راهنمای کامل سفر به ایتالیا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

ایتالیا یکی از کشورهایی است که سفر به آن طرفداران زیادی دارد، پس فراموش نکنیم که حتما در اولین مرحله برای وارد شدن به این کشور باید ویزای ایتالیا بگیریم و بعد هم تور ایتالیا را رزرو کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بدانید تمام مراحل گرفتن تور ایتالیا و سفر ارزان قیمت به ایتالیا چه شرایطی دارد.

شرایط دریافت ویزای ایتالیا

قطعا اولین مرحله‌ای که برای گرفتن تور ایتالیا لازم است گرفتن ویزای توریستی ایتالیا است. برای این کار اول باید به کارگزاری‌های معتبری که از طرف سفارت ایتالیا معرفی شده‌اند مانند کارگزاری کاکس اند کینگز CKGS مراجعه کنید ( البته این کار در حال حاضر توسط ویزامتریک انجام می شود ) و کارهای مربوط به انگشت‌نگاری و صدور مدارک را انجام داده و بعد از بیست و یک روز منتظر دریافت ویزای ایتالیای خود باشید. گرفتن ویزای ایتالیا نیاز به مصاحبه ندارد و تنها شرط مهمش داشتن تمکن مالی و گردش مالی حدود 500 میلیون تومان در حساب شماست.

شرایط و مدارک شما را آفیسرهای سفارت ایتالیا بررسی کرده و بعد از رفع و رجوع ناقصی مدارک می‌توانید به کارگزاری‌های صدور تور ایتالیا مراجعه کرده و تور مورد نظر خود را خریداری نمایید. فقط در آماده کردن مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا دقت لازم را داشته باشید که نقصی نداشته باشد و صدور ویزای شما با مشکل مواجه نشود.

شرایط دریافت ویزای ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای ایتالیا

مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا برای انواع ویزا متفاوت است. اما به طور کلی مدارک زیر برای دریافت ویزای ایتالیا لازم است:

  • پاسپورت فعلی و پاسپورت‌های قبلی
  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس 5 * 5/4
  • مدارک ازدواج، طلاق، گواهی فوت همسر و همچنین گواهی تولد فرزندان و …
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو هتل یا جایی که قرار است بمانید
  • مدارکی که تمکن مالی شما را ثابت کند با ترجمه آن
  • وضعیت برنامه سفر شما و جاهایی که قرار است بروید
  • بیمه مسافرتی؛ این بیمه متناسب با تاریخ رفت و برگشت شما و با پوشش حداقلی ۳۰,۰۰۰ یورو در ایتالیا و نیز در کل برای ویزای توریستی شینگن صادر می‌شود.
  • ارائه مدارک شغلی برای آنکه ثابت کند به اینجا برمی‌گردید.

پیشنهاد مطالعه : وقت سفارت ایتالیا

بهترین زمان سفر به ایتالیا

فصل‌های بهار و پاییز زمان مناسبی برای سفر به این کشور است، چون در این دو فصل بیشتر شهرهای ایتالیا آب و هوای مطلوبی دارند و چون میزان سفر در این دو فصل کمی کاهش می‌یابد می‌توانید هتل‌های ارزان‌تر و سفری باصرفه‌تر را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به ایتالیا

سفر به ایتالیا بدون تور

گاهی اوقات دوست داریم در کمال آرامش به یک سفر تفریحی برویم که مکان‌های دیدنی زیادی دارد و تا مدت‌ها می‌تواند خاطره لذت‌بخشی را در ذهن ما جا بگذارد. ایتالیا یکی از کشورهایی است که سفر به آن هرگز خالی از لطف نبوده و همواره ارزش دیدن و گردشگری در آن را دارد. سفر به ایتالیا بدون تور هم طرفداران خود را دارد. در ادامه به شما روش‌های راحت این سفر را خواهیم گفت.

هزینه سفر به ایتالیا از ایران

بهترین مسیر رفتن از ایران به ایتالیا از مسیر هوایی امکان‌پذیر است. البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید به کشورهای دیگر که نزدیک ایتالیا است سفر کنید و سپس از طریق دریایی یا با قطار و زمینی خود را به این کشور برسانید. در ادامه درباره تمام این مسیرها با شما صحبت خواهیم کرد.  پیش از آنکه وارد ایتالیا شوید برخی هزینه‌هایی وجود دارد که باید برای گرفتن ویزا آن را پرداخت کنید.

  • هزینه شناسه
  • هزینه عوارض شهرداری
  • هزینه خزانه‌داری استان بابت صدور گذرنامه
  • هزینه پست
  • هزینه عکاسی پاسپورت
  • هزینه ویزا که برای افراد بزرگسال 60 یورو و برای کودکان 6 تا 12 سال، 35 یورو خواهد بود.
  • هزینه ویزا برای کودکان زیر 12 سال رایگان است.

بلیط ایتالیا

همان گونه که اشاره کردیم بهترین مسیر برای رسیدن به ایتالیا از طریق هوایی و پرواز است. برای این کار باید از قبل بلیط ایتالیا را تهیه کنید. البته که هزینه‌های تهیه بلیط ایتالیا با توجه به میزان قیمت ارز در ایران ممکن است بالا یا پایین برود.

این هزینه‌ها برای سفر ایتالیا بدون تور ممکن است با تغییراتی همراه باشد. برای آنکه هزینه‌های سفر خود را بتوانید مدیریت کنید باید از چند روز قبل اقدام به تهیه بلیط ایتالیا کرده و برآورد هزینه‌های هتل و ماندن خود را در طی سفر انجام دهید. اگر می‌خواهید شهرهای مختلف ایتالیا را ببینید خیلی برای آنکه در کدام فرودگاه فرود بیایید حساسیت به خرج ندهید تا بتوانید مناسب‌ترین پروازها را از لحاظ قیمت و کیفیت پیدا کنید.

هر چقدر هم در ایتالیا بمانید از زیبایی‌های آن سیر نمی‌شوید، اما اگر اولین بار است که به این کشور سفر می‌کنید به یک برنامه‌ریزی دو هفته‌ای نیاز دارید تا بتوانید جذابیت‌های این کشور زیبا را بهتر ببینید.

 

هزینه سفر به ایتالیا از ایران

کل پولی را که می‌خواهید در ایتالیا خرج کنید، در نظر بگیرید و تمام خرج‌های اضافی یا هزینه‌هایی که نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید، مانند تورهای داخلی که گران هستند، خرید لباس و وسایل سفر و غیره را از آن کم کنید و سپس باقی پول خود را بر تعداد روزهایی که در ایتالیا خواهید بود تقسیم کنید. الان می‌توانید هزینه روزانه سفر خود در ایتالیا را مشخص نمایید؛ یعنی میزان پولی که هر روز باید خرج کنید، هزینه غذا، رفت و آمد و هزینه بازدید اماکن توریستی مشخص شده است.

برخی از جاهایی که از قبل در نظر دارید رزرو کنید

این بخش هیجان‌انگیزترین قسمت سفر است. برخی از جاهایی که همیشه در نظر داشتید تا از آن‌ها بازدید کنید در نظر بگیرید و بلیط بازدید از آن‌ها را از قبل تهیه نمایید. برای این کار هزینه تورهای داخلی را در نظر بگیرید. گاهی اوقات سفر به ایتالیا با تور می‌تواند به میزان زیادی هزینه‌های شما را کاهش دهد، برخی اوقات هم عکس این موضوع صادق است. باید در نظر داشته باشید که برای داشتن سفر ارزان مقایسه بین سفر به ایتالیا با تور و سفر به ایتالیا بدون تور می‌تواند سفری اقتصادی را برای شما در پی داشته باشد.

محل اقامت خود را رزرو کنید

برای یک سفر مطمئن حتما باید مکانی که می‌خواهید در آن اقامت داشته باشید از قبل مشخص باشد، البته در شهرهای مهم مانند رم و ونیز و … می‌توانید به راحتی هتل پیدا و رزرو کنید؛ البته شاید کمی گران‌تر از رزرو آن از قبل دربیاید، اما در شهرهای کوچک‌تر آن مانند سواحل آمالفی یا سینکوتره باید از قبل جایی را که می‌خواهید برای ماندن انتخاب کنید، رزرو کرده باشید.

سفر به ایتالیا با کشتی

همین اول باید بگوییم که شما نمی‌توانید مستقیم با کشتی خود را به ایتالیا برسانید، اما نگران نباشید شما می‌توانید به ترکیه سفر کنید و از آنجا با کشتی کروز خود را به ایتالیا برسانید. با استفاده از این روش در هزینه سفر به ایتالیا بدون تور نیز صرفه‌جویی کرده‌اید. برای رسیدن به ترکیه هم می‌توانید از مسیر هوایی یا زمینی بهره ببرید؛ بستگی به زمان و هزینه‌های خود می‌توانید آن را تغییر دهید.

تنها موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که برای ورود به ترکیه نیاز به ویزا ندارید اما برای رسیدن به ایتالیا نیاز به ویزا دارید، برای همین باید ویزای توریستی ایتالیا را از قبل تهیه نمایید تا زمان ورود به مرز ایتالیا با مشکل مواجه نشوید.

سفر از استانبول به ایتالیا با کشتی‌های کروز از طریق مسیرهای دریایی، از بندر Ulusoy در منطقه Çeşme ازمیر به بندر Brindisi ایتالیا انجام می‌شود. هزینه کشتی‌های کروز از استانبول تا ترکیه از 1149 دلار شروع می‌شود. بر اساس اینکه سفر شما چند روز طول می‌کشد و با توجه به امکانات موجود در کشتی به مبلغ 1000، 800 یا حتی 410 دلار هم تغییر خواهد کرد. این کشتی‌ها برای کسانی که می‌خواهند در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنند گزینه مناسب‌تری است.

سفر به ایتالیا با قطار

سفر با قطار یکی از راه‌هایی است که لذت سفر را چندین برابر می‌کند. دیدن مسیر و زیبایی‌های سفر یکی از دلایل مهمی است که افراد زیادی را ترغیب می‌کند تا با قطار سفر کنند. در قاره سبز یا اروپا یکی از راه‌هایی که مردم برای سفر انتخاب می‌کنند سفر با قطار است. انواع قطارهای تفریحی با امکانات خاص و متفاوت در این قاره وجود دارد که باعث می‌شود یکی از ترجیحات همیشگی مردم این قاره سفر با قطار باشد.

سفر به ایتالیا با قطار هم یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند هزینه سفر شما را کاهش دهد. برای این کار می‌توانید بعد از آنکه خود را با روش‌هایی که گفته شد به ایتالیا رساندید از مسیرهای ریلی برای جابه‌جایی بین شهرهای مختلف این کشور بهره ببرید. ناگفته نماند که شما با داشتن ویزای ایتالیا می‌توانید به کشورهای شینگن هم رفت و آمد کنید. برای این کار می‌توانید از قطارهای شب‌رو استفاده کنید که طرفداران زیادی در قاره سبز دارد.

با این قطارها شما با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ در واقع شما برای رسیدن از شهری به شهر دیگر از قطار شب‌رو استفاده می‌کنید که تجهیزات کاملی مانند هتل (حتی حمام و دستشویی داخل کوپه) را در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین حال می‌توانید از روز خود هم به نحو مطلوب استفاده کنید و زمان خود را به گردش در شهرهای مختلف بپردازید، بدون آنکه برای شب ماندن در هتل هزینه کرده باشید.

قیمت بلیط قطار ایتالیا

راه‌آهن دولتی ایتالیا Trenitalia و اپراتور خصوصی Italo بلیط‌های مختلفی با کرایه حمل و نقل متفاوت (کرایه‌های اقتصاد و سوپر اقتصاد) را ارائه می‌دهند. قیمت بلیط‌ها با توجه به زمان سفر شما و کلاس و رتبه سفر و بر اساس هزینه‌های خود شما می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.

قیمت و هزینه‌های روزانه شما در ایتالیا

بهتر است با توجه به واحد پول ایتالیا برای سفر خود از یورو استفاده کنید. البته اگر دلار همراه داشتید هم می‌توانید در صرافی‌های ایتالیا آن را به یورو تبدیل کنید. هزینه‌های خورد و خوراک روزانه شما در ایتالیا چیزی بین 35 تا 80 یورو خواهد شد و برای هزینه رفت و آمد و تفریح هم باید مبلغ 10 تا 21 یورو اختصاص دهید.

قیمت و هزینه‌های روزانه شما در ایتالیا

سفر به ایتالیا برای اولین بار

اگر اولین بار است که به ایتالیا سفر می‌کنید بهتر است که گروهی این کار را انجام دهید. سفرهای دسته‌جمعی با لیدر و تور می‌تواند خاطره بهتری برای شما به یادگار بگذارد. در عین حال با توجه به آنکه شناخت کافی از آن کشور و جاهای دیدنی آن ندارید ممکن است است نتوانید تمام نقاط دیدنی آن را به درستی ببینید. کمک تور لیدر در این سفرها راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. در سفر به ایتالیا حتما پیتزای مارگاریتا را امتحان کنید و جزایر سیسیل را به عنوان یکی از اهداف سفر خود در نظر بگیرید.

قیمت تور ایتالیا

بر اساس قیمت بلیط هواپیما، هزینه رزرو هتل و قیمت یورو می‌توانید هزینه‌های سفر به ایتالیا را تا حدودی پیش‌بینی و مدیریت کنید. اگر بخواهید با هواپیما به هر یکی از شهرهای ایتالیا سفر کنید باید هزینه آن را بر اساس ریال محاسبه کنید.

هزینه رزرو هتل هم با توجه به قرار داشتن هتل در مرکز یا حومه شهر قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت. هتل‌های مرکز شهر گران‌تر هستند. هزینه هتل هم مانند دیگر هتل‌های جهان بر اساس اتاق محاسبه می‌شود.

کمترین قیمت تور ایتالیا برای 4 شب و 5 روز، از 650 یورو شروع می‌شود و بیشترین قیمت آن، تا 1850 یورو و به مدت 11 شب است. یادتان باشد که هزینه رفت و برگشت خود را نیز باید بر این هزینه‌ها اضافه کنید.

کیفیت هتل‌های ایتالیا

هتل‌های ایتالیا معمولا کیفیت‌های بالا و قابل قبولی دارند. کیفیت غذاهای هتل‌ها هم کاملا مناسب است. فقط یادتان باشد که هزینه هتل در ایتالیا تنها با وعده صبحانه محاسبه می‌شود. اگر می‌خواهید در هزینه هتل صرفه‌جویی کنید از هتل‌های حومه شهر استفاده کنید و برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر از سیستم حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی خود بهره ببرید.

ضمانت‌نامه برای تور ایتالیا

برای آنکه بدانند شما از سفر خود به کشور برمی‌گردید باید یک مبلغ یا سند یک ملک را به عنوان ضمانت‌نامه بازگشت در اختیار تور قرار دهید. این مبلغ می‌تواند بین 400 میلیون تا یک میلیارد تومان برای هر نفر محاسبه شود. این مبلغ باید به صورت ضمانت‌نامه بانکی یا چک رمزدار در وجه آژانس مسافرتی صادر شود و تاریخ آن هم دو روز بعد از اتمام سفر شما باشد.

تور ایتالیا در تابستان 1402

مسافرت‌های تابستانی یکی از پر طرفدارترین سفرها به شمار می‌روند. سفر به ایتالیا و استفاده از آفتاب‌های تابستانی و لذت‌بخش آن هم از جمله سفرهایی است که تا همیشه به یادگار خواهد ماند. اگر این فصل را برای سفر به ایتالیا انتخاب کنید باید انتظار سفر شلوغی را داشته باشید. علت آن هم حراجی‌های تابستانی در ایتالیا و آب و هوای خوب آن است.

تورهای شهرهای مختلف ایتالیا

اگر قصد داشته باشید از ویزای خود فقط برای سفر به داخل ایتالیا استفاده کنید و به دیگر کشورهای شینگن سر نزنید هم حتما کل وقت شما را پر خواهد کرد. تورهای داخل ایتالیا هم آن‌قدر ظرفیت برای شهرهای مختلف دارد که می‌توانید از بین آن یک یا چند شهر را انتخاب کنید. این تورها معمولا بین شهرهای رم، میلان، فلورانس، ونیز و … برگزار می‌شود. اما توجه داشته باشید که با دریافت ویزای شینگن می توانید به کشورهای زیبای دیگر هم سر بزنید.

خدمات ارائه شده در تور ایتالیا

این تورها معمولا چیزی در حدود 6 شب تا 20 روز را در بر می‌گیرد و می‌توانید این زمان را بین کشورهای دیگر شینگن هم تقسیم کنید. تورهای ایتالیا خدماتی مانند بلیط رفت و برگشت، خدمات ترنسفر فرودگاهی، هتل، ویزا، بیمه مسافرتی و گشت و گذار شهری را ارائه می‌کنند.

برای سفر ایتالیا بدون تور هم می‌توانید تمام این مراحل را خودتان تهیه نمایید، اما فراموش نکنید که کوچک‌ترین اشتباهی هنگام گرفتن ویزا یا تهیه بلیط ایتالیا و رزرو هتل ممکن است هزینه‌های سنگینی را به شما تحمیل کند و استرس سفر را برای شما افزایش دهد. سفر به ایتالیا با تور می‌تواند این مخاطرات را تا حد زیادی کاهش دهد و سفر ایمن‌تری را برای شما در نظر داشته باشد.

پروازهای تور ایتالیا

پروازهای ایتالیا معمولا با ترکیش، امارات و ایرلاین قطر ایرویز انجام می‌شود. ایرلاین ترکیش از همه با کیفیت‌تر و البته گران‌تر است. همچنین پرواز کوتاه‌تری خواهید داشت. البته که پرواز با امارات و قطر ایرویز هم با کیفیت هستند و تنها فرقشان آن است که مسیر طولانی‌تری خواهید داشت و البته قیمت ارزان‌تر.

نتیجه‌گیری

مطمئن باشید که سفر به ایتالیا یکی از سفرهایی است که همیشه در ذهن شما خواهد ماند، دیدن کانال‌های پر آب ونیز، عکس‌های مکان‌های تاریخی ایتالیا شما را ترغیب کرده که حتما تمام این مناظر را از نزدیک ببینید. تصویری که از یک کشور دیگر در ذهن می‌سازید شاید با آنچه بعدها در واقعیت ببینید تفاوت داشته باشد، اما در مورد ایتالیا این قضیه کاملا استثناست و شما تمام آنچه در ذهن از این کشور ساخته‌اید می‌توانید در واقعیت مشاهده کنید.

یقین بدانید با سفر به این کشور تا مدت‌ها می‌توانید از عکس‌ها و مناظری که دیده‌اید در صفحه اینستاگرام خود عکس بگذارید و برای هر کدام از آن‌ها یک متن طولانی و هیجان‌انگیز تهیه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی هم داشتید می‌توانید آن را با کارشناسان ویزافوری در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *