شرایط سفر به تایلند برای ایرانیان

آخرین بروزرسانی : نوامبر 2023

تایلند یکی از مقاصد جذاب گردشگری در جنوب شرق آسیا است. این کشورِ غنی از فرهنگ، طبیعت بی‌نظیری دارد. سواحل و جزایر زیبای تایلند در کنار شهرهایی با بازارهای شلوغ و سنتی، تجربه فراموش‌نشدنی برای شما به ارمغان می‌آورند.

از مهم‌ترین شرایط سفر به تایلند داشتن ویزای توریستی است. برای سفری خاطره‌انگیز به این کشور زیبا، توصیه می‌شود در مورد امنیت، نحوه تبدیل ارز، بیمه، واکسیناسیون، بهترین زمان سفر، قوانین رانندگی و نکات کلی دیگری تحقیق کنید. اگر قصد دانستن این نکات مهم را دارید تا انتها همراه ما باشید تا آماده سفر به دنیایی از زیبایی‌ها و تجربیات بی‌نظیر در تایلند باشید!

شرایط سفر به تایلند برای ایرانیان

ایرانیان برای سفر به تایلند بایستی ویزای توریستی داشته باشند. مدت اعتبار اقامت برای 30 یا 60 روز است و امکان تمدید تا 30 روز دیگر را نیز دارد. با این ویزا فقط می‌توان سفر کرد و کار و تحصیل با آن غیرقانونی است. شرایط اخذ ویزای توریستی برای سفر به تایلند عموماً به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزا: باید فرم درخواست ویزای توریستی تایلند را پر کنید. این فرم معمولاً در سفارت یا کنسولگری تایلند در دسترس است.
  • پاسپورت: باید دارای یک پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار باشید. همچنین باید حداقل 2 صفحه خالی در پاسپورت خود برای ویزای تایلند داشته باشید.
  • عکس: باید ۲ قطعه عکس رنگی با سایز 4×6 سانتی‌متر تهیه کنید. عکس باید جدید و حداقل برای 3 ماه اخیر باشد و وضوح و رنگ‌بندی مناسبی نیز داشته باشد.
  • بلیت رفت‌وبرگشت یا تأییدیه رزرو بلیت هواپیما: باید بلیت رفت‌وبرگشت یا تأییدیه رزرو بلیت هواپیما را ارائه دهید تا نشان دهید که قصد دارید پس از اتمام اقامت در تایلند به کشور خود بازگردید.
  • اثبات مالی: باید مدارکی را که نشان‌دهنده توانایی مالی شما برای تأمین هزینه‌های سفر است، ارائه دهید. این مدارک تمکن مالی ممکن است شامل تراز حساب بانکی، اظهارنامه مالی، گواهی حقوق و سند مالکیت ملک یا سایر منابع درآمد باشد.
  • بیمه مسافرتی: تایلند برای ویزای توریستی اغلب نیاز به بیمه مسافرتی دارد. باید بیمه‌نامه‌ای را ارائه دهید که شامل پوشش پزشکی و تأمین مالی در صورت بروز مشکل در سفر باشد.
  • هزینه ویزا: برای اخذ ویزای توریستی، باید هزینه مربوطه را پرداخت کنید. میزان هزینه ویزا حدوداً 60 یورو است.

شرایط سفر به تایلند برای ایرانیان

مدارک موردنیاز اخذ ویزای تایلند

از شرایط سفر به تایلند، گرفتن ویزای توریستی است. برای دریافت این ویزا نیازمند ارائه مدارک زیر هستید:

  • اصل پاسپورت
  • ۲ قطعه عکس رنگی با سایز 4*6
  • بلیت رفت‌وبرگشت
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، این است که قبل از اقدام به دریافت ویزا، به سایت سفارت یا کنسولگری تایلند در ایران مراجعه کنید تا از جدیدترین تغییرات مطلع شوید.

مدارک موردنیاز اخذ ویزای تایلند

شرایط واکسن برای سفر به تایلند

از سال 2023 شرایط پاندمی کووید ۱۹ بهبود داشته و طبق اطلاعیه سفارت تایلند، نیازی به داشتن نامه واکسن یا تست PCR نیست. البته متقاضیان سفر به این کشور باید سابقه واکسینه‌شدن با تمامی واکسن‌های موردتایید سازمان بهداشت جهانی و یا سازمان غذا و دارو تایلند را داشته باشند.

بهترین زمان برای سفر به تایلند

یکی از شرایط سفر به تایلند، برنامه‌ریزی برای زمان رفتن است. از اولین سؤالاتی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند این است که مناسب‌ترین وقت برای سفر به تایلند چه زمانی است؟ هر ماهی می‌تواند ماه مناسبی برای سفر شما به این کشور باشد، اما پاسخ به این سؤال بستگی به اولویت‌های شما برای تعطیلاتتان دارد.

به‌طورکلی تایلند 3 فصل مختلف از نظر تغییرات دمایی دارد: فصل خنک، فصل گرم و فصل سبز و بارانی. اگر می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، از ماه مه تا سپتامبر مناسب‌ترین زمان است، زیرا تقاضا برای سفر به تایلند بسیار کم است.

بهترین زمان برای سفر به تایلند

در این زمان پروازهای داخلی و اقامتگاه‌ها معمولاً با تخفیف ویژه دردسترس هستند و سفر به این کشور با قیمتی ارزان‌تر از معمول امکان‌پذیر خواهد بود. اگر به دمای کم علاقه دارید، اکتبر تا ژانویه برای شما ایده‌آل‌ترین زمان است؛ زیرا در این ماه‌ها دما خنک‌تر است و مناظر بهترین و زیباترین حالت ممکن را دارند. همچنین اگر به‌دنبال سفری آرامش‌بخش به سواحل تایلند هستید، معمولاً دوره زمانی دسامبر تا آوریل مناسب‌ترین زمان است.

شرایط رانندگی در سفر به تایلند

موتورسیکلت‌ یکی از شیوه‌های مهم و مرسوم حمل‌ونقل در تایلند و تردد در خیابان‌ها با این وسیله نقلیه است. اما هر سال تعداد زیادی تصادفات موتورسیکلت در تایلند گزارش می‌شود. اکثر بیمه‌های مسافرتی شامل بیمه موتورسیکلت نمی‌شوند. پس اگر تابه‌حال با موتورسیکلت‌سواری نکرده‌اید، تایلند مکان مناسبی برای این کار نیست.

برای رانندگی نیاز به گواهی‌نامه بین‌المللی دارید. شهرهای بزرگ تایلند، مانند بانکوک، ترافیک شدید و خیابان‌های شلوغی دارند. برای رانندگی در این شهرها تجربه و آشنایی با ترافیک و خیابان‌ها ضروری است.

شما می‌توانید از GPS و نرم‌افزارهای آنلاین برای راهنمایی در مسیر استفاده کنید. پیداکردن پارکینگ در شهرهای پرترافیک تایلند ممکن است مشکل باشد. از قبل به مسئله پارکینگ توجه کنید و مکان‌های پارکینگ عمومی یا هتل‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

برای رانندگی در نزدیکی موتورسیکلت‌ها، بسیار مراقب باشید و همیشه آینه‌ها را چک کنید. در برخی مناطق به‌خصوص در مناطق روستایی ممکن است شرایط جاده‌ ضعیف باشد. برخی جاده‌ها باریک و پر از پیچ‌وخم هستند، پس با دقت بیشتری رانندگی کنید و سرعت خود را در چنین جاده‌هایی کاهش دهید.

نکات مهم برای خرید ارز تایلند

واحد پول تایلند «بات» است. اگر دقیقاً می‌دانید که چه میزان پول نیاز دارید، بهتر است قبل از سفر به تایلند پول را در صرافی تبدیل کنید. اما اگر نمی‌دانید که چه میزان قرار است خرج کنید، بهتر است مقدار کمی پول به بات تبدیل کنید تا در هنگام ورود به تایلند، برای حمل‌ونقل یا غذا، مقداری پول نقد در اختیار داشته باشید.

نکات مهم برای خرید ارز تایلند

در تمامی فرودگاه‌ها امکان تبدیل وجود دارد و نرخ تبدیل پول نسبت به ایران تفاوت چندانی ندارد، اما به‌هرحال اندکی اختلاف نیز وجود دارد. کیوسک‌های تبدیل پول در منطقه ورودی فرودگاه بانکوک نرخ‌های نامتعارف‌تری را نسبت به سایر مکان‌ها ارائه می‌دهند. بنابراین ممکن است از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر باشد که صبر کنید تا بتوانید در مکانی دیگر، کیوسک تبدیل پول پیدا کنید.

اگر اسکناس‌هایی که قصد تبدیل آن‌ها را دارید، پاره‌ شده یا هرگونه نوشته‌ای روی آن‌ها وجود داشته باشد، ممکن است رد شوند. در هنگام تبدیل پول در تایلند باید حتما پاسپورت خود را نشان دهید. تبدیل پول ازطریق خودپرداز ممکن است هزینه برداشت به‌همراه داشته باشد.

قوانین گمرکی کشور تایلند

تایلند دارای کنترل مرزی سخت‌گیرانه‌ای است و ممکن است اقدامات امنیتی و بازرسی‌های دقیقی در مرزها انجام شود. بنابراین بهتر است قوانین و مقررات مربوط به واردات و صادرات را رعایت کنید و همه مدارک لازم را همراه خود داشته باشید.

کالاهای ممنوعه برای ورود به تایلند شامل مواد مخدر، سلاح‌، محصولات تقلبی، مواد فاسدشدنی، حیوانات تحت محافظت، حیوانات تحت حفاظت CITES هستند. همچنین برخی از کالاها نیاز به مجوز ویژه برای ورود دارند.

درصورتی‌که قرار است مقدار زیادی پول نقد یا ارز خارجی به تایلند وارد شود، بهتر است آن را به مقامات گمرکی اعلام کنید. این اعلام دارایی‌ها به‌منظور کنترل پول‌شویی و فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌شود.

برخی از کالاهایی که محدودیت در صادرات دارند شامل محصولات طبیعی محافظت‌شده، آثار باستانی، آثار هنری، و برخی از محصولات کشاورزی هستند. قبل از خریدن هرگونه آثار هنری یا اشیا فرهنگی، بهتر است از مقامات محلی و معاونت ملی فرهنگ تایلند استعلام مجوز خروج را بگیرید.

قوانین مهم برای گردشگران در تایلند

میلیون‌ها گردشگر هرساله به تایلند سفر می‌کنند و سفری بدون مشکل دارند. بااین‌حال اتفاقات ناگواری نیز در این میان به وقوع می‌پیوندند. بنابراین منطق حکم می‌کند که جانب احتیاط را در هر مکانی رعایت کنید. در بعضی مکان‌ها قوانین خاصی وجود دارد.

لطفاً توجه داشته باشید که استفاده از سیگار الکترونیکی و ویپ در تایلند غیرقانونی است. همچنین در تعدادی از سواحل، سیگارکشیدن ممنوع است و علائمی در این مکان‌ها برای راهنمایی و هشدار به بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

برای بازدید از معابد و کاخ‌ها، یک پیراهن یا تاپ که بخش شانه‌ها را بپوشاند و یک جفت شلوار یا دامنی که روی زانوها را بپوشاند، بپوشید و به تمام تصاویر و مجسمه‌های بودا احترام بگذارید. تصاویر بودا در تایلند مقدس هستند و نباید از آن‌ها بالا رفت یا روی آن‌ها نشست. قبل از ورود به معابد کفش‌های خود را در بیاورید.

برای سفر به این کشور توصیه می‌شود از لباس‌های سبک و قابل‌تنفس با جنس پنبه یا کتان استفاده کنید، زیرا با آب‌وهوای این کشور هماهنگ‌تر‌ هستند. مسائل را خیلی جدی نگیرید، در همین راستا در فرهنگ تایلندی مفهومی به نام «سانوک» وجود دارد. به‌طورکلی این ایده یعنی سرگرم‌کردن و لذت‌بردن از هر کاری است که انجام می‌دهید.

سخن پایانی
شرایط سفر به تایلند برای ایرانیان در سال 2023 شامل داشتن ویزای توریستی و تمکن مالی در حد تامین مخارج سفر است. تمامی متقاضیان این سفر باید تحت پوشش بیمه باشند. مدت اقامت با ویزا 30 الی 60 روز است. برای اقامت باید بلیت رفت‌وبرگشت و رزرو هتل یا محل اقامت ارائه شود. برای اخذ ویزا حتما باید از طریق سفارت یا کنسولگری تایلند اقدام کنید.

توصیه می‌شود قبل از سفر، اطلاعات جدید مربوط به الزامات ورود به تایلند را از سفارت، کنسولگری یا از منابع رسمی مربوطه دریافت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این شرایط با گذر زمان تغییر می‌کنند.

در تمامی طول سفر مدارک هویتی خود را همراه داشته باشید. با رعایت این نکات و با داشتن اطلاعات کافی درباره الزامات و شرایط سفر، می‌توانید سفری خوشایند و بدون مشکل به این کشور زیبا داشته باشید. درصورتی‌که به سفر به تایلند علاقه‌مند هستید می‌توانید با ما تماس بگیرید.
منابع:

https://www.thaiembassy.com/travel-to-thailand/thailand-travel-restrictions

https://fanclubthailand.co.uk/when-is-the-best-time-to-visit-thailand/

https://fanclubthailand.co.uk/advice-for-first-time-visitors-to-thailand/

https://www.traveladvice.mfa.gov.ir/portal/product/7430/465/%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF

http://iran.siam-legal.com/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *