتر است تا نامه ریجکتی ویزای شما نیز ضمیمه نامه اعتراض شود.

مدت زمان رفع ریجکتی ویزای شینگن

معمولا راه‌های رفع ریجکتی ویزای شینگن حدود یک ماه زمان می‌برند. در نظر داشته باشید بعد از اعلام ریجکتی ویزای شینگن یک ماه زمان خواهد برد تا بتوانید درخواست اعتراض خود را ثبت کنید و در صورتی که مدارک شما دارای نقص باشد می توانید این مدارک را تکمیل نمایید.

در حالت کلی می‌توان گفت که بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن، برای برطرف‌کردن نواقص پرونده خود اقدام کنید. چراکه سرعت عمل شما در برطرف‌کردن نقص پرونده، در نظر بازرس ویزای شینگن بسیار تاثیرگذار است.

مدت زمان رفع ریجکتی ویزای شینگن

چگونه شانس اخذ ویزای شینگن بعد از ریجکتی را افزایش دهیم؟

روند رفع ریجکتی ویزا می‌تواند زمان‌بر و طاقت‌فرسا باشد. صبور باشید و با حفظ آرامش، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

 استفاده از تجارب و تخصص کارشناسان:

در صورت تمایل، می‌توانید از خدمات کارشناسان ویزافوری برای دانستن راه‌های رفع ریجکتی ویزای شینگن، استفاده کنید. کارشناسان می‌توانند با بررسی دقیق پرونده شما، راهنمایی‌های لازم را ارائه داده و شانس موفقیت شما را افزایش دهند.

کسب اطلاعات از سفارت یا کنسولگری:

برای کسب اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد پروسه رفع ریجکتی، با سفارت یا کنسولگری مربوطه تماس بگیرید یا به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید.

ارائه مدارک قوی و متقاعد‌کننده:

مدارک و شواهدی قوی و متقاعد‌کننده جمع‌آوری کنید که نشان‌دهنده رفع نقص‌های پرونده شما باشد.

بهترین زمان اقدام مجدد پس از ریجکتی ویزای شینگن

در بعضی از موارد توصیه می‌شود که برای اخذ ویزای شینگن بعد از ریجکتی 6‌ ماه صبر کنید، سپس مجدد اقدام به درخواست اخذ ویزای شینگن نمایید. شاید برایتان جالب باشد بدانید در قوانین هیچ سفارتی قانونی تحت عنوان زمان مناسب برای اقدام مجدد پس از ریجکتی ویزا وجود ندارد.

تمامی این موارد به صورت تجربی قابل تخمین هستند. به بیانی دیگر می‌توان اینگونه گفت که بهترین زمان برای اقدام مجدد پس از ریجکتی ویزا بستگی به پرونده شما دارد. دقیقا به‌دلایلی که عنوان شد، اگر دنبال اقدام مجدد برای اخذ ویزای شینگن هستید، بهتر است حتما با یک مشاوره خبره و کاربلد مشورت کنید.

چراکه شانس اخذ ویزای شینگن در زندگی هر فرد بسیار اندک است. درنتیجه برای امتحان شانس مجدد خود بعد از ریجکت‌شدن ویزا، حتما به مشاورین خبره ویزافوری مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی دلایل ریجکتی ویزای شینگن و راه‌های رفع ریجکتی ویزای شینگن پرداختیم. درحالی که رد‌شدن درخواست ویزا می‌تواند تجربه‌ای ناخوشایند باشد، با گام‌های درست و اصولی می‌توانید شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهید. به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی برای رفع ریجکتی ویزا وجود ندارد.

بااین‌حال، با تلاش و پیگیری و رعایت نکات ذکرشده، می‌توانید شانس دوباره برای اخذ ویزای شینگن بعد از ریجکتی داشته باشید. قبل‌از اقدام مجدد برای دریافت ویزا، از رفع کامل نقص پرونده و رفع دلیل ریجکتی قبلی اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز، از تجارب و نظرات کارشناسان در خصوص رفع ریجکتی ویزا استفاده کنید.

سوالات متداول

هزینه رفع ریجکتی ویزای شینگن چقدر است؟

برای رفع ریجکتی ویزای شینگن، 500 یورو به هزینه تور اضافه می‌شود که شما می‌توانید این هزینه را به‌صورت آنلاین، حضوری یا حواله بانکی پرداخت کنید.

در صورت ریجکتی ویزا هزینه عودت می شود؟

بله، در صورت دریافت نکردن ویزا کل هزینه پیش پرداخت توسط مسافر عودت داده می شود.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ایمان دانیالی ۲۳ / ۰۷ / ۱۴۰۲

    من از ترکیه اقدام کردم واسه ویزای توریستی فرانسه و متاسفانه ریجکت شدم آیا شما میتونید کمکی کنید

    پاسخ
    • devadmin ۰۱ / ۰۸ / ۱۴۰۲

      سلام روزتون بخیر
      برای دریافت اطلاعات دقیق با شماره ۰۲۱۷۵۱۳۵ تماس بگیرید ( پشتیبانی ۲۴ ساعته )

      پاسخ
  • علی علیزاده ۱۸ / ۰۹ / ۱۴۰۲

    سلام
    من متقاضی برای ویزای تحصیلی ایتالیا بودم ولی ریجکت کردن نقصی مالی وقفه تحصیلی چیما داشتم ولی بعد یک هفته همه نقصی ها را رفع کردم و به کنسولگری ایتالیا تحویل دادم اما مرا باز هم ریجکت کردن و نوشته که اسناد برای رفع نقصی برای ما ارسال نکرده
    حالا چطور میتوانم تجدید نظر کنم

    پاسخ
    • ویزافوری ۲۵ / ۰۹ / ۱۴۰۲

      سلام روزتون بخیر
      برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید
      با تشکر

      پاسخ