معرفی شهر مونترال کانادا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

از نظر بسیاری از مردم و منابع رسمی مونترال جزء 10 شهر برتر و حتی 5 شهر اول کانادا به شمار می‌رود. از نظر سطح رفاه و امکانات زندگی، امنیت و آرامش و شرایط مناسب شغلی، همچنین وضعیت آموزشی یکی از برترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود.

برای کسانی که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در کانادا دارند، مونترال یکی از شهرهایی است که می‌تواند شرایط یک دوره تحصیلی ایده‌آل را برای شما فراهم کند. با ما در ویزا فوری همراه باشید تا دلایل این تجربه ناب زندگی در مونترال کانادا را بهتر بدانید.

طبیعت مونترال کانادا

طبیعت مونترال شهرت جهانی دارد و وقتی به آنجا بروید حتما یکی از جاهای دیدنی آنجا خواهد بود. اگر به باغ وحش و زیستگاه‌های طبیعی علاقه دارید می‌توانید به اکو موزه بروید و انواع جانوران دریایی، پرندگان و پستانداران را در آنجا ببینید. در فضای بیرونی آن قدم بزنید و خود را میان یک جنگل تصور کنید.

کودک شما در این مکان با محیط زندگی حیوانات و خطرات و نوع زندگی‌شان آشنا می‌شود. همچنین می‌تواند انواع حیواناتی که در حال انقراض هستند را بشناسد و جاذبه‌های فراوان زیست محیطی را بهتر ببیند.

کسانی که به طبیعت گردی علاقه دارند می‌توانند به کوه Laurentian بروند، و تفریحات متفاوتی را در زمستان و تابستان تجربه کنند. پس می‌توانید بسته به علاقه خودتان، فصل مورد نظرتان را برای کوهنوردی انتخاب کنید. اگر تابستان به این کوه بروید کلی منظره تماشایی خواهید دید. در این فصل می‌توانید کایاک سواری کنید و هیجان و آدرنالین را به اوج خودش برسانید.

موتورسواری در کوهستان هم می‌تواند یک تجربه لبریز از هیجان باشد. در زمستان، سورتمه‌سواری و اسکی مورد علاقه بسیاری از افراد است. با تله‌‌سیژ به بالای کوه بروید و از آن‌جا با سگ‌ها و سورتمه‌هایی که با خود می‌کشند به پایین بیایید. چنانچه به دنبال اخذ ویزای توریستی کانادا هستید حتما به این شهر سفر کنید

طبیعت مونترال کانادا

دانشگاه مونترال کانادا

در شعاع هشت کیلومتری از شهر مونترال کانادا، چهار دانشگاه انگلیسی، دو دانشگاه به زبان فرانسه و دوازده کالج پایه وجود دارد.

دانشگاه مک گیل

برترین دانشگاه مونترال، «دانشگاه مک گیل» است. دانشگاه مک گیل جزء سه دانشگاه برتر کانادا و در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و این رتبه هر سال برای این دانشگاه تکرار می‌شود. مک گیل از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های مونترال است و تدریس در آن به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد.

دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه بعدی در مونترال دانشگاه کنکوردیا است و طیف وسیعی از برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا را می‌توانید در این دانشگاه بیابید و بیشترین دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

دانشگاه مونترال کانادا

مورد بعدی دانشگاه مونترال کانادا است که یک مرکز تحقیقاتی بسیار بزرگ به شمار می‌رود و تنها دو دانشکده مهندسی و دانشکده تجارت دارد. این دانشگاه همچنین برای دانشجویانی که علاقه‌مند به یادگیری یا بهبود مهارت‌های زبان فرانسه هستند روش‌های مدرنی برای یادگیری این زبان ارائه می‌کند.

هزینه تحصیل در این دانشگاه و میزان شهریه آن نسبت به دیگر دانشگاه‌های کانادا بسیار متعادل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ویزافوری در ارتباط باشید.

شهر مونترال کانادا

مونترال دارای قومیت‌های متفاوتی است و این را می‌توان در محله‌های مختلف شهر کاملا دید. محله چینی‌های، پرتغالی‌ها، ایتالیایی‌ها و دیگر قومیت‌ها هر کدام در محله‌ای زندگی می‌کنند. با توجه به این تنوع می‌توانید آداب و فرهنگ‌های مختلفی را در این شهر ببینید.

بیشتر مردم مونترال به زبان فرانسه صحبت می‌کنند و 73 درصد از ساکنان شهر زبان فرانسه را زبان اصلی خود می‌دانند. برخی از مناطق شهر کاملا انگلیسی صحبت می‌کنند. برای همین کسانی که قصد مهاجرت به کانادا و رفتن به شهر مونترال کانادا را دارند یادگیری زبان فرانسه برای آن‌ها از واجبات است.

یکی از دلایلی که می‌تواند دلیل مهمی برای انتخاب مونترال کانادا برای زندگی باشد، سیستم حمل و نقل ارزان و مناسب آن برای جابه‌جایی است. یکی دیگر از موارد مهم که باید بدانید رانندگی در مونترال کانادا است که فرمان آن در سمت راست قرار دارد.

شهر مونترال کانادا

هزینه زندگی در مونترال کانادا

یکی از مزیت‌های خیلی مهم برای زندگی در مونترال کانادا این است که هزینه زندگی و قیمت ملک و اجاره خانه در مونترال خیلی با صرفه‌تر از دیگر شهرهای کانادا است. متوسط قیمت یک آپارتمان در مرکز شهر می‌تواند بین 1000 تا 2000 دلار در ماه برای یک آپارتمان دو خوابه باشد.

در محله‌های گران قیمت مانند وستمونت و اوترمونت نرخ اجاره تقریباً 1400 تا 3000 دلار برای یک آپارتمان دو خوابه است. کسانی که می‌خواهند در مونترال خانه بخرند، متوسط قیمت یک خانه دو خوابه تقریبا 386000 دلار است.

برای داشتن یک زندگی خانوادگی در مونترال امکان انتخاب، راحتی و هزینه‌های پایین برای زندگی فراهم است. آب و برق خانگی قیمت کاملاً مناسبی دارند. هر چند که هزینه مواد غذایی کمی بیشتر از حد متوسط است. برخی از هزینه‌های زندگی در مونترال در جدول زیر آمده است:

جزئیاتدلار آمریکا
آپارتمان798
حمل و نقل83
غذا300
برق95
اینترنت، تلفن و برق80
گردش و سرگرمی100
هزینه‌های جانبیحداکثر 100
کل هزینه در ماه1556
کل هزینه در سال18672

 

زندگی در مونترال کانادا

هر کدام از محله‌ها و بخش‌های کانادا خصوصیات خاص خود را دارد. همان طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم بیشتر مردم این شهر به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. البته مناطق انگلیسی زبان هم در این شهر وجود دارد اما کمتر تابلوهای انگلیسی و روزنامه‌های انگلیسی زبان در این شهر می‌بینید.

برخی از مردم که به این شهر مهاجرت می‌کنند صحبت‌های اولیه به زبان فرانسوی را یاد می‌گیرند، سپس برای آنکه مهارت زبان فرانسه خود را تقویت کنند یک محله فرانسوی زبان را برای اقامت انتخاب می‌کنند. البته در مناطق نزدیک‌تر به مرکز شهر، فلات یا مونت رویال، بیشتر ساکنان انگلیسی یا حداقل دو زبانه هستند و می‌توانند به راحتی به هر دو زبان صحبت کنند.

کسانی که می‌خواهند در مرکز شهر زندگی کنند اجاره خانه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهند. اجاره خانه در مونترال از دیگر شهرهای کانادا کمتر است. در مناطق مختلف مونترال کانادا می‌توانید کلیه امکانات رفاهی را بیابید، مواردی مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های سخت افزار و کالاهای خانگی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، بوتیک‌ها و کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها وجود دارد. هر کدام از این مکان‌ها دسترسی راحتی به سیستم حمل و نقل عمومی دارد.

پیشنهاد مطالعه : قوانین عجیب کانادا که بهتر است با آنها آشنا شوید!

آب و هوای مونترال

مونترال شهری است که به چهار فصل شهرت دارد. از اوایل دسامبر یا همان آذر ماه شهر پر از برف زمستانی می‌شود و در ژانویه و فوریه به سردترین حالت خود می‌رسد؛ چیزی در حدود 20 درجه زیر صفر دمای شهر در این روزها خواهد بود.

آب و هوای مونترال

بهار در مونترال زمان زیادی طول نخواهد کشید، بلافاصله بعد از آوریل یا اردیبهشت، تابستان گرم و شرجی را تجربه خواهید کرد و بعد از آن هم فصل پاییز و زرد شدن برگ‌های درختان برای شما منظره‌ای جذاب را خواهد ساخت و شما می‌توانید ناب‌ترین عکس‌های پاییزی را از کوه‌ها و پارک‌های این شهر بگیرید.

آب و هوای مونترال کانادا در طول سال تغییرات زیادی می‌کند و کسانی که دوست دارند مانند ایران هر چهار فصل را در کشور دیگری هم تجربه کنند می‌توانند از این تجربه لذت ببرند.

پیشنهاد مطالعه : آب و هوای کانادا | گرمترین شهرهای کانادا

ساعت به وقت مونترال کانادا

ساعت مونترال کانادا اختلاف زمانی زیادی با کشور ایران دارد و این موضوع به خاطر اختلاف مسافتی است که ما با این شهر داریم. باید گفت، از نظر مهاجرین این شهر یکی از بهترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود و دلیل آن هم امکانات بی نظیر و رفاه خیلی بالای شهروندان آن است.

ساعت مونترال که در جنوبی‌ترین نقطه ایالت کبک قرار دارد، با مناطق ایران بسیار متفاوت است. وقتی در این شهر ساعت 12 ظهر باشد، در کشور ایران زمان ۸:۳۰ شب است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله جامع  اختلاف ساعت ایران و کانادا ما مراجعه کنید.

کلام آخر

مونترال شهری بی‌نظیر است زیرا بزرگ‌ترین شهر فرانسوی زبان کانادا است. این شهر به دلیل مهاجرپذیر بودن طیف وسیعی از قومیت‌های مختلف را در خود جا داده است برای ایرانیانی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، مونترال می‌تواند از نظر هزینه‌های زندگی، کار و زندگی شهری ایده‌آل باشد.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *