تحصیل در دانشگاه هاروارد با بهترین بورسیه

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

در دانشگاه هاروارد می توانید از بورسیه تحصیلی کامل برای ورود به رشته دلخواه خود استفاده کنید. پروسه پذیرش در Harvard University به نسبت دشوار است بنابراین داشتن یک رزومه قوی برای شما الزامی خواهد بود. تیم مهاجرتی ویزافوری شرایط ورود به این دانشگاه را مورد بررسی قرار داده اند.

همینطور موقعیت به صورتی است که شما می توانید شرایط تحصیل در رشته های هنر با بهترین امکانات را داشته باشید. مجموعه تحقیقاتی این دانشگاه، وضعیت اسکان دانشجویی، هزینه تحصیل، دستاوردها و همینطور رتبه بندی از موضوعاتی است که به آن پرداخته ایم.

دانشگاه هاروارد کدام کشور است؟

دانشگاه هاروارد در لیست دانشگاه های تحقیقاتی قدیمی آمریکا قرار گرفته است. این دانشگاه در کمبریج ماساچوست واقع شده و یکی از اعضای هشتگانه لیگ آیوی شناخته شده است. سیاستمداران مختلفی در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

این دانشگاه در حدود 12 دانشکده دارد به طوری که طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی به خصوص زیرشاخه های رشته هنر را پوشش داده است. شما می توانید در رشته های هنری مقطع کارشناسی این دانشگاه شرکت کنید و تخصص خود را بیشتر نمایید.

آغاز کار این دانشگاه از سال 1636 بوده و نماد دانشگاه به رنگ قرمز تیره شهرت زیادی در کل دنیا دارد. ثروت این دانشگاه بیش از 7 میلیارد دلار اعلام شده است. مهمترین مشخصه این دانشگاه، کتابخانه آن است. در واقع کتابخانه هاروارد به عنوان بزرگترین سیستم کتابخانه دانشگاهی دنیا شناخته شده است.

در این مجموعه بیش از 21 میلیون جلد کتاب وجود دارد. مجموعه های کمیاب و خاص نیز در این کتابخانه عرضه می شود. دانشکده های کسب و کار، دندانپزشکی، طراحی، رشته های علوم آموزشی و همینطور مدیریت دولتی از پرطرفدارترین ها محسوب می شوند.

دانشگاه هاروارد کدام کشور است؟

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت آمریکا 

شرایط پذیرش دانشگاه هاروارد

نرخ پذیرش 4 درصدی Harvard University کمی عجیب است. به هر حال این دانشگاه بسیار پر متقاضی بوده و قدرت رزومه شما تاثیر زیادی بر پذیرش شما خواهد داشت. سوابق تحصیلی افراد در پذیرش بسیار پر اهمیت است.

یک بررسی کلی صورت گرفته و مشخص شده است که در حدود 25 الی 75 درصد از دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته شده اند نمرات بین 1460 الی 1580 در آزمون sat کسب کرده اند. اعداد بین 33 الی 36 نیز برای آزمون act مدنظر است. شرایط معدل نیز 4.18 در نظر گرفته شده است.

در این دانشگاه یک سری فعالیت های فوق برنامه نیز ارزیابی شده است. مثلاً شرکت در المپیادها و همینطور مسابقات علمی سبب می شود تا شرایط پذیرش به بهترین شکل دنبال شود. اینطور که مشخص است حدود 25 درصد از معیارهای پذیرش مربوط به فعالیت دانش آموز یا دانشجو در خارج از کلاس خواهد بود.

برای پذیرش در Harvard University نیاز به تهیه یک سری مدارک خواهید داشت. در وهله اول باید فرم درخواست به صورت آنلاین تکمیل شود. بسیار مهم است تا مقاله های تحقیقاتی هاروارد (در صورت وجود) آپلود شود.

شرکت در آزمون های SAT و ACT و همینطور AP اختیاری است اما حقیقت این است که بدون نمره مشخص در این آزمون ها به نتیجه خوبی نخواهید رسید. نیاز به مدرک زبان انگلیسی و همینطور مدارک تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

افراد می بایست دو توصیه نامه از معلمان خود دریافت نمایند. گزارش مدرسه و توصیه نامه از مشاور بسیار پر اهمیت است. مدارک دبیرستان می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شود. نیاز به ارائه مقالات دانش آموزی خواهد بود.

افراد باید 75 دلار هزینه درخواست یا گواهی معافیت از هزینه ارائه دهند. نیاز به ارائه رزومه تحصیلی و دستاوردهای مخصوص و همینطور یک سری مقالات مهم و منتشر شده خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : نحوه نگارش cv در رزومه تحصیلی

هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد

در مورد هزینه تحصیل در harvard college، سوالات زیادی شده است.

  • بیمه درمانی با هزینه 4040 دلار در نظر گرفته شده است.
  • شهریه سالانه نیز با مبلغ 54768 دلار سنجیده شده است.
  • هزینه های جانبی در این دانشگاه 4444 دلار ارزیابی شده است.
  • برای اسکان و رزرو اتاق باید 11705 دلار در نظر بگیرید. البته از یاد نبرید که این هزینه به طور نسبی در نظر گرفته شده است.
  • اغذیه در این کشور 7226 دلار بوده و هزینه های فرعی نیز در حدود 74528 دلار در نظر گرفته می شود.

برآورد هزینه های شخصی در دانشگاه بر اساس نوع زندگی افراد در نظر گرفته می شود و معمولاً 3500 دلار ارزیابی شده است. برآورد هزینه های سفر نیز بین 0 الی 4150 دلار ارزیابی شده است. مجموع صورتحساب های انجام شده نیز بین 78028 الی 82178 دلار ارزیابی شده است. دقت کنید که تحصیل در این دانشگاه بر اساس شرایط دانشگاه سنجیده می شود.

حال وضعیت شهریه ها را مورد بررسی قرار می دهیم. تحصیل در رشته پزشکی در حدود 64984 دلار هزینه در بر دارد. در صورتی که رشته دندانپزشکی را انتخاب کنید هزینه مورد نظر 89800 دلار ارزیابی می شود. در رشته معماری هزینه 53420 دلار وجود دارد. رشته های علوم مهندسی و حقوق نیز 67720 دلار در نظر گرفته شده اند.

 معرفی افراد مشهور دانشگاه هاروارد

از مشهورترین افراد تحصیل کرده در این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  باراک اوباما فارغ التحصیل از harvard college است. او در سال 1988 وارد این دانشکده شده و در رشته حقوق تحصیل کرده است.
  • بیل گیتس نیز از افرادی که در این دانشگاه تحصیل داشته اما برای کسب مدرک صبر نکرده و به عنوان دانشجوی اخراجی محسوب می شود.
  • شریل سندبرگ از مهمترین افرادی است که در سال 1987 در harvard college ثبت نام کرده و در رشته اقتصاد به رشد خوبی دست یافته است. او از دانشجویان برتر رشته اقتصاد در این کشور محسوب می شود. شریل سندبرگ به طور کلی در سال 1995 کارشناسی ارشد خود را در رشته MBA دریافت کرده است.

پیشنهاد مطالعه : تحصیل در دانشگاه کلمبیا

بورسیه دانشگاه هاروارد برای ایرانیان

کمک هزینه مالی در دانشگاه هاروارد یکی از بورسیه های تحصیلی معتبر محسوب می شود. پوشش 100 درصدی نیازهای دانشجو از موارد مهم محسوب می شود. در نظر گرفتن شرایط دانشجو مثل رزومه تحصیلی و شرایط مالی از موارد مهم محسوب می شود. افرادی که قصد تحصیل در رشته هنر و علوم را دارند کمک مالی 150 میلیون دلاری دریافت می کنند.

بورسیه دانشگاه هاروارد برای ایرانیان

یک سری جوایز خارجی harvard college نیز ارزیابی شده است. میزان بورس تحصیلی برای این موضوع متفاوت است. به طور کلی جوایز خارجی توسط مدارس، سازمان های مدنی و شرکت های مختلف تامین می شود. این بودجه برای اهداف آموزشی در نظر گرفته شده است. یعنی می بایست شرایط دانشجو به دانشگاه گزارش داده شود.

نوعی بورسیه تحصیلی دیگر برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. دانشکده هنر و علوم معمولاً حمایت مالی کامل از دانشجویان دکتری تمام وقت داشته و بورسیه تحصیلی کامل که شامل هزینه های اولیه زندگی و بیمه درمانی است را برای مدت 5 سال در نظر می گیرد. این بورسیه تحصیلی شامل کمک هزینه تحصیلی، بورسیه آموزشی و دستیاری پژوهشی است.

در صورتی که از طرح دستیاری پژوهشی و کمک آموزشی استفاده می کنید میزان بورس تحصیلی به صورت شهریه کامل و کمک هزینه زندگی خواهد بود. مدارک واجد شرایط نیز شامل کارشناسی ارشد و دکترا است.

دانشجویان بین المللی بدون نگرانی در مورد مسائل مالی خود می توانند مسیر درست تحصیل را مشخص نمایند. اگر به دنبال دریافت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا هستید می توانید با مشاوران حرفه ایی ویزافوری در ارتباط باشید.

پیشنهاد مطالعه : شرایط، ضوابط و انواع بورسیه تحصیلی آمریکا

 لیست رشته های تحصیلی دانشگاه هاروارد

از رشته های تحصیلی در این دانشگاه می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در گروه هنر و علوم انسانی معمولاً شاخه های مطالعات هنری و سینمایی و تجسمی، کلاسیک، ادبیات تطبیقی، مطالعات آسیای شرقی، انگلیسی، زبان و ادبیات آلمانی و … بیشترین طرفدار را دارند.
  • در گروه مهندسی و علوم کاربردی شاخه های ریاضیات کاربردی، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر و مهندسی برق به همراه علوم مهندسی بیشترین تقاضا را دارد.
  • در گروه علوم، افراد علاقه به فیزیک نجومی، زیست شناسی شیمیایی و فیزیکی، علم شیمی، شیمی و فیزیک، زمین و علوم سیاره ای و زیست شناسی تکاملی انسان بسیار پرطرفدار هستند.
  • در گروه علوم اجتماعی نیز مطالعات آفریقایی و آفریقایی آمریکایی، مردم شناسی، اقتصاد، مردم، تاریخ و علم، روانشناسی و … مورد تایید است.

پیشنهاد مطالعه : شرایط پذیرش دانشگاه پرینستون

رتبه بندی دانشگاه هاروارد

harvard college دارای رتبه 1 در رنکینگ جهانی U.S بوده و همینطور رنکینگ جهانی شانگهای 1 را پوشش داده است. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی تایمز، 3 اعلام شده است. در نهایت رنکینگ جهانی QS برای این کشور نیز 5 در نظر گرفته شده است.

رتبه بندی دانشگاه هاروارد

پیشنهاد مطالعه : گپ تحصیلی آمریکا | روش های پر کردن آن

سایت دانشگاه هاروارد

دسترسی به سایت https://www.harvard.edu/ برای همه افراد در سراسر دنیا آزاد است. در سایت این دانشگاه اطلاعات جالبی در مورد پروسه تحصیلی و رشته های مختلف دیده می شود. همینطور شرایط بورسیه و جذب دانشجو نیز اعلام خواهد شد.

به شما واسطه سایت دانشگاه می توانید مکاتبه در راستای پذیرش تحصیلی داشته باشید. البته یک سری اطلاعات جامع نیز در این سایت وجود دارد که برای کسانی است که قصد دارند بهترین انتخاب را داشته باشند. شما می توانید به راحتی وارد سایت دانشگاه شوید و سوالات خود را بپرسید.

پذیرش در harvard college در سال های اخیر دستخوش یک سری تغییرات بوده است. در واقع شرایط به این صورت است که افراد می توانند رزومه و درخواست خود را به دانشگاه اعلام نمایند و مکاتبات لازم را داشته باشند.

خوابگاه و محل اقامت دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد دارای یک سری ساختمان های خوابگاهی است که برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مناسب است. برخی از اتاق ها دارای وسایل مخصوص مانند ماشین ظرفشویی و آشپزخانه و یخچال هستند.

برخی دیگر از اتاق ها دارای آشپزخانه های مشترک خواهند بود. ورود و خروج خوابگاه ها کنترل می شود و البته که سیستم تهویه خوبی نیز اجرا شده است.نرخی که برای خوابگاه های این دانشگاه در نظر گرفته می شود بر اساس کیفیت خوابگاه و سطح رزومه تحصیلی شما سنجیده می شود.

در واقع برخی از خوابگاه ها دارای طراحی مخصوص به خود هستند به طوری که برای دانشجویان مقطع دکترا بهترین گزینه محسوب می شوند. از سوی دیگر این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید خوابگاه را برای ترم های بعد نیز رزرو کنید. اتاق هایی که مجهز تر هستند قیمت بیشتری خواهند داشت.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *