سفارت ایتالیا در تهران

آخرین بروزرسانی : آبان ۱۴۰۲

هر کشور برای ارائه خدمات و تسهیلات به افراد کشور خودش که در دیگر کشورها حضور دارند یا برای کسانی که قصد گرفتن ویزا دارند تا به آن کشور سفر کنند، در کشور میزبان سفارت دارد. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید و نمی‌دانید که از کدام ویزا باید برای خروج از کشور استفاده کنید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بدانید سفارت ایتالیا در تهران کجاست و در مورد خدمات آن اطلاعات کافی کسب کنید.

خدمات سفارت ایتالیا در تهران

امروزه بسیاری از افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها برای آنکه بخواهند مدارک خود را برای سازمانی دیگر بفرستند آن را ایمیل می‌کنند. با توجه به آنکه سرعت ارسال مدارک در این کار بالاست افراد به راحتی می‌توانند در کمترین زمان ممکن مدارک خود را با هر حجمی که داشته باشد به آدرس سازمان مورد نظر ایمیل کنند. از آنجایی که استفاده از امکانات ایمیل و ارسال مدارک در تمام دنیا به یک شیوه انجام می‌شود، افراد می‌توانند بر حسب هدف و میزان کارایی خود از این امکانات به صورت یکسان استفاده کنند.

بر اساس همین موضوع سفارت ایتالیا هم کار رسیدگی به پرونده‌های مشتریان خود را از این طریق ساده کرده است تا افراد برای گرفتن وقت از سفارت ایتالیا و ارسال و پیگیری مدارک خود از این تسهیلات استفاده کنند. سفارت ایتالیا در این زمینه خلاقیت بیشتری به خرج داده است و برای هر بخش و هر کدام از تسهیلات آدرس ایمیل جداگانه‌ای در نظر گرفته است تا برای افراد هم پیگیری کارهایشان و همچنین دسته‌بندی اطلاعات ساده‌تر باشد.

به خاطر آنکه درخواست‌هایی که برای سفارت ایتالیا ارسال می‌شود حجم بالایی دارد، به همین دلیل کارشناسان این سفارت برای هر کدام از درخواست‌ها آدرس ایمیل مخصوصی در نظر گرفته‌اند تا رسیدگی و پیگیری پرونده‌ها در شرایط بهتر و سریع‌تری انجام شود.

خدمات سفارت ایتالیا در تهران

سفارت ایتالیا در تهران با تأیید مدارک

بیشتر متقاضیانی که درخواست ویزای ایتالیا داده‌اند، منتظرند تا مدارکشان تأیید و وقت مراجعه به سفارت برای آن‌ها اعلام شود. مدارکی که برای سفارت ارسال کرده‌اید باید از طریق ناظران و مترجمان تأیید و بررسی شود. این مدارک حتما باید به زبان ایتالیایی باشد و از طریق دادگستری و امور خارجه مورد تأیید قرار بگیرد. بعد از این مراحل سفارت ایتالیا هم باید این مدارک را تأیید کند.

آدرس سفارت ایتالیا در تهران

سفارت ایتالیا در خیابان نوفل لوشاتو پلاک 68/79 قرار دارد، اما برای درخواست ویزا باید به قسمت کنسولی آن مراجعه کنید که در خیابان جردن، خیابان فرزان شرقی قرار دارد. یک نکته مهم هم وجود دارد آن هم اینکه مدتی است سفارت ایتالیا کارهای مربوط به ویزاهای کوتاه مدت نوع c خود را به شرکتی به نام CKGS واگذار کرده است که باید برای گرفتن آن به این شرکت مراجعه کنید.

کنسولگری ایتالیا

کنسولگری ایتالیا و باغ آن متعلق به دوران قاجار و خانواده فرمانفرماییان بوده است. این مجموعه که یک باغ تاریخی ملی به شمار می‌رود در سال 1376 در فهرست آثار ملی ثبت شده است و به همین دلیل می‌توان بازدید از این مجموعه را یک بازدید تاریخی و گردشگری هم به شمار آورد. در بخش کنسولی سفارت ایتالیا کارهایی مانند گرفتن ویزا، ارائه خدمات پاسپورت، وقت برای ارائه روادید، امور تجاری و رابطه با کنسولگری انجام می‌شود.

کنسولگری ایتالیا

 

دریافت وقت سفارت ایتالیا

در سال‌های گذشته گرفتن وقت از سفارت ایتالیا یکی از مشکلات کسانی بوده که قصد سفر به این کشور را داشته‌اند. در این میان دلالانی هم بوده‌اند که وقت مراجعه به سفارت را خرید و فروش و مشکلات مراجعه کنندگان را چندین برابر کرده‌اند.

کسانی که قصد مراجعه به سفارت را داشتند باید بعد از یافتن سفارت ایتالیا ساعت‌ها در صف‌های طولانی می‌ایستادند. این روزها سفارت ایتالیا رسیدگی به مدارک متقاضیان و دریافت وقت را به صورت آنلاین انجام می‌دهد. متقاضی بعد از گرفتن وقت باید مدارک خود را به مراکز کاکس اند کینگس که در تهران، ولنجک، خیابان سیزدهم، پاساژ گالریا مال، ساختمان اداری، طبقه چهارم قرار دارد بفرستد.

متقاضیانی که برای گرفتن وقت ملاقات آنلاین اقدام می‌کنند باید به همراه مدارک مورد نیاز به دفتر کنسولی سفارت ایتالیا در بلوار آفریقا، فرزان شرقی، پلاک ۱۵مراجعه کنند. سفارت ایتالیا تنها وقتی ویزای توریستی شینگن را برای اتحادیه اروپا (شینگن) صادر می‌کند که شما اول بخواهید به ایتالیا بروید. قانونی برای کشورهای شینگن وجود دارد، آن هم اینکه این کشورها می‌توانند از ورود مسافرانی جلوگیری کنند که قوانین این کشورها را رعایت نمی‌کنند.

تمامی افرادی که تقاضای دریافت ویزا کرده‌اند باید اثر انگشت ارائه کنند و فقط کودکان زیر 12 سال لازم نیست این کار را انجام دهند. شما برای گرفتن روادید یک وقت مصاحبه هم در سفارت ایتالیا خواهید داشت و اگر به هر دلیلی ویزای شما صادر نشود و با مشکل مواجه شدید، می‌توانید به دادگاه لاری استان لاتزیو مراجعه کرده و ادعای دعوی کنید.

مراجعه کنندگانی که از طریق سایت سفارت وقت گرفته‌اند و مدارک خود را ارائه کرده‌اند باید در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه با مراجعه به دفتر کنسولی سفارت ایتالیا واقع در خیابان جردن پاسپورت خود را بگیرند. توجه داشته باشید که ارائه مدارک باید کاملا کاغذی و دستی باشد و درخواست‌هایی که به صورت آنلاین به سفارت رسیده باشد، رسیدگی نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای ایتالیا در تهران

  • فرم درخواست ویزای شینگن
  • گذرنامه که حداقل دو برگه سفید و سه ماه اعتبار داشته باشد
  • دو قطعه عکس ۴*۳ باکیفیت و روتوش نشده
  •  فرم رایگان

هزینه‌ای که برای صدور ویزا باید بپردازید برای افراد بزرگسال 60 یورو، زیر 6 سال رایگان و بین 6 تا 12 سال 35 یورو است.

همسر یا فرزندان زیر ۲۱ سال کسانی که شهروند ایتالیا هستند از پرداخت هزینه صدور ویزا معاف هستند، همچنین والدین و همسر کسانی که شهروند اتحادیه اروپا و ایتالیا هستند نیز اگر سرپرستی‌شان بر عهده فرزندان بالای 21 سال ایتالیایی‌شان باشد لازم نیست هزینه صدور ویزا را بپردازند.

 

ویزای دانشجویی ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر متقاضی زیادی برای سفر و اقامت و همچنین تحصیل داشته است. یکی از راه‌هایی که می‌توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد گرفتن ویزای دانشجویی است. برای گرفتن ویزای دانشجویی برخی شرایط لازم است که در ادامه برای شما خواهیم گفت.

ویزای دانشجویی ایتالیا

شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از شرایط مهم برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا متناسب بودن شرایط سنی با مقطع تحصیلی مورد نظر است. منظور از گپ تحصیلی یعنی بین آخرین مقطع تحصیلی شما و شروع مقطع تحصیلی جدید به لحاظ سنی اختلاف وجود داشته باشد. در این شرایط می‌توانید این فاصله را با پژوهش‌های علمی یا دوره‌های تحقیقاتی پر کنید که مشکل اختلاف سنی شما برطرف شود. برای این کار می‌توانید چند مقاله چاپ شده از شما در نشریات مختلف را نشان آفیسر سفارت دهید یا همکاری در پروژه‌های علمی و همچنین آموزش زبان را در سابقه تحصیلی خود ذکر کنید.

مدرک زبان مناسب برای گرفتن ویزای دانشجویی

یکی از مدارک مهمی که می‌توانید هنگام درخواست ویزای تحصیلی ارائه دهید مدرک زبان مانند IELTS6 یا بالاتر و تافل هوم ادیشن و … است.

ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

گرفتن ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان برای ایتالیا کار سختی است، اما غیر ممکن هم نخواهد بود. تنها کافی است یکی از موسسات معتبر که زبان ایتالیایی تدریس می‌کند را به سفارت معرفی کنید تا به شما بدون مدرک، پذیرش دهد. با توجه به مورد قبول بودن آزمون دولینگو تافل هوم ادیشن مشکلی از این جهت برای شما پیش نخواهد آمد.

شرط معدل برای ویزای تحصیلی ایتالیا

شرط معدل مشخص و خاصی برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا وجود ندارد. هر دانشگاهی برای پذیرش خود شروط مخصوص خود را دارد، اما به طور میانگین شرط معدل 14 برای بیشتر دانشگاه‌ها مورد پذیرش است. یک نکته را هم در نظر داشته باشید؛ اگر معدل شما پایین است دچار استرس نشوید که نمی‌توانید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید. در این صورت تنها کافی است سابقه پژوهشی مرتبط با رشته خود را اعلام کنید.

تأمین هزینه‌های زندگی در ایتالیا

هنگام مراجعه برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا باید هزینه‌های یک سال زندگی در این کشور در حساب شما باشد. در حال حاضر چیزی در حدود 470 یورو برای هر ماه زندگی در ایتالیا محاسبه می‌شود.

تأمین هزینه‌های زندگی در ایتالیا

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا

اگر می‌خواهید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید یک پروسه چند مرحله‌ای پیش روی شما قرار دارد.

رشته دانشگاهی مناسب و دانشگاه مورد علاقه

ابتدای کار باید دانشگاهی که رشته مورد علاقه شما را دارد و با شرایط شما مناسب باشد پیدا کنید. چون هر دانشگاهی در ایتالیا شرایط خاصی دارد و میزان شهریه و مدرک زبان و معدل خاصی را طلب می‌کند.

اقدام عملی برای گرفتن پذیرش

برای این کار لازم است که اقدامات لازم را برای فرستادن مدارک مورد نظر خود برای دانشگاهی که در نظر دارید، انجام دهید. یکی از کارهای مهم برای تکمیل این مدارک نوشتن رزومه و انگیزه حضور و تحصیل در دانشگاه بر اساس استانداردهای سفارت است.

گرفتن وقت سفارت

مرحله مهم بعد از اینکه مدارک را تکمیل کردید گرفتن وقت از سفارت است. شرکت CKGS کارهایی را که برای صدور ویزا لازم است انجام می‌دهد.

تحویل مدارک به سفارت

در مرحله آخر مدارک خود را به صورت حضوری به سفارت ارائه و کارهای مربوط به انگشت‌نگاری را انجام دهید. برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز به مصاحبه حضوری نیست.

سفارت ایتالیا در تهران ولنجک

برای آنکه وقت سفارت ایتالیا در ولنجک را بگیرید باید وب سایت سفارت ایتالیا را ببینید. بعد از اینکه تعیین وقت سفارت برای شما انجام شد باید با مدارک لازم به کارگزاری ولنجک مراجعه کنید. در واقع تمام مراحل صدور ویزا و واریز پول و اگر لازم باشد مصاحبه حضوری در این کارگزاری انجام می‌شود.

به همین دلیل شما دیگر لازم نیست مستقیم به خود سفارت ایتالیا بروید. یکی از نکات مهم در مورد این کارگزاری این است که وقت فوری برای گرفتن ویزای ایتالیا در این کارگزاری تعیین می‌شود و چنانچه برای حضور در ایتالیا عجله دارید حتما به کارگزاری ولنجک مراجعه کنید.

آدرس سفارت ایتالیا در ولنجک

همان طور که از قبل گفتیم سفارت ایتالیا مدتی است که کارهای صدور ویزا را به کارگزاری‌های معتبر طرف قرارداد خودش واگذار کرده است و به این دلیل کارها سرعت بیشتری یافته است. موسسه VFS Global شرکت معتبری است که متقاضیان دریافت ویزا می‌توانند برای ارائه مدارک خود به آنجا مراجعه کنند. بعد از آنکه وقت سفارت تعیین شد، به دفتر شرکت Cox and Kings واقع در تهران، ولنجک، خیابان سیزدهم، پاساژ لوکس گالریا مال، ساختمان اداری، طبقه چهارم مراجعه نمایید.

ساعات کار سفارت ایتالیا در ولنجک

متقاضیانی که در خواست ویزای ایتالیا را دارند باید در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳، برای دریافت گذرنامه و برای تأیید مدارک در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۱ به سفارت ایتالیا در ولنجک مراجعه نمایند. روزهای جمعه و شنبه سفارت تعطیل است.

باید یادآوری کنیم وقت سفارت ایتالیا در ولنجک برای کسانی است که قصد اقامت حداکثر 90 روزه را در یک بازه زمانی 180 روزه دارند. این افراد می‌توانند بلیت سفر خود را به مقصد یکی از شهرهای ایتالیا رزرو یا خریداری نمایند. پرداخت هزینه ویزا باید به صورت نقدی و یورویی باشد و کاملا تسویه شود، چون در غیر این صورت پرونده شما نقص مدارک می‌خورد و باید دوباره وقت سفارت رزرو کنید. مدارک شما باید کامل و بدون نقص باشد و همچنین تمام افراد بالای 12 سال متقاضی ویزا برای انگشت‌نگاری باید در سفارت ایتالیا حضور داشته باشند.

وقت سفارت ایتالیا در ولنجک

شما می‌توانید برای اخذ وقت سفارت ایتالیا در ولنجک از طریق آنلاین هم اقدام کنید. در این شرایط باید یک ماه منتظر بمانید تا وقت شما از طرف سفارت تأیید شود. بنابراین برای آنکه راه سریع‌تری داشته باشید می‌توانید به شرکت‌های فعال در زمینه اخذ ویزاهای مهاجرتی مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

همان طور که از ابتدای مطلب هم با شما صحبت کردیم ویزای ایتالیا یکی از پر طرفدارترین ویزاهای حال حاضر برای کسانی است که قصد مهاجرت از ایران را دارند. مراجعه مستقیم شهروندان ممکن است کار آن‌ها را کمی عقب بیندازد و معطلی به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است که با مراجعه به شرکت‌های اخذ ویزای مهاجرتی این پروسه را جلو بیندازید تا در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی شود.

از طرف دیگر ویزای تحصیلی هم یکی دیگر از ویزاهای پر طرفدار است که زمینه را برای مهاجرت و اقامت دائم شما در این کشور مهیا می‌کند. به همین منظور راهکارهایی را برای شما توضیح دادیم که به راحتی بتوانید برای گرفتن این نوع ویزا اقدام نمایید و سریع‌تر به هدف خود دست یابید.

گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا در تهران را می‌توان مهم‌ترین مرحله در روند اعزام دانشجو به ایتالیا دانست. سفارت ایتالیا در کشور ایران از نظر سادگی و سرعت صدور ویزای تحصیلی از بهترین سفارت‌ها در ایران به شمار می‌رود. سختگیری نداشتن در مرحله مصاحبه، تعیین وقت در چیزی کمتر از حدود یک ماه و از همه مهم‌تر اینکه برای صدور ویزای تحصیلی پول شما را بلوکه نمی‌کنند، از برترین خصوصیات سفارت ایتالیا در تهران است.

سفارت ایتالیا غیر از ساختمان مرکزی در خیابان نوفل لوشاتو دو مرکز دیگر هم دارد که یکی در خیابان جردن و دیگری در ولنجک واقع شده تا کارها با رسیدگی سریع‌تری انجام ‌شود. مدارک خود را با جزئیات کامل کنید که هنگام تحویل مدارک مشکلی برایتان پیش نیاید و برگشت نخورید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی در زمینه مهاجرت به کشور ایتالیا و دریافت ویزای توریستی ایتالیا دارید می‌توانید آن را با کارشناسان ما در ویزافوری مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت نمایید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *