شهر اتاوا کانادا

آخرین بروزرسانی : جولای 2024

شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا است که از نظر مردم و همچنین بیشتر رسانه‌های بین‌المللی جزء یکی از شهرهای برتر کانادا و جهان به شمار می‌رود. سطح رفاه و امکانات، همچنین پیشرفت و آسایش و شرایط خوب کاری از مواردی هستند که زندگی در این شهر را تبدیل به یک رویا کرده است.

اتاوا پایتخت کشور کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. یکی از مواردی که در ویژگی‌های این شهر بسیار به چشم می‌آید، چند فرهنگی بودن جمعیت مهاجرانش است. در سال‌های اخیر میزان مهاجرت به کشور کانادا بسیار افزایش یافته است و افرادی از کشورهای مختلف با فرهنگ‌های گوناگون وارد این کشور شده‌اند. با ما در ویزا فوری همراه باشید تا بدانید کدام ویژگی‌ها در شهر اتاوا کانادا آن را به یک شهر خاص برای مهاجران بدل کرده است.

اتاوا کانادا

کاربردی‌ترین زبان در اتاوا کانادا برای کار و تحصیل انگلیسی است. همان طور که می‌دانید کانادا کشوری دو زبانه است و دولت فدرال و همچنین دولت اتاوا همواره مردم و مهاجرین را تشویق کرده‌اند که به هر دو زبان مسلط باشند و به هر دو زبان خدمات ارائه دهند.

جمعیت اتاوا کانادا

در سرشماری سال 2016 جمعیت شهر 934.243 نفر بود. بر اساس رده‌بندی کیفیت زندگی از نظر منبع مرسر Mercer اتاوا دومین شهر با کیفیت زندگی بالا نسبت به دیگر کشورهای قاره آمریکا و اروپا است.

جمعیت اتاوا کانادا

آب و هوای اتاوا

اوتاوا شهری چهار فصل است. زمستان‌های این شهر بسیار سرد است و غالبا مردم این کشور و مهاجران را غافلگیر می‌کند. سرمای هوا از نوامبر (10 آبان) به بعد شروع می‌شود و از دسامبر تا مارس (از 10 آذر تا 10 اسفند) ادامه می‌یابد و برخی مواقع حتی تا میانه‌های فروردین هم برف می‌بارد توجه داشته باشید که قبل از اخذ ویزای توریستی کانادا کدام فصل را برای سفر به این شهر دارید انتخاب می کنید.

پیشنهاد مطالعه : آب و هوای کانادا | گرمترین شهرهای کانادا

دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا بزرگ‌ترین دانشگاه دنیاست که تدریس در آن به صورت دوزبانه انجام می‌شود. هر آنچه دوست دارید در مورد دانشگاه اتاوا کانادا بدانید می‌توانید در این مقاله پیدا کنید. دانشگاه اتاوا در پایتخت کشور کانادا قرار دارد و با توجه به رده‌بندی‌های جهانی در بین 10 دانشگاه برتر کشور کانادا قرار دارد.

همچنین به خاطر آنکه در مرکز شهر قرار دارد، برای دانشجوهای مهاجر موقعیت مناسبی را فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با کارشناسان ما در ویزافوری در ارتباط باشید.

دانشگاه اتاوا کانادا

ایالت اتاوا کانادا

در بین نظرسنجی‌های دنیا اتاوا هفتمین پایتخت سرد جهان است. وقتی در زمستان سرمای هوا به چندین درجه زیر صفر می‌رسد کانال Redeau Canal در مرکز شهر، بزرگ‌ترین پیست اسکیت دنیا می‌شود که طول آن به چیزی حدود 7 کیلومتر می‌رسد.

در حدود نیمی از مردم این شهر، سن زیر 35 سال دارند و این نشان می‌دهد که اتاوا یکی از جوان‌ترین شهرهای دنیا را شکل داده است. بیش از ۱۴ موزه در اتاوا قرار دارد که موزه تمدن کانادا از مهم‌ترین موزه‌ها در این شهر است. ۳۵ فستیوال بزرگ در اتاوا برگزار می‌شود و جشنواره لاله کانادایی یکی از بزرگ‌ترین آن‌هاست که در ماه می ‌برگزار می‌شود.

مزایای زندگی در شهر اتاوا

یکی از مزایای زندگی در اتاوا شبکه اتوبوسرانی گسترده آن است. اتوبوس‌ها در این شهر بسیار دقیق هستند و سر ساعت حرکت می‌کنند. رانندگان آن رفتار دوستانه‌ای دارند و مسیرهای اتوبوسرانی در سرتاسر شهر خطوط حمل و نقل دارند.

با توجه به استفاده همگانی از کارت‌های اتوبوسرانی و سیستم حمل و نقل مطمئن در کانادا و شارژ آنلاین آن، هر کسی می‌تواند از این خطوط استفاده کند.با توجه به آنکه هزینه تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا کمی بالاست، دانشجویان این موقعیت را دارند که همزمان با تحصیل، کارهای پژوهشی نیز در دانشگاه اتاوا انجام دهند تا بتوانند کمی از هزینه‌های زندگی را جبران کنند.

مزایای زندگی در شهر اتاوا

زندگی در اتاوا کانادا

اتاوا یکی از کلان شهرهای جهان است که بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال آن مدرک دانشگاهی دارند و انسان‌های با سواد و تحصیلکرده‌ای هستند. در این مرکز اقتصادی جهان استعدادها و دانش و آگاهی فراوانی قرار دارد.

با توجه به آنکه اتاوا 4/26 درصد از کل اشتغال در حیطه علم و دانش را در خود دارد و همچنین از سیستم آموزشی متفاوت و شرایط تحصیلی مدرن و پیشرفته برخوردار است، مزایای زندگی در این شهر را تا میزان خیلی زیادی افزایش می‌دهد.

صنعت در اتاوا از تنوع زیادی برخوردار است. بخش‌های دانش بنیان با داشتن بیش از 75000 کارمند در 1922 شرکت، همواره رشد فزاینده‌ای را در تولید ناخالص ملی بر عهده دارند. مشاغلی که مربوط به خدمات نرم افزار، پزشکی، مهندسی هوافضا، تجارت الکترونیک، ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شوند نسبت به دیگر مشاغل اولویت بالاتری دارند.

اتاوا شهری امن، تمیز و مورد پسند مهاجران است، اما هزینه زندگی در این شهر تا حدودی بالاست. بر اساس جایی که شما در نظر دارید اجاره کنید، اجاره خانه در اتاوا می‌تواند از 700 تا 1400 دلار در ماه یا حتی بیشتر هم باشد. اولویت‌های شما می‌تواند در این مورد تعیین کننده باشد.

اما با همه این‌ها خانه‌های ارزان قیمت هم در اتاوا پیدا می‌شود و این‌ها به خاطر وجود دانشگاه‌های معروفی چون «اتاوا» و «کارلتون» است. آب، برق، اینترنت و موارد دیگر مشمول اجاره می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه : قوانین عجیب کانادا که بهتر است با آنها آشنا شوید!

اتاوا کانادا کجاست

اتاوا در بخش شرقی استان انتاریو و در مرز کبک قرار گرفته است. از تورنتو حدوداً پنج ساعت با ماشین طول می‌کشد و این مسیر از مونترال تنها دو ساعت فاصله دارد. اتاوا در ساحل جنوبی رودخانه اتاوا قرار دارد.اگر در حدود یک ساعت به طرف جنوب رانندگی کنید، مرز ایالات متحده را خواهید دید. نزدیک‌ترین گذرگاه مرزی پرسکات-اگدن زبورگ است.

اتاوا کانادا کجاست

ساعت به وقت کانادا اتاوا

ساعت به وقت کانادا اتاوا با ایران خیلی فاصله دارد. این موضوع از نظر مهاجرین ایرانی که به این کشور می‌آیند بسیار مهم است. همان طور که گفتیم مزایای زندگی در شهر اتاوا کانادا بسیار زیاد است و همین موضوع باعث می‌شود که مهاجرین ایرانی اختلاف ساعت را تحمل کنند و برای زندگی و مهاجرت به این شهر بیایند. ساعت اتاوا که در جوار رود اتاوا قرار گرفته است، در حدود ۸:۳۰ با ایران اختلاف دارد. این اختلاف زمانی در شهرهای دیگر کانادا کمی بیشتر است.

پیشنهاد مطالعه : اختلاف ساعت ایران و کانادا چقدر است؟

مطالب جالب درباره اتاوا

مردم اتاوا عاشق دوچرخه هستند. به همین دلیل بیشتر مسیرهای اصلی شهر و جاده‌های خارج شهر، خطوط‌های مخصوص عبور دوچرخه دارد. این مسیرها برای راحتی و لذت بردن از راه برای دوچرخه سواران درست شده است. مردم شهر اتاوا زندگی سالمی دارند و بیشتر ساعات روزشان به ورزش‌هایی نظیر اسکیت، دو و دوچرخه سواری می‌گذرد.

همان طور که بیشتر مراکز و پایتخت‌های جهان به لحاظ تمرکز سیاسی بیشترین سهم را از یک کشور دارند، شهر اتاوا کانادا هم از این قاعده مستثنا نیست. زندگی در اتاوا به معنای زندگی در قلب سیاسی کانادا است. تعداد زیادی از مردم اتاوا مشاغل دولتی دارند و بیشتر رستوران‌های این شهر به خاطر داشتن مشتری‌های سیاسی معروف هستند. همچنین، آزادی ابراز عقیده و بحث گفت‌وگوهای سیاسی در اتاوا بسیار رایج است و از این نظر قوانین دموکراسی کاملا پابرجاست.

از جاذبه‌های دیدنی اتاوا کانادا می‌توان به قدیمی‌ترین و مجلل‌ترین ساختمان‌های کانادا در این شهر اشاره کرد. قدم زدن در امتداد خیابان اسپارکس یا خیابان ولینگتون در مقابل ساختمان پارلمان می‌تواند شما را با دیدنی‌های فوق‌العاده‌ای مواجه کند. می‌توانید از تور رایگان پارلمان استفاده کرده و مناظر پانوراما از اتاوا و گاتینو را ببینید و از این همه زیبایی لذت ببرید.

کلام آخر

همان طور که اشاره کردیم شهر اتاوا کانادا شهری با فرهنگ‌های مختلف است. با توجه به آنکه این شهر پایتخت کانادا به شمار می‌رود، چرخ‌های اقتصادی در این شهر بسیار فعال است و دولت بخش‌های مهمی مانند بهداشت و آموزش و شرایط شغلی خاص را در این شهر ارائه می‌کند. پایتخت کانادا دارای مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی، مؤسسات درجه یک علمی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی است که فعالیت‌های اقتصای گسترده‌ای دارند.

اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید و در شهر اتاوا ساکن شوید و یا قصد تحصیل و پذیرش در دانشگاه‌های این شهر را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ویزا فوری همراه باشید تا هر آنچه می‌خواهید در مورد این شهر بدانید به شما آموزش دهند.

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *