شرایط ارسال دعوتنامه برای انواع ویزای کانادا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

ارسال دعوتنامه از کانادا می‌تواند شانس پذیرفته شدن درخواست متقاضی (فرد اسپانسر شده) را به شدت افزایش دهد؛ هرچند همچنان آن را تضمین نمی‌کند. البته بسته به نوع ویزا، ممکن است ارسال دعوتنامه ضروری باشد و نه اختیاری.

در ادامه ضمن توضیح نحوه فرستادن دعوتنامه از کانادا در انواع مختلف خویشاوندی، تجاری و …، سه‌نمونه قالب آماده برای این دعوتنامه‌ها را برای درک بهتر ساختار و محتوای آنها بررسی کرده‌ایم.

دعوتنامه کانادا چیست؟

دعوت نامه ویزای کانادا یک نامه رسمی و امضاشده است، که توسط یکی از شهروندان یا مقیمان کانادا برای متقاضیِ ورود به این کشور ارسال می‌شود. بسته به رابطه بین فرد دعوت‌کننده و دعوت‌شده و هدف از سفر، دعوتنامه کانادا می‌تواند خویشاوندی یا تجاری باشد.

در واقع با فرستادن دعوتنامه از کانادا، فرد دعوت‌کننده از کنسولگری کانادا درخواست می‌کند که به فرد/افراد دعوت‌شده ویزا بدهد. همچنین، این نامه به نحوی اعلام می‌کند که اهداف متقاضی با اظهارات او یکی است (مثلا درباره مدت اقامت یا بازگشت به وطن)؛ و در صورت نیاز از او حمایت مالی خواهد کرد.

سازمان مهاجرت IRCC به کمک این نامه بهتر می‌تواند درخواست متقاضی برای صدور ویزا را ارزیابی کند؛ چون حالا درباره دلیل سفر، محل اقامت، حمایت مالی، اجتماعی و … ایده بهتری دارد، و یکی از شهروندان یا مقیمان او در حال تایید آن است.

این بدان معنی نیست که دعوت‌کننده به طور قانونی مسئول اعمال فرد دعوت‌شده در خاک کاناداست. با این حال، اکثرا توصیه می‌شود از ارسال دعوتنامه برای اشخاصی که ممکن است در کانادا کار غیر قانونی انجام دهند و به هر شکلی برای دولت این کشور مشکل ایجاد کنند، خودداری شود.

این موضوع می‌تواند دعوت‌کننده را درگیر امور دادگاهی و قانونی کند، و یا حتی برای اقامت دائم او کانادا مشکل ایجاد کند.

دعوتنامه کانادا چیست؟

ارسال دعوتنامه از کانادا برای چه کسانی ممکن است؟

  • بستگان درجه یک (پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند و …)، دوستان نزدیک و شرکای تجاری می‌توانند دعوتنامه مناسب را برای متقاضی ارسال کنند.
  • مهمترین شرط ارسال دعوتنامه‌های خویشاوندی، کاری، تجاری و … این است که فرد دعوت‌کننده شهروند یا مقیم دائم این کشور باشد.
  • مهاجران غیر قانونی یا با وضعیت نامشخص از نظر قانونی نمی‌تواند دعوتنامه‌ای بفرستند.
  • خوب است بدانید که محل زندگی، شغل، میزان درآمد و تراکنش‌های مالی فرد دعوت‌کننده می‌تواند اعتبارِ نامه و شانس پذیرش درخواست را افزایش دهد.

انواع دعوتنامه ویزای کانادا؛ شرایط و مدت اعتبار

نوع دعوتنامه کانادا بسته به اهداف سفر متقاضی متفاوت است، و شامل موارد زیر می‌شود:

دعوتنامه توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا دوستان، آشنایان و البته بستگان درجه یک می‌تواند این دعوتنامه را برای فرد مدنظر بفرستند، مثلا برای خواهر یا برادرشان. شروط ارسال دعوتنامه کانادا برای دوست، آشنایی کامل دعوت‌کننده از متقاضی، حداقل سن 18 سال، حمایت مالی و تضمین خروج پس از زمان اعلام‌شده از خاک کاناداست.

اعتبار این دعوتنامه نیز تا زمانی است متقاضی برای سفر اعلام می‌کند. دقت داشته باشید که با وجود ارسال دعوت نامه کانادا برای دوستان یا اعضای خانواده، خود آنها نیز باید همچنان شرایط مد نظر کنسولگری را برآورده کنند، از جمله ارائه هدف دقیق و واضح از سفر و محرز بودن قصد بازگشت به وطن.

دعوتنامه توریستی کانادا

دعوتنامه سوپر ویزای کانادا

دعوتنامه خویشاوندی کانادا یا دعوتنامه سوپر ویزا برای پدر، مادر، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های یک شهروند یا مقیم دائم کانادا ارسال می‌شود. به خاطر اقامت‎های طولانی مدت سوپر ویزا، شرط مهم ارسال دعوتنامه کانادا برای والدین یا پدربزرگ/مادربزرگ حمایت مالی از افراد دعوت‌شده است.

برای درخواست سوپر ویزا باید بیرون از کانادا اقدام کرد و ضمن برخورداری از شرایط مد نظر کنسولگری، فرد متقاضی همچنین باید …

  • دارای آزمایش مدیکال کانادا باشد.
  • از یک بیمه درمانی با اعتبار حداقل یک‌سال (از زمان ورود به کانادا)، با حداقل پوشش 100 هزار دلاری برخوردار باشد.

دعوتنامه کاری کانادا

این دعوتنامه از طرف کارفرماها، شرکت‌ها یا موسسه‌های مستقر در کانادا برای دعوت از فرد برای همکاری ارسال می‌شود؛ و شرط ارسال آن مدرک زبان متقاضی، تائیدیه‌های کاری و مدارک مربوط به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است. مدت اعتبار دعوتنامه کاری کانادا به اعلام کارفرما بستگی دارد.

به جز برنامه نامزدی استانی اسکیل ورکر ساسکاچوان، سایر برنامه‌های مهاجرت کاری به این کشور به دعوتنامه کاری یا جاب آفر از سوی کارفرمای کانادایی دارند. اینجا هم فرستادن این نامه صرفا بخشی از پروسه اقامت موقت در کاناداست، و نیروی متخصص باید شرایط اعلام‌شده را داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: نامه هدف از سفر به کانادا

دعوتنامه تجاری کانادا

این دعوتنامه‌ها برای شرکت در همایش‌ها، سمینارها یا جلسه‌ها برای فرد متقاضی فرستاده می‌شود. فراهم کردن محل اقامت متقاضی، حمایت مالی (در صورت نیاز) و ارائه برنامه‌های رویداد مد نظر از شرایط ارسال این نامه است. اعتبار آن نیز با اتمام همایش، سمینار یا جلسه منقضی می‌شود.

دعوتنامه‌ها برای کنفرانس‌های علمی در کانادا به دو صورت Author (نویسنده مقاله) یا Listener (شنونده) ارسال شده، و دعوت‌کننده باید طبق نقش متقاضی یکی از این دونوع را تنظیم و ارسال کند.

دعوتنامه تحصیلی کانادا

دعوتنامه تحصیلی (نامه پذیرش تحصیلی یا Acceptance Letter) را مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی ارسال می‌کنند؛ به شرط آنکه متقاضی پیش‌نیازها و شرایط مالی و تحصیلی مطلوب را داشته باشد. شود. اعتبار این دعوتنامه تا پایان دوره تحصیل، و شامل چنین جزئیاتی است:

  • رشته تحصیلی
  • مقطع تحصیلی
  • مشخصات دانشجو (یا دانش‌آموز)
  • شهریه
  • تاریخ شروع ترم تحصیلی دانشگاه در کانادا

پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی می‌توان برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد.

پیشنهاد مطالعه : نامه هدف از سفر به کانادا

شرایط ارسال دعوتنامه برای مهمان خارجی یا بستگان

در هر دعوتنامه، صرف نظر از نوعی که دارد، یک سری اطلاعات مشخص باید درج شود، از جمله اطلاعات فرد دعوت‌شده (متقاضی) و فرد دعوت‌کننده که اسپانسر هم گفته می‌شود. اطلاعات متقاضی شامل موارد زیر می‌شود:

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات تماس (شماره تماس و آدرس ایمیل)
  • نشانی دقیق محل سکونت
  • نوع رابطه با اسپانسر
  • مقصد سفر در کانادا (ایالت مد نظر)
  • مدت زمان اقامت و یا دیدار
  • محل اقامت دارد و چگونگی پرداخت هزینه‌های آن
  • تاریخ دقیق ورود به خاک کانادا و خروج از آن

اطلاعات فرستنده دعوتنامه کانادا نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات تماس (شماره تلفن و ایمیل)
  • نشانی دقیق محل سکونت
  • وضعیت اقامت (مقیم دائم یا شهروند) با ارائه کپی کارت شهروندی، سند لندینگ (IMM1000)، گذرنامه، گواهی تولد در کانادا یا کارت اقامت دائم
  • عنوان شغلی
  • نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد همسر و فرزندان
  • تعداد افرادی که در خانواده اسپانسر زندگی می‌کنند، از جمله افرادی که از آنها حمایت مالی می‌کند

برای دعوتنامه‌های کاری، چنین مواردی باید قید شود:

  • نام شرکت
  • آدرس دفتر مرکزی
  • وب‌سایت شرکت (در صورت وجود)
  • تاریخ ثبت یا تاسیس شرکت
  • شرح مختصری از فعالیت و نوع کسب و کار

در صورت ارسال دعوتنامه خویشاوندی کانادا برای سوپر ویزا، یک سری اطلاعات دیگر نیز باید در دعوت‌نامه آورده شود، از جمله:

  • نامه کتبی و امضا شده تضمین حمایت مالی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ در طول مدت اقامت در کانادا
  • اثبات بالاتر بودن درآمد سالانه از حداقل درآمد تعیین‌شده LICO برای پوشش تمام هزینه‌های افراد خانواده و مهمان‌های سوپر ویزا

پیشنهاد مطالعه : سفارت های کانادا برای ایرانیان

هزینه ارسال دعوت نامه از کانادا

فرستادن دعوتنامه از کانادا از طرف بستگان درجه‌یک، دوست، همکار یا اشخاص حقوقی هیچ هزینه‌ای برای متقاضی ندارد. تنها در چند حالت است که ارسال این نامه مشمول هزینه می‌شود:

  • برای دریافت دعوتنامه تحصیلی باید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار، به عنوان هزینه بررسی پرونده توسط دانشگاه پرداخت شود.
  • هزینه دعوتنامه کنفرانسی به سازمان برگزار کننده رویداد بستگی دارد.
  • برای دعوتنامه‌های کاری، هزینه‌ای به خود دعوتنامه تعلق نمی‌گیرد. اما فرد در پروسه اخذ ویزای کار باید هزینه‌های دیگری را بپردازد.
  • برای دعوتنامه توریستی، هزینه‌ای به سازمان گردشگری پرداخت می‌شود.

همین‌جا یادآوری می‌کنیم که برای اقامت کوتاه‌مدت‌ از طریق دعوت نامه به کانادا، سراغ افرادی که دعوتنامه می‌فروشند و سایر روش‌های غیر اصولی و غیر قانونی برای ورود به خاک کانادا نروید. اعتماد به چنین اشخاص و موسساتی علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف، دعوت‌نامه قابل اتکایی برای شما فراهم نمی‌کند و منجر به ریجکت درخواست می‌شود.

هزینه ارسال دعوت نامه از کانادا

نحوه فرستادن دعوتنامه از کانادا

دعوتنامه باید از کانادا (به صورت محضری و قانونی‌شده، در صورت درخواست سفارت) برای متقاضی به صورت الکترونیکی با فرمت PDF یا پستی با پست ویژه ارسال شود. سپس متقاضی آن همراه سایر مدارک به سفارت ارائه می‌دهد. یادآوری می‌کنیم که این فرآیند باید در سفارتی خارج از کانادا انجام شود.

توجه: بهتر است پیش از اعلام و درخواست سفارت، اسپانسر شخصا دعوتنامه را پیش از ارسال در یکی از دفاتر اسناد رسمی در کانادا ثبت کند. چون احتمال دارد کارمند سفارت درخواست ثبت‌نشده در دفترخانه اسناد رسمی را رد کند.

همان‌طور که بالاتر هم گفتیم اینکار ضروری نیست، اما بهتر است انجام شود؛ مخصوصا برای ایرانی‌ها که اطلاعات بیومتریک‌شان در سفارت ثبت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : ویژگی‌های عکس بیومتریک برای ویزای شینگن و کانادا

نمونه دعوتنامه کانادا

این نامه‌ها بهتر است با یک احوالپرسی کوتاه و مودبانه شروع شوند. سپس هدف از دعوت متقاضی به کانادا و اتفاقاتی که حین اقامت او می‌افتد به اختصار توضیح داده شود.

برای اینکه دید واضح‌تری از ساختار و اطلاعات این نامه‌ها داشته باشید، می‌توانید مثال‌هایی که در ادامه آمده‌اند را بررسی کنید. این نامه‌ها کامل و با کمی اصلاح برای هر شخص و مناسبتی مناسب هستند؛ تنها باید فضاهای خالی را با اطلاعات لازم پر کرد.

ما توضیحات را به فارسی نوشته‌ایم، اما همان‌طور که می‌دانید باید به صورت انگلیسی پر شوند.

نمونه اول

{نام دعوت‌کننده}

{آدرس دعوت‌کننده}

{شماره تلفن دعوت‌کننده}

 

Subject: Letter of Invitation

{شهر, تاریخ}

 

To whom it may concern,

This is to certify that {نام دوستان یا اعضای خانواده} will be visiting me in {شهر سکونت}, Canada from {تاریخ ورود} to {تاریخ خروج}. {اینجا باید نوع رابطه خود با اعضای خانواده یا دوستان، مدت زمانی که آنها را می‌شناسید و … را توضیح دهید}.

 

{نام دوستان یا اعضای خانواده} will be staying at my home for the duration of their stay. {اینجا باید توضیح دهید در مدت اقامت آنها چه کارهای انجام می‌دهید، مثلا بازدید از جاذبه‌ها یا …}

 

Please find attached to this letter proof of my legal status in Canada. You will also find my personal information as well as those of my guest(s).

 

Should you require any further information, please do not hesitate to contact me.

 

Kind regards,

{نام دعوت‌کننده}

امضا

نمونه دوم

(نمونه دعوتنامه خویشاوندی کانادا برای حضور والدین در مراسم فارغ التحصیلی)

 

[آدرس دعوت‌کننده]

[شماره تلفن دعوت‌کننده]

[آدرس ایمیل دعوت‌کننده]

 

Subject: Letter of Invitation for (نام متقاضیان/دعوت‌شده‌ها)

 

Dear Sir/Madam,

 

My name is (نام کامل دعوت‌کننده) and my date of birth is (تاریخ تولد).  I am a student at McGill and have a valid Study Permit, a copy of which is attached for your easy reference.

 

I provide this letter of invitation on behalf of my parents, Mr. (نام پدر) and Mrs. (نام مادر), born on (تاریخ تولد پدر) and (تاریخ تولد مادر), respectively, and who live at: (آدرس و شماره تلفن والدین).

 

My parents (or other) are applying for a Temporary Resident Visa so that they may visit with me for a few days/week/weeks/month from _________ to ________________ (تاریخ ورود و خروج والدین) as I am graduating on (تاریخ مراسم) and it is very important to me and to them that they be in attendance so that we may celebrate this special moment together (یا هدف دیگری را اعلام کنید).

 

My parents (یا افرادی با نسبت‌های دیگر) will stay with me at the above indicated address and they will be responsible for their own financial support for the duration of their visit.  Specifically, they will be bringing with them funds in the amount of (اعلام مبلغ فاند به دلار کانادا) as proven by the attached bank account statement(s) (یا سایر مدارکی که فاند یا همان تمکن مالی را اثبات می‌کند).

 

If you have any questions regarding this invitation letter, then please do not hesitate to contact me.  

Otherwise, I thank you for your attention to and cooperation in issuing my parents (یا افرادی با نسبت‌های دیگر) their Temporary Resident Visas as soon as possible.

 

Best regards,


(امضا)

نمونه سوم

محل سکونت در کانادا, تاریخ

To the Canadian Embassy in (نام کشور)

(آدرس سفارت‌خانه)

(شماره تلفن سفارت‌خانه)

Subject: Invitation Letter for Mr./Miss (نام متقاضی)

 

Dear Sir/Madam,

 

My name is (نام دعوت‌کننده), I was born on (تاریخ تولد), and I am from (محل سکونت در کانادا). I am a (وضعیت اقامت: شهروند یا مقیم دائم) and I live in (آدرس دقیق در کانادا). My household has (تعداد افرادی که در خانه شما زندگی می‌کنند) and I work (موقعیت شغلی، نام شرکت و نشانی آن), earning (درآمد ماهانه یا سالانه).

 

Through this letter, I am inviting (نام متقاضی), born on (تاریخ تولد) and currently living in (نشانی در کشور سکونت) to Canada for a short stay. (نام متقاضی) will be staying in (نشانی محل اقامت در کانادا، که می‌تواند خانه شما یا یک هتل باشد) from (تاریخ ورود) until (تاریخ خروج). I am (اعلام نسبت با متقاضی), and we will be visiting and touring around Canada for (مدت زمان به روز یا ماه) in different locations.

 

(نام متقاضی) currently works (موقعیت شغلی و محل کار), earning (درآمد ماهانه یا سالانه) with which they will be able to afford the stay in Canada. (نام متقاضی) is a genuine visitor who will not overstay their visa. Their work obligations in (کشور متقاضی) extend and (نام متقاضی) is needed back to work as soon as they return from Canada.

 

Please see attached a certified copy of my (نام مدارکی که نشان‌دهنده وضعیت اقامت دعوت‌کننده در کاناداست) and my bank report for the past 6 months.

 

Feel free to contact me should you have any further questions regarding myself or (نام متقاضی).

 

I look forward to having (نام متقاضی) visit me in Canada so we can spend time together and visit Canada.

 

Kind regards,

(نام دعوت‌کننده)

(نشانی)

(شماره تلفن)

(ایمیل)                                                                                                           امضا

امیدواریم اکنون به پاسخ تمامی پرسش‌های خود درباره نحوه فرستادن دعوتنامه از کانادا برای والدین، دوستان، همکاران تجاری و … رسیده باشید. اگر هم متقاضی درخواست ویزای اقامت با دعوتنامه در کانادا هستید و جهت تشکیل پرونده و پیشبرد آن به کمک احتیاج دارید، با مشاوران «ویزفوری» در ارتباط باشید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *