با ویزای مولتی ۶ ماهه چند بار می‌توان به ایتالیا سفر کرد؟

آخرین بروزرسانی : آگوست 2023

کسانی که بارها به خارج از ایران و اروپا سفر کرده باشند، قطعا با واژه ویزای مولتی یا مالتیپل آشنایی دارند. این ویزا همان طور که از نامش پیداست اجازه ورود شما به کشورهای دیگر را به دفعات نامحدود آزاد می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت این ویزا هم همین است. در واقع شما با داشتن ویزای مولتی می‌توانید بارها به آن کشور وارد و از آن خارج شوید.

البته باید در هر 6 ماه به مدت 90 روز در منطقه حضور داشته باشید. این ویزا برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا (شینگن) به راحتی صادر می‌شود، در صورتی که شما دفعه‌های قبل ویزای یکبار ورود و دو بار ورود را دریافت کرده باشید. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ویزای مولتی شینگن

یکی از انواع ویزاهای تایپ C ویزای مولتی شینگن است. این ویزا بر اساس قانون 90/180 عمل می‌کند. بدین معنی که در هر 6 ماه حداکثر تا 90 روز می‌توانید در یکی از کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشید. اگر این قانون را همواره رعایت کنید، تعداد دفعاتی که می‌توانید از کشورهای شینگن خارج و دوباره وارد شوید نامحدود است. اعتباری که ویزای شینگن دارد به قرار زیر است:

  • ویزای مولتی یک ساله
  • ویزای مولتی سه ساله
  • ویزای مولتی پنج ساله
  • ویزای ملی مولتی (ویزای شینگن D با چند بار اجازه ورود)

وقتی ویزای مولتی یک ساله داشته باشید می‌توانید در 6 ماه اول تا 90 روز و در 6 ماه دوم نیز تا 90 روز به کشور مقصد و منطقه شینگن بروید. این قانون برای ویزاهای مولتی سه ساله و پنج ساله نیز همین شرایط را دارد.

ویزای شینگن نوع D ویزای طولانی مدت سه و پنج ساله است و با اجازه ورود یکبار، دو بار و چند بار صادر می‌شود. هر کدام از این ویزاها بر اساس شرایط شما برای کشورهای شینگن صادر می‌شود.

ویزای مولتی شینگن

شرایط گرفتن ویزای مولتی ایتالیا

گرفتن ویزای شینگن و به‌خصوص ویزای مولتی ایتالیا شرایطی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما می‌گوییم:

  • تابعیت شما
  • تعداد دفعاتی که ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کرده‌اید
  • به چه دلیلی می‌خواهید وارد ایتالیا شوید
  • تمکن مالی

کسانی که عضو منطقه شینگن نیستند برای ورود به این مناطق باید ویزای شینگن دریافت کنند. البته مردم کشورهای آمریکا، ژاپن و کانادا در این مورد استثنا هستند. اگرچه قاعده 90/180 برای آن‌ها همچنان پابرجاست.

برای آنکه بتوانید ویزای مولتی ایتالیا را دریافت کنید باید در دو سال قبل از آن سه بار ویزاهای یکبار ورود و دو بار ورود را دریافت کرده باشید. اگر ویزای مولتی سه ساله ایتالیا را می‌خواهید باید در دو سال گذشته ویزای چند بار ورود یک ساله را گرفته باشید. در ادامه همین روند برای گرفتن ویزای مولتی پنج ساله باید در سه سال گذشته ویزای چند بار ورود را با اعتبار لااقل دو سال گرفته باشید.

با توجه به توضیحاتی که در بالا گفتیم اگر سابقه‌های سفر و دریافت ویزای شینگن شما طبق موارد بالا نباشد، احتمالا به سادگی نمی‌توانید ویزای مولتی پنج ساله ایتالیا را دریافت کنید. برای همین باید با ویزاهای با اعتبار پایین‌تر شروع کنید.

هدف شما باید از گرفتن ویزای مولتی ایتالیا مشخص و واضح باشد. بعد از آنکه دلایل خود را برای آفیسر سفارت توضیح دادید، در نهایت تصمیم‌گیری درباره صدور ویزا به عهده سفارت و مراجع معتبر آن است. میزان درآمد و تمکن مالی شما و آنچه در کشور مبدأ دارید تا حد زیادی روی صدور روادید شما تأثیر دارد؛ حتی می‌تواند مدت اعتبار آن را کم و زیاد کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای مولتی ایتالیا

آنچه در این بخش برای شما می‌آوریم مدارکی است که عموما برای گرفتن ویزا لازم است. اگر سفر شما جنبه درمانی، تجاری یا دلایل دیگری دارد برای گرفتن ویزای شینگن ایتالیا باید این دلایل و مدارک اختصاصی مربوط به آن را ارائه دهید. فراموش نکنید که تمام مدارک باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشد.

  • فرم کامل و امضا شده درخواست ویزای شینگن ایتالیا
  • یک یا دو قطعه عکس که باید معتبر و حداکثر مربوط به 3 ماه گذشته باشد.
  • پاسپورت معتبر که حداقل تا سه ماه بعد از برگشت شما اعتبار داشته باشد، همراه با دو ورق سفید
  • موعد دقیق رفت و برگشت خود را اعلام کنید (مانند خرید یا رزرو بلیت)
  • تاییدیه بیمه مسافرتی معتبر، با پوشش محدوده شینگن و حداقل 30,000 یورو
  • اجاره نامه مسکن یا برنامه رزرو هتل برای مدت زمانی که قرار است در ایتالیا بمانید
  • مدارکی که نشان دهد شما تمکن مالی برای اقامت در یک کشور دیگر را دارید، این مقدار با توجه به هزینه‌های کشور مقصد مشخص می‌شود.
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای شینگن ایتالیا
  • مدارک شناسایی مثل شناسنامه و مدارک تولد فرزندان، سند ازدواج و غیره

مدت زمان لازم برای ویزای مولتی شینگن ایتالیا

از وقتی که درخواست ویزای خود را ارائه می‌کنید حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد تا جواب شما برسد. در پاره‌ای از مواقع یک تا دو ماه طول می‌کشد. با کمک کارشناسان اخذ ویزا می‌توانید موعد دقیق گرفتن ویزا و مراحل طی شدن آن را بهتر متوجه شوید.

مدت زمان لازم برای ویزای مولتی شینگن ایتالیا

هزینه ویزای شینگن ایتالیا

معمولا ویزای مولتی ایتالیا از نوع ویزای شینگن نوع C صادر می‌شود که چند بار اجازه ورود و خروج دارد. هزینه این ویزا بر اساس گروه سنی به شرح زیر است:

  • هزینه ویزای مولتی شینگن برای افراد بالای 12سال: 80 یورو
  • هزینه ویزای مولتی برای کودکان بین 6 تا 12 سال: 40 یورو
  • هزینه ویزای مولتی برای کودکان زیر 6 سال: رایگان

 

دلایل ریجکت شدن ویزای ایتالیا و زمان اعتراض به آن

دلایلی زیادی برای ریجکت شدن ویزای ایتالیا وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به دلیل ارائه شده از جانب سفارت، مدارک خود را دوباره بازبینی و کامل کرده و برای گرفتن ویزا اقدام کنید. عواملی که در ادامه برای شما آورده‌ایم جزء عمومی‌ترین دلایلی است که یک ویزا ریجکت می‌شود. اگر دوست دارید برای شما چنین مشکلی پیش نیاید، عواملی را که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم، با دقت بخوانید.

دلیل اول ریجکتی ویزای ایتالیا

اولین دلیلی که می‌تواند خیلی مهم باشد این است که شاید آفیسر شما قانع نشود که شما تنها برای یک سفر تفریحی قصد دارید به ایتالیا بروید و تصور کند که شما قصد پناهنده شدن و ماندن در آن کشور را دارید. برای همین لازم است مدارکی ارائه دهید که ثابت می‌کند شما می‌خواهید به کشور خود بازگردید.

مدارکی مانند سند خانه، زمین یا موارد دیگر که نشان می‌دهد شما به کشور خود تعلق و وابستگی دارید. اطلاعات غلط و ضد و نقیض به آفیسر خود ندهید و سعی کنید در کمال آرامش و صداقت با او از انگیزه سفر خود حرف بزنید.

اگر این موارد را رعایت نکنید آفیسر نه تنها می‌تواند ویزای شما را لغو کند، بلکه حتی می‌تواند کاری کند که شما به مدت 10 سال از گرفتن ویزای هر کشوری محروم شوید.

دلیل دوم ریجکتی

اگر سند مالی معتبری که نشان دهنده تمکن مالی شما در سفر است ارائه نکنید، ممکن است از صدور ویزای شما جلوگیری شود. سند مالی یا صورت حساب گردش مالی شما می‌تواند این ابهام را برطرف کند.

دلیل سوم ریجکتی در  ویزای ایتالیا

اگر مدارک شما ناقص باشد می‌تواند در ریجکت شدن ویزای شما تأثیر مستقیم داشته باشد.

دلیل چهارم ریجکتی

حتما گواهی عدم سوءپیشینه ارائه کنید، چون اگر آفیسر شک کند و سابقه کیفری درباره شما پیدا کند، ممکن است با ویزای شما موافقت نکند.

دلیل پنجم ریجکتی ویزا

پاسپورتی که اعتبار نداشته و آسیب دیده باشد می‌تواند روی ریجکت شدن شما تأثیر بگذارد. مواردی مانند از بین رفتن صفحات پاسپورت، آسیب دیدن جلد آن یا پاک شدن شماره پاسپورت.
همچنین فراموش نکنید که اگر اعتبار پاسپورت شما تمام شده باشد یا حداقل دو صفحه خالی در آن نباشد، آفیسر آن را رد می‌کند. برخی گذرنامه‌هایی را ارائه می‌کنند که حتی 10 سال هم از تاریخ اعتبار آن گذشته است.

دلیل ششم ریجکتی

فراموش نکنید دعوت‌نامه‌هایی هم که فاقد اعتبار قانونی باشند می‌تواند ویزای شما را ریجکت کند. مثلا دعوت‌نامه‌ای که فرد دعوت کننده آن را امضا نکرده یا شهرداری آن را تأیید نکرده باشد، اعتباری ندارد.

دلیل هفتم ریجکتی

اگر قبل از درخواست ویزای ایتالیا، ویزای شینگنی داشتید که از آن استفاده نکرده‌اید و مهر ورود و خروج به منطقه شینگن در پاسپورت وجود ندارد، درخواست ویزای شما رد می‌شود.

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا یکی از ویزاهای راحتی است که این روزها طرفداران زیادی دارد و برای کسانی که تا به حال سفری به حوزه شینگن نداشته‌اند گزینه ساده‌تری است و شانس بالاتری دارد. ایتالیا یکی از مقاصد خیلی جذاب برای کسانی است که دنبال مکان‌های گردشگری تاریخی هستند.

دریافت نوبت ویزای توریستی ایتالیا

قبل از گرفتن ویزای شینگن ایتالیا باید نوبت بگیرید. نوبت ویزا معمولا چیزی در حدود 7 تا 10 روز طول می‌کشد. البته زمستان که نقل و انتقال و سفر کمتر است شاید کمی کمتر طول بکشد. اگر ویزا توریستی باشد از کارگزاری سفارت ایتالیا، پاساژ گالریا در خیابان ولنجک، اما اگر ویزا تحصیلی و تجاری است باید از خود سفارت در خیابان نوفل لوشاتو اقدام کنید.

ویزای توریستی شینگن ایتالیا

سالانه حدود 50 میلیون گردشگر از سرتاسر جهان به ایتالیا سفر می‌کنند. بسیاری از کسانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا هستند می‌توانند تنها با یک شناسنامه یا گذرنامه وارد ایتالیا شوند، اما افر اد دیگری که از کشورهایی مانند ایران، چین و … به آنجا وارد می‌شوند باید حتما ویزای توریستی شینگن را بگیرند. در واقع چون ایتالیا هم عضو کشورهای شینگن است ویزای توریستی ایتالیا همان ویزای توریستی شینگن است.

با وجود داشتن ویزای ایتالیا می‌توانید به کشورهای دیگر شینگن هم سفر کنید و تنها باید مدت زمانی که آنجا خواهید ماند را مشخص کنید. حداکثر مدت زمان ویزای توریستی ایتالیا ۹۰ روز طی ۶ ماه است.

ویزای توریستی شینگن ایتالیا

پیش‌بینی زمان تقریبی گرفتن ویزا و سفر

فراموش نکنید که برای گرفتن این ویزا باید حداقل دو تا سه ماه قبل از سفر خود برای گرفتن ویزا اقدام کنید. یادتان باشد که هر پروسه اداری ممکن است به مشکلات و کمبود مدارک یا هر اتفاق دیگری بر بخورد و کار عاقلانه آن است که قبل از موعد سفر خود تمام کارهای اصلی و مهم آن را انجام داده باشید تا اتفاق ناخواسته‌ای سفر شما را عقب نیندازد. بنابراین حتما از قبل برای تمام کارهای اینچنینی خود زمان کافی در نظر بگیرید که از سفر خود جا نمانید.

ویزای توریستی ایتالیا بدون دعوتنامه

این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که تنها برای سفر تفریحی و برای مدت محدودی به ایتالیا می‌روند. گرفتن ویزای توریستی ایتالیا دعوت‌نامه نمی‌خواهد اما بیشتر مسافران برای آنکه کار خود را بدون اشکال انجام دهند و احتمال ریجکت شدن را به صفر برسانند از اقوام و آشناهای خودشان می‌خواهند که برایشان دعوت‌نامه بفرستند.

هزینه وقت برای ویزای توریستی ایتالیا

وقتی که سفارت ایتالیا می‌گذارد برای دو مدل ویزای عادی و ویزای فوری است که هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. گرچه که با توجه به بالا و پایین شدن قیمت‌ها و قوانین جدید ایتالیا و نرخ ارز در داخل نمی‌توان رقم ثابت مشخصی را اعلام کرد.

هزینه ویزای توریستی ایتالیا

بیشترین زمانی که می‌توانید با وجود داشتن ویزای توریستی ایتالیا در این کشور بمانید 90 روز است. اگر بخواهید بیشتر از این مقدار در آنجا بمانید باید دلیل موجهی داشته باشید تا ویزای بلندمدت به شما بدهند. مواردی مانند تحصیل یا کار و سرمایه‌گذاری در ایتالیا می‌تواند یکی از این دلایل مهم باشد. هزینه ویزای توریستی ایتالیا هم با توجه به قوانین کشور ایتالیا تا حدی ممکن است متغیر باشد.

برای درخواست ویزای توریستی ایتالیا باید تمام جزئیات سفر خود را به طور کامل مانند تاریخ سفر، تاریخ ورود و خروج و شماره پرواز خود را به سفارت اطلاع دهید. همچنین باید بگویید که از چه مکان‌هایی در ایتالیا و دیگر کشورهای شینگن بازدید می‌کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به مواردی که در این مقاله بیان کردیم ویزای مولتی ایتالیا یکی از پر طرفدارترین ویزاها برای ورود به این کشور است. شما با داشتن این ویزا و بر اساس قوانین 90/180 کشورهای شینگن می‌توانید در عرض 6 ماه 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید و هر چند بار که بخواهید از آن خارج و دوباره وارد شوید.

البته گرفتن ویزای مالتیپل قوانینی دارد، مثلا آنکه در دو یا سه سال قبل ویزاهای یکبار ورود و دو بار ورود را گرفته باشید. همچنین میزان تمکن مالی و تأمین هزینه‌های شما در مدتی که آنجا هستید باید آفیسر سفارت را متقاعد کند تا از ریجکت شدن ویزای شما جلوگیری شود.

به طور کلی اخذ ویزای توریستی ایتالیا جزء ویزاهای تقریبا ساده و پر سرعتی است که می‌توانید برای داشتن یک سفر لذت‌بخش داشته باشید و در کنار خانواده یا تنها سفری منحصر به فرد را تجربه کنید. اگر سوالی هم در مورد وقت سفارت ایتالیا یا دیگر موارد و مشکلات سفر و جور کردن مدارک داشتید می‌توانید از کارشناسان مجرب ما در ویزافوری بپرسید.

 

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *