تحصیل در دانشگاه کلمبیا ۲۰۲۴

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

تحصیل در دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیاز به بررسی رشته تحصیلی، شرایط ورود به رشته مورد نظر، بررسی هزینه ها و همینطور شرایط بورسیه دارد. شرایط اسکان دانشجویی و همینطور آزمون های ورودی نیز از موارد مهم محسوب می شود.

با بررسی هزینه های تحصیل در columbia university می توانید تصمیم گیری بهتری برای مهاجرت خود داشته باشید. مجموعه مهاجرتی ویزافوری صفر تا صد پروسه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا و تحصیل در دانشگاه کلمبیا در آمریکا را برای شما توضیح خواهد داد.

دانشگاه کلمبیا کجاست؟

دانشگاه کلمبیا در آمریکا و در سال 1784 به طور رسمی به ثبت رسید و نام (Columbia College) برای آن انتخاب شد. این دانشگاه در نیویورک قرار گرفته است. آدرس دقیق تر دانشگاه، بین محله هارلم و وست ساید اعلام شده است. تا پیش از جنگ جهانی دوم خبری از معماری خاص و ساخت و ساز در این دانشگاه نبود اما پس از جنگ جهانی دوم، ساختمان های جدید در این منطقه ساخته شدند.

چندین ساختمان در این دانشگاه هنوز بافت قدیمی خود را داشته و به عنوان نوعی آثار تاریخی شناخته شده اند. اگر بخواهید یکی از شاهکارهای معماری دوره 1900 را بررسی کنید می توانید سری به این دانشگاه بزنید.
در این مجموعه سه مدرسه وجود دارد. این مدارس برای ثبت نام دوره کارشناسی به دانشجویان معرفی می شود. دانشکده های مهندسی و علوم کاربردی و همینطور دانشکده های مربوط به تحصیلات تکمیلی و مطالعات عمومی نیز بخش دیگری از این دانشگاه را به خود اختصاص می دهند. برنامه های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به سه بخش دانشکده بازرگانی، دانشکده حقوق و کالج پزشکان تقسیم شده است.

دانشگاه کلمبیا کجاست؟

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت آمریکا 

 لیست دانشکده و رشته های تحصیلی دانشگاه کلمبیا

دانشکده های مشهور دانشگاه کلمبیا در نیویورک به صورت لیست:

  •  دانشکده معماری و نقشه‌کشی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی هنر و علوم
  • کالج بارنارد (Barnard)
  • دانشکده ارشد هنر و کسب‌و‌کار
  • دانشکده مدیریت
  • کالج پزشکان و جراحان
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی
  • دانشکده مطالعات عمومی
  • دانشکده امور بین‌الملل
  • دانشکده خبرنگاری
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده مطالعات حرفه‌ای
  • دانشکده سلامت عمومی
  • دانشکده مددکاری و مشاغل اجتماعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده تربیت معلم
  • دانشکده علوم بهداشت
  • مدرسه بازرگانی کلمبیا
  • مدرسه آب و هوای کلمبیا
  • مدرسه روزنامه نگاری کلمبیا
  • مدرسه هنر

در این دانشگاه گرایش های هنر و علوم انسانی، مهندسی، علوم کاربردی و علوم طبیعی به همراه علوم اجتماعی بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده است. برای تحصیل در این دانشگاه باید در ابتدا یک سری آزمون های خاص را پشت سر بگذارید.

معدل شما نیز به طور دقیق بررسی می شود. برخی از رشته های تحصیلی در این دانشگاه دارای شرایط پذیرش مخصوصی هستند و نیاز است همه جوانب به طور دقیق رعایت شود.

پیشنهاد مطالعه : تحصیل در دانشگاه هاروارد با بهترین بورسیه

هزینه تحصیل دانشگاه columbia

افرادی که قصد تحصیل در columbia university دارند می بایست هزینه مربوط به شهریه و سالن اقامتی و همینطور غذا را پیش از آغاز ترم پرداخت نمایند. یک بخش از هزینه به عنوان شهریه ثابت در نظر گرفته می شود. در واقع این مبلغ بدون در نظر گرفتن واحدهای تحصیلی در ابتدای هر ترم از دانشجو گرفته می شود. رقم شهریه ثابت برای دانشجویان در سال 2024 در حدود 31285 دلار اعلام شده است.

در مورد سایر هزینه های تحصیلی در این دانشگاه شرایط به صورت زیر است:

  • هزینه مربوط به خدمات بین المللی 270 دلار،
  • میانگین هزینه اتاق و تخت در حدود 16156 دلار،
  • هزینه های مربوط به بهداشت و خدمات مرتبط کلمبیا نیز 654 دلار سنجیده شده است.
  • 2954 دلار به عنوان هزینه اجباری ارزیابی می شود.
  • هزینه های مربوط به کتاب و هزینه های شخصی نیز 3672 دلار ارزیابی شده است.
  • هزینه تحصیل در columbia university به نسبت سال های گذشته با کمی تغییر همراه بوده است.

پیشنهاد مطالعه : شرایط، ضوابط و انواع بورسیه تحصیلی آمریکا

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه کلمبیا

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در Columbia College بسیار مهم است. در ابتدا می بایست فرم درخواست را تکمیل کنید. در این فرم به طور دقیق و اصولی از شما یک سری اطلاعات مهم خواسته می شود. نیاز است تا اطلاعات اتوبیوگرافی نیز به طور دقیق وارد شود. ارائه فهرستی از دستاوردها و فعالیت های شما می تواند شانس پذیرش تحصیلی را بیشتر نماید. همه افراد باید انگیزه نامه داشته باشند.

نوشتن انگیزه نامه تحصیلی بسیار حساس و اصولی بوده و می بایست کسانی که در این کار تبحر دارند وارد عمل شوند. یک سری سوالات کاربردی از شما پرسیده می شود که باید به دقت پاسخ دهید. افراد می بایست مدارک دبیرستان خود را ارائه دهند. مثلاً ارائه ریزنمرات و همینطور معدل و کارنامه بسیار مهم است.

افراد نیاز به دو توصیه نامه از معلم و یک توصیه نامه از مشاور دارند. اگر قصد شما تحصیل در رشته های مهندسی است توصیه نامه ای که ارائه می دهید می بایست توسط معلم ریاضی یا علوم تنظیم شده باشد.

برای پذیرش در Columbia College نیاز به گزارش میانه سال دارید. افراد می بایست مدارک زبان ارائه دهند و همینطور نمرات مربوط به آزمون SAT و ACT را نیز لحاظ نمایند. از سوی دیگر هزینه درخواست می بایست پرداخت شود. در صورتی که به هر دلیلی معاف از پرداخت هزینه هستید باید گواهی معافیت از هزینه را ضمیمه پرونده نمایید.

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه کلمبیا

برای دانشگاه کلمبیا چه زمانی درخواست بدیم؟

ددلاین هایی که برای تحصیل در Columbia College اعلام شده بسیار پر اهمیت است. در صورتی که متقاضی مسابقه کالج ملی در این دانشگاه هستید باید تا 1 نوامبر درخواست خود را اعلام کنید. در صورتی که درخواست کمک مالی دارید، تاریخ 15 نوامبر مخصوص شما خواهد بود. تاریخ هایی اعم از اول ژانویه، 15 فوریه و اوایل آوریل نیز در نظر گرفته شده است که هر یک شرایط مربوط به خود را دارند.

مثلاً اگر شخص درخواست تصمیم گیری منظم داشته باشد باید تا 1 ژانویه اقدام نماید. مهلتی که برای پاسخ زودهنگام تصمیم گیری از سوی Columbia College در نظر گرفته می شود نیز اول ژانویه است. اوایل آوریل معمولاً زمان اعلام نتیجه پذیرش و کمک های مالی است. اعلام وضعیت به صورت آنلاین صورت می گیرد.

دانشجویان ورودی می بایست ریزنمرات نهایی خود را اواخر ژوئن اعلام نمایند. افرادی که ثبت نامشان به تعویق افتاده است می توانند 15 می اقدام کنند. درخواست کمک های مالی از Columbia College به صورت دوره ای خواهد بود و در این میان می بایست شرایط متقاضی به طور دقیق بررسی شود.

پیشنهاد مطالعه : شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای مقاطع مختلف

مواردی که برای ورود به دانشگاه کلمبیا باید رعایت کنید

به منظور پذیرش تحصیلی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیاز به رعایت یک سری موارد خواهد بود. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است. تقویم دانشگاهی نیز به صورت ترمیک عمل می کند. یک سری ساخت و ساز در محوطه دانشگاه صورت گرفته که بیشتر شامل حال دانشجویان کارشناسی می شود. بیش از 90 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی در محوطه دانشگاه ساکن هستند.

البته یک سری از ساختمان ها نیز برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. به طور کلی وقتی صحبت از تحصیل در این دانشگاه می شود شما می بایست قوانین مربوط به معدل، آزمون های ورودی و الزامات برنامه یا (Application requirements) را رعایت کنید.

میانگین معدل در این دانشگاه 4.12 اعلام شده است. در صورتی که معدل شما از رقم اعلام شده کمتر باشد باید نمره آزمون sat و act بیشتر شود تا جبران صورت بگیرد. میانگین نمره ACT در این دانشگاه 34 اعلام شده است. همینطور میانگین SAT نیز 1505 است.

در مورد نرخ پذیرش تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در columbia university بررسی هایی صورت گرفته است. نرخ پذیرش 5.9 درصد اعلام شده که رقم خوبی نخواهد بود. در واقع از هر 100 متقاضی تنها 6 نفر پذیرفته می شوند.

در این دانشگاه شرایط سختگیرانه ای دیده می شود و شرکت در آزمون های ورودی و همینطور رعایت الزامات معدل می تواند شانس شما را بیشتر کند. به هر حال افراد باید آمادگی خود برای تحصیل در دانشگاه های این کشور را اثبات نمایند.

مواردی که برای ورود به دانشگاه کلمبیا باید رعایت کنید

پیشنهاد مطالعه : جدیدترین شرایط تحصیل در آمریکا

معرفی مشاهیر دانشگاه کلمبیا

  • پادشاه سابق ایران، محمدرضا شاه پهلوی از افرادی است که در دانشگاه کلمبیا در آمریکا تحصیل کرده و مدرک دکترای افتخاری به او اعطا شده است.
  • از سوی دیگر باراک اوباما نیز بخشی از تحصیلات خود را در این دانشگاه پشت سر گذاشته است.
  • دوایت آیزنهاور به عنوان سی و چهارمین رئیس جمهور آمریکا بین سالهای 1948 الی 1953 ریاست این دانشگاه را به عهده داشته و خود از تحصیل کنندگان این مجموعه محسوب شده است.
  • حمید دباشی استاد ایرانی ادبیات تطبیقی است که توانسته در دانشنامه ایرانیکا سهم قابل قبولی داشته باشد و در این دانشگاه یک مجموعه تحقیقاتی ایده آل فراهم سازد.

این دانشنامه به ویراستاری احسان یارشاطر که درجه استادی در دانشگاه دارد، به رشد بالایی رسیده است.در کتابخانه دانشگاه، بیش از 13 میلیون جلد کتاب وجود دارد به طوری که دسترسی به کتاب های کمیاب و همینطور نسخه های خطی کار دشواری محسوب نمی شود.

پیشنهاد مطالعه : شرایط پذیرش دانشگاه پرینستون

شرایط بورسیه دانشگاه کلمبیا

بورسیه تحصیلی آمریکا در Columbia College برای توانایی شخص در مسیر علمی، ورزشی و یا هنر در نظر گرفته می شود. گاه افرادی که در یک گروه قومی یا مذهبی هستند نیز می توانند از بورسیه های خاص استفاده کنند. بسیاری از بورسیه های تحصیلی در این کشور بر اساس نیاز مالی افراد در نظر گرفته می شود.

نوعی بورسیه تحصیلی در Columbia College با عنوان برنامه کار و مطالعه فدرال شناخته می شود که به واسطه استخدام پاره وقت برای دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد. بورسیه آپتون، فلوشیپ الیس، صندوق بورسیه نیکو پلاس، فلوشیپ هالینگزورث، صندوق پودر، فلوشیپ پمبرلین و فلوشیپ شاردا شیش در این لیست قرار گرفته است. مبلغ سالانه برای این بورسیه های تحصیلی بین 1000 الی 5000 دلار سنجیده شده است. این جوایز سالانه در دو پرداخت بوده و مربوط به فصل پاییز و بهار است.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *