آب و هوای کانادا | گرمترین شهرهای کانادا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

کانادا جدا از اینکه بهشت مهاجران است، یکی از بهترین کشورهای دنیا هم محسوب می‌شود؛ مخصوصا وقتی به نرخ بسیار پایین فساد در آن و زیرساخت‌های پیشرفته‌اش توجه کنیم. شاید آب و هوای کانادا برخی را نگران کند. اما نباید فراموش کنیم که در حال صحبت از یکی از پهناورترین کشورهای دنیا هستیم، که آب و هوا بسته به نقطه‌ای که در آن حضور دارید بسیار متفاوت خواهد بود.

کانادا از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس امتداد دارد، پنج منطقه زمانی را پوشش می‌دهد، و جنوبی‌ترین نوک کانادا با شمال کالیفرنیا و شمالی‌ترین مناطق آن فراتر از دایره قطب شمال قرار گرفته است. اینطور بگوییم: شهرهای خوش آب و هوای کانادا اصلا کم نیستند.

در ادامه 10 تا از بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا را معرفی می‌کنیم. اما پیش از آن بد نیست با وضعیت جویِ کلی در این کشور و شهرهای مهم آن آشنا شویم.

آب و هوای کانادا در مهمترین شهرهای آن

به طور کلی، پرجمعیت‌ترین مناطق کانادا مناطقی‌اند که خیلی از شمال ایالات متحده فاصله ندارند یا در مرز آن با این کشور هستند. این شامل هالیفاکس، مونترال، تورنتو، کلگری و ونکوور می‌شود. این شهرها همگی چهارفصل هستند، هرچند که تفاوت واضحی با یکدیگر دارند و برخی متمایزتر هم هستند.

آب و هوای کانادا در مهمترین شهرهای آن

آب و هوای ونکوور کانادا

زمستان‌ها در ونکوور به ندرت برف روی زمین می‌ماند، اما خنک است و بارانی. تابستان‌های ونکوور هم گرم است، اما به اندازه همتایان شرقی‌اش گرم و مرطوب نیست. آب و هوای ونکوور کانادا بالاترین دما را در ماه‌های جولای و آگوست دارد (با میانگین 22 درجه سانتی‌گراد)، و خنک‌ترین دمای آن هم در ژانویه است (با میانگین 2 درجه سانتی‌گراد).

ساکنان این شهر باید در طول ماه‌های زمستان مراقب یخ‌زدگی‌های ناگهانی باشند، چون بارش می‌تواند باعث کاهش دما به زیر صفر و یخ زدن جاده‌ها و پیاده‌روها شود.

آب و هوای مونترال کانادا

آب و هوای مونترال کانادا هم چهارفصل است. پس فرضا اگر می‌خواهید در تابستان از این شهر بازدید کنید، برای دماهای گرم و مرطوب با حداکثر میانگین درجه سانتی‌گراد آماده باشید. در زمستان هم می‌توان انتظار دماهای پایین (با میانگین 4- درجه سانتی‌گراد) و برف تا 30 سانتی‌متر را داشت.

پیشنهاد مطالعه : معرفی شهر مونترال کانادا

آب و هوای تورنتو کانادا

آب و هوای تورنتو کانادا شباهت زیادی به شهرهای آمریکای شمالی مانند نیویورک و شیکاگو دارد. گرم‌ترین ماه آن ژوئیه با میانگین حداکثر ۲۷ درجه سانتی‎گراد، و سردترین ماه آن با میانگین حداقل 6- درجه سانتی‌گراد است.

تورنتو و شهرهای شرق آن معمولا از دسامبر تا مارس هم سانتی‌متر تا چند ده سانتی‌متر بارش برف را چند تجربه می‌کنند.

آب و هوای کلگری کانادا

ایام گرمِ کلگری از ژوئن تا سپتامبر است و میانگین حداکثر دمای آن به 19 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. زمستان‌های آن هم می‌تواند سرد و طولانی باشد، و میانگین کمترین دمای آن به منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ایام بارانیِ کلگری هم از می تا سپتامبر ادامه دارد و در ژوئن به اوج خود می‌رسد.

آب و هوای هالیفاکس کانادا

دما در هالیفاکس می‌تواند تا 23 درجه سانتی‌گراد در آگوست (با میانگین حداکثر 19 درجه سانتی‌گراد) برسد. اما در فصل زمستان کاملا سرد می‌شود و میانگین دمای منفی 8 درجه سانتی‌گراد است.

آب و هوای هالیفاکس کانادا

آب و هوای کانادا به تفکیک فصول

گفتیم که کشور کانادا چهارفصل است و زمستان، بهار، تابستان و پاییز به وضوح در آن دیده و احساس می‌شود. اما آب و هوا و شدت این فصول در سراسر کشور متفاوت است. اجازه دهید بیشتر دقیق‌تر توضیح دهیم:

آب و هوای کانادا در بهار

بهار زمان فوق‌العاده‌ای برای سفر به کاناداست. همه‌چیز بعد از زمستان دوباره زنده می‌شود و دما کم‌کم بیشتر می‌شود. سروکله بهار در کانادا ابتدا در ساحل غربی در ماه فوریه پیدا می‌شود، اواخر مارس و آوریل به سایر نقاط کشور می‌رسد و تا ژوئن ادامه دارد.

محدوده دمای بهار در کانادا منفی 7 تا 19 درجه سانتی‌گراد است، و بریتیش کلمبیا و انتاریو بهترین مناطقِ آن برای سفر در فصل بهار محسوب می‌شوند.

آب و هوای کانادا به تفکیک فصول

آب و هوای کانادا در تابستان

دمای تابستان در برخی مناطقِ کانادا از 20 تا 27 درجه سانتی‌گراد متغیر است. روزها می‌توانند حسابی گرم شوند، اما شب‌ها همچنان خنک هستند. رطوبت در ماه‌های تابستان به اوج خود می‌رسد، اما اکثر مناطق همچنان آب و هوایی دلپذیر دارند.

اگر می‌خواهید تابستان به کانادا سفر کنید، حتما از هالیفاکس و کلگری شروع کنید. این دو گزینه‌هایی بسیار زیبا برای بازدید در ماه‌های گرم کانادا هستند.

آب و هوای کانادا در پاییز

خیلی‌ها معتقدند که پاییز بهترین زمان برای بازدید از کاناداست؛ چون هم هوا کاملا خنک است، هم شاخ و برگ‌های زیبای پاییزی همه‌جا دیده می‌شوند، هم شلوغی کمتر است.
دمای کانادا در پاییز می‌تواند از میانگین حداقل 3- درجه سانتی‌گراد در نوامبر، به میانگین ​​حداکثر 19 درجه سانتیگراد) در سپتامبر برسد. بین شهرهای مهم کانادا در پاییز، مونترال و تورنتو هر دو گرم‌تر هستند.

آب و هوای کانادا در زمستان

دمای کانادا در زمستان در استان‌های داخلی می‎تواند به 40- درجه سانتی‌گراد برسد. در طول روز هم دمای کانادا می‌تواند از 5- تا 15- درجه سانتی‌گراد متغیر باشد. سردترین مکان‌های کانادا بیشتر در شمال در یوکان، سرزمین‌های شمال غربی و نوناووت هستند، جایی که دما مرتبا به 30- درجه سانتی‌گراد و سردتر می‌رسد.

جمعیت این مناطق شمالی خیلی زیاد نیست. با این حال، وینیپگ در جنوب منیتوبا یکی از سردترین شهرهای جهان با بیش از 750000 نفر جمعیت است.

پیشنهاد مطالعه : تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا  

امیدواریم آب و هوای کانادا در زمستان شما را نترسانده باشد؛ چون این کشور چهارفصل شهرهای بسیار خوش آب و هوایی هم دارد. در ادامه 10 تا از بهترین شهرهای کانادا از نظر شرایط جوی را می‌بینید:

بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا  

لیتون

شهر (بسیار) کوچک لیتون در بریتیش کلمبیا با جمعیتی حدود 250 نفر، مدتهاست که به عنوان یکی از گرم‌ترین و بهترین شهرهای آب و هوا در کانادا شناخته می‎شود. اینجا دمای هوا در تابستان به 35 درجه سانتی‌گراد می رسد. حتی در سال 2021، گرما در لیتون تمام رکوردهای قبلی را شکست و گرم‌ترین دمای ثبت‌شده در کانادا را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش‌ها، دمای لیتون بیشتر از بالاترین دمای ثبت‌شده در میامی یا لاس وگاس و حتی بالاتر از گرم‌ترین دمای تاریخ ثبت‌شده در اروپا و آمریکای جنوبی بوده است.

کملوپس

کملوپس هم از کاندیداهای شایسته به عنوان بهترین شهر کانادا از نظر آب و هواست. این شهر که تقریبا 10000 نفر جمعیت دارد، در شمال شرقی لیتون به فاصله چند ساعت واقع شده است. کملوپس به دلیل دمای بالا از مناطق گرم کانادا محسوب شده، و به عنوان یکی از گرم‌ترین شهرهای آن شناخته می‌شود.

میانگین دما در کملوپس در اواسط سال کمی کمتر از 29 درجه سانتی‌گراد است، و آفتاب درخشان و رطوبت کم‌اش بسیار معروف است.

ویندزور

ویندزور در مرز کانادا با ایالات متحده و کاملا نزدیک به دیترویت واقع شده است. از نظر میانگین حداکثر دما در​ جولای، این شهر رتبه دوم را در کانادا دارد. ویندزور از نظر میانگین حداقل دما در طول تابستان هم بین شهرهای دیگر کانادا رکورددار است. در جولای، کمترین دما در این شهر به طور میانگین حدود 18 درجه سانتی‌گراد است.

در طول زمستان، ویندزور به شدت سرد است و دما در ژانویه به طور مرتب به زیر 3- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. تابستان‌های ویندزور به گرم و مرطوب بودن‌شان شهرت دارند. موضوعی که باعث می‌شود نتوانیم با اطمینان بگوییم این شهر خوش آب و هوا ترین شهر کاناداست.

اوسایوس

شهر اوسایوس در بریتیش کلمبیا شعاری دارد که می‌گوید «گرم‌ترین استقبال کانادا» و این کاملا حقیقت دارد. عبارت ساده‌ای که نوید رسیدن به خوش آب و هواترین شهر کانادا (یا حداقل یکی از آنها را می‌دهد.

در اوسایوس، روزهای با دمای بیشتر از 20 درجه سانتی‌گراد، بیشتر از هر جای دیگری در کاناداست. هر ساله حدود 35 روز دمای هوا در اوسایوس به 30 درجه می‌رسد. میانگین دمای روزانه‌ی این شهر هم گرمترین دمای کانادا محسوب می‌شود (17 درجه سانتی‎گراد).

اوسایوس یک شهر کوچک با جمعیتی حدود 5000 نفر است که در چند مایلی شمال مرز کانادا با ایالات متحده در ایالت واشنگتن واقع شده. آب و هوای معتدل این شهر آن را به مقصدی محبوب برای گردشگرها در تابستان تبدیل می‌کند، وقتی که دمای بالا، رطوبت کم و شب‌های محیطی عالی را فراهم می‌کند.

پیشنهاد مطالعه : بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

مدیسین هت

از نظر بسیاری افراد، بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا مدیسین هت است. این شهر به لطف تابستان‌های گرم و کم‌بارانش به عنوان «آفتابی‌ترین شهر کانادا» هم شناخته می‌شود. مدیسین هت، به عنوان داخلی‌ترین شهرِ فهرست ما، در منطقه پریری کانادا واقع شده است که شامل استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا می‌شود.

البته با وجودی که مدیسین هت داخل کشور قرار دارد، عملا می‌تواند از نظر تعداد روزهای با دمای بین 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد با اوسایوس رقابت کند. تابستان‌های این شهر خشک، و عصرها و شب‌های آن سرد است که به جبران گرمای روز کمک می‌کند. گرم‌ترین ماه‌ها در مدیسین هت اواخر مه و اوایل سپتامبر است که دما اغلب به بالای 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

تورنتو

اگر بخواهیم گوشه‌چشمی هم به امکانات داشته باشیم، تورنتو کانادا قطعا خوش آب و هوا ترین شهر کانادا محسوب می‌شود. تورنتو با جمعیتی کمتر از 3 میلیون نفر دارای چهار فصل مختلف از جمله تابستان‌های گرم و مرطوب است.

نزدیکی شهر به دریاچه انتاریو به خنک نگه داشتن آن در طول عصرهای تابستان کمک می‌کند، آن هم وقتی که دمای هوا به طور متوسط ​​25 درجه سانتی‌گراد است و در دوره‌های شدیدتر هوای گرم بالاتر هم می‌رود.

دمای شهر بین ژوئن و آگوست با بیش از 30 درجه سانتی‌گراد به اوج خود می‌رسد. به دلیل طوفان‌های تندری که به طور منظم استان را درگیر می‌کند، تابستانِ تورنتو یکی از مرطوب‌ترین زمان‌های سال هم است.اما تابستان‌های تورنتو کوتاه است، و پاییز و زمستان با آب و هوای کانادایی معروف‌شان سریع از راه می‌رسند.

تورنتو

اتاوا

حدود 5 ساعت دورتر از تورنتو، به یکی دیگر از شهرهای خوش آب و هوای کانادا یعنی اتاوا، پایتخت دوست‌داشتنی این کشور می‎رسیم. این دو شهر هردو از مناطق گرم کانادا محسوب می‌شوند و آب و هوای مشابهی دارند. تابستان‌های اتاوا هم گرم و مرطوب است، و میانگین دمای تابستان در آن به 26 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های سال هستند؛ و هر تابستان دمای هوا به طور لحظه‌ای از 30 درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود. علاوه بر آن، در طول تابستان، رطوبت اتاوا می‌تواند گرما را در حد چند درجه بیشتر هم بکند. اما تمام اینها باعث نمی‌شوند که اتاوا اینجا و آنجا لقب بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا را به خود اختصاص ندهد.

پیشنهاد مطالعه : شهر اتاوا کانادا

ویکتوریا

ویکتوریا گرمترین شهر کانادا در آغاز هر سال است. در ماه ژانویه، این شهر با میانگین دمای روزانه 7.6 درجه سانتیگراد و میانگین حداقل ​​دمای روزانه 1.5 درجه همیشه بالاترین میانگین دما را در کشور دارد.

ویکتوریا به سادگی می‌تواند خوش آب و هواترین شهر کانادا باشد، چون زمستان‌های گرمِ آن لذت قدم زدن در خیابان‌ها و وقت‌گذرانی خارج از خانه را دوچندان می‌کند. به همین خاطر هم بسیاری از ساکنان کانادا تصمیم می‌گیرند پس از بازنشستگی به ویکتوریا و دیگر شهرهای جزیره ونکوور نقل مکان کنند.

در ویکتوریا کارهای سرگرم‌کننده زیادی برای انجام دادن در زمستان وجود دارد. حتی باغ معروف بوچارت هم باز است (هرچند باید به باغ‌های سرپوشیده آنها بروید تا شکوفه‌های گل‌ها را ببینید).

ونکوور

وقتی بقیه شهرها در حال بستن پارک‌های زمستانی و پاک کردن یخ‌زدگی از روی پنجره‎ها هستند، ونکووری‌ها را می‌توان در حال قدم زدن در امتداد دریا، ناهار خوردن در تراس‌های آفتابی و گلف بازی کردن دید. به یکی دیگر از شهرهای خوش آب و هوای کانادا خوش آمدید.

در ژانویه، میانگین حداکثر دمای روزانه‌ی ونکوور 6.9 درجه، و حداقل آن 1.4 درجه سانتی‌گراد است. در حالی که بعید به نظر می‌رسد در هر زمانی از سال در ونکوور شاهد برف باشید، اگر در طول زمستان به آن سفر کنید، احتمال اینکه باران‌های معروف آن را ببینید وجود دارد.

سنت کاترینز

سنت کاترینز، شهری زیبا در منطقه نیاگارای انتاریو، از نزدیکی به دریاچه انتاریو و دریاچه ایری و همچنین حفاظتِ اسکارپمنت نیاگارا بهره می‌برد. در نتیجه‌ی داشتن این موقعیت خاص، این شهر اقلیم جمع و جور خود را دارد که حتی آن را در سرما گرم نگه می‌دارد و به خوش آب و هوا ترین شهر کانادا تبدیل می‌کند.

سنت کاترینز گرم‌تر از سایر مناطق انتاریو است (اگرچه سارنیا به طور قابل توجهی گرم‌تر است)، اما هنوز در زمستان نسبتا سرد می‌شود.

در پایان

اکثرا کانادا را با آب و هوایی سرد به خاطر می‌آورند؛ اما همان‌طور که دیدیم، مناطق گرم کانادا کم نیست، بسیاری از بخش‌های آن تابستان‌های سوزانی دارند. (حداقل به عقیده خودشان!)

اگر در طول تابستان قصد سفر به کانادا را دارید، شهرهای خوش آب و هوای کانادا و گرمترین مناطق آن بهترین گزینه برای هستند. چراکه بخش‌های بزرگی از کانادا به مدت شش ماه یا بیشتر از سال و در برخی نقاط در تمام سال پوشیده از برف هستند.

حالا که بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا را پیدا کردید، می‌توانید مقدمات سفرتان و برنامه‌ریزی برای آن را آغاز کنید. برای اخذ ویزای توریستی کانادا با کارشناسان ویزا فوری در ارتباط باشید.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *