راهنمای کامل سفر به تایلند

آخرین بروزرسانی : نوامبر 2023

سفر به تایلند سرزمین لبخندها، می‌تواند یکی از رویایی‌ترین و خاطره‌انگیزترین سفرهایی باشد که در طول عمرتان تجربه می‌کنید. این کشور توریستی و زیبا علاوه‌بر آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، طبیعت زیبا و سواحل فوق‌العاده‌، امکانات تفریحی و خدمات رفاهی سطح بالایی برای توریست‌ها در نظر گرفته است. این کشور آسیایی رستوران‌ها و هتل‌های بی‌نظیری دارد.

همچنین تفریحات ساحلی در سواحل شگفت‌انگیز آن با آب‌های شفاف همراه با تفریحات ساحلی متنوع، نظر هر توریستی را به خود جلب می‌کند. اگر شما هم قصد سفر به این سرزمین جذاب افسانه‌ای را دارید، اما اطلاعاتی از آب‌وهوای این کشور، بهترین فصل سفر به آن، امنیت در کشور تایلند، جاذبه‌های گردشگری و توریستی، هزینه سفر و اقامت و شهرهایی که باید از آن‌ها دیدن کنید، ندارید، در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی از سفر به تایلند به دست بیاورید.

راهنمای سفر به تایلند

پیش‌از آنکه چمدان‌هایتان را ببندید و بلیط‌هایتان را رزرو کنید، باید بدانید که تایلند چگونه کشوری است؟ ممکن است پیش‌از برنامه‌ریزی سفر سوالات زیادی راجع به آن در ذهن شما نقش بسته باشد. مثلاً برای سفر به تایلند چقدر پول لازم است؟ بهترین فصول سال برای مسافرت به تایلند کدامند؟ چه نوع لباسی برای این سفر مناسب‌تر است؟ کدام‌یک از غذاهای محلی را باید حتماً امتحان کنم؟ در ادامه با معرفی کشور تایلند و ارائه یک راهنمای مناسب برای سفر به آن، به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

راهنمای سفر به تایلند

معرفی کشور تایلند

اگر از روتین روزمره‌ خود خسته شده‌اید، حتماً سفر به تایلند را در برنامه‌ تعطیلات خود بگنجانید و اوقاتی هیجان‌انگیز و متفاوت را تجربه کنید. اما تایلند چگونه کشوری است؟

  • موقعیت و جاذبه‌های کشور تایلند: این کشور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته‌ است و شهرت عمده آن به‌دلیل وجود سواحل استوایی زیبا، کاخ‌های سلطنتی مجلل، مخروبه‌های باستانی و تاریخی و معابد رنگارنگ و پرزرق‌وبرق آن است که مجسمه‌های بودا در آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند. بانکوک پایتخت تایلند، شهری است بسیار مدرن که در کنار معابد بودایی خود آرام گرفته است. سواحلی مانند پاتایا و هواهین در تایلند به‌دلیل تفریحات متنوع و جذاب و زیبایی خیره‌کننده ساحلی بسیار معروف و محبوب هستند.
  •  امنیت در تایلند: محیط این کشور بسیار امن و آرام است و شما در سفر به این کشور، آرامش عمیقی را تجربه خواهید کرد. مردم تایلند از درگیری، نزاع و نمایش ناگهانی خشم تاحدامکان اجتناب می‌کنند و در تعاملات اجتماعی خود اغلب احساسات مثبتی را بروز می‌دهند. به‌همین‌دلیل این کشور را سرزمین لبخندها نامیده‌اند.
  • زبان و آداب و رسوم مردم تایلند: زبان مردم این سرزمین زیبا، تایلندی یا سیامی است و آن‌ها به سنت‌های تاریخی خود بسیار وابسته هستند. به‌همین‌دلیل سالانه جشن‌ها و مناسبت‌های بومی، سنتی و تاریخی متعددی در این کشور برپا می‌شوند.
  •  آب‌وهوای کشور تایلند: آب‌وهوای تایلند، موسمی و استوایی است و به‌دلیل بارندگی‌های پراکنده و فراوان در فصول مختلف سال، طبیعتی زیبا و چشم‌نواز دارد. در بعضی فصول سال مانند ماه مه، هوای تایلند بسیار گرم و شرجی می‌شود و میزان بارندگی نیز چشم‌گیر است. اما بین ماه‌های نوامبر و فوریه هوای خنک‌تری را در تایلند تجربه خواهید کرد.

معرفی کشور تایلند

تور سفر به تایلند

شاید ترجیح شما این باشد که خودتان بلیط هواپیما و هتل را رزرو، تفریحات و جاهای دیدنی را نشان و به‌همراه خانواده‌تان به تایلند سفر کنید. اما بهتر است از تصمیم خود صرف‌نظر کنيد و با تور سفر به تایلند به این کشور زیبا بروید.

با این کار علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید به‌راحتی و با فراغ‌خاطر از شهرهای دیدنی این کشور مانند بانکوک، پوکت، پاتایا و سامویی دیدن کنید و از راهنمای تور (تورلیدر) خود برای تعامل با تایلندی‌ها کمک بگیرید. چرا‌که اگر زبان تایلندی را بلد نباشید در طول سفر دچار مشکل خواهید شد

هزینه تور تایلند برای ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی با هم متفاوت است. همچنین طول مدت سفر، هتل محل اقامت، خدمات جانبی که ارائه می‌شوند و شهرهایی که مقاصد شما برای بازدید خواهند بود، از دیگر فاکتورهایی هستند که بر قیمت تور تایلند تاثیر مستقیم می‌گذارند.

بهترین زمان برای سفر به تایلند چه زمانی است؟

اگر الگوهای گردشگری تایلند را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که این کشور ۳ فصل مختلف دارد که شامل زمستان، فصل بارش پراکنده و فصل‌های کم گردشگر می‌شود. بهترین فصل برای سفر به تایلند، زمستان است. یعنی از اوایل ماه نوامبر تا اواخر فوریه که معادل اواسط آبان تا نیمه اسفند است.

با وجود اینکه این بازه در بسیاری از کشورهای دنیا زمستان است و هوا بسیار سرد می‌شود، در تایلند شرایط کاملا متفاوت است. رطوبت کم هوا، گرمای بسیار ملایم و دل‌انگیز خورشید و نسیم ملایمی که شب‌ها از سمت دریا می‌وزد، آب‌و‌هوایی رویایی را برایتان رقم می‌زند. دسته‌ای از گردشگران، فصل‌هایی که بارش پراکنده دارند را انتخاب می‌کنند که ماه‌های سپتامبر تا اکتبر را شامل می‌شود.

چراکه در این ماه‌ها تعداد گردشگران در سواحل و اماکن دیدنی تایلند کم است و بارندگی به‌صورت پراکنده اتفاق می‌افتد، دمای هوا معتدل است و رطوبت کمی دارد. کسانی که به بارندگی علاقه دارند، می‌توانند در این فصل به تایلند سفر کنند. بهتر است هنگام سفر به این کشور استوایی، لباس مناسب هوای بارانی به‌همراه داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به تایلند چه زمانی است؟

هزینه سفر به تایلند چقدر است؟

در این سفر علاوه‌بر هزینه پرواز به تایلند، هزینه‌های دیگری نیز خواهید داشت. برای هر وعده غذایی حدوداً ۱۷ دلار برای حمل‌ونقل درون‌شهری و بین شهری روزانه حدود ۱۳ دلار و میانگین قیمت هتلی مناسب در کشور تایلند برای یک زوج حدود ۷۰ دلار است. یعنی علاوه‌بر هزینه بلیط هواپیما برای یک سفر دونفره به‌مدت یک هفته به تایلند حدود ۱۵۸۰ دلار نیاز دارید.

غذاهای معروف و جاذبه‌های گردشگری تایلند

شما می‌توانید در سفر به تایلند متناسب با بودجه خود از جاذبه‌های گردشگری متعددی در شهرهای مختلف آن دیدن کنید. چند نمونه از مکان‌هایی که نباید دیدن آن‌ها را ازدست بدهید در ادامه آمده است. همچنین تایلند کشور غذاهای رنگارنگ و پرادویه است که حتما باید تعدادی از آن‌ها را بچشید.

خلیج کارت پستالی پوکت

در شمال پوکت منطقه‌ای زیبا و رمانتیک وجود دارد که از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های تایلند به شمار می‌رود. این پارک ملی دریایی از صخره‌های آهکی ساخته شده است که به‌شکل عمودی از آب‌های زلال بیرون آمده‌اند و شما را به یاد مناظری می‌اندازند که فقط در کارت‌پستال‌ها دیده‌اید.

جزایر زیبای سیمیلان

از دیگر جاذبه‌های تایلند که در شهر پوکت قرار دارد مجمع‌الجزایری هستند که به‌دلیل آب‌های زلال و امکان غواصی در دنیای پررمزوراز و شگفت‌انگیز زیر آب، مقصد بسیاری از توریست‌ها در سفر به این کشور زیبا است.

شهر تاریخی چیانگ مای

این شهر باستانی، یادگاری است از دوران حکومت پادشاه لانا در تایلند که دیوارها و خندق‌های آن بازسازی‌شده است. موزه‌ها و گالری‌های هنری بسیار زیادی در این شهر قرار دارند. همچنین تماشای غروب آفتاب از پشت‌بام هتل یا پنجره کافه‌ها جذاب و دل‌انگیز است. در خارج از شهر چیانگ مای معبد زیبایی وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

غذاهای خوشمزه تایلندی

غذاهای تایلندی با عطر دلپذیر ادویه‌های خود در کنارترشی‌های معروف و لذیذ این کشور بسیار معروف و محبوب هستند. یکی از بهترین غذاهایی که در تایلند حتماً باید امتحان کنید برنج سرخ‌شده تایلندی است. دیگر غذاهایی که تست‌کردن آن‌ها خالی از لطف نیست شامل سوپ میگو تند، سوپ نارگیل و مرغ، سوپ نودل، نودل سرخ‌شده تایلندی، نودل سرخ‌شده با سس سویا، برنج سرخ‌شده با آناناس و مرغ کاری تند است.

غذاهای خوشمزه تایلندی

تفریحاتی که در سفر به تایلند نباید از دست بدهید!

تایلند به‌دلیل تفریحات و سرگرمی‌های متعددی که برای گردشگران دارد به‌هیچ‌عنوان کسل‌کننده نیست. از جمله این تفریحات می‌توان تفریحات شبانه را نام برد که شامل تجربه دلنشین کافه‌گردی شبانه همراه با برنامه‌های شاد و مفرحی مانند موسیقی زنده، برنامه‌های شاد، دیدن افراد محلی‌ با لباس‌های عجیب و رنگارنگ، در کنار سرو نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های متنوع می‌شود.

بازی با فیل‌ها در مزرعه پاتارا، تفریح در کنار حیوانات در سافاری ورلد بانکوک، صرف لحظات مهیج و زیبا در آب‌های پوکت، ماهیگیری، خرید از بازارهای شناور و محلی، ماجراجویی در غارهای شگفت‌انگیز تایلند، تفریحات مفرح و متنوع در موج‌های پارک آبی رامایانا و غواصی در آب‌های زلال و شفاف این کشور، از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانید در سفر تجربه کنید.

ویزای تایلند

اگر به قصد تفریح و گردش به کشور تایلند می‌روید، حتماً باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. مدت‌زمان صدور این ویزا ۵۸ روزه است اما تا ۹۰ روز پس‌از صدور نیز اعتبار دارد. به‌منظور اخذ ویزای توریستی تایلند باید حتماً پاسپورت معتبر، ۲ قطعه عکس پرسنلی، کارت ملی و شناسنامه، اصل تمکن مالی، بیمه مسافرتی و واچر هتل و بلیط پرواز تاییدشده داشته باشید.

سخن پایانی

اگر قصد تجربه ماجراجویی‌های جدید و شگفت‌انگیز، دیدن مناظر جذاب و منحصربه‌فرد، بازدید از اماکن تاریخی، آشنایی با آداب‌ورسوم عجیب و چشیدن غذاهای متنوع و بی‌نظیر را دارید، اگر عاشق تفریح و سرگرمی، غواصی و ماهیگیری و لذت حمام آفتاب در ساحلی رویایی هستید، برای سفر به سرزمین لبخندها یعنی تایلند درنگ نکنید! مطمئن باشید خاطره این سفر رویایی تا همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند.

منابع:

https://www.roughguides.com/thailand/getting-there/

https://www.goway.com/travel-information/asia/thailand/geography-and-maps/

https://www.indietraveller.co/thailand-travel-guide/

https://www.audleytravel.com/us/thailand/best-time-to-visit#nov

https://travel.state.gov/content/travel/en/international-travel/International-Travel-Country-Information-Pages/Thailand.html

https://www.trip.com/travel-guide/destination/thailand-100021/

افزودن دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *